ابزارهای زیادی برای تحقیق کلمات کلیدی وجود دارد بهینهسازی موتورهای جستجو اما یکی از ابزارهای مورد علاقه ما، برنامه ریزی کلمات کلیدی گوگل است؛ این ابزار رایگان، سریع و آسان است. برای یادگیری نحوه استفاده از برنامه ریزی کلمات کلیدی گوگل در سئو سال 2025، به خواندن ادامه دهید. خدمات سئو وردپرس به شما این امکان را میدهد که از برنامهریز کلمات کلیدی گوگل بهرهبرداری کنید تا استراتژی سئو سایت خود را بهینه کنید. با استفاده از این ابزار میتوانید کلمات کلیدی مرتبط با محتوای وردپرس خود را شناسایی کرده و به راحتی آنها را در صفحات سایت خود گنجانده و رتبه سایتتان را در نتایج جستجو افزایش دهید.
چگونگی استفاده از برنامه ریز کلمات کلیدی گوگل برای سئو
- ابزار برنامهریز کلمات کلیدی گوگل را تنظیم کنید
- گزینه جستجوی کلمه کلیدی را انتخاب کنید
- روشهای کشف کلمات کلیدی جدید را انتخاب کنید
برنامه ریزی کلمات کلیدی گوگل چیست؟
ابزار رایگان تحقیق کلمات کلیدی گوگل که از طریق تبلیغات گوگل با برنامه ریزی کلمات کلیدی، میتوانید کلمات کلیدی پژوهش معیارها (مانند حجم، رقابت و هزینه به ازای هر کلیک) را مشاهده و دادههای کلمات کلیدی را دانلود کنید.
در طراحی سایت وردپرس، استفاده از برنامهریز کلمات کلیدی گوگل میتواند به شما کمک کند تا کلمات کلیدی بهینهای برای سایتتان پیدا کنید. با تحلیل دقیق پیشنهادات کلمات کلیدی، میتوانید به سرعت به طراحی محتوای بهتر و سازگارتر با نیازهای کاربران و موتورهای جستجو پرداخته و تجربه کاربری بهتری ارائه دهید.
چرا از برنامه ریز کلمات کلیدی برای سئو استفاده کنیم؟
پیشنهاد میکنیم از ابزار برنامهریزی کلمات کلیدی برای سئو به چند دلیل، از جمله موارد زیر:
- قیمتبرنامه کلیدواژه گوگل رایگان است و اگر به دنبال ابزاری کمهزینه میگردید، ایدهآل خواهد بود.
- دقتهمچنین دادههای دقیقی برای تصمیمگیری آگاهانه در مورد هدفگذاری کلمات کلیدی بهدست میآورید.
- عمقهمچنین میتوانید ایدههای کلمات کلیدی کوتاه و بلند را پیدا کنید.
با توجه به قابلیتهای متنوع آن، پیشنهاد میکنیم از برنامهریزی کلمات کلیدی گوگل برای تحقیق کلمات کلیدی استفاده کنید.
استفاده از برنامه ریز کلمات کلیدی گوگل برای سئو
در این سه مرحله یاد بگیرید چگونه از برنامه ریز کلمات کلیدی گوگل برای سئو استفاده کنید.
- ابزار برنامهریز کلمات کلیدی گوگل را تنظیم کنید
- گزینه جستجوی کلمات کلیدی را انتخاب کنید
- انتخاب روشهای کشف کلمات کلیدی جدید
برنامه ریزی کلمات کلیدی گوگل را تنظیم کنید
ابتدا، مراجعه کنید به برنامه کلیدواژه گوگل و وارد حساب Google Ads خود شوید. اگرچه به حساب Google Ads نیاز دارید، اما برای استفاده از برنامهریز کلمات کلیدی نیازی به تبلیغ در Google Ads ندارید؛ به همین دلیل است که ما این ابزار را دوست داریم.
گزینه جستجوی کلمات کلیدی را انتخاب کنید
سپس، یکی از گزینههای زیر را برای تحقیق کلمات کلیدی انتخاب کنید:
- کلمات کلیدی جدید پیدا کنیدبرای یافتن ایدههای کلمات کلیدی
- حجم جستجو و پیشبینیها را به دست آوریدبرای تحلیل فهرستهای کلیدواژه موجود
در این راهنما، روی گزینه «کلمات کلیدی جدید بیابید» در برنامه ریز کلمات کلیدی گوگل برای سئو تمرکز خواهیم کرد.
گزینه دومحجم جستجو و پیشبینیها را بهدست آوریداگر لیست کلیدواژههای موجود دارید و به معیارهایی مثل حجم جستجوی ماهانه نیاز دارید، این مفید است.
روشهای کشف کلمات کلیدی جدید را انتخاب کنید
پس از انتخابکلمات کلیدی جدید را بیابیدبرنامه کلیدواژه دو گزینه به شما ارائه میدهد.
- با کلمات کلیدی شروع کنیدبا وارد کردن عبارات مرتبط با کسبوکار خود
- با یک وبسایت شروع کنیدبا وارد کردن آدرس یک وبسایت، مثل سایت خودتان یا سایت یک رقیب
هر دو گزینه در تحقیق کلمات کلیدی سئو، ارزش بسیار زیادی دارند، بنابراین در ادامه هر دو را بررسی خواهیم کرد.
با کلمات کلیدی شروع کنید
انتخاب کنیدبا کلمات کلیدی شروع کنیدگزینه، و دو فیلد خواهید داشت
- محصولات یا خدماتی که به کسبوکار شما مرتبط هستند را وارد کنید.برای تحقیق کلمات کلیدی سئو، میتوانید از این فیلد برای محصولات، خدمات، پرسشها و دیگر موضوعات مرتبط با کسبوکارتان استفاده کنید. گوگل اَدز بهعنوان یک پلتفرم تبلیغاتی، شما را به جستجوی اصطلاحات بیشتر معاملاتی ترغیب خواهد کرد.
- یک سایت برای فیلتر کردن کلمات کلیدی نامرتبط وارد کنیددر صورت تمایل، میتوانید وبسایت خود را به برنامه کلیدواژه گوگل اضافه کنید.نمیکندکلمات کلیدی نامرتبط با پیشنهاد شما را پیشنهاد دهید تا بررسی پیشنهادات اولیه کلمات کلیدی شما آسانتر شود.
پس از انجام این مراحل، روی «نمایش نتایج» کلیک کنید.
سپس برنامهریز کلمات کلیدی موارد زیر را نشان میدهد:
- پیشنهادهایی برای گستردهتر کردن جستجوی شما
- دادههای کلیدی برای کلمات کلیدی دادهشده
- ایدههای کلیدی مرتبط با کلمات کلیدی شما
ما کار خود را با کلمه کلیدی «کپسول قهوه» آغاز کردیم.
سپس برنامه کلیدواژه گوگل موارد زیر را ارائه کرد:
- پیشنهادهایی مثل کپسول قهوه و قهوهساز
- دادههای کلیدی کلمات «کپسول قهوه»، مانند تعداد جستجوی ماهانه و نوسان جستجو
- ایدههایی برای کلمات کلیدی مثل «کپسولهای نسپرسو»
حالا بیایید نتایج کلمات کلیدی خود را دقیقتر کنیم.
از منوی سمت راست، میتوانید فیلترهایی را بر اساس کلمات کلیدی خود انتخاب کنید. در مورد ما، فیلترهایی برای برند یا غیربرند، نوشیدنی، مخلوط و رنگ داریم. بیایید نتایج برنددار مانند «کپسولهای نسپرسو» را حذف کنیم.
بعد از انجام این کار، ایدههای کلمات کلیدی ما تغییر کرده و به کلمه کلیدی اولیه، یعنی «کپسول قهوه»، مرتبطتر میشوند.
اگر میخواهید کلمات کلیدی را برای دسترسی بعدی ذخیره کنید، کادر انتخاب را علامت بزنید و روی «افزودن کلمه کلیدی» کلیک کنید.
با یک وبسایت شروع کنید
بیایید بررسی کنیم که چگونه از برنامهریز کلمات کلیدی گوگل برای سئو استفاده کنیم.با یک وبسایت شروع کنیدگزینه
در این روش، میتوانید کل وبسایت یا فقط یک صفحه را برای بررسی و تحلیل فرصتهای کلمات کلیدی به گوگل ارائه دهید. نتایج به همان شکل نمایش داده میشوند.با کلمات کلیدی شروع کنیدگزینه. بیایید با ارسال کل سایت شروع کنیم — در این مورد، وبسایت کومیتیر .
برخی از کلیدواژهها مفید هستند، مانند «جایگزین دستگاه نسپرسو» یا «کپسولهای آلومینیومی قهوه». اما در کل، نتایج بسیار گسترده و نامرتبط با کمیتیر و محصولات آن هستند. مثلاً این شرکت در آمازون فروشی ندارد، اما چندین کلیدواژه آمازون در نتایج وجود دارد.
به عنوان آزمایشی، بیایید یک آدرس اینترنتی خاص از سایت کامیتر وارد کنیم: صفحه نمونه پک قهوه کامیتیر .
در اینجا، برنامه ریزی کلمات کلیدی گوگل، عبارات برند محور بیشتری مانند «قهوه منجمد کامیتیر» و «قهوه یخ زده کامیتیر» را نشان میدهد. با این حال، برخی از کلمات کلیدی با پتانسیل وجود دارند، مانند «جعبه نمونه قهوه»، که میتواند کلمات کلیدی دنبالهدار مرتبطتر با کامیتیر و محصولات آن را نیز در بر داشته باشد.
مثلبا کلمات کلیدی شروع کنیدمیتوانید کلمات کلیدی را اصلاح و ذخیره کنید.
و اینگونه است که از برنامه ریز کلمات کلیدی گوگل برای بهینه سازی موتور جستجوی خود استفاده میکنید!
سه روش و بیشتر برای استفاده از برنامه ریز کلمات کلیدی گوگل در سئو
ابزار برنامهریز کلمات کلیدی کاربردهای متعددی در سئو دارد، از جمله برای یافتن:
- کلمات کلیدی پرکاربرد
- کلمات کلیدی بومیشده
- کلمات کلیدی ترند
- کلمات کلیدی مرتبط
- و بیشتر
هر چه بیشتر با ابزار برنامهریزی کلمات کلیدی گوگل کار کنید، راههای بیشتری برای استفاده از آن پیدا خواهید کرد.
به دنبال جایگزینهای برنامه کلیدواژه گوگل کاربردهای مختلف سئو را بررسی کنید، مانند یافتن کلمات کلیدی پرجستجو، محلی، ترند و مرتبط. آزمایش ابزارهای مختلف میتواند استراتژی تحقیق کلمات کلیدی شما را بهبود بخشد.
آن را امتحان کنید تولیدکننده کلمات کلیدی رایگان برخلاف برنامه ریزی کلمات کلیدی گوگل، برای استفاده از ابزار تحقیق کلمات کلیدی ما نیازی به ورود نیست و بلافاصله ایدههایی برای کلمات کلیدی دریافت خواهید کرد.