09376996070 (سفارش سئو، سایت و تبلیغات)

بهینه‌سازی اینستاگرام: 7 نکته برای افزایش نفوذتان در سال 2025

برای سفارش تماس بگیرید.

آنچه در این مقاله می خوانید:
7 نکته‌ی سئو اینستاگرام (خلاصه)
  1. پروفایل خود را برای جستجو بهینه کنید
  2. کلمات کلیدی سئو اینستاگرام را بگنجانید
  3. هشتگ‌های مرتبط را اضافه کنید (و این کار را به‌صورت هوشمندانه انجام دهید)
  4. در ویدیوها و ریلزهای خود، زیرنویس استفاده کنید.
  5. از متن جایگزین اینستاگرام استفاده کنید
  6. اطلاعات آماری اینستاگرام خود را تحلیل کنید
  7. در تردید، رقبایت را بررسی کن.

 

صبر کن، آیا برای اینستاگرام هم بهینه‌سازی موتور جست‌وجو (SEO) وجود دارد؟

بله، درست است. سئو اینستاگرام واقعی است و درست مثل سئوی سنتی کار می‌کند. بهینه‌سازی موتور جستجو بهینه‌سازی سئو در اینستاگرام، با دانستن روش‌های آن، می‌تواند دیده شدن پروفایل شما را افزایش داده و در دنیای پویای شبکه‌های اجتماعی، مخاطبان جدیدی را برای شما جذب کند.

در این مقاله، به مبانی سئو اینستاگرام می‌پردازیم، از جمله هفت نکته برای بهینه‌سازی پروفایل و پست‌هایتان به منظور افزایش نفوذ و ارتباط با مخاطبان هدف.

بهینه‌سازی موتور جستجوی اینستاگرام چیست؟

بهینه‌سازی سئو در اینستاگرام، روشی برای بهینه‌سازی محتوا به منظور افزایش دیده شدن در نتایج جستجو و محتوای پیشنهادی این پلتفرم است. در ادامه، چند مورد از عناصر مختلف حساب کاربری شما که می‌توانید برای سئو اینستاگرام بهینه‌سازی کنید، آمده است.

  • برچسب‌ها
  • کلمات کلیدی
  • بیوگرافی پروفایل
  • متن جایگزین
  • صدای ریلز

به عبارت دیگر، سئو اینستاگرام مانند سئو برای موتورهای جستجوی سنتی است، با این تفاوت که در اینجا به پلتفرم اینستاگرام و کاربرانش محدود می‌شود.

برای بهینه‌سازی صفحه اینستاگرام خود، استفاده از خدمات سئو وردپرس برای هم‌راستا کردن محتوای وب‌سایت و شبکه‌های اجتماعی بسیار مفید است. این خدمات به شما کمک می‌کنند تا استراتژی‌های مشترک برای جذب فالوورهای هدفمند و ارتقاء تعاملات در هر دو پلتفرم ایجاد کنید.

مشاهده این مطلب  AHREFS در مقابل SpyFu: کدام یک برای سئو در سال 2024 بهتر است؟

7 نکته سئو اینستاگرام برای افزایش دیده شدن

از کلمات کلیدی تا هشتگ‌ها، این هفت نکته سئو اینستاگرام به شما کمک می‌کند تا مخاطبان هدف خود را پیدا کنید.

  1. پروفایل خود را برای جستجو بهینه کنید
  2. کلمات کلیدی سئو اینستاگرام را بگنجانید
  3. هشتگ‌های مرتبط اضافه کنید (و این کار را به‌صورت هدفمند انجام دهید)
  4. در ویدیوها و ریلزهای خود از زیرنویس استفاده کنید.
  5. از متن جایگزین اینستاگرام استفاده کنید
  6. از تحلیل‌های اینستاگرام خود بینش‌هایی به دست آورید
  7. در تردید، رقبایت را بررسی کن.

پروفایل خود را برای جستجو بهینه کنید

اولین نکته ما برای سئو اینستاگرام، بهینه‌سازی پروفایل شماست. این شامل کارهایی مانند:

  • ساخت اکانت تجاری اینستاگرام (اگر هنوز این کار را انجام نداده‌اید)
  • عمومی کردن پروفایل شما
  • افزودن عکس پروفایل مرتبط با برند
  • افزودن لینک مرتبط به بیوگرافی پروفایل
  • ساخت نام کاربری برندینگ‌شده و قابل تشخیص
  • مکانی را برای جذب کسب و کارهای محلی اضافه کنید

هرچند نکات بالا شاید خسته‌کننده به نظر برسند، اما گام‌های بسیار مهمی برای بهینه‌سازی اینستاگرام شما از نظر سئو هستند. این نکات، دسترسی کاربران را تضمین کرده و اطلاعات مرتبط و مفیدی درباره کسب‌وکارتان به پروفایل شما اضافه می‌کنند و در نتیجه، باعث افزایش دیده شدن شما می‌شوند.

کلمات کلیدی سئو اینستاگرام را بگنجانید

مثل اینکه شما … کلمات کلیدی سئو می‌توانید با استفاده از پروفایل و زیرنویس‌های اینستاگرام، کلمات کلیدی سئو اینستاگرام را در محتوای وب‌سایت خود بگنجانید. این کار به ایجاد زمینه برای پروفایل شما و نمایش در نتایج جستجوی اینستاگرام کمک می‌کند.

برای سئو اینستاگرام، مهم‌ترین بخش‌هایی که باید بهینه‌سازی شوند، نام نمایش و نام کاربری هستند؛ چون این دو در نتایج جستجو نمایش داده می‌شوند. پس، یک کلمه کلیدی هدف را انتخاب کنید که با هدف جستجوی کاربران مطابقت داشته باشد و آن را در پروفایل خود بگنجانید.

مشاهده این مطلب  چه زمانی می‌توانم سئو را متوقف کنم؟ (و چه اتفاقی می‌افتد اگر این کار را بکنم؟)

Artist Cody Sabol's Instagram profile includes the words

این مثالی از اینستاگرام است. بهینه‌سازی موتور جستجو برای تفریح و سرگرمی اگر هنرمندی هستید که آثار خود را در اینستاگرام به نمایش می‌گذارید، وقتی کاربران به دنبال هنرمندان برای دنبال کردن می‌گردند، احتمالا کلمات کلیدی «هنر» یا «هنرمند» را در نوار جستجو وارد می‌کنند. با افزودن یکی از این کلمات کلیدی به نام نمایش، نام کاربری و حتی بیوگرافی خود، شانس بیشتری برای دیده شدن در نتایج جستجو خواهید داشت.

طراحی سایت وردپرس می‌تواند تجربه کاربری بی‌نظیری برای فالوورهای اینستاگرامی شما ایجاد کند. طراحی صفحات فرود یا بخش‌های ویژه برای تبلیغ محتوا و محصولات از طریق لینک‌های اینستاگرام می‌تواند بر جذب ترافیک و افزایش فروش تاثیرگذار باشد.

هشتگ‌های مرتبط اضافه کنید (و این کار را به‌صورت هوشمندانه انجام دهید).

هشتگ‌ها، افزودنی‌های جالبی به زیرنویس پست شما هستند که می‌توانند کاربردهای بسیار خوبی هم داشته باشند. ابزارهای سئو از هشتگ‌های اینستاگرام برای افزودن کلمات کلیدی بیشتر به پست خود و جذب مخاطبان مرتبط استفاده کنید.

An Instagram post from artist Cody Sabol includes hashtags related to art and painting

مهم‌تر از همه، از هشتگ‌های مرتبط با محتوای خود در اینستاگرام به طور استراتژیک استفاده کنید. مثلاً اگر یک شرکت غذایی هستید که یک دستور پخت جدید را به نمایش می‌گذارید، از هشتگ‌هایی مانند «#دستورپخت_آسان»، «#دستورپخت_غذا» و دیگر برچسب‌های مرتبط استفاده کنید. این کار باعث می‌شود کاربران مرتبط، محتوای شما را در زیر این برچسب‌ها پیدا کنند.

در اینستاگرام، از تعداد زیادی هشتگ برای سئو استفاده نکنید و سعی کنید به 3 تا 5 هشتگ مرتبط با پستتان اکتفا کنید.

دیدگاه‌های کارشناسیWebFX logo

یکی از روش‌های من برای یافتن هشتگ‌های مرتبط برای مشتریانم، ایجاد چیزی است که من آن را «شبکه عنکبوتی هشتگ» می‌نامم. با جستجوی هشتگی که می‌دانید برای برند خود در اینستاگرام استفاده خواهید کرد، شروع کنید. روی چند پست برتر با استفاده از آن هشتگ کلیک کنید تا ببینید چه هشتگ‌های مرتبط دیگری در آن پست‌ها استفاده شده است. روی آن هشتگ‌ها کلیک کنید تا محبوبیت آن‌ها را ببینید و پست‌های برتر آن هشتگ‌ها را بررسی کنید تا هشتگ‌های مرتبط بیشتری را شناسایی کنید. این کار را ادامه دهید تا شبکه خود را گسترش دهید.

مشاهده این مطلب  ارتباط، همه چیز است: نیروی محرکه بهترین بخش اینترنت

مگر اینکه خودتان جزئی از جامعه هدف باشید، نمی‌دانید چه هشتگ‌هایی در اینستاگرام برای به اشتراک گذاشتن محتوا استفاده می‌شود. ساختن یک شبکه‌ی هشتگ به شما کمک می‌کند تا هشتگ‌های مورد استفاده‌ی مخاطبان هدف را پیدا کنید.

 

در ویدیوها و ریلزهای خود از زیرنویس استفاده کنید.

کی از کلیپ‌های خنده‌دار اینستاگرام خوشش نمی‌آید؟ به شما خواهیم گفت که مردم…نکنعشقِ فیلم‌ها و ویدیوهای بدون زیرنویس.

مطالعه مشترکی از وريزون و پابليس مديا ۸۰ درصد از مصرف‌کنندگان ترجیح می‌دهند ویدیوهایی با زیرنویس تماشا کنند و ۵۰ درصد از پاسخ‌دهندگان عنوان کردند که زیرنویس برایشان اهمیت دارد زیرا اغلب ویدیوها را بدون صدا تماشا می‌کنند.

پس این برای اینستاگرام شما چه معنایی دارد؟ استراتژی سئو هنگام ساخت و انتشار فیلم، استوری و ریلز، از ابزارهای زیرنویس اینستاگرام برای افزودن زیرنویس به ویدیوهایتان استفاده کنید. این کار نه تنها دسترسی کاربران را افزایش می‌دهد، بلکه به شما امکان می‌دهد کلمات کلیدی مورد نظرتان را بگنجانید و زمینه بیشتری برای ویدیویتان فراهم کنید.

این به اینستاگرام کمک می‌کند.وموتورهای جستجو محتوای شما را ایندکس می‌کنند.

از متن جایگزین اینستاگرام استفاده کنید

روش عالی دیگر برای تقویت سئو پست‌های اینستاگرام، استفاده از قابلیت متن جایگزین (Alt Text) این پلتفرم است. ابزار متن جایگزین اینستاگرام، دسترسی کاربران را افزایش می‌دهد و به افراد دارای اختلال بینایی کمک می‌کند تا توضیحات محتوا را از طریق خوانندگان صفحه بشنوند.

با نوشتن متن جایگزین در اینستاگرام، محتوای خود را توصیف می‌کنید و از کلمات کلیدی و عبارات سئو اینستاگرام برای افزایش دیده شدن و دسترسی به پست خود استفاده می‌کنید.

مشاهده این مطلب  چه زمانی باید در گوگل ادز تبلیغ کنید؟ 8 نشانه آشکار

The option to write alt text is found under the

برای شروع نوشتنِ خودتان متن جایگزین مناسب برای موتورهای جستجو این مراحل را دنبال کنید

  • انتخاب کنیدتنظیمات پیشرفتهدر پایینِ شماصفحه پیش‌نویس پست جدید
  • پایین بروید و روی آن ضربه بزنیددسترسیزبانه
  • انتخاب کنیدمتن جایگزین بنویسید

بعد از نوشتن متن جایگزین، می‌توانید پست خود را مانند همیشه به اشتراک بگذارید.

از تحلیل‌های خود بینش کسب کنید

این نکته‌ی بعدی سئو اینستاگرام فقط مربوط به… نیست رسانه‌های اجتماعی (این شامل همه می‌شود) استراتژی‌های سئو یکی از بهترین روش‌ها برای نظارت و بهبود کمپین سئو اینستاگرام، استفاده از تحلیل‌های پروفایل شماست.

SproutSocial screenshot

اگرچه اینستاگرام صفحه‌ای برای تحلیل و بررسی حساب کاربری دارد، اما قابلیت‌های گزارش‌دهی آن محدود است. برای به‌دست آوردن دید جامعی از عملکرد سئو اینستاگرام خود، استفاده از ابزارهای نظارت بر شبکه‌های اجتماعی مانند اسپراوت سوشال، بافر یا لیتر را در نظر بگیرید.

ابزارهای نظارت بر شبکه‌های اجتماعی، دید بی‌نظیری از عملکرد شما در اینستاگرام ارائه می‌دهند؛ از جمله گزارش‌های دقیقی درباره دسترسی، تعامل، بینش مخاطبان و موارد دیگر. در کنار نظارت، استفاده از ابزارهای شنود اجتماعی برای اندازه‌گیری سهم صدا این ابزارها گفتگوهای آنلاین را تحلیل می‌کنند تا فرصت‌ها را بیابند و میزان دیده شدن برند شما را اندازه‌گیری کنند.

در تردید، رقبایت را بررسی کن.

چند نکته‌ی سئو اینستاگرام را به شما ارائه کردیم و می‌دانیم که در ابتدا ممکن است کمی گیج‌کننده باشد. بنابراین، وقتی می‌خواهید پروفایل اینستاگرام خود را برای سئو بهینه‌سازی کنید و نمی‌دانید از کجا شروع کنید، ساده عمل کنید و ابتدا رقبا را بررسی کنید.

به فعالیت رقبایتان در این پلتفرم نگاه کنید تا ایده‌هایی برای محتوا، هشتگ‌ها، کلمات کلیدی هدف و موارد دیگر پیدا کنید. در نهایت، همه چیز به متمایز شدن از رقبا مربوط می‌شود؛ پس ببینید پروفایل‌های مشابه چه کار می‌کنند، موفقیت‌هایشان را یادداشت کنید و با ایده‌های خودتان، آن را بهتر کنید.

مشاهده این مطلب  سئو در برابر تجربه کاربری: چگونه می‌توان آنها را برای رتبه‌بندی بالاتر با هم ترکیب کرد

برای شروع، هنگام تحلیل استراتژی‌های سئو اینستاگرام رقبا، این پرسش‌ها را در ذهن داشته باشید:

  • از چه هشتگ‌هایی استفاده می‌کنند و چند تا؟
  • کلمات کلیدی هدف آن‌ها کدامند؟
  • آیا آنها (آن را) منتشر می‌کنند؟ محتوای متنوع آیا آنها در صفحه خود تبلیغ می‌کنند یا مخاطبان خاصی را هدف قرار می‌دهند؟
  • آنها چقدر مرتب پست می‌گذارند؟
  • آنها چگونه با دنبال کنندگان خود درگیر می‌شوند؟
  • آیا آن‌ها با دیگر سازندگان محتوای اینستاگرام همکاری می‌کنند؟

 

جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

استراتژیست و مشاور سئو سایت های شرکتی، فروشگاهی، کارخانه ها و برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در مشهد، تهران و ایران | سئو (SEO) با جواد یاسمی

آخرین مقالات مرتبط

10 قدم برای افزایش کارایی فروشگاه ووکامرس و 5 برابر کردن فروش (چک‌لیست کامل 2021)

امروزه، ارتقای تجربه مشتری یکی از مهم‌ترین عوامل موفقیت کسب و کارهای آنلاین شناخته می‌شود. بیشتر فروشگاه‌های...

گوتنبرگ: به‌روزرسانی ویژگی‌ها در شش ماه

شاید باور کردنش سخت باشد، اما گوتنبرگ ویرایشگر محتوای پیش‌فرض وردپرس که همراه با راه‌اندازی … وردپرس...

مقایسه سیستم‌های مدیریت محتوا: وردپرس در برابر جوملا [اینفوگرافیک]

ما به تازگی مقایسه‌ای بین وردپرس و دروپال انجام دادیم. اینفوگرافیک و کتاب سفید این بار به بررسی تفاوت‌های...

نگاهی اول به PHP 7.4

PHP یا پیش‌پردازنده‌ی ابرمتن، زبان برنامه‌نویسی سمت سرور است که به‌طور گسترده برای توسعه‌ی پوسته‌ها و...

وقت آن است که وب‌سایت وردپرس خود را با HTTPS امن کنید.

در چند سال گذشته، گوگل به‌طور فزاینده‌ای بر اهمیت رمزگذاری HTTPS برای وب‌سایت‌ها تأکید کرده و حتی صفحات...

وردپرس ۵.۶ اکنون نسخه پیش‌فرض برای سایت‌های جدید WP Engine است.

وردپرس ۵.۶ سیمون نسخهٔ آذرماه، سومین به‌روزرسانی بزرگ وردپرس در سال ۲۰۲۰ بود و ویژگی‌ها و تغییرات آن...

۶۵ میانبر صفحه کلید وردپرس برای افزایش کارایی

به عنوان مدیر وبسایت‌های متعدد (بیشترشان وردپرس)، متوجه شدم که افزایش راندمان در استفاده از وردپرس نقش...

ده خطر امنیتی بحرانی در برنامه های کاربردی

اوواسپ (OWASP) یا پروژه امنیت برنامه‌های کاربردی وب باز، یک سازمان غیرانتفاعی است که به نشر اطلاعات مربوط...

ارائه امنیت سازمانی برای همه

امنیت سایبری همچنان چالشی برای کسب‌وکارها (و وب‌سایت‌ها) در همه ابعاد است و امروزه سازمان‌ها با فهرست...

با اطمینان حافظه پنهان خود را پاک کنید

ذخیره‌سازی موقت داده‌ها (کش کردن) روشی عالی برای سرعت بخشیدن به درخواست‌های سرور و ارائه تجربه کاربری...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش تبلیغات محیطی (بیلبورد، هدایا ویژه و …) | 09339159432

سفارش تبلیغات دیجیتال (طراحی سایت، سئو، اینستاگرام و ..) | 09376996070