09376996070 (سفارش سئو، سایت و تبلیغات)

5 استراتژی خلاقانه سئو (با مثال!)

برای سفارش تماس بگیرید.

آنچه در این مقاله می خوانید:
۵ استراتژی خلاقانه سئو برای بهبود رتبه‌بندی
  1. از محتوای تصویری سفارشی استفاده کنید
  2. درباره شرکت خود شفاف باشید
  3. ابزارها را با کد نویسی بسازید
  4. استراتژی روابط عمومی خود را ارتقا دهید
  5. محتوا تولید کنید و رهبری فکری نشان دهید

بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO) فراتر از جنبه‌های فنی رایج مانند کلمات کلیدی و بک لینک‌هاست. روش‌های خلاقانه، اخلاقی و کم‌هزینه‌ای وجود دارند که به ارتقای رتبه سایت شما کمک می‌کنند و در عین حال اعتبار و جایگاه کسب‌وکار شما را نیز افزایش می‌دهند.

استفاده از خدمات سئو وردپرس به شما کمک می‌کند تا با تحلیل داده‌ها و بهره‌گیری از افزونه‌های پیشرفته، محتوا و ساختار سایت خود را بهینه کرده و رتبه بالاتری در نتایج جستجو کسب کنید. مثال: استفاده از افزونه Yoast برای بهبود کلمات کلیدی.

استراتژی‌های خلاقانه سئو به معنای اختراع مجدد چرخ یا شروع یک روند جدید نیست، بلکه فقط به معنای کمی خارج از چارچوب فکر کردن است. به طور خاص، به ویژگی‌های منحصربه‌فرد کسب‌وکار خود نگاه کنید و از آنها به نفع خود استفاده کنید.

با استفاده از این پنج استراتژی خلاقانه سئو (به همراه مثال)، یاد بگیرید چگونه از وب‌سایت و محتوای خود بهره‌ی بیشتری ببرید و خلاقیت خود را شکوفا کنید.

فاصله بالایی و پایینی بلوک CTA با شناسه block_6633e2b3d6979 را می‌توان به صورت دلخواه تنظیم کرد: بدون فاصله، نصف فاصله استاندارد یا با فاصله کامل.

به ابزار سئو جدید مورد علاقه‌تان بگویید سلامGreen Arrow

اجازه ندهید رابط کاربری پیچیده سرعت شما را کم کند. با SEO.com فرصت‌ها را سریع‌تر بیابید!

رایگان امتحان کنید

5 استراتژی خلاقانه سئو برای افزایش ترافیک

در اینجا پنج روش خلاقانه سئو برای رسیدن به صدر نتایج جستجو آمده است:

  1. از محتوای تصویری سفارشی استفاده کنید
  2. درباره شرکت خود شفاف باشید
  3. ابزارسازی با استفاده از برنامه‌نویسی
  4. استراتژی روابط عمومی خود را ارتقا دهید
  5. محتوا تولید کنید و رهبری فکری نشان دهید
مشاهده این مطلب  قهرمان باش: ابزار جدید مانیتورینگ سایت WP Engine از آخرین اطلاعات شما را مطلع می‌سازد.

از محتوای تصویری سفارشی استفاده کنید

هنگام تدوین استراتژی خلاقانه سئو، کار را با خلاقیت در تصاویرتان آغاز کنید.

اغلب، تصاویر در سئو مورد غفلت قرار می‌گیرند. وقتی برای تولید محتوای سئو محور یک صفحه زمان و انرژی زیادی صرف می‌کنید، استفاده از یک تصویر تصادفی از Unsplash یا Pexels و تمام کردن کار، بسیار آسان است.

در واقعیت اما، تصاویر برای سئو و کاربران حیاتی هستند. به آن فکر کنید— چه چیزی هنگام باز کردن یک مقاله بیشتر توجه شما را جلب می‌کند؟ تصویری از افراد بی‌نام و نشانِ مشغول به بحث در اتاق جلسات یا تصاویر منحصربه‌فردی که به محتوای شما در روایت داستان کمک می‌کنند؟

برای مثال، مار عنکبوتی از تصاویر سفارشی وبلاگ برای استراتژی سئو خلاقانه خود استفاده می‌کند تا جلوه‌ای شخصی به محتوای خود ببخشد.

Screaming Frog blog

با استفاده خلاقانه از محتوای تصویری مانند تصاویر وبلاگ، گرافیک، جداول و موارد دیگر، تلاش‌های سئو خود را بهبود ببخشید. ایجاد محتوای تصویری منحصربه‌فرد می‌تواند کاربران بیشتری را جذب کند، نکات مطرح‌شده در محتوای شما را به‌طور مؤثر نشان دهد و به پیشبرد برند و هویت تجاری شما کمک کند.

درباره شرکت خود شفاف باشید

روش دیگر برای توسعه‌ی استراتژی خلاقانه‌ی سئو، شفافیت در مورد جنبه‌های مختلف کسب‌وکار B2B یا … است. تجارتِ بنگاه به مصرف کننده برای الهام بخشیدن به کاربران در تولید محتوای جدید و بینش‌آمیز

مثلاً می‌توانید پست‌های وبلاگ یا مقاله‌هایی درباره چگونگی کارکرد شرکتتان بنویسید یا برخی از اسناد شرکت را به عنوان منابع اطلاعاتی آزاد، مانند دفترچه راهنمای شرکت یا کارکنان، در دسترس قرار دهید.

مشاهده این مطلب  الهام گرفته از مشتری: با تیم تحقیقات تجربه کاربری (در حال رشد) WP Engine آشنا شوید!

مثلاً، بافر ارائه می‌دهد شفافیت کامل درباره شرکت تحلیل رسانه‌های اجتماعی خود، تا ارائه اطلاعاتی درباره به‌روزرسانی‌های مالی شرکت نیز پیش رفتند.

Buffer transparency dashboard

ایده‌ی دیگر برای خلاقیت در سئو این است که سوالات مشتریان و تیکت‌های پشتیبانی را به اسناد راهنمای عمومی تبدیل کنید. چه شما… محتوا را بازنویسی کنید چه مقاله‌های مفصل و چه پست‌های وبلاگی کوتاه، می‌توانید از این واقعیت که دیگران احتمالا همین سوال‌ها را دارند استفاده کرده و ترافیک وبسایت خود را افزایش دهید.

ابزارها را با کدنویسی بسازید

شرکت‌های آشنا به فناوری می‌توانند با استفاده از کد نویسی، ابزارهای داخلی خود را به ابزارهای رایگان و عمومی تبدیل کنند و از این طریق استراتژی‌های خلاقانه سئو ایجاد کرده و به مشتریان و بازدیدکنندگان سایت خود سود برسانند. این ابزارها می‌توانند از ماشین حساب‌های هزینه تا ابزارک‌های شخصی‌سازی شده‌ای که در هنگام بازدید کاربران از سایت به آن‌ها کمک می‌کنند، متغیر باشند.

در داشبورد شفافیت بافر، بافر با ارائه ابزارک مفیدی که حقوق را بر اساس عنوان و مکان محاسبه می‌کند، از این استراتژی خلاقانه سئو استفاده می‌کند.

Interactive calculator on Buffer

هر کاری که می‌کنید، از مهارت‌های کدنویسی خود برای بهینه‌سازی وب‌سایتتان استفاده کنید؛ به‌گونه‌ای که هم برای مشتریان شما ارزش افزوده داشته باشد و هم با عمل کردن به‌عنوان محتوای خلاقانه سئو، به کسب‌وکار شما سود برساند.

استراتژی روابط عمومی خود را ارتقا دهید

آیا می‌دانستید که می‌توانید از روابط عمومی برای تقویت سئو استفاده کنید؟ این حقیقت دارد!

شروع کمپین روابط عمومی برای کسب‌وکارتان، راهی عالی برای ایجاد هیاهو و شور و شوق پیرامون شرکتتان و در عین حال به‌دست آوردن فرصت‌های حضور در رسانه‌های اجتماعی و اخبار است.

مشاهده این مطلب  بهینه‌سازی اینستاگرام: 7 نکته برای افزایش نفوذتان در سال 2025

مثلاً، با تبدیل شدن به منبعی متخصص در صنعت خود، از اخبار مرتبط بهره ببرید.

وب‌سایت‌هایی مانند کمک به یک خبرنگار (HARO) خبرنگاران را با منابعی که در زمینه‌های مختلف مانند فناوری و ساختمان سازی دارای تخصص هستند، مرتبط می‌کند. قفل سازها تا کنترل آفات می‌توانید به عنوان منبع به سایت بپیوندید و دیدگاه‌های منحصربه‌فرد خود را در مورد داستان‌های مرتبط با صنعتتان ارائه دهید و با کمی شانس، در مقالات به‌عنوان منبع حضور داشته باشید و خود و کسب‌وکارتان را به‌عنوان مرجعی معتبر معرفی کنید.

استراتژی خلاقانه دیگر سئو برای روابط عمومی، «خبرچینی» است؛ جایی که کسب‌وکارها از اخبار و موضوعات داغ برای معرفی ایده‌ها و نظرات خود استفاده می‌کنند. خبرچینی اگر به‌درستی انجام شود، می‌تواند به سئوی شما رونق چشمگیری ببخشد.

مثلاً، اسپاتیفای با ترکیب اخبار فوری و لیست‌های پخش موسیقی سفارشی، رویکرد خلاقانه‌ای در خبرچینی دارد.

Spotify Daily Drive playlist

محتوا تولید کنید و رهبری فکری نشان دهید

هنوز دنبال الهام هستم چگونه سئو را بهبود ببخشیم نگران نباشید، ما شما را پوشش می‌دهیم. شاید به جای حضور در سایت‌های دیگر از طریق HARO، بخواهید محتوای خود را در سایتتان منتشر کنید. در این صورت، با استفاده از رهبری فکری، محتوای خلاقانه سئو بنویسید. اگر در زمینه‌ی خود متخصص هستید، صنعت صدایت را بلند کن!

رهبری فکری، روشی است که کسب‌وکارها و بازاریاب‌ها برای ایجاد اعتبار و اقتدار از آن استفاده می‌کنند. یکی از راه‌های انجام این کار، تولید و انتشار محتوایی است که تجربه، اقتدار و دانش خود را با خوانندگان به اشتراک می‌گذارند. بسیاری از کسب‌وکارها از… خدمات بازاریابی محتوا سئو برای پشتیبانی از این فرایند

مشاهده این مطلب  چه زمانی می‌توانم سئو را متوقف کنم؟ (و چه اتفاقی می‌افتد اگر این کار را بکنم؟)

رهبری فکری، یک روش موثر سئو برای کسب‌وکارهایی است که می‌خواهند اعتبار خود را افزایش دهند و به‌عنوان منابع قابل اعتماد اطلاعات در صنعت خود شناخته شوند. به‌عنوان مثال، محتوای حرفه‌ای در مورد انرژی‌های تجدیدپذیر یا سبز می‌تواند به سئو کمک کند. شرکت‌های انرژی با این کار، می‌توانید مزایایی مانند این‌ها را ببینید:

  • جذب مشتریان بالقوه
  • ساخت لینک‌های برگشتی
  • تقویت داستان و ارزش‌های برند شما

مثال دیگری از رهبری فکری در عمل، شرکت REI است. وبلاگ آن‌ها شامل بینش‌ها و نکات کارشناسان فضای باز در دویدن، پیاده‌روی، کمپینگ و بسیاری فعالیت‌های دیگر، همه برای کمک به مشتریان در انتخاب محصولات مناسب و غنی‌سازی تجارب فضای بازشان.

ترکیب خلاقانه طراحی سایت وردپرس با استراتژی‌های سئو، می‌تواند منجر به افزایش سرعت سایت، بهبود تجربه کاربری و جذب کاربران بیشتر شود. مثال: طراحی صفحات فرود (Landing Pages) جذاب و بهینه برای کمپین‌های بازاریابی.

 

 

جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

استراتژیست و مشاور سئو سایت های شرکتی، فروشگاهی، کارخانه ها و برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در مشهد، تهران و ایران | سئو (SEO) با جواد یاسمی

آخرین مقالات مرتبط

10 قدم برای افزایش کارایی فروشگاه ووکامرس و 5 برابر کردن فروش (چک‌لیست کامل 2021)

امروزه، ارتقای تجربه مشتری یکی از مهم‌ترین عوامل موفقیت کسب و کارهای آنلاین شناخته می‌شود. بیشتر فروشگاه‌های...

گوتنبرگ: به‌روزرسانی ویژگی‌ها در شش ماه

شاید باور کردنش سخت باشد، اما گوتنبرگ ویرایشگر محتوای پیش‌فرض وردپرس که همراه با راه‌اندازی … وردپرس...

مقایسه سیستم‌های مدیریت محتوا: وردپرس در برابر جوملا [اینفوگرافیک]

ما به تازگی مقایسه‌ای بین وردپرس و دروپال انجام دادیم. اینفوگرافیک و کتاب سفید این بار به بررسی تفاوت‌های...

نگاهی اول به PHP 7.4

PHP یا پیش‌پردازنده‌ی ابرمتن، زبان برنامه‌نویسی سمت سرور است که به‌طور گسترده برای توسعه‌ی پوسته‌ها و...

وقت آن است که وب‌سایت وردپرس خود را با HTTPS امن کنید.

در چند سال گذشته، گوگل به‌طور فزاینده‌ای بر اهمیت رمزگذاری HTTPS برای وب‌سایت‌ها تأکید کرده و حتی صفحات...

وردپرس ۵.۶ اکنون نسخه پیش‌فرض برای سایت‌های جدید WP Engine است.

وردپرس ۵.۶ سیمون نسخهٔ آذرماه، سومین به‌روزرسانی بزرگ وردپرس در سال ۲۰۲۰ بود و ویژگی‌ها و تغییرات آن...

۶۵ میانبر صفحه کلید وردپرس برای افزایش کارایی

به عنوان مدیر وبسایت‌های متعدد (بیشترشان وردپرس)، متوجه شدم که افزایش راندمان در استفاده از وردپرس نقش...

ده خطر امنیتی بحرانی در برنامه های کاربردی

اوواسپ (OWASP) یا پروژه امنیت برنامه‌های کاربردی وب باز، یک سازمان غیرانتفاعی است که به نشر اطلاعات مربوط...

ارائه امنیت سازمانی برای همه

امنیت سایبری همچنان چالشی برای کسب‌وکارها (و وب‌سایت‌ها) در همه ابعاد است و امروزه سازمان‌ها با فهرست...

با اطمینان حافظه پنهان خود را پاک کنید

ذخیره‌سازی موقت داده‌ها (کش کردن) روشی عالی برای سرعت بخشیدن به درخواست‌های سرور و ارائه تجربه کاربری...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش تبلیغات محیطی (بیلبورد، هدایا ویژه و …) | 09339159432

سفارش تبلیغات دیجیتال (طراحی سایت، سئو، اینستاگرام و ..) | 09376996070