09376996070 (سفارش سئو، سایت و تبلیغات)

چگونه می‌توانم در صفحه اول نتایج جستجو قرار بگیرم؟ (7 نکته برای موفقیت)

برای سفارش تماس بگیرید.

آنچه در این مقاله می خوانید:

بسیاری از خریداران بالقوه، حتی اگر قصد خرید حضوری داشته باشند، جستجوی خود را از اینترنت آغاز می‌کنند. با توجه به اینکه گوگل، پرکاربردترین موتور جستجوی جهان، روزانه میلیاردها جستجو را پردازش می‌کند، اهمیت حضور در این پلتفرم‌ها برای دسترسی به مشتریان به‌راحتی قابل تشخیص است.

رتبه‌ی بالای گوگل برای هر کسب‌وکاری که می‌خواهد مشتریانش به‌صورت آنلاین آن را پیدا کنند، ضروری است. حضور در صفحه‌ی اول نتایج جستجوی اینترنتی می‌تواند برای موفقیت یا شکست یک کسب‌وکار تعیین‌کننده باشد. حدود ۷۵ درصد از جستجوگران اگر چیزی که می‌خواهند را در صفحه اول پیدا نکنند، به صفحه دوم نمی‌روند.

نکات ما را برای قرار گرفتن در صفحه اول محبوب ببینید!

طراحی سایت وردپرس با رعایت اصول سئو مانند سرعت بارگذاری بالا، طراحی پاسخگو (Responsive) و بهینه‌سازی تصاویر، تأثیر زیادی بر رتبه‌بندی سایت شما خواهد داشت. نکته: صفحات سریع و کاربرپسند به جذب بازدیدکنندگان بیشتر و رتبه بهتر در گوگل کمک می‌کنند.

نکاتی برای رتبه اول در صفحه نتایج گوگل

با انجام مراحل زیر، کسب‌وکار شما می‌تواند جایگاه برتر موتورهای جستجو را به دست آورد و با افزایش تعامل مشتری، فروش و سود خود را افزایش دهد.

از کلمات کلیدی بلند استفاده کنید

جستجوی دقیق‌تر و هدفمندتر مثالی از یک کلمه کلیدی بلند .

این نوع عبارات، درصد بیشتری از جستجوهای کلیدی را تشکیل می‌دهند و در موتورهای جستجو رتبه بالاتری نسبت به کلمات منفرد دارند. یکپارچه‌سازی عبارات بلند در محتوای وب، تکنیکی مؤثر در بهینه‌سازی موتورهای جستجو برای ارتقای رتبه صفحات کسب‌وکار شماست.

استفاده از خدمات سئو وردپرس به شما کمک می‌کند تا با تحلیل دقیق داده‌ها، کلمات کلیدی مناسب و بهینه‌سازی محتوای سایت، جایگاه خود را در نتایج جستجو بهبود بخشید. نکته: بررسی رقبا و ایجاد محتوای ارزشمند می‌تواند شما را به صفحه اول برساند.

مشاهده این مطلب  سه محصول و ویژگی وردپرس انجین که کار را برای آژانس‌ها آسان‌تر می‌کند

روی تجربه کاربری تمرکز کنید

افراد یک کلمه کلیدی یا عبارت را برای هدفی خاص در موتور جستجو تایپ می‌کنند.

شاید بخواهند مکان یک فروشگاه را پیدا کنند، درباره یک کسب‌وکار بیشتر بدانند، یا برای یک محصول یا خدمت، توصیه‌هایی بگیرند. گوگل و دیگر پلتفرم‌های جستجو به این نیاز واقفند و شرکت‌هایی را که آن را برآورده می‌کنند، با رتبه‌بندی بالاتر پاداش می‌دهند.

از جمله محتوای متمرکز بر کاربر وب‌سایت شما روشی عالی برای برآورده کردن نیازهای گوگل است. به افزودن ویژگی‌هایی که تجربه بازدیدکنندگان را بهبود می‌بخشند و آن‌ها را مدت بیشتری در سایت نگه می‌دارند، فکر کنید. مثال‌هایی از این قبیل، ویدئوها و گرافیک‌های آموزنده و جذاب هستند.

سایت خود را کاربرپسندتر کنید

وب‌سایتی که کند و بی‌پاسخ است، بازدیدکنندگان را ناامید می‌کند و آن‌ها را فراری می‌دهد. موتورهای جستجو این موضوع را تشخیص می‌دهند و این سایت‌ها را با رتبه‌بندی پایین‌تر در موتورهای جستجو جریمه می‌کنند.

سرعت پاسخگویی وب‌سایت خود را با بارگذاری چند صفحه وب آزمایش کنید و ببینید چقدر زمان می‌برد. این فرایند سه ثانیه بیشتر طول نمی‌کشد. در صورت لزوم، با ساده‌سازی طراحی و حذف برنامه‌ها و موارد اضافی غیرضروری برای بازدیدکنندگان، می‌توانید سرعت را افزایش دهید.

به یاد داشته باشید که بسیاری از افراد وب‌سایت شما را با دستگاه‌های تلفن همراه و صفحه‌نمایش‌های کوچک‌تر مشاهده می‌کنند، بنابراین طراحی شما باید با این فناوری سازگار باشد.

پیوندهای برگشتی بگیرید

لینک‌های برگشتی، آدرس‌های اینترنتی هستند که در وب‌سایت‌های دیگر به جز وب‌سایت شما ظاهر می‌شوند.

داشتن بک‌لینک‌های با کیفیت بالا می‌تواند به شما کمک کند تا به … برسید صفحه اول نتایج موتور جستجو زیرا این کار به منزله‌ی رای اعتماد است. نهادهای آنلاین دیگر، اطلاعاتی که شما ارائه می‌دهید را به اندازه‌ای ارزشمند می‌دانند که آن را در صفحات خود ذکر می‌کنند.

مشاهده این مطلب  ابزار سئو: Ahrefs یا Moz Pro، کدام بهتر است؟

موثرترین راهبرد ساخت بک لینک ایجاد محتوای باکیفیت و آموزنده‌ای است که برای سایت‌های مرتبط در صنعت شما جذاب باشد. همچنین می‌توانید از روش‌های تهاجمی‌تری مانند یافتن لینک‌های شکسته در سایت‌های دیگر و پیشنهاد جایگزینی آن‌ها، یا نگارش پست‌های مهمان در ازای دریافت بک لینک استفاده کنید.

با محتوا و رسانه‌ها آزمایش کنید

بسیاری از شرکت‌ها برای تامین محتوای وب‌سایت خود به بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO)، متن‌های تبلیغاتی و پست‌های وبلاگی متکی هستند. اگرچه این موارد باید ستون فقرات استراتژی محتوایی شما باشند، اما دیگر برای پاسخگویی به الزامات روزافزون و سختگیرانه رتبه‌بندی گوگل کافی نیستند.

اضافه کن محتوای رسانه‌ای مرتبط را به متن خود اضافه کنید. برای جذاب‌تر کردن صفحات وب برای بازدیدکنندگان و در نتیجه افزایش رتبه در موتورهای جستجو، گزینه‌های زیادی مانند صوت، ویدئو، گرافیک و تصویر در دسترس است. حتی می‌توانید از رسانه‌ها برای به‌روزرسانی محتوای قدیمی استفاده کنید و به آن حیاتی دوباره ببخشید و رتبه صفحات خود را افزایش دهید.

محتوای خود را مرتباً به‌روزرسانی کنید.

رتبه‌بندی موتورهای جستجو ثابت نیست. گوگل مرتباً الگوریتم‌های خود را به‌روزرسانی می‌کند. الگوریتم‌ها این امر، به‌روزرسانی مداوم محتوای شما را حیاتی می‌کند. هرچه ترافیک سایتتان بیشتر باشد، احتمال قرارگیری در صفحه اول بیشتر می‌شود.

هرچند شاید نیازی نباشد محتوای اصلی فروش خود را مرتباً تغییر دهید، اما می‌توانید از روش‌های دیگری برای ترغیب مشتریان و بازدیدکنندگان به بازگشت استفاده کنید. نظرات مشتریان را بگنجانید و به‌طور مرتب … نوشته‌های وبلاگ یا آخرین اخبار مربوط به محصولات و خدمات شرکتتان را ارائه دهید.

مکان خود را برجسته کنید

جستجوگران اغلب به دنبال کسب‌وکارها هستند نزدیک محل زندگی آنها شامل کردن محل ارائه خدمات در کلمات کلیدی دم‌بلند، شانس قرارگیری در صفحه اول را افزایش می‌دهد، زیرا مکان بخشی ضروری از جستجوهای کاربران است.

مشاهده این مطلب  دفاع سایبری به عنوان یک سرمایه‌گذاری راهبردی: معرفی امنیت لبه جهانی

با افزودن نام شهر یا موقعیت جغرافیایی خود در تمام محتوای وب‌سایتتان، از جمله صفحات فروش و اطلاعات، پست‌های وبلاگ و صفحه درباره ما، این استراتژی را تکمیل کنید. گوگل این اطلاعات را به‌عنوان نتیجه جستجوی «نزدیک من» تشخیص می‌دهد.

۸. تشویق مشتریان به ارائه نظر

امروزه بسیاری از خریداران برای ارزیابی شرکت‌ها و محصولات و خدماتشان به نظرات آنلاین تکیه می‌کنند. تعداد بیشتر نظرات مثبت گوگل رتبه‌بندی موتورهای جستجو را آسان‌تر می‌کند.

از مشتریانتان به‌صورت حضوری، تلفنی، از طریق ایمیل و شبکه‌های اجتماعی و هر روش ارتباطی دیگری که استفاده می‌کنید، بخواهید که نظرات خود را با شما در میان بگذارند. پاسخ‌های مثبت را به بخش نظرات وب‌سایت خود اضافه کنید.

جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

استراتژیست و مشاور سئو سایت های شرکتی، فروشگاهی، کارخانه ها و برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در مشهد، تهران و ایران | سئو (SEO) با جواد یاسمی

آخرین مقالات مرتبط

10 قدم برای افزایش کارایی فروشگاه ووکامرس و 5 برابر کردن فروش (چک‌لیست کامل 2021)

امروزه، ارتقای تجربه مشتری یکی از مهم‌ترین عوامل موفقیت کسب و کارهای آنلاین شناخته می‌شود. بیشتر فروشگاه‌های...

گوتنبرگ: به‌روزرسانی ویژگی‌ها در شش ماه

شاید باور کردنش سخت باشد، اما گوتنبرگ ویرایشگر محتوای پیش‌فرض وردپرس که همراه با راه‌اندازی … وردپرس...

مقایسه سیستم‌های مدیریت محتوا: وردپرس در برابر جوملا [اینفوگرافیک]

ما به تازگی مقایسه‌ای بین وردپرس و دروپال انجام دادیم. اینفوگرافیک و کتاب سفید این بار به بررسی تفاوت‌های...

نگاهی اول به PHP 7.4

PHP یا پیش‌پردازنده‌ی ابرمتن، زبان برنامه‌نویسی سمت سرور است که به‌طور گسترده برای توسعه‌ی پوسته‌ها و...

وقت آن است که وب‌سایت وردپرس خود را با HTTPS امن کنید.

در چند سال گذشته، گوگل به‌طور فزاینده‌ای بر اهمیت رمزگذاری HTTPS برای وب‌سایت‌ها تأکید کرده و حتی صفحات...

وردپرس ۵.۶ اکنون نسخه پیش‌فرض برای سایت‌های جدید WP Engine است.

وردپرس ۵.۶ سیمون نسخهٔ آذرماه، سومین به‌روزرسانی بزرگ وردپرس در سال ۲۰۲۰ بود و ویژگی‌ها و تغییرات آن...

۶۵ میانبر صفحه کلید وردپرس برای افزایش کارایی

به عنوان مدیر وبسایت‌های متعدد (بیشترشان وردپرس)، متوجه شدم که افزایش راندمان در استفاده از وردپرس نقش...

ده خطر امنیتی بحرانی در برنامه های کاربردی

اوواسپ (OWASP) یا پروژه امنیت برنامه‌های کاربردی وب باز، یک سازمان غیرانتفاعی است که به نشر اطلاعات مربوط...

ارائه امنیت سازمانی برای همه

امنیت سایبری همچنان چالشی برای کسب‌وکارها (و وب‌سایت‌ها) در همه ابعاد است و امروزه سازمان‌ها با فهرست...

با اطمینان حافظه پنهان خود را پاک کنید

ذخیره‌سازی موقت داده‌ها (کش کردن) روشی عالی برای سرعت بخشیدن به درخواست‌های سرور و ارائه تجربه کاربری...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش تبلیغات محیطی (بیلبورد، هدایا ویژه و …) | 09339159432

سفارش تبلیغات دیجیتال (طراحی سایت، سئو، اینستاگرام و ..) | 09376996070