09376996070 (سفارش سئو، سایت و تبلیغات)

گوگل و محتوای هوش مصنوعی: چه چیزهایی باید بدانید (و در سال 2024 چه باید بکنید)

برای سفارش تماس بگیرید.

آنچه در این مقاله می خوانید:

با ابزارهای قدرتمند سئو مبتنی بر هوش مصنوعی مانند چت‌جی‌پی‌تی، سرفر و جاسپر، می‌توان با سرعت بسیار زیاد محتوای هوش مصنوعی تولید کرد. اما سؤال اینجاست که آیا محتوای تولیدشده توسط هوش مصنوعی می‌تواند در نتایج جستجوی گوگل رتبه بگیرد یا خیر؟ در گوگل دیسکاور نمایش داده شود پس، آیا محتوای تولیدشده با هوش مصنوعی برای سئو مفید است؟ مثل بیشتر سوال‌های سئو، جواب این است که «بستگی دارد».

گوگل معتقد است هوش مصنوعی می‌تواند محتوای مفیدی تولید کند، اما از سوی دیگر، امکان سوءاستفاده از این قابلیت قدرتمند در تولید محتوایی که نتایج جستجو را دستکاری می‌کند و ضد سیاست‌های مقابله با هرزنامه‌ی آن است را نیز می‌شناسد.

با توجه به تغییرات الگوریتم گوگل و اهمیت محتوای هوش مصنوعی، خدمات سئو وردپرس بیش از پیش اهمیت پیدا کرده‌اند. برای کسب رتبه بهتر در گوگل، بهینه سازی سایت وردپرسی شما با جدیدترین روش‌ها ضروری است. این خدمات شامل بهینه سازی کلمات کلیدی، لینک سازی داخلی و خارجی و بهبود ساختار سایت است.

همین حالا درباره سیاست‌های محتوای گوگل و هوش مصنوعی و بهترین گام‌های بعدی بیشتر بدانید.

گوگل و محتوای هوش مصنوعی: چه چیزهایی باید بدانید

مبانی گوگل و محتوای هوش مصنوعی را درک کنید.

نگرش گوگل نسبت به محتوای تولیدشده با هوش مصنوعی چیست؟

به گفته گوگل استفاده مناسب از هوش مصنوعی یا خودکارسازی، مغایر با دستورالعمل‌های ما نیست. این بدان معناست که از آن برای تولید محتوایی که هدف اصلی‌اش دستکاری رتبه‌بندی جستجو باشد، استفاده نمی‌شود؛ زیرا این کار مغایر با سیاست‌های ضد اسپم ماست.

گوگل چرا به محتوای تولید شده با هوش مصنوعی اجازه می‌دهد؟

گوگل محتوای هوش مصنوعی را مجاز می‌داند. زیرا هوش مصنوعی می‌تواند به شیوه‌های جدید و هیجان‌انگیزی در تولید و ارائه محتوای مفید کمک کند. مثلاً اتوماسیون سال‌هاست که در تولید محتوای مفیدی مانند پیش‌بینی وضع هوا، نتایج ورزشی، رونوشت‌ها و گزارش‌های مالی نقش داشته است.

مشاهده این مطلب  رفع ۳ مشکل رایج در آدرس‌های اینترنتی

آیا محتوای تولیدشده با هوش مصنوعی در جستجوی گوگل رتبه می‌گیرد؟

بله، گوگل محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی را خزش می‌کند، ایندکس می‌کند و رتبه‌بندی می‌کند. به گفته گوگل اگر محتوای هوش مصنوعی مفید، سودمند، اصیل و جنبه‌های E-E-A-T را برآورده کند، ممکن است در نتایج جستجو عملکرد خوبی داشته باشد، در غیر این صورت ممکن است عملکرد خوبی نداشته باشد.

آیا گوگل محتوای تولید شده با هوش مصنوعی را جریمه می‌کند؟

گوگل محتوای تولیدشده با هوش مصنوعی را زمانی جریمه می‌کند که این محتوا علیه سیاست‌های مقابله با هرزنامه‌ی آن تخلف کند، مانند در حال تولید برای دستکاری رتبه‌بندی نتایج جستجو. موتور جستجو به‌روزرسانی هسته مارس 2024 این نوع محتوا و دیگر تاکتیک‌های کلاه سیاه مرتبط با محتوای هوش مصنوعی، مانند:

  • استفاده مجدد از دامنه‌های منقضی‌شده به‌عنوان میزبان سایت‌هایی با محتوای کم‌ارزش یا بدون ارزش
  • انتشار انبوه محتوا در سایت‌های شخص ثالث بدون هیچ نظارتی از سوی صاحب سایت
  • تولید محتوای بی‌ارزش و فراوان

پیش از به‌روزرسانی اصلی مارس ۲۰۲۴ گوگل، ناشرانی مانند وب‌سایت Verge، اثربخشی سیاست‌های گوگل در مبارزه با محتوای تولیدشده توسط هوش مصنوعی را آزمایش کردند. در یک نمونه، این سایت مطلبی را منتشر کرد بدون بررسی، نوشته‌شده توسط چت‌جی‌پی‌تی که در صفحه اول نتایج جستجوی «بهترین پرینتر ۲۰۲۳» (همراه با ۷۰ کلمه کلیدی دیگر) رتبه بالایی دارد.

AI content example

سایت‌های جدیدی که با محتوای هوش مصنوعی ساخته شده‌اند، نتایج مشابهی نداشته‌اند و این نشان می‌دهد که سیستم‌های رتبه‌بندی اصلی دیگر گوگل مانند پیج رنک، بر رتبه‌بندی کوتاه‌مدت و بلندمدت تأثیر می‌گذارند، زیرا عملکرد این سایت‌ها اغلب به مرور زمان افت می‌کند.

مشاهده این مطلب  وی پی انجین، پرمیر، پلتفرم وردپرس سازمانی خود را راه‌اندازی کرد.

به عنوان مثال، عملکرد سایت کازال را که از محتوای هوش مصنوعی استفاده می‌کند، ببینید.

AI content performance

گوگل و محتوای هوش مصنوعی: چه باید کرد؟

شما موضع گوگل در مورد محتوای تولیدشده توسط هوش مصنوعی را فهمیده‌اید. حالا تصمیم بگیرید با آن چه کار کنید.

آیا باید از محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی برای جستجوی گوگل استفاده کنم؟

در حالی که گوگل از محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی اجازه می‌دهد، تصمیم به استفاده از آن به موارد زیر بستگی دارد:

  • (این)موضوعمثلاً چطور ارائه‌دهنده مراقبت‌های پزشکی انتخاب کنیم در مقابل پیش‌بینی آب و هوای بازی سوپر بول.
  • (این)هدفمثل خلاصه کردن آب و هوای هفتگی
  • (را)اندازهمثل نوشتن یک پست وبلاگی یا خلاصه کردن آن در ۵۰ تا ۱۰۰ کلمه.

مثلاً اگر قرار باشد هوش مصنوعی خلاصه‌ای از وضعیت هوای هفته را در کمتر از ۲۰۰ کلمه تولید کند، مدل‌های هوش مصنوعی مثل ChatGPT می‌توانند محتوای مفیدی تولید کنند، به‌خصوص اگر توسط ویراستار انسانی بررسی شود.

با این حال، اگر بخواهیم محتوای هوش مصنوعی در مورد چگونگی انتخاب ارائه‌دهنده خدمات پزشکی را با ۸۰۰ تا ۱۲۰۰ کلمه تولید کنیم، احتمالاً مدل هوش مصنوعی مانند چت‌جی‌پی‌تی در تولید محتوای مفید و قابل اعتمادی برای کاربران شکست می‌خورد، به‌ویژه برای موضوعات مربوط به پول و زندگی شما.

در وب‌افکس (تیمی که پشت وب‌سایت SEO.com است)، موضع ما تولید محتوای هوش مصنوعی نیست.

از دیدگاه ما، محتوای تولیدشده توسط انسان اغلب بیشترین ارزش را برای خوانندگان دارد، زیرا توصیه‌های موثقی از فردی مورد اعتماد ارائه می‌دهد که می‌تواند به خوانندگان در تصمیم‌گیری آگاهانه کمک کند، چه در انتخاب… ارائه دهنده خدمات درمانی ( ) متخصص پوست یا جایی برای غذا خوردن

مشاهده این مطلب  11 جایگزین سِمروش که می‌توانید برای استراتژی سئو خود امتحان کنید

چگونه می‌توانم از هوش مصنوعی برای تولید محتوا استفاده کنم؟

اگر تصمیم به سرمایه‌گذاری در محتوای تولیدشده توسط انسان گرفتید، هنوز هم کاربردهایی برای هوش مصنوعی در فرایند تولید محتوا وجود دارد که می‌تواند در صرفه‌جویی زمان کمک کند و به تیم شما در تولید محتوای مفیدتر برای کاربران جستجوی گوگل یاری رساند.

مثلاً، هوش مصنوعی می‌تواند در موارد زیر کمک کند:

  • ایده‌های عنوان، عنوان متا و توضیحات متا را گردآوری می‌کنم
  • آموزش مفاهیم پیچیده به کپی‌رایترها
  • ایجاد گرافیک‌های مکمل
  • بررسی محتوا بر اساس دستورالعمل‌های برند
  • ابزارها یا منابع کمکی مانند ماشین حساب یا الگو را توسعه دادن

در سال 2024، طراحی سایت وردپرس باید با در نظر گرفتن اصول سئو و سازگاری با هوش مصنوعی انجام شود. یک سایت وردپرسی حرفه‌ای نه تنها زیبا و کاربرپسند است، بلکه باید برای موتورهای جستجو بهینه شده باشد. استفاده از قالب‌های مناسب و افزونه‌های سئو در طراحی سایت وردپرس بسیار مهم است.

جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

استراتژیست و مشاور سئو سایت های شرکتی، فروشگاهی، کارخانه ها و برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در مشهد، تهران و ایران | سئو (SEO) با جواد یاسمی

آخرین مقالات مرتبط

10 قدم برای افزایش کارایی فروشگاه ووکامرس و 5 برابر کردن فروش (چک‌لیست کامل 2021)

امروزه، ارتقای تجربه مشتری یکی از مهم‌ترین عوامل موفقیت کسب و کارهای آنلاین شناخته می‌شود. بیشتر فروشگاه‌های...

گوتنبرگ: به‌روزرسانی ویژگی‌ها در شش ماه

شاید باور کردنش سخت باشد، اما گوتنبرگ ویرایشگر محتوای پیش‌فرض وردپرس که همراه با راه‌اندازی … وردپرس...

مقایسه سیستم‌های مدیریت محتوا: وردپرس در برابر جوملا [اینفوگرافیک]

ما به تازگی مقایسه‌ای بین وردپرس و دروپال انجام دادیم. اینفوگرافیک و کتاب سفید این بار به بررسی تفاوت‌های...

نگاهی اول به PHP 7.4

PHP یا پیش‌پردازنده‌ی ابرمتن، زبان برنامه‌نویسی سمت سرور است که به‌طور گسترده برای توسعه‌ی پوسته‌ها و...

وقت آن است که وب‌سایت وردپرس خود را با HTTPS امن کنید.

در چند سال گذشته، گوگل به‌طور فزاینده‌ای بر اهمیت رمزگذاری HTTPS برای وب‌سایت‌ها تأکید کرده و حتی صفحات...

وردپرس ۵.۶ اکنون نسخه پیش‌فرض برای سایت‌های جدید WP Engine است.

وردپرس ۵.۶ سیمون نسخهٔ آذرماه، سومین به‌روزرسانی بزرگ وردپرس در سال ۲۰۲۰ بود و ویژگی‌ها و تغییرات آن...

۶۵ میانبر صفحه کلید وردپرس برای افزایش کارایی

به عنوان مدیر وبسایت‌های متعدد (بیشترشان وردپرس)، متوجه شدم که افزایش راندمان در استفاده از وردپرس نقش...

ده خطر امنیتی بحرانی در برنامه های کاربردی

اوواسپ (OWASP) یا پروژه امنیت برنامه‌های کاربردی وب باز، یک سازمان غیرانتفاعی است که به نشر اطلاعات مربوط...

ارائه امنیت سازمانی برای همه

امنیت سایبری همچنان چالشی برای کسب‌وکارها (و وب‌سایت‌ها) در همه ابعاد است و امروزه سازمان‌ها با فهرست...

با اطمینان حافظه پنهان خود را پاک کنید

ذخیره‌سازی موقت داده‌ها (کش کردن) روشی عالی برای سرعت بخشیدن به درخواست‌های سرور و ارائه تجربه کاربری...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش تبلیغات محیطی (بیلبورد، هدایا ویژه و …) | 09339159432

سفارش تبلیغات دیجیتال (طراحی سایت، سئو، اینستاگرام و ..) | 09376996070