09339159432 تبلیغات محیطی — 09376996070 تبلیغات دیجیتال

چگونگی افزودن نشانه‌گذاری اسکیما برای سئو (و بهبود سئو)

آنچه در این مقاله می خوانید:

نشانه‌گذاری شمای طرح‌واره، که با نام داده‌های ساخت‌یافته نیز شناخته می‌شود، روشی مؤثر برای بهینه‌سازی موتور جستجو زیرا داده‌های ساختاریافته، اطلاعات بیشتری درباره آدرس اینترنتی شما در اختیار موتورهای جستجو مانند گوگل قرار می‌دهند که می‌تواند به رتبه‌بندی مرتبط‌تر و نمایش بهتر در نتایج جستجو منجر شود.

در خدمات سئو وردپرس، افزودن نشانه‌گذاری اسکیما به محتوای سایت می‌تواند به موتورهای جستجو کمک کند تا اطلاعات شما را بهتر درک کرده و نمایش دهند. با استفاده از نشانه‌گذاری اسکیما، می‌توانید در نتایج جستجو از ویژگی‌های غنی مانند ستاره‌ها، نظرات و سایر اطلاعات اضافی بهره‌مند شوید که باعث افزایش CTR (نرخ کلیک) می‌شود.

ادامه مطلب را بخوانید تا یاد بگیرید چگونه نشانه‌گذاری طرح‌واره را برای سئو اضافه کنید و همچنین پاسخ سوالات متداول را دریافت کنید!

چگونه نشانه‌گذاری طرحواره را به وب‌سایت خود اضافه کنید

در ادامه یاد بگیرید که چگونه نشانه‌گذاری شمای (Schema Markup) را به وب‌سایت خود اضافه کنید.

  1. ابزار نشانه‌گذاری داده‌های ساختاریافته گوگل را ببینید.
  2. قالب نشانه‌گذاری خود را انتخاب کنید
  3. آدرس وب‌سایت یا کد HTML خود را اضافه کنید.
  4. عناصر نشانه‌گذاری خود را انتخاب کنید
  5. HTML خود را تولید کن
  6. نشانه‌گذاری طرحواره خود را به آدرس اینترنتی‌تان اضافه کنید.

در طراحی سایت وردپرس، پیاده‌سازی درست نشانه‌گذاری اسکیما بسیار مهم است تا موتورهای جستجو بتوانند ساختار داده‌ها را به درستی شناسایی کنند. این فرآیند می‌تواند باعث بهبود سئو و ایجاد تجربه کاربری بهتری شود و موجب بهبود رتبه‌بندی شما در نتایج جستجو گردد.

از ابزار ساخت داده‌های ساختاریافته گوگل استفاده کنید.

گوگل ابزاری آماده‌ی استفاده به نام ابزار نشانه‌گذاری داده‌های ساختاریافته برای تولید نشانه‌گذاری طرحواره

مشاهده این مطلب  5 پادکست سئو برای شنیدن در سال 2025

Google Structured Data Markup Helper

از اینجا، می‌توانید انواع نشانه‌گذاری طرحواره زیر را تولید کنید:

  • مقالات
  • رویدادها
  • فیلم‌ها
  • رستوران‌ها
  • نقد کتاب
  • آگهی‌های شغلی
  • محصولات
  • نرم افزارهای کاربردی
  • مجموعه داده‌ها
  • کسب‌وکارهای محلی
  • صفحه پرسش و پاسخ
  • قسمت‌های تلویزیونی

اگر نوع نشانه‌گذاری طرحواره خود را نمی‌بینید، باید راه دیگری را امتحان کنید، مانند:

  • کار کردن با یک برنامه‌نویس
  • با استفاده از ابزار شخص ثالث

در این راهنما که به نحوه پیاده‌سازی نشانه‌گذاری طرحواره می‌پردازد، تمرکز من بر استفاده از ابزار ارائه شده توسط گوگل است.

طرحواره نشانه‌گذاری خود را انتخاب کنید

سپس، نوع نشانه‌گذاری طرحواره خود را انتخاب کنید.

می‌توانید چند نوع نشانه‌گذاری طرح‌واره به یک آدرس اینترنتی اضافه کنید، اما فقط می‌توانید یک نوع را انتخاب کنید. نشانه‌گذاری داده‌های ساختاریافته ابزاری کمکی. برای تولید داده‌های ساختاریافته‌ی دیگر برای آدرس اینترنتی خود، باید مراحل توضیح داده‌شده در این راهنما را تکرار کنید.

Selecting markup type in Google Structured Data Markup Helper

آدرس اینترنتی یا کد HTML خود را اضافه کنید.

پس از انتخاب نشانه‌گذاری، آدرس اینترنتی یا کد HTML آدرس اینترنتی را وارد کنید. سپس روی «شروع نشانه‌گذاری» کلیک کنید.

Enter URL and start tagging in Google Structured Data Markup Helper

عنصرهای نشانه‌گذاری خود را انتخاب کنید

پس از بارگذاری نشانی اینترنتی شما، می‌توانید انتخاب عناصر نشانه‌گذاری را شروع کنید. این فرایند به صورت زیر انجام می‌شود:

  1. متن یا المان‌هایی مثل عنوان محصول را انتخاب کنید
  2. عنصر مربوطه را انتخاب کنید، مثلاً «نام» برای نشانه‌گذاری محصول.

Highlight text and select element in Google Structured Data Markup Helper

این فرایند را برای فیلدهای موجود در داده‌های ساختاریافته‌ی خود تکمیل کنید؛ این فیلدها در سمت چپ نمایش داده می‌شوند.

اگر نشانی اینترنتی شما بارگذاری می‌شود اما به‌درستی نمایش داده نمی‌شود، می‌توانید با انجام این مراحل، داده‌های نشانه‌گذاری را به‌صورت دستی وارد کنید.

  1. تا پایین صفحه سمت چپ بروید
  2. روی «برچسب‌های گمشده را اضافه کن» کلیک کن
مشاهده این مطلب  آیا می‌توانید خودتان سئو انجام دهید؟ راهنمای سئوی خودآموز برای مبتدیان

Adding missing alt tags in Google Structured Data Markup Helper

  1. برچسب را انتخاب کنید
  2. مقدار را وارد کنید
  3. ذخیره کنید

Adding alt tags and saving in Google Structured Data Markup Helper

هیچ متنی در پرانتز وجود ندارد.

بسته به طرحواره نشانه‌گذاری انتخابی شما، برچسب‌های اختیاری و اجباری را مشاهده خواهید کرد. برای بهترین نتیجه، داده‌ها (در صورت وجود) را برای تمام برچسب‌های داده‌شده وارد کنید، زیرا این کار اطلاعات بیشتری را در مورد آدرس اینترنتی شما در اختیار گوگل قرار می‌دهد.

HTML خود را تولید کنید

وقتی نشانه‌گذاری URL شما تمام شد، روی «ایجاد HTML» در گوشه بالا سمت راست کلیک کنید.

Create HTML in Google Structured Data Markup Helper

به طور پیش‌فرض، گوگل نشانه‌گذاری ساختاری را به صورت JSON-LD ارائه می‌دهد. هرچند می‌توانید قالب‌های نشانه‌گذاری جایگزین مانند میکرودیتا را انتخاب کنید، اما گوگل JSON-LD را توصیه می‌کند، زیرا ویرایش آن نسبت به قالب‌های دیگر مانند RDFa یا میکرودیتا آسان‌تر است.

اگر مایکرودیتا را ترجیح می‌دهید، منوی کشویی JSON-LD را انتخاب کنید و «مایکرودیتا» را برگزینید.

نشانه‌گذاری طرحواره خود را به آدرس اینترنتی‌تان اضافه کنید.

در نهایت، می‌توانید یاد بگیرید که چگونه نشانه‌گذاری طرحواره را روی آدرس اینترنتی خود پیاده‌سازی کنید! برای شروع، این مراحل را دنبال کنید:

  1. روی «دانلود» در گوشه بالا سمت راست کلیک کنید یا نشانه‌گذاری را انتخاب و کپی کنید.
  2. یک برگه مرورگر جدید باز کنید و به آدرس… (بقیه آدرس در پرانتز ذکر نشده است) ابزار تست نتایج غنی گوگل
  3. «کد» را انتخاب کنید
  4. علامت‌گذاری را وارد کنید
  5. روی «آزمایش کد» کلیک کنید

Test HTML in Google Rich Results Test

  1. نتایج را بررسی کنید تا مطمئن شوید هیچ خطایی وجود ندارد.
  2. به زبانه‌ی راهنمای نشانه‌گذاری داده‌های ساختاریافته‌ی مرورگرتان برگردید.
  3. روی «پایان» در گوشه بالا سمت راست کلیک کنید.

Finish markup in Google Structured Data Markup Helper

  1. دستورالعمل‌های نصب ارائه شده توسط گوگل را بررسی کنید.
  2. نشانه‌گذاری را پیاده‌سازی کنید
مشاهده این مطلب  همیشه یک قدم جلوتر باشید | میزبانی وردپرس توسط WP Engine

برای بهترین نتیجه در نصب نشانه‌گذاری طرحواره، دستورالعمل‌های نصب ارائه شده توسط گوگل در مرحله نهم را ببینید. از آنجا که وبگاه‌ها متفاوت هستند و روش‌ها تغییر می‌کنند، برای اطمینان از مفید بودن این راهنما (و جلوگیری از مشکلات احتمالی)، از اسناد ارائه شده در مرحله نهم استفاده کنید.

به یاد داشته باش، همیشه می توانی استفاده کنی ابزار تست نتایج غنی گوگل برای آزمایش نشانه‌گذاری طرحواره در آدرس اینترنتی شما!

نشانه‌گذاری طرح‌واره (و تمام مزایای سئو آن) را به سایت خود اضافه کنید.

می‌دانید چطور نشانه‌گذاری طرحواره را به وب‌سایت خود اضافه کنید، اما آیا وقتش را دارید؟ اگر جوابتان «نه» است، از کمک دیگران برای اضافه کردن نشانه‌گذاری طرحواره و تمام مزایای آن استفاده کنید. مزایای سئو به وب‌سایت شما. فقط فرم تماس با ما را پر کنید برای شروع!

هیچ چیز داخل پرانتز نبود.

پرسش‌های متداول درباره نشانه‌گذاری طرحواره

درباره نشانه‌گذاری شمات برای سئو با این پرسش‌های متداول بیشتر بدانید.

نشانه‌گذاری شمای چیست؟

نشانه‌گذاری شماتیک نوعی داده‌ی کوچک است که موتورهای جستجو برای درک بهتر محتوای وب از آن استفاده می‌کنند. کسب‌وکارها از نشانه‌گذاری شماتیک برای سئو استفاده می‌کنند تا به موتورهای جستجو کمک کنند محتوای وبسایت را در نتایج جستجو دسته‌بندی کنند که می‌تواند به بهبود دیده شدن در نتایج جستجوی ارگانیک منجر شود.

اهمیت نشانه‌گذاری اسکیما چیست؟

طرحواره نشانه‌گذاری به چند دلیل مهم است، از جمله:

  • زمینه:با داده‌های ساختاریافته، شما به موتورهای جستجو زمینه بیشتری در مورد وب‌سایت خود می‌دهید. برای مثال، می‌توانید مراحل یک راهنمای عملی یا مواد تشکیل‌دهنده یک دستور آشپزی را برای موتورهای جستجو تعریف کنید؛ آن‌ها مجبور نیستند حدس بزنند یا فرض کنند.
  • تصاویر:در برخی موارد، نشانه‌گذاری شمای اسکیما نتایج غنی‌ای مانند منوی کشویی با نشانه‌گذاری سؤالات متداول تولید می‌کند که می‌تواند به افزایش … منجر شود. نرخ کلیک با متمایز کردن محتوای خود از بقیه
مشاهده این مطلب  سئو در مقابل سِم: چه تفاوتی دارند و کدامیک را باید استفاده کنید؟

گوگل همچنین نشانه‌گذاری طرحواره را پیدا کرده است تاثیرگذار باشد روشن

  • نرخ کلیک
  • مدت زمان حضور در صفحه
  • نرخ تعامل

با نشانه‌گذاری، می‌توانید تجربه‌ی کاربری بهتری ارائه دهید و اطلاعات بیشتری را در اختیار موتورهای جستجو قرار دهید.

جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

استراتژیست و مشاور سئو سایت های شرکتی، فروشگاهی، کارخانه ها و برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در مشهد، تهران و ایران | سئو (SEO) با جواد یاسمی 09376996070

آخرین مقالات مرتبط

10 قدم برای افزایش کارایی فروشگاه ووکامرس و 5 برابر کردن فروش (چک‌لیست کامل 2021)

امروزه، ارتقای تجربه مشتری یکی از مهم‌ترین عوامل موفقیت کسب و کارهای آنلاین شناخته می‌شود. بیشتر فروشگاه‌های...

گوتنبرگ: به‌روزرسانی ویژگی‌ها در شش ماه

شاید باور کردنش سخت باشد، اما گوتنبرگ ویرایشگر محتوای پیش‌فرض وردپرس که همراه با راه‌اندازی … وردپرس...

مقایسه سیستم‌های مدیریت محتوا: وردپرس در برابر جوملا [اینفوگرافیک]

ما به تازگی مقایسه‌ای بین وردپرس و دروپال انجام دادیم. اینفوگرافیک و کتاب سفید این بار به بررسی تفاوت‌های...

نگاهی اول به PHP 7.4

PHP یا پیش‌پردازنده‌ی ابرمتن، زبان برنامه‌نویسی سمت سرور است که به‌طور گسترده برای توسعه‌ی پوسته‌ها و...

وقت آن است که وب‌سایت وردپرس خود را با HTTPS امن کنید.

در چند سال گذشته، گوگل به‌طور فزاینده‌ای بر اهمیت رمزگذاری HTTPS برای وب‌سایت‌ها تأکید کرده و حتی صفحات...

وردپرس ۵.۶ اکنون نسخه پیش‌فرض برای سایت‌های جدید WP Engine است.

وردپرس ۵.۶ سیمون نسخهٔ آذرماه، سومین به‌روزرسانی بزرگ وردپرس در سال ۲۰۲۰ بود و ویژگی‌ها و تغییرات آن...

۶۵ میانبر صفحه کلید وردپرس برای افزایش کارایی

به عنوان مدیر وبسایت‌های متعدد (بیشترشان وردپرس)، متوجه شدم که افزایش راندمان در استفاده از وردپرس نقش...

ده خطر امنیتی بحرانی در برنامه های کاربردی

اوواسپ (OWASP) یا پروژه امنیت برنامه‌های کاربردی وب باز، یک سازمان غیرانتفاعی است که به نشر اطلاعات مربوط...

ارائه امنیت سازمانی برای همه

امنیت سایبری همچنان چالشی برای کسب‌وکارها (و وب‌سایت‌ها) در همه ابعاد است و امروزه سازمان‌ها با فهرست...

با اطمینان حافظه پنهان خود را پاک کنید

ذخیره‌سازی موقت داده‌ها (کش کردن) روشی عالی برای سرعت بخشیدن به درخواست‌های سرور و ارائه تجربه کاربری...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش تبلیغات محیطی (بیلبورد، هدایا ویژه و …) | 09339159432

سفارش تبلیغات دیجیتال (طراحی سایت، سئو، اینستاگرام و ..) | 09376996070