09376996070 (سفارش سئو، سایت و تبلیغات)

چگونگی تعیین اهداف سئو برای استراتژی سال 2026 شما

برای سفارش تماس بگیرید.

آنچه در این مقاله می خوانید:

پنهان نیست که بهینه‌سازی موتور جستجو از جمله‌ی استراتژی‌های بازاریابی مؤثر برای جذب مخاطب و افزایش درآمد. اما موفقیت شما به تعیین اهداف واقع‌گرایانه در بهینه‌سازی موتورهای جستجو که استراتژی شما را پیش می‌برد، بستگی دارد.

همه‌چیز درباره اهداف سئو را همین حالا یاد بگیرید، از جمله چگونگی تعیین اهداف مؤثر سئو!

اهداف سئو چیست؟

اهداف سئو، اهداف قابل سنجشی برای ارزیابی هستند. عملکرد سئو اهداف رایج سئو شامل افزایش رتبه، ترافیک و تبدیل‌های ارگانیک در بازه زمانی 3، 6 یا 12 ماهه است.

چرا اهداف بهینه‌سازی موتورهای جستجو مهم هستند؟

اهداف بهینه‌سازی موتورهای جستجو به چند دلیل مهم هستند، از جمله:

  • توسعه استراتژی: زمانی که اهداف سئو را برای دستیابی در یک بازه زمانی مشخص تعیین می‌کنید، چارچوبی برای کار خود ایجاد می‌کنید. استراتژی سئو با توجه به اهداف خود، می‌توانید تمرکز خود را روی موارد مهم‌تر بگذارید.
  • هم‌راستایی کسب‌وکاررهبری اغلب بر معیارهایی که کسب‌وکار شما را پیش می‌برند، مانند جذب مشتری و فروش، تمرکز دارد. اختصاص زمان برای تعیین اهداف سئو می‌تواند به شما کمک کند تا تلاش‌های سئوی خود را با اهداف تجاری همسو کنید.
  • هدف:اهداف می‌توانند برای شما و تیم‌تان هدفمندی ایجاد کنند. همه می‌دانند که به دنبال چه چیزی هستند (مثل رسیدن به یک نقطه عطف در ترافیک ارگانیک یا فروش)، که می‌تواند انگیزه و شتاب ایجاد کند.

یک هدف خوب سئو چیست؟

برای تعیین اهداف و خدمات سئو وردپرس در سال 2026، باید تمرکز خود را بر روی تحلیل روندهای جستجو و بهینه‌سازی تجربه کاربری سایت قرار دهید تا به رشد پایدار دست یابید.

مشاهده این مطلب  الهام گرفته از مشتری: با تیم تحقیقات تجربه کاربری (در حال رشد) WP Engine آشنا شوید!

ما به‌عنوان یک شرکت سئو با بیش از ۲۵ سال تجربه، اهداف سئو زیادی را تعیین و به آن‌ها دست یافته‌ایم. در این مدت، متوجه شده‌ایم که یک هدف «خوب» سئو چه ویژگی‌هایی دارد. از جمله:

  • Sویژه
  • Mقابل اندازه‌گیری
  • Aقابل دستیابی
  • Rواقعی
  • Tبه موقع

کلمه اختصاری بالا SMART است که می‌توانید در ادامه درباره آن بیشتر بدانید.

مشخص

هر چه اهداف شما دقیق‌تر باشند، بهتر است. بسیاری از کسب‌وکارها اشتباه می‌کنند که اهداف کلی و وسیعی را بدون جهت‌گیری مشخص تعیین می‌کنند.

اگر هدفی مشخص تعیین نکنید، نمی‌دانید دقیقا چه می‌خواهید به دست آورید.

بیایید مثالی را بررسی کنیم.

هدف غیرمشخصی مثل «افزایش تعداد سرنخ‌ها» به دلیل عدم تعیین میزان ترافیک مورد نظر، اندازه‌گیری موفقیت آن را دشوار می‌کند.

هدف بهتر و مشخص‌تری این است که «50 سرنخ جدید از طریق ترافیک ارگانیک ایجاد کنید». حالا دقیقا می‌دانید که چند سرنخ می‌خواهید از طریق استراتژی سئو خود جذب کنید و پیگیری پیشرفتتان به سمت رسیدن به این هدف بسیار آسان‌تر خواهد بود.

قابل اندازه‌گیری

اهداف هوشمند قابل سنجش هستند. بدون تعیین یک مقدار عددی، چگونه موفقیت هدفتان را می‌سنجید تا نشان دهید که استراتژی‌تان مؤثر است؟

شاید بخواهید ترافیک وبسایت خود را افزایش دهید. چگونه این هدف را می‌سنجید؟ با تعیین هدفی مانند «افزایش ترافیک وب به میزان ۲۰۰۰ بازدید»، اکنون می‌دانید برای رسیدن به هدف خود به چه میزان ترافیک نیاز دارید.

وقتی ترافیک ارگانیک وب‌سایت شما به 2000 رسید، می‌دانید که به هدف خود از طریق استراتژی سئو دست یافته‌اید. هدف هوشمندانه همیشه قابل اندازه‌گیری است تا ردیابی و ارزیابی آن آسان شود. شاخص‌های کلیدی عملکرد .

مشاهده این مطلب  آدرس‌های مطلق در برابر آدرس‌های نسبی در سئو: کدام یک را باید استفاده کنید؟

در طراحی سایت وردپرس، ایجاد اهداف مشخص مانند افزایش سرعت بارگذاری، بهبود رتبه کلمات کلیدی و ارتقاء محتوای سایت می‌تواند به شما در دستیابی به نتایج بلندمدت کمک کند.

قابل دستیابی

اشتباه رایج دیگر در تعیین اهداف سئو، این است که بسیاری از شرکت‌ها اهدافی تقریبا غیرقابل دست‌یابی تعیین می‌کنند.

هدف سئو هوشمندانه همیشه به طور واقع‌بینانه قابل دستیابی است. مهم است که تیم خود را برای شکست آماده نکنید و اهدافی تعیین کنید که تیم شما بتواند با تلاش و پشتکار به آن‌ها دست یابد.

راهی عالی برای تعیین اهداف دست‌یافتنی، بررسی دستاوردهای گذشته‌ی تیم و عملکرد فعلی سئو است. مثلاً می‌توانید متوجه شوید که تیم شما در سال گذشته، تبدیل‌های ترافیک ارگانیک را ۱۰ درصد افزایش داده است.

اگر هدفتان افزایش ۴۰ درصدی نرخ تبدیل باشد، احتمالا برای تیم شما دست‌نیافتنی است؛ چرا که بسیار بیشتر از دستاوردهای گذشته‌ی آنهاست.

در این صورت، می‌توانید هدفی برای افزایش ۱۳٪ تبدیل‌های ناشی از ترافیک ارگانیک تعیین کنید که دست‌یافتنی‌تر است.

مرتبط

برای سئو هوشمندانه‌تر، باید اهداف SMART مرتبطی تعیین کنید که با اهداف کلی کسب‌وکارتان هماهنگ باشند.

مثلاً اگر شرکت شما می‌خواهد درآمد بیشتری کسب کند، اهداف سئو هوشمند شما باید به شما در رسیدن به این هدف کمک کنند. مثلاً می‌توانید هدف خود را افزایش ارسال فرم از طریق ترافیک ارگانیک قرار دهید.

این هدف با هدف کلی شرکت شما مرتبط است؛ چرا که ارسال فرم‌های تماس احتمالا به تبدیل و فروش منجر می‌شود. اهداف مرتبط، تمرکز شما را روی دستیابی به اهداف گسترده‌تر تجاری حفظ می‌کنند.

به موقع

برای کار سریع‌تر و هوشمندانه‌تر با سئو، تعیین اهداف هوشمندانه با مهلت زمانی ضروری است. همیشه باید تلاش کنید تا در بازه زمانی مشخصی به هدف خود برسید. بدون تعیین مهلت برای هدف، تیم شما ممکن است با جدیت لازم برای تکمیل آن تلاش نکند، چون هیچ ضرب‌الاجلی برای کار وجود ندارد.

مشاهده این مطلب  بهینه‌سازی اینستاگرام: 7 نکته برای افزایش نفوذتان در سال 2025

تعیین مهلت برای اهداف سئو به شما کمک می‌کند تا پیشرفت خود را به راحتی پیگیری کنید. مثلاً اگر هدف شما افزایش ۲ هزار بازدید ارگانیک تا پایان سه ماهه سوم باشد و در ماه آگوست ۱۵۰۰ بازدید داشته باشید، می‌دانید که باید تا پایان سپتامبر ۵۰۰ بازدید دیگر داشته باشید.

ایجاد مهلت‌های زمانی می‌تواند به شما کمک کند تا بفهمید آیا باید استراتژی خود را بازنگری و برای رسیدن به هدف خود در زمان مناسب، اصلاحاتی انجام دهید یا نه.

مثال‌هایی از اهداف سئو

می‌توانید برخی از… نمونه‌هایی از سئو اهداف هوشمندانه (با استفاده از اصول اسمارت)

  • در شش ماه آینده، ترافیک ارگانیک را ۳۰ درصد افزایش دهید.
  • در شش ماه آینده، در رتبه پنج برتر برای 10 کلمه کلیدی قرار بگیرید.
  • نرخ تبدیل ارگانیک را در سه ماه آینده ۲ درصد افزایش دهید.
  • در طول سال آینده، ۱۰۰ بک لینک با رتبه دامنه ۶۵ یا بالاتر جذب کنید.
  • در شش ماه آینده، تعداد نمایش‌های پروفایل گوگل مای بیزینس را ۲۵ درصد افزایش دهید.

به خاطر داشته باشید که اهداف و معیارهای ذکر شده در بالا، مثال هستند و استاندارد نیستند.

به ابزار سئو مورد علاقه‌ی جدیدتان بگویید سلام

اجازه ندهید رابط کاربری پیچیده شما را کند کند. با این روش فرصت‌ها را سریع‌تر پیدا کنید. سئو دات کام رایگان امتحان کنیدFeature Image

چگونگی تعیین اهداف مؤثر سئو

حالا یاد بگیرید چطور اهداف سئو مؤثری برای برنامه خود تعیین کنید.

اهداف تجاری خود را بررسی کنید

برنامه سئو شما به حمایت مدیریت بستگی دارد، بنابراین اهداف شرکت خود را بررسی کنید.

مشاهده این مطلب  11 جایگزین برتر Ahrefs در سال 2024: گزینه‌های رایگان و پولی

برای مثال، آیا سازمان شما بر راه‌اندازی محصول جدید تمرکز دارد یا بهبود کیفیت سرنخ‌ها؟ چگونه تلاش‌های بهینه‌سازی موتور جستجوی شما می‌تواند از اولویت‌های مذکور در سه ماهه آینده حمایت کند؟

اگر از اهداف رهبری مطمئن نیستید، با آنها ارتباط برقرار کنید!

بازرسی سئو فعلی خودتان

سپس، یک حسابرسی سئو انجام دهید تا از عملکرد فعلی سئوی خود مطلع شوید.

اگر مشکلات اساسی دارید، باید آن‌ها را در اولویت‌های سئو و اهداف سئوی خود بگنجانید. در مقابل، مشکلات جزئی سئو به شما انعطاف‌پذیری بیشتری در برنامه‌ریزی می‌دهد.

عملکرد سئو خود را ارزیابی کنید

قبل از تعیین هر هدف سئو مانند افزایش ترافیک ارگانیک به میزان ۳۰ درصد، باید عملکرد گذشته خود را ارزیابی کنید. اگر ترافیک ارگانیک شما سال گذشته ۵ درصد رشد داشته است، این می‌تواند نشان‌دهنده نیاز به هدفی کمتر جاه‌طلبانه، مثلاً ۸ تا ۱۰ درصد به جای ۳۰ درصد باشد.

البته باید فعالیت سئو خود را در سال‌های گذشته هم در نظر بگیرید.

تحقیق کن

سپس، در زمینه‌های زیر تحقیق کنید:

  • سئو رقابتی
  • در حوزه کاری یا کلمات کلیدی هدف خودتان جستجو کنید.
  • تغییرات اخیر یا آتی در الگوریتم جستجو

موارد بالا می‌تواند به شما در یافتن فرصت‌ها یا نکات قابل‌توجه برای اهداف سئو کمک کند.

اهداف سئو خود را شرح دهید.

در نهایت، شروع به تدوین اهداف سئو کنید و به یاد داشته باشید از روش SMART استفاده کنید.

  • Sویژه
  • Mقابل اندازه‌گیری
  • Aقابل دستیابی
  • Rواقعی
  • Tبه موقع

به تجربه ما، تجزیه هر هدف به اجزای کوچکتر، مثلاً به ازای هر حرف آن، مفید است.

  • هدف:افزایش ترافیک ارگانیک تا ۳۰ درصد در شش ماه آینده
    • مشخصاًافزایش ترافیک ارگانیک
    • قابل اندازه‌گیریسی درصد
    • قابل دستیابیبا تمرکز بر تولید محتوای سئو و بهینه‌سازی درون‌صفحه‌ای
    • واقعیاین وبسایت پایه سئو خوبی دارد، اما در سال گذشته سرمایه‌گذاری محدودی برای افزایش حضور ارگانیک خود داشته است.
    • به موقعدر شش ماه آینده
مشاهده این مطلب  حقایق و آمار ضروری موتورهای جستجو در سال 2025

برای بهترین نتیجه، چند هدف مشخص کنید. سپس از تیم یا راهنمای خود بازخورد بگیرید تا یاد بگیرید چگونه می‌توانید پیشرفت کنید. در بیشتر موارد، پیشنهاد می‌شود اهداف سئو خود را پایین‌تر بیاورید، چون اکثر افراد آن‌ها را بیش از حد بالا می‌برند.

چگونه به اهداف سئو خود برسید

هیچ چیز تضمین‌شده نیست، از جمله رسیدن به اهداف سئو.

با این حال، نکات زیر می‌تواند به افزایش موفقیت شما کمک کند.

  • اهداف سئو خود را پایین‌تر و واقع‌گرایانه‌تر تعیین کنید.
  • به طور مرتب، مثلاً ماهانه برای اهداف سئو سه ماهه، عملکرد خود را بررسی کنید.
  • اگر روش‌تان جواب نمی‌دهد، آن را تغییر دهید.
  • گزارشی به اشتراک بگذارید تا تیم شما بتواند پیشرفت شما را رصد کند.
  • جوایزی تیمی برای انگیزه دادن به گروه خود طراحی کنید

۵ هدف محبوب سئو برای سال ۲۰۲۶

اگرچه اهداف خاص سئو نیستند، اما این اهداف سئو در برنامه‌های سال 2026 ظاهر می‌شوند.

  1. بهینه‌سازی برای نمایش‌های هوش مصنوعی در جستجوی گوگل
  2. بهبود دسترسی به وبسایت، از جمله سرعت بارگذاری صفحات
  3. بهبود مفید بودن و اصالت محتوا
  4. تنوع‌بخشی به تلاش‌های سئو در موتورهای جستجوی مختلف مانند گوگل، بینگ و داک‌داک‌گو
  5. افزایش اعتبار دامنه از طریق کسب لینک
جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

استراتژیست و مشاور سئو سایت های شرکتی، فروشگاهی، کارخانه ها و برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در مشهد، تهران و ایران | سئو (SEO) با جواد یاسمی

آخرین مقالات مرتبط

10 قدم برای افزایش کارایی فروشگاه ووکامرس و 5 برابر کردن فروش (چک‌لیست کامل 2021)

امروزه، ارتقای تجربه مشتری یکی از مهم‌ترین عوامل موفقیت کسب و کارهای آنلاین شناخته می‌شود. بیشتر فروشگاه‌های...

گوتنبرگ: به‌روزرسانی ویژگی‌ها در شش ماه

شاید باور کردنش سخت باشد، اما گوتنبرگ ویرایشگر محتوای پیش‌فرض وردپرس که همراه با راه‌اندازی … وردپرس...

مقایسه سیستم‌های مدیریت محتوا: وردپرس در برابر جوملا [اینفوگرافیک]

ما به تازگی مقایسه‌ای بین وردپرس و دروپال انجام دادیم. اینفوگرافیک و کتاب سفید این بار به بررسی تفاوت‌های...

نگاهی اول به PHP 7.4

PHP یا پیش‌پردازنده‌ی ابرمتن، زبان برنامه‌نویسی سمت سرور است که به‌طور گسترده برای توسعه‌ی پوسته‌ها و...

وقت آن است که وب‌سایت وردپرس خود را با HTTPS امن کنید.

در چند سال گذشته، گوگل به‌طور فزاینده‌ای بر اهمیت رمزگذاری HTTPS برای وب‌سایت‌ها تأکید کرده و حتی صفحات...

وردپرس ۵.۶ اکنون نسخه پیش‌فرض برای سایت‌های جدید WP Engine است.

وردپرس ۵.۶ سیمون نسخهٔ آذرماه، سومین به‌روزرسانی بزرگ وردپرس در سال ۲۰۲۰ بود و ویژگی‌ها و تغییرات آن...

۶۵ میانبر صفحه کلید وردپرس برای افزایش کارایی

به عنوان مدیر وبسایت‌های متعدد (بیشترشان وردپرس)، متوجه شدم که افزایش راندمان در استفاده از وردپرس نقش...

ده خطر امنیتی بحرانی در برنامه های کاربردی

اوواسپ (OWASP) یا پروژه امنیت برنامه‌های کاربردی وب باز، یک سازمان غیرانتفاعی است که به نشر اطلاعات مربوط...

ارائه امنیت سازمانی برای همه

امنیت سایبری همچنان چالشی برای کسب‌وکارها (و وب‌سایت‌ها) در همه ابعاد است و امروزه سازمان‌ها با فهرست...

با اطمینان حافظه پنهان خود را پاک کنید

ذخیره‌سازی موقت داده‌ها (کش کردن) روشی عالی برای سرعت بخشیدن به درخواست‌های سرور و ارائه تجربه کاربری...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش تبلیغات محیطی (بیلبورد، هدایا ویژه و …) | 09339159432

سفارش تبلیغات دیجیتال (طراحی سایت، سئو، اینستاگرام و ..) | 09376996070