کلمات کلیدی ابزاری قدرتمند در بازاریابی دیجیتال هستند. کلمات کلیدی بلند (Long-tail keywords) بهویژه برای موفقیت حیاتی هستند و از جمله… بهینهسازی موتور جستجو برای آسانتر کردن ایجاد ارتباط با مخاطب هدف خود، درباره کلمات کلیدی دمبلند و برخی از بهترین روشهای یافتن آنها بیشتر بیاموزید. استفاده از کلمات کلیدی دمبلند در خدمات سئو وردپرس میتواند باعث افزایش ترافیک هدفمند شود، زیرا این کلمات دقیقاً نیاز کاربران را منعکس میکنند.
کلمات کلیدی دم بلند چیست؟
اگر در بازاریابی دیجیتال کار میکنید، احتمالا با کلمات کلیدی آشنا هستید، پس چه چیزی کلمات کلیدی بلند را متفاوت میکند؟
کلمات کلیدی دمبلند در سئو چیست؟ شاید بپرسید چه هستند؟ اینها عبارات دقیقتری هستند که اغلب شامل سه کلمه یا بیشتر میشوند. کلمات کلیدی با دنباله بلند شما در رتبهبندی جستجو با رقابت کمتری مواجه میشوند.
کلمات کلیدی بلند دم، رقابت کمتری در رتبهبندی جستجو دارند. معمولا تعداد جستجو برای این نوع کلمات کمتر است. اگرچه طول مشخصی برای کلمات کلیدی بلند دم وجود ندارد، اما معمولا شامل چندین کلمه هستند که زمینه دقیقتری برای جستجوی کاربر فراهم میکنند.
چرا کلمات کلیدی دمبلند برای سئو مفید هستند؟
هنگام تلاش برای رتبهبندی در کلمات کلیدی، هدف قرار دادن کلمات کلیدی با رقابت کمتر میتواند مفید باشد. برای مثال، اگر شرکت شما خدمات فناوری اطلاعات ارائه میدهد، عبارت «خدمات فناوری اطلاعات» بسیار کلی است. میتوانید تلاش کنید برای این عبارت رتبه بگیرید، هرچند احتمالاً زمان زیادی طول میکشد تا نتیجه ببینید.
استراتژی سئو شما باید روی کلمات کلیدی طولانی تمرکز کند تا ترافیک بیشتری ایجاد شود. به جای تلاش برای رتبهبندی فقط در عبارت «خدمات فناوری اطلاعات»، میتوانید عبارت «خدمات مدیریت فناوری اطلاعات در مرکز شهر هریسبورگ» را امتحان کنید. رقابت برای کلمه کلیدی طولانیتر کمتر از کلمه کوتاهتر است و باعث میشود وبسایت شما راحتتر در نتایج جستجو قرار گیرد. صفحات نتایج موتور جستجو .
در فرآیند طراحی سایت وردپرس، تمرکز بر کلمات کلیدی دمبلند به شما کمک میکند تا محتوای بهینهتری برای مخاطبان خاص خود ایجاد کنید.
یادته گفتیم کلمات کلیدی بلندتر، دقیقترن؟
وقتی محتوای هدفمند مخاطب مینویسید، مثلا در مورد خدمات فناوری اطلاعات در مرکز شهر هریسبورگ، خوانندگان مرتبط بیشتر شما را پیدا میکنند. افرادی که چنین جستجوهای دقیقی انجام میدهند، دقیقا میدانند چه چیزی میخواهند، بنابراین وقتی در جستجوی کلمات کلیدی بلند (long-tail) وبسایت شما را پیدا میکنند، احتمال تبدیل (به مشتری) بیشتر است.
پنج روش برای یافتن کلمات کلیدی بلند
پیدا کردن کلمات کلیدی بلندتر از آن چیزی که فکر میکنید آسانتر است. بسیاری از روشهایی که برای تحقیق اولیه کلمات کلیدی استفاده میکنیم، با جستجو در گوگل انجام میشوند. با این حال، روشهای دیگری هم وجود دارند ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی در دسترس هستند. هر مسیری را که انتخاب کنید، آن کلمات کلیدی بلند دنبال شما خواهند آمد.
از پیشنهادها یا تکمیل خودکار جستجوی گوگل استفاده کنید.
وقتی شروع به تایپ کردن در نوار جستجو میکنید، گوگل فهرستی از جستجوهای احتمالی را نشان میدهد.
کلمات کلیدی موجود در این فهرست، جستجوهایی هستند که افراد قبلا انجام دادهاند. مثلا اگر عبارت «طرز تهیه بهترین پیتزا» را در نوار جستجو تایپ کنید، پیشنهادهای جستجوی زیادی دریافت خواهید کرد. بهعنوان مثال، «طرز تهیه بهترین خمیر پیتزا» و «طرز تهیه بهترین پیتزا با خمیر آماده» را مشاهده خواهید کرد.
این دو عبارت، کلیدواژههای بلند هستند چون نسبت به عبارت «پیتزا درست کردن» خاصترند.
اگر بتوانید در نتایج جستجوی «طرز تهیه بهترین پیتزا با خمیر آماده» رتبه خوبی کسب کنید، احتمال تبدیل جستجو به مشتری بالا میرود. جستجوکننده احتمالا در این مرحله تصمیم گرفته است که میخواهد از خمیر آماده استفاده کند، بنابراین به دنبال راهنمایی یا محصولات خاص است.
در وبسایتها و انجمنهای پرسش و پاسخ جستجو کنید.
وبسایتهای متعددی برای پرسش و پاسخ وجود دارند. برخی از مشهورترین آنها کورا، انسر دِ پابلیک و ردیت هستند. افراد هنگام طرح پرسشی در این سایتها، معمولا به دنبال پاسخی هستند که جستجوی آنها نتوانسته آن را به طور رضایتبخشی ارائه دهد.
اگر به دنبال گزینههای جایگزین برای سرویس پاسخ به عموم هستید، میتوانید… جایگزینهای AnswerThePublic برای پلتفرمهای دیگری که به طور مؤثر به پرسشهای کاربران پاسخ میدهند.
میتوانید محتوایی تولید کنید که جستجوی مخاطبانتان را برآورده سازد. رقابت کمتری خواهید داشت چون کلمه کلیدی بسیار خاص است. تا زمانی که محتوای شما برای مخاطب مناسب باشد و دیگر شیوههای برتر سئو را رعایت کنید، باید نتایج را ببینید.
از یک ابزار تحقیق کلمات کلیدی رایگان استفاده کنید.
جستجوهای مرتبط را بررسی کنید.
اگر در گوگل جستجو کنید و به انتهای صفحه اول نتایج بروید، بخشی را با چند جستجوی مرتبط خواهید دید. اگر به مثال «طرز تهیه بهترین پیتزا» برگردیم، جستجوهای مرتبطی مانند ده دستور پخت برتر، طرز تهیه پیتزا در فر و راهنمای گام به گام را خواهیم دید. اینها مثالهای خوبی از کلمات کلیدی بلند هستند که جستجوگران میخواهند ببینند.
به بخش «افراد همچنین پرسیدهاند» نگاه کنید.
قابلیت PAA گوگل معدن طلائی برای کلمات کلیدی بلند است.
کلمات کلیدی مرتبط با موضوع را امتحان کنید و ببینید مردم چه سوالات دیگری میپرسند. پرسشهای مرتبط با جستجوی «طرز تهیه بهترین پیتزا» نشان میدهد که سوالات رایجی مانند بهترین مواد اولیه و بهترین روش پخت پیتزا وجود دارد.