09376996070 (سفارش سئو، سایت و تبلیغات)

استفاده از هوش مصنوعی برای سئو: ۱۱ تاکتیک از متخصصان سئو

برای سفارش تماس بگیرید.

آنچه در این مقاله می خوانید:

با هوش مصنوعی برای بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO)، می‌توان برنامه‌ای کارآمد برای سئو ساخت که حداکثر استفاده را از زمان و توانایی‌ها ببرد. ابزارهای سئو مبتنی بر هوش مصنوعی مثل چت‌جی‌پی‌تی، جاسپر و سرفر. هم‌اکنون با استفاده از موارد کاربردی مورد علاقه‌ی تیم ما، یاد بگیرید چگونه از هوش مصنوعی برای سئو استفاده کنید.

استفاده از خدمات سئو وردپرس می‌تواند به شما نشان دهد که چگونه ابزارهای هوش مصنوعی می‌توانند در بهینه‌سازی محتوای سایت شما کمک کنند. متخصصان سئو از این تکنولوژی‌ها برای تولید محتوا، تحلیل کلمات کلیدی و بررسی رقبا استفاده می‌کنند تا بهترین استراتژی‌های سئو را تدوین کنند.

استفاده از هوش مصنوعی برای سئو

وقتی صحبت از استفاده از هوش مصنوعی در سئو می‌شود، کاربردهای متعددی وجود دارد، از جمله:

تحقیق رقیب

با بینش‌های هوش مصنوعاتی، رقبای خود را بهتر بشناسید

  • رتبه‌بندی‌ها
  • مرکزهای محتوا
  • لحن

علاوه بر این، خلاصه‌ای فوری از نقاط قوت و ضعف رقیب خود به‌دست آورید. همچنین می‌توانید به‌صورت صفحه به صفحه، تحقیقات رقابتی انجام دهید. برای مثال، با استفاده از هوش مصنوعی، صفحات برتر یک نتیجه جستجوی خاص را به‌طور آنی تجزیه و تحلیل کنید تا فرصت‌هایی برای محتوای خود بیابید.

در طراحی سایت وردپرس، هوش مصنوعی می‌تواند به شما در بهبود تجربه کاربری و طراحی سایت کمک کند. ابزارهای هوش مصنوعی می‌توانند به صورت خودکار صفحات سایت را برای سرعت، پاسخگویی و ساختار بهینه‌سازی کنند، که این موارد تأثیر مستقیمی بر سئو دارد.

کلمات کلیدی

کشف کردن کلمات کلیدی مرتبط کوتاه و بلند با هوش مصنوعی، درخواست‌های تحقیق کلمات کلیدی را شخصی‌سازی کنید تا بر یافتن ایده‌های کلمات کلیدی مرتبط با مخاطبان هدف شما، مانند والدین برای اولین بار در مقابل پدربزرگ و مادربزرگ برای اولین بار، تمرکز کنید و پیشنهادهای بهتری دریافت کنید.

مشاهده این مطلب  100+ آمار به یاد ماندنی سئو برای سال 2025

چگونگی نگارش محتوای سئو

یکی از رایج‌ترین کاربردهای هوش مصنوعی در سئو، ساختاردهی محتواست. این ساختارها می‌توانند به‌عنوان راهنمایی برای نویسندگان باشند و اطلاعات ارزشمندی در مورد مخاطب هدف، ساختار محتوا و نیت جستجو ارائه دهند.

مثل همه موارد استفاده از هوش مصنوعی، بررسی خروجی آن ضروری است. اشتباهات در طرح کلی محتوا می‌تواند منجر به بازنویسی و صرف ساعت‌ها وقت برای شما و تیمتان شود. انتشار این محتوا همچنین می‌تواند خطر واکنش نامطلوب خوانندگان (و گوگل) را به همراه داشته باشد.

ایده‌های متا تگ

وقتی صحبت از بهینه‌سازی سئو با هوش مصنوعی می‌شود، هوش مصنوعی در تولید ایده برای:

  • برچسب‌های عنوان
  • توضیحات متا
  • عنوان‌ها

اهرفس و سم‌رش هر دو ابزار رایگان برای تولید عنوان ارائه می‌دهند. با این حال، ایجاد درخواست‌های سفارشی برای ایده‌های عنوان (یا برچسب متا) امکان‌پذیر است. تیم هوش مصنوعی حتی می‌توانید این درخواست‌های قابل استفاده مجدد را با تیم خود به اشتراک بگذارید.

ساخت تصویر

در حالی که اسکرین‌شات‌ها راهنمای مفیدی هستند، گرافیک سفارشی همچنین ارزش افزوده ارائه می‌دهند و به کاربران گزینه‌ی دیگری برای دریافت محتوا می‌دهند. بعلاوه، این گرافیک‌ها در نتایج جستجوی تصاویر گوگل و مرور کلی هوش مصنوعی برجسته می‌شوند و راه دیگری برای جذب ترافیک ارگانیک فراهم می‌کنند.

Image generation in Canva for AI SEO

با استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی مانند ChatGPT Plus، تصاویر سفارشی بسازید. کنوا یا جوزا

متن جایگزین تصویر

هوش مصنوعی می‌تواند فراتر از تولید تصاویر برای سئو عمل کند و همچنین متون جایگزین (alt text) آن‌ها را با ابزارهایی مانند … بنویسد.

  • جوزا
  • چت‌جی‌پی‌تی پلاس
  • اهرفس

در حالی که برای استفاده از ChatGPT Plus نیاز به اشتراک است، Gemini و Ahrefs رایگان هستند. Ahrefs یک درخواست آماده ارائه می‌دهد، اما Gemini و ChatGPT نیاز به ساختن درخواست دارند. TeamAI می‌تواند در این زمینه با ذخیره، به اشتراک گذاری و استفاده از درخواست‌های قابل استفاده مجدد، کمک کند.

مشاهده این مطلب  سلام، الو، آلو و بونژور: سرویس ترجمه آمازون وب سرویس (AWS) برای وردپرس در دسترس است.

تولید نشانه‌گذاری شمای ربطی

نشانه‌گذاری شمای داده ابزاری قدرتمند برای بهینه‌سازی موتورهای جستجو (SEO) و بهینه‌سازی تولید محتوا (GEO) است، اما تولید داده‌های ساختاریافته زمان‌بر است. با استفاده از مدل‌های هوش مصنوعی مانند ChatGPT، می‌توان نشانه‌گذاری طرحواره‌هایی مانند پرسش و پاسخ و نحوه انجام کار را تولید و حتی بسته به مهارت‌های توسعه وب، پیاده‌سازی کرد.

ایده‌های پیوند داخلی

پیدا کن پیوند داخلی فرصت‌ها را با سئو مبتنی بر هوش مصنوعی سریع‌تر به دست آورید. با یک درخواست مؤثر و اتصالات داده‌ای صحیح، یافتن آدرس‌های اینترنتی مرتبط برای لینک دادن به یکدیگر امکان‌پذیر است که می‌تواند بهبود بخشد. خزش وب و تجربه کاربری .

تجزیه و تحلیل داده‌ها

با استفاده از مدل‌های هوش مصنوعی مانند ChatGPT یا Claude، به‌سرعت به بینش هزاران نقطه داده دسترسی پیدا کنید. با این ابزارها می‌توان داده‌هایی مانند رتبه‌بندی‌های زمانی و بهینه‌سازی‌های مداوم را آپلود کرد تا روندها را کشف و درک کرد.

مشخصات پروژه

به اعضای تیم، از توسعه‌دهندگان تا نویسندگان محتوا، کمک کنید تا با استفاده از مدل‌های هوش مصنوعی مانند جِمینی، چت‌جی‌پی‌تی یا کلود، هدف پروژه‌های سئو را بهتر درک کنند. این مدل‌ها می‌توانند الگوهای مؤثری ایجاد کرده و پیشنهادهایی برای ساده‌تر کردن این مشخصات برای افراد غیر متخصص سئو ارائه دهند.

تجزیه و تحلیل تجربه صفحه

تجربه صفحه، بخش مهمی از بهینه‌سازی موتورهای جستجو است و با هوش مصنوعی برای سئو، می‌توان از هوش مصنوعی در این زمینه استفاده کرد. شفافیت مایکروسافت مثلاً می‌توانید با استفاده از نقشه‌های حرارتی، نقشه‌های کلیک و ابزارهای مشابه، به بینش‌های هوش مصنوعی در مورد رفتار کاربران دسترسی پیدا کنید.

مشاهده این مطلب  افزونه‌ی دیگری برای پست‌های مرتبط - اکنون از WP Engine پشتیبانی می‌کند

Heatmap insights with AI SEO in Microsoft Clarity

با سئو به کمک هوش مصنوعی شروع کنید

شما یاد گرفته‌اید که چگونه از هوش مصنوعی برای سئو استفاده کنید. حالا این بهینه‌سازی‌های سئوی هوش مصنوعی را در برنامه سئوی خود به کار ببرید! خدمات بهینه‌سازی جستجوی هوش مصنوعی اگر به کمک حرفه‌ای و دسترسی به تیمی از هوش مصنوعی نیاز دارید کارشناسان سئو برای بهبود عملکرد سئو شما!

پرسش‌های متداول درباره سئو با هوش مصنوعی

درباره سئو با هوش مصنوعی بیشتر بدانید (با پرسش و پاسخ‌های متداول):

سئو هوش مصنوعی چیست؟

بهینه‌سازی موتور جستجو با هوش مصنوعی (AI SEO) به استفاده از هوش مصنوعی در بهینه‌سازی موتورهای جستجو گفته می‌شود. در این روش از ابزارهای شخص ثالث مانند ChatGPT یا Ahrefs برای ارائه بهینه‌سازی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی در تحقیق کلمات کلیدی، نشانه‌گذاری طرحواره و موارد استفاده دیگر استفاده می‌شود.

چرا استفاده از هوش مصنوعی برای سئو مهم است؟

هوش مصنوعی در سئو بسیار مهم است زیرا می‌تواند تلاش‌های سئو موجود را بهبود بخشد و در عین حال زمان متخصص را بهینه‌سازی کند. برای مثال، استفاده از هوش مصنوعی برای تولید نشانه‌گذاری طرحواره برای یک URL، در حالی که بهینه‌سازی موتور جستجو برای آن URL را بهبود می‌بخشد، در زمان صرفه‌جویی می‌کند.

آیا محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی برای سئو مفید است؟

بستگی دارد. محتوای کاملا تولیدشده با هوش مصنوعی گاهی با دستورالعمل‌های گوگل مغایرت دارد و ممکن است اسپم تلقی شود. اما استفاده از هوش مصنوعی برای ایده‌های موضوعی و ایجاد طرح کلی، راهی عالی برای بهینه‌سازی استراتژی بازاریابی محتوای سئو شماست.

چطور می‌توانم از هوش مصنوعی برای سئو استفاده کنم؟

می‌توانید از هوش مصنوعی برای سئو به روش‌های مختلفی استفاده کنید، از جمله موارد زیر:

  • خلاصه عملکرد رقیبان
  • شروع تحقیق کلمات کلیدی
  • تهیهٔ طرح کلی محتوا
  • ایده‌پردازی برای متا تگ‌ها، مانند تگ عنوان و توضیحات متا
  • ایجاد نشانه‌گذاری شمای برای یک نشانی اینترنتی
  • تحلیل داده‌های سئو
  • و بیشتر
مشاهده این مطلب  ده خطر امنیتی بحرانی در برنامه های کاربردی

برخی ابزارهای سئو مبتنی بر هوش مصنوعی، الگوهای از پیش ساخته‌شده‌ای برای کاربردهای فوق ارائه می‌دهند، اما ساختن الگوهای شخصی نیز امکان‌پذیر است. ساختن این الگوها زمان و تجربه می‌طلبد، اما قابلیت استفاده‌ی مجدد از آن‌ها، ارزش آن‌ها را بسیار بالا می‌برد.

چه زمانی باید از هوش مصنوعی برای سئو استفاده کنم؟

از هوش مصنوعی برای سئو استفاده کنید، زمانی که موارد زیر صادق باشد:

  • خروجی دقیق است.
  • خروجی مفید است.
  • خروجی در وقت صرفه‌جویی می‌کند.

در حالی که موارد بالا در مورد … صدق می‌کند محتوای تولیدشده توسط هوش مصنوعی از آنجایی که گوگل محتوای تولیدشده توسط هوش مصنوعی را جریمه نمی‌کند، توصیه می‌کنیم محتوای صرفا هوش مصنوعی تولید نکنید. در عوض، از هوش مصنوعی برای اطلاع‌رسانی و کمک به نویسندگان در تولید محتوای مفید، معتبر و قابل اعتماد استفاده کنید.

ابزارهای سئو هوش مصنوعی کدامند؟

چندین ابزارهای سئو مبتنی بر هوش مصنوعی در دسترس است، از جمله موارد زیر:

  • چت جی پی تی
  • جاسپر
  • موج سوار
  • اهرفس

برای مبتدیان، استفاده از ChatGPT که طرح رایگان برای کاوش در سئو هوش مصنوعی ارائه می‌دهد، توصیه می‌شود.

جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

استراتژیست و مشاور سئو سایت های شرکتی، فروشگاهی، کارخانه ها و برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در مشهد، تهران و ایران | سئو (SEO) با جواد یاسمی

آخرین مقالات مرتبط

10 قدم برای افزایش کارایی فروشگاه ووکامرس و 5 برابر کردن فروش (چک‌لیست کامل 2021)

امروزه، ارتقای تجربه مشتری یکی از مهم‌ترین عوامل موفقیت کسب و کارهای آنلاین شناخته می‌شود. بیشتر فروشگاه‌های...

گوتنبرگ: به‌روزرسانی ویژگی‌ها در شش ماه

شاید باور کردنش سخت باشد، اما گوتنبرگ ویرایشگر محتوای پیش‌فرض وردپرس که همراه با راه‌اندازی … وردپرس...

مقایسه سیستم‌های مدیریت محتوا: وردپرس در برابر جوملا [اینفوگرافیک]

ما به تازگی مقایسه‌ای بین وردپرس و دروپال انجام دادیم. اینفوگرافیک و کتاب سفید این بار به بررسی تفاوت‌های...

نگاهی اول به PHP 7.4

PHP یا پیش‌پردازنده‌ی ابرمتن، زبان برنامه‌نویسی سمت سرور است که به‌طور گسترده برای توسعه‌ی پوسته‌ها و...

وقت آن است که وب‌سایت وردپرس خود را با HTTPS امن کنید.

در چند سال گذشته، گوگل به‌طور فزاینده‌ای بر اهمیت رمزگذاری HTTPS برای وب‌سایت‌ها تأکید کرده و حتی صفحات...

وردپرس ۵.۶ اکنون نسخه پیش‌فرض برای سایت‌های جدید WP Engine است.

وردپرس ۵.۶ سیمون نسخهٔ آذرماه، سومین به‌روزرسانی بزرگ وردپرس در سال ۲۰۲۰ بود و ویژگی‌ها و تغییرات آن...

۶۵ میانبر صفحه کلید وردپرس برای افزایش کارایی

به عنوان مدیر وبسایت‌های متعدد (بیشترشان وردپرس)، متوجه شدم که افزایش راندمان در استفاده از وردپرس نقش...

ده خطر امنیتی بحرانی در برنامه های کاربردی

اوواسپ (OWASP) یا پروژه امنیت برنامه‌های کاربردی وب باز، یک سازمان غیرانتفاعی است که به نشر اطلاعات مربوط...

ارائه امنیت سازمانی برای همه

امنیت سایبری همچنان چالشی برای کسب‌وکارها (و وب‌سایت‌ها) در همه ابعاد است و امروزه سازمان‌ها با فهرست...

با اطمینان حافظه پنهان خود را پاک کنید

ذخیره‌سازی موقت داده‌ها (کش کردن) روشی عالی برای سرعت بخشیدن به درخواست‌های سرور و ارائه تجربه کاربری...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش تبلیغات محیطی (بیلبورد، هدایا ویژه و …) | 09339159432

سفارش تبلیغات دیجیتال (طراحی سایت، سئو، اینستاگرام و ..) | 09376996070