09376996070 (سفارش سئو، سایت و تبلیغات)

هزینه خدمات سئو – قیمت سئو وردپرس – هزینه سئو

برای سفارش تماس بگیرید.

آنچه در این مقاله می خوانید:
هزینه سئو چقدر است؟

هزینه سئو به طور متوسط ماهانه بین ۱۵۰۰ تا ۵۰۰۰ دلار است.

هزینه بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO) به کسب‌وکار و ارائه‌دهنده خدمات بستگی دارد. عوامل متعددی از مقیاس استراتژی تا موقعیت آژانس، هزینه SEO را تعیین می‌کنند. با این حال، میانگین هزینه SEO بین ۱۵۰۰ تا ۵۰۰۰ دلار در ماه است.

در خدمات سئو وردپرس، هزینه‌ها بسته به نیاز پروژه، مانند تحقیق کلمات کلیدی، بهینه‌سازی محتوا، و لینک‌سازی، می‌تواند از چند میلیون تا ده‌ها میلیون تومان متغیر باشد.

هزینه سئو چقدر است؟ (به طور خلاصه)

هزینه سئو برای خدمات ماهانه ۱۵۰۰ تا ۵۰۰۰ دلار، برای خدمات ساعتی ۱۰۰ تا ۳۰۰۰ دلار و برای پروژه‌های یک‌باره به‌طور متوسط ۵۰۰۰ تا ۳۰ هزار دلار است. قیمت‌ها متفاوت هستند و به عواملی مانند مدل قیمت‌گذاری، اعتبار ارائه‌دهنده خدمات و موارد دیگر بستگی دارند.

how much does seo cost infographic

درک هزینه‌های سئو به عنوان خریدار

به عنوانخریدارهنگام انتخاب ارائه‌دهنده خدمات سئو، عوامل متعددی از جمله بودجه، توانایی‌ها و قراردادها را باید در نظر بگیرید. به همین دلیل، درک هزینه‌های سئو بخش مهمی از فرآیند خرید است.

هنگام طراحی سایت وردپرس، همکاری با تیم‌های داخلی یا فروشندگان حرفه‌ای سئو به کاهش هزینه‌ها و ارائه راه‌حل‌های مقرون‌به‌صرفه برای کسب‌وکارها کمک می‌کند.

هزینه خدمات سئو چقدر است؟

هزینه خدمات سئو بسته به نوع خدمات و مدل قیمت‌گذاری متفاوت است.

عوامل قیمت‌گذاری خدمات: قیمت ساعتی، قیمت ماهانه، قیمت یک‌باره برای حسابرسی سئو. قیمت بر اساس حجم سایت: 150 تا 300 دلار، 1000 تا 2000 دلار، 650 تا 14000 دلار (سئو). قیمت ارائه دهنده خدمات: 100 تا 300 دلار، 1500 تا 5000 دلار، 5000 تا 30000 دلار (سئو محلی). قیمت بر اساس تعداد مکان‌ها: 100 تا 300 دلار، 300 تا 2000 دلار، 1500 تا 3000 دلار (سئو تجارت الکترونیک). قیمت ارائه دهنده خدمات: 200 تا 600 دلار، 750 تا 8000 دلار، 5000 تا 30000 دلار.

مشاهده این مطلب  PHP 7.4 اکنون برای مشتریان WP Engine در دسترس است

چه عواملی قیمت خدمات سئو را تعیین می‌کنند؟

عوامل متعددی هزینه‌های خدمات سئو را تعیین می‌کنند، از جمله موارد زیر:

  • مدل قیمت‌گذاریChevron

    چند مدل قیمت‌گذاری مختلف وجود دارد برای خدمات سئو از جمله موارد زیر:

    • ماهانه
    • ساعتی
    • یک‌بار مصرف

مدل قیمت‌گذاری شما روی هزینه‌های سئو تاثیر می‌گذارد.

برای مثال، اگر با کسی شراکت کنید شرکت سئو آمریکایی برای یک پروژه یک‌باره، ممکن است کمتر از پرداخت ساعتی به متخصص سئو هزینه کنید. اما در بیشتر مواقع، نحوه سرمایه‌گذاری در سئو اهمیت بیشتری دارد: یک‌باره، مداوم یا در صورت نیاز؟

به عنوان نکته‌ای بهینه‌سازی موتور جستجو بهتر است به عنوان یک سرمایه‌گذاری مستمر در نظر گرفته شود، چون نیاز به نگهداری دارد.

  • اهدافChevron

    انتظارات شما از نتیجه، روی هزینه سئو تاثیر می‌گذارد. برای مثال، آیا به دنبال این هستید که:

    • در پنج سال آینده، ترافیک را ۱٪، ۱۵٪ یا ۵۰٪ افزایش دهیم؟
    • در شش ماه آینده، تعداد سرنخ‌های آلی را دو برابر کنیم؟
    • تمام آدرس‌های اینترنتی که در دو سال آینده در صفحه اول نتایج جستجو برای لیست کلمات کلیدی تعیین‌شده قرار می‌گیرند را به دست آورید؟

    بسته به اهداف شما، ممکن است به پکیج سئو رقابتی نیاز داشته باشید که بهینه‌سازی سئو را در کل سایت شما در اولویت قرار دهد. در برخی موارد، ارائه دهندگان سئو ممکن است حتی بگویندنمی‌کندبه خاطر اهداف غیر واقعی با شما همکاری نمی‌کنم.

    توجه:این چیز بدی نیست، بلکه نشانه‌ی خوبی است که نشان می‌دهد ارائه دهنده کارش را بلد است.

    اگر قصد دارید برای سئو هزینه کنید، قبل از جستجوی شرکت‌های سئو، اهداف خود را مشخص کنید.

  • آبروی آژانسChevron

    آژانس‌های معتبرتر در صنعت معمولا تعرفه‌های بالاتری دارند. قیمت‌گذاری سئو .

    قیمت بالاتر، مزایایی نیز دارد از جمله:

    • اعتماداغلب می‌توان به این شرکت‌ها برای مدیریت سئو اعتماد کرد.
    • عملکرداین شرکت‌های سئو معمولا به ارائه نتایج، مانند افزایش ترافیک، شهرت دارند.
    • توانایی‌هاآژانس‌های سئو باتجربه می‌توانند کارهای بیشتری هم انجام دهند، مثل سئو محلی و سئو تجارت الکترونیک.
    • راحتیهمچنین می‌توانید بسته‌های خدمات یکپارچه را از این ارائه دهندگان پیدا کنید.

    در مقایسه، ارائه دهندگان سئو بدون اعتبار اغلب هزینه کمتری برای سئو دریافت می‌کنند. اگر تصمیم دارید با یکی از این شرکت‌ها یا مشاوران سئو همکاری کنید، توصیه می‌کنیم عملکرد گذشته آن‌ها را به‌طور دقیق بررسی کنید تا از استخدام شرکتی معتبر اطمینان حاصل کنید.

  • مقیاس راهبردیChevron

    استراتژی سئو شما با استراتژی سئوی کوکاکولا احتمالا تفاوت‌های زیر را دارد:

    • نیازها
    • ملاحظات
    • اهداف
    • محدوده

    پیچیدگی استراتژی با … مقیاس می‌گیرد حجم کسب و کار .

    معمولا شرکت‌های بزرگ‌تر، استراتژی‌های سئو پیچیده‌تری دارند که به هزینه‌های سئوی بالاتر می‌انجامد. آن‌ها به متخصصان برجسته در بهینه‌سازی موتورهای جستجو نیاز دارند. در مقایسه، شرکت‌های کوچک‌تر کمپین‌هایی در مقیاس کوچک‌تر دارند که متخصصان سئو با سطوح مختلف تجربه می‌توانند از عهده‌ی آن‌ها برآیند. سئو را ارزان‌تر کنید .

  • حجم وبسایتChevron

    اندازه سایت هم روی قیمت سئو تاثیر می‌گذارد.

    سایت‌های بزرگ‌تر به‌طور طبیعی کلمات کلیدی بیشتری را هدف قرار می‌دهند و به همین دلیل به نگهداری سئو بیشتری برای حفظ و افزایش رتبه‌بندی خود نیاز دارند. در مقایسه، وب‌سایت‌های کوچک‌تر، نقاط کمتری برای فعالیت متخصصان سئو دارند.

    عامل قیمت‌گذاری سئو با مقیاس استراتژی نیز همخوانی دارد.

  • کلمات کلیدی بهینه سازی شدهChevron

    محل تمرکز تلاش‌های سئو شما نیز می‌تواند بر هزینه متوسط سئو تاثیر بگذارد.

    برخی از مثال‌ها عبارتند از:

    • بهینه‌سازی موتور جستجو برای تجارت الکترونیک
    • بهینه سازی محلی
    • بهینه‌سازی جستجوی صوتی
    • بهینه‌سازی فنی سایت
    • بهینه‌سازی خارج از صفحه
    • بهینه‌سازی درون‌صفحه‌ای
    • بررسی سئو

    بسته به نیازتان، ممکن است به کمک سئو یک‌باره یا مداوم نیاز داشته باشید. یا شاید به متخصص سئوی تجارت الکترونیک یا سئوی سنتی نیاز داشته باشید که بسته به اشباع بازار، هزینه‌های بالاتر یا پایین‌تری را در پی خواهد داشت.

  • سئو موجودChevron

    سئو (بهینه‌سازی موتور جستجو) سایت شما، روی هزینه‌ای که برای خدمات سئو می‌پردازید هم تاثیر می‌گذارد.

    اگر در حال سرمایه گذاری هستید خدمات سئو و تحلیل سایت مثلاً اگر صدها مشکل پیدا شود، هزینه قابل توجهی برای رفع آنها باید پرداخت کنید. در مقابل، اگر فقط چند خطا یافت شود، می‌توانید مشکلات را خودتان برطرف کنید یا برای رفع آنها توسط متخصص، هزینه کمتری بپردازید.

    هنگام خرید خدمات سئو، بسیاری از ارائه دهندگان، سئو سایت شما را به صورت رایگان بررسی می‌کنند.

    اگر چنین اتفاقی افتاد، از آن‌ها بخواهید تیم شما را در نتایج ممیزی راهنمایی کنند. برخی از ارائه‌دهندگان غیرقابل اعتماد ادعا می‌کنند که وب‌سایت شما هزاران مشکل دارد تا شما را به خرید خدمات خود ترغیب کنند؛ اما اگر تحت فشار قرار گیرند، به ندرت شواهد این مشکلات را به شما نشان می‌دهند.

  • افزونه‌هاChevron

    خدمات جانبی نیز می‌توانند بر هزینه‌های بهینه‌سازی موتور جستجو تأثیر بگذارند. مثال‌هایی از این قبیل عبارتند از:

    • تولید محتوای سئو
    • طراحی گرافیک
    • بررسی سئو
    • طراحی وب سایت بهینه شده برای موتورهای جستجو

    این‌ها حتی می‌توانند به موارد دیگر نیز گسترش یابند. خدمات بازاریابی دیجیتال مانند تبلیغات پرداخت به ازای هر کلیک (PPC) که بیشتر در آژانس‌های خدمات کامل یافت می‌شود. مزیت این روش این است که می‌توانید یک سرویس ترکیبی ایجاد کنید و بازاریابی برون‌سپاری‌شده خود را در یک جا مدیریت کنید.

  • مکان آژانسChevron

    جایی که شما شرکت سئو نحوه‌ی فعالیت مشاور سئو (یا خود مشاور) هم می‌تواند روی هزینه‌های سئوی شما تاثیر بگذارد.

    اگر آژانس شما در منطقه‌ای با هزینه زندگی بالا مانند کالیفرنیا قرار دارد، قیمت‌های سئو بالاتر خواهد بود. دلیل این امر، هزینه‌های عملیاتی بالاتر از اجاره محل کار تا حقوق کارمندان است. با این حال، همکاری با ارائه‌دهنده سئو در منطقه‌ای با هزینه زندگی پایین‌تر می‌تواند به نرخ‌های سئوی پایین‌تر منجر شود.

  • ابزارChevron

    ابزارهای شرکت سئو شما روی هزینه‌های سئویتان هم تاثیر می‌گذارند.

    طی سال‌ها، استفاده از ابزارهای جانبی یا داخلی توسط شرکت‌های سئو برای موارد زیر رایج‌تر شده است:

    • بررسی سئو وبسایت
    • بهینه‌سازی سئو را تکمیل کردن
    • گزارش عملکرد سئو
    • و بیشتر

    به تجربه ما، این ارائه دهندگان معمولا برای جبران هزینه‌های فناوری خود، قیمت‌های سئو بالاتری دارند.

    افزایش هزینه‌ها به دلیل فناوری، به‌ویژه اگر از آن فناوری ارزش دریافت می‌کنید، بد نیست. اما نکته مهم این است که تغییرات ناگهانی قیمت‌ها توسط ارائه دهندگان شخص ثالث چگونه می‌تواند هزینه‌های سئو شما را یک شبه تحت تاثیر قرار دهد. در مقایسه، ابزارهای داخلی تمایل به قیمت‌گذاری پایدارتری دارند.

آیا پرداخت این هزینه‌ها برای خدمات سئو ارزش دارد؟

دربارهٔ ارزش هزینه‌های سئو، پیشنهاد می‌کنیم از خودتان این سؤالات را بپرسید:

  • آیا به اهداف سئو خود می‌رسید؟
  • آیا در موتورهای جستجو رقبایتان را شکست می‌دهید؟
  • آیا به سایر وظایف خود عمل می‌کنید؟

هدف از این پرسش‌ها این است که ببینیم آیا با موارد زیر مشکل دارید یا نه:

  • زمان
  • اهداف
  • دانش

اگر در رسیدن به اهداف سئو، انجام کارهای سئو یا انجام سایر وظایف شغلی خود با مشکل مواجه هستید، پرداخت هزینه برای خدمات سئو از یک ارائه دهنده سئوی معتبر مانند یک آژانس یا مشاور، ارزش بررسی دارد.

درک هزینه‌های سئو به عنوان فروشنده

به عنوانفروشندههنگام قیمت‌گذاری خدمات خود، باید عوامل مختلفی را در نظر بگیرید؛ از پوشش هزینه‌های جاری تا رقابت با دیگران. شرکت‌های سئو به همین دلیل، درک هزینه‌های سئو برای اداره یک آژانس سئو موفق، حیاتی است.

مدل‌های قیمت‌گذاری سئو چه هستند؟

چند مدل قیمت‌گذاری سئو وجود دارد، از جمله:

مدل قیمت‌گذاریتوضیحاتهزینه متوسط سئو

خدمات سئو ماهانه (با قرارداد اولیه، معمولاً به صورت مداوم)، هزینه ساعتی سئو (۱۵۰۰ تا ۵۰۰۰ دلار)، خدمات سئو یک‌باره یا مداوم (۱۰۰ تا ۳۰۰ دلار)، پروژه‌های سئو یک‌باره (برای پروژه‌های بزرگ‌تر، ۵۰۰۰ تا ۳۰ هزار دلار).

می‌توانید بسته به بازار خود، همه مدل‌های قیمت‌گذاری فوق را ارائه دهید. مثلاً بسیاری از آژانس‌ها خدمات ماهانه، مشاوره ساعتی و هزینه‌های یک‌باره برای حسابرسی و سایر اقدامات ارائه می‌دهند.

چه عواملی نرخ سئو را تعیین می‌کنند؟

ارائه‌دهندگان خدمات سئو، عوامل متعددی را هنگام تعیین قیمت‌گذاری سئو در نظر می‌گیرند.

  • محدوده پروژهChevron

    بسیاری از شرکت‌های سئو، قیمت‌گذاری سفارشی یا ثابت ارائه می‌دهند، زیرا هر پروژه منحصر به فرد است.

    عوامل پروژه ای که می‌توانند نرخ سئو شما را تحت تاثیر قرار دهند عبارتند از:

    • سئو فعلی
    • زمینه تمرکز، مانند کمک به مهاجرت وب‌سایت یا ارائه سئو مداوم
    • اهداف پروژه
    • مدت پروژه

    به همین دلیل، پیش از امضای قرارداد با مشتری، مشورت و درک اهداف و انتظارات او بسیار مهم است.

  • سرمایه‌گذاری زمانیChevron

    میزان زمانی که شما (یا تیم‌تان) برای هر حساب کاربری صرف می‌کنید، بر نرخ سئو شما نیز تأثیر می‌گذارد.

    به همین دلیل است که شرکت‌های سئو معمولا بر اساس تعداد ساعات کاری، هزینه‌ها را برای مشتریان خود تعیین می‌کنند.

    اگر به عنوان مشاور به‌صورت مستقل کار می‌کنید، زمان، تجربه و دسترسی شما به‌طور مشترک قیمت‌های سئو شما را تعیین می‌کنند.

  • ساختار پرداختChevron

    ساختار پرداخت شامل:

    • مدل قیمت‌گذاریمانند ماهانه، ساعتی یا پروژه‌ای
    • ساختار پرداختمانند پیش‌پرداخت، نقطه عطف یا پس از پروژه

    مثلاً اگر آژانس شما قراردادهای پروژه محور می‌پذیرد، می‌توانید از مشتریان بخواهید ۵۰ درصد هزینه پروژه را در ابتدا و ۵۰ درصد باقیمانده را در پایان پرداخت کنند.

  • مدت زمانChevron

    مدت زمان پروژه یا قرارداد خدمات نیز می‌تواند بر میزان هزینه‌ی سئو شما تاثیر بگذارد.

    به عنوان مثال، اگر پیمانکار سئو هستید، توافق‌نامه شما می‌تواند این‌گونه باشد:

    • ارائه چهل ساعت کمک در زمینه سئو به مدت شش ماه
    • یک ساعت مشاوره سئو در هفته، به مدت شش ماه ارائه می‌شود.
  • تقاضای بازارChevron

    هزینه خدمات سئو شما به میزان تقاضا برای این خدمات و راه‌حل‌های ارائه شده بستگی دارد.

    اگر تقاضا برای شما بالاست، این اغلب نشان‌دهنده اعتماد و ارزش خدمات شماست.

    در چنین شرایطی، فریلنسرها و آژانس‌ها ممکن است از حجم کار زیاد سرریز شوند؛ به همین دلیل بسیاری از آن‌ها قیمت خدمات سئو خود را افزایش می‌دهند تا تقاضا را کاهش داده و حجم کار را قابل مدیریت کنند.

درک هزینه‌های سئو به عنوان متخصص سئوی داخلی

به عنوانبهینه‌سازی موتور جستجو داخلیهنگام درخواست بودجه، از ابزارها گرفته تا نیروی انسانی، باید عوامل مختلفی را در نظر بگیرید. به همین دلیل، دانستن هزینه سئو برای تیم‌های بازاریابی داخلی سئو بسیار مهم است.

هزینه سئو داخلی چقدر است؟

هزینه سئو داخلی به مراتب بیشتر از… سئو برون‌سپاری‌شده مانند مشاور، آژانس یا فریلنسر. معمولا کسب‌وکارها سالانه بیش از چهل هزار دلار برای هر عضو تیم سئو پرداخت می‌کنند. این مبلغ شامل مزایای جانبی مانند مالیات و بیمه نمی‌شود.

هزینه‌های سئو داخلی به چه عواملی بستگی دارد؟

چند عامل هزینه بهینه‌سازی موتور جستجوی داخلی را تعیین می‌کنند.

  • تجربهChevron

    تجربه مورد نیاز برای نقش‌های سئو شما، به‌طور قابل توجهی روی هزینه‌های سئویتان تاثیر می‌گذارد.

    به عنوان مثال، استخدام متخصص سئو با چهار سال سابقه در مقایسه با هشت سال سابقه، به دستمزد بسیار متفاوتی منجر می‌شود.

  • اندازه تیمChevron

    آیا متخصصان سئو دارید؟ هر چه تعدادشان بیشتر باشد، هزینه‌های سئو شما بیشتر خواهد شد، زیرا به هر کدام از آن‌ها صرف نظر از وضعیت استخدام (تمام وقت، پاره وقت و غیره) دستمزد پرداخت می‌شود.

  • مکان کسب و کارChevron

    مکان شرکت شما نیز می‌تواند بر میزان حقوق کارمندان تاثیر بگذارد. برای مثال، شرکت‌هایی که در کالیفرنیا هستند، نسبت به شرکت‌هایی که در مینه‌سوتا هستند، حقوق متفاوتی پرداخت می‌کنند.

    شرکت‌هایی که از دورکاری حمایت می‌کنند، حقوق کارمندان را بر اساس محل زندگی آن‌ها تعدیل می‌کنند.

    بنابراین، اگر کارمند در مینه‌سوتا زندگی می‌کرد نه کالیفرنیا، حقوق او بیشتر با هزینه زندگی در مینه‌سوتا هم‌خوانی داشت نه کالیفرنیا.

  • مجموعه فناوری‌هاChevron

    هزینه‌های سئو شما نیز به مجموعه ابزارهای فنی سئویتان بستگی دارد. در حالی که ابزارهای سئو رایگان برنامه‌های سئو داخلی اغلب از برخی گزینه‌های پولی مانند… بهره می‌برند. اهرفس یا سَمروش .

مشاهده این مطلب  سئو چند حوزه ای: خوبی‌ها، بدی‌ها و استراتژی‌ها
جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

استراتژیست و مشاور سئو سایت های شرکتی، فروشگاهی، کارخانه ها و برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در مشهد، تهران و ایران | سئو (SEO) با جواد یاسمی

آخرین مقالات مرتبط

10 قدم برای افزایش کارایی فروشگاه ووکامرس و 5 برابر کردن فروش (چک‌لیست کامل 2021)

امروزه، ارتقای تجربه مشتری یکی از مهم‌ترین عوامل موفقیت کسب و کارهای آنلاین شناخته می‌شود. بیشتر فروشگاه‌های...

گوتنبرگ: به‌روزرسانی ویژگی‌ها در شش ماه

شاید باور کردنش سخت باشد، اما گوتنبرگ ویرایشگر محتوای پیش‌فرض وردپرس که همراه با راه‌اندازی … وردپرس...

مقایسه سیستم‌های مدیریت محتوا: وردپرس در برابر جوملا [اینفوگرافیک]

ما به تازگی مقایسه‌ای بین وردپرس و دروپال انجام دادیم. اینفوگرافیک و کتاب سفید این بار به بررسی تفاوت‌های...

نگاهی اول به PHP 7.4

PHP یا پیش‌پردازنده‌ی ابرمتن، زبان برنامه‌نویسی سمت سرور است که به‌طور گسترده برای توسعه‌ی پوسته‌ها و...

وقت آن است که وب‌سایت وردپرس خود را با HTTPS امن کنید.

در چند سال گذشته، گوگل به‌طور فزاینده‌ای بر اهمیت رمزگذاری HTTPS برای وب‌سایت‌ها تأکید کرده و حتی صفحات...

وردپرس ۵.۶ اکنون نسخه پیش‌فرض برای سایت‌های جدید WP Engine است.

وردپرس ۵.۶ سیمون نسخهٔ آذرماه، سومین به‌روزرسانی بزرگ وردپرس در سال ۲۰۲۰ بود و ویژگی‌ها و تغییرات آن...

۶۵ میانبر صفحه کلید وردپرس برای افزایش کارایی

به عنوان مدیر وبسایت‌های متعدد (بیشترشان وردپرس)، متوجه شدم که افزایش راندمان در استفاده از وردپرس نقش...

ده خطر امنیتی بحرانی در برنامه های کاربردی

اوواسپ (OWASP) یا پروژه امنیت برنامه‌های کاربردی وب باز، یک سازمان غیرانتفاعی است که به نشر اطلاعات مربوط...

ارائه امنیت سازمانی برای همه

امنیت سایبری همچنان چالشی برای کسب‌وکارها (و وب‌سایت‌ها) در همه ابعاد است و امروزه سازمان‌ها با فهرست...

با اطمینان حافظه پنهان خود را پاک کنید

ذخیره‌سازی موقت داده‌ها (کش کردن) روشی عالی برای سرعت بخشیدن به درخواست‌های سرور و ارائه تجربه کاربری...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش تبلیغات محیطی (بیلبورد، هدایا ویژه و …) | 09339159432

سفارش تبلیغات دیجیتال (طراحی سایت، سئو، اینستاگرام و ..) | 09376996070