وبسایتهایی که تبدیل (مشتری به خریدار) ندارند، دوام نمیآورند. به همین دلیل، درک مشکلات کاهش نرخ تبدیل و چگونگی رفع آنها برای صاحبان مشاغل (و بازاریابان) بسیار مهم است.
ادامه مطلب را بخوانید تا کشندههای تبدیل خود را کشف کنید!
چه عاملی نرخ تبدیل را کاهش میدهد؟
وبسایتها وقتی روی خودشان تمرکز میکنند نه روی کاربر، نرخ تبدیل را پایین میآورند. از نمونههای رایج این مشکل میتوان به زمان بارگذاری طولانی، فرآیند خرید طولانی و پیچیده، نبود نشانههای اعتماد و تمرکز پیامها روی ویژگیها به جای مزایا اشاره کرد.
یکی از اشتباهات رایج در خدمات سئو وردپرس، عدم استفاده صحیح از کلمات کلیدی هدفمند است. این موضوع میتواند باعث شود که محتوای سایت شما نتواهد نیازهای دقیق کاربران را برطرف کند و در نتیجه بازدیدکنندگان نتوانند به مشتری تبدیل شوند.
پنج عامل اصلی از بین رفتن مشتریان
مهمترین عواملی که مانع تبدیل میشوند، عبارتند از:
زمان بارگذاری
هیچکس دوست ندارد منتظر بماند، و اگر هم صبر میکند، برای برندهای مشهوری مثل اپل است.
به همین دلیل سرعت صفحه یا اینکه وبسایت شما چقدر طول میکشد تا بارگذاری شود، میتواند نرخ تبدیل شما را از بین ببرد. برای روشنتر شدن موضوع، گزارشهای کلودفلر افزایش زمان از ۲.۴ ثانیه به ۵.۷ ثانیه یا بیشتر میتواند باعث کاهش ۶۸ درصدی نرخ تبدیل شود.
با رعایت بهترین شیوهها برای سرعت صفحه، نرخ تبدیل و بهینهسازی موتور جستجوی خود را بهبود ببخشید، از جمله:
- فشرده سازی چندرسانهای
- کوچکسازی کد
- راه اندازی حافظه پنهان وبسایت
- کاهش تغییر مسیرها
چه در حال اداره کردن فروشگاه اینترنتی یا کسبوکار جذب سرنخ، حل این مشکل تبدیل میتواند صدها (اگر نگوییم هزاران) دلار درآمد برای شرکت شما به همراه داشته باشد.
تجربه کاربری ضعیف
ما انسانها با کاهش دامنه توجه، بهطور ذاتی از هر چیزی که باعث زحمت ذهنی میشود، اجتناب میکنیم. چه این زحمت یافتن قیمت باشد یا فهمیدن معنای چیزی، تجربه گیجکننده وبسایت یکی از مهمترین دلایل کلیک کردن دکمه بازگشت توسط کاربر است.هیچ متنی در پرانتز وجود ندارد.
مطمئن شوید وبسایت شما از ابتدا تا انتها، بهسادگی قابل استفاده است. محتوای شما باید واضح و فراخوان شما آسان باشد و وبسایت شما باید حس اعتماد ایجاد کند.
اگر تازه کارتان را شروع کردهاید، از دوستان، خانواده یا حتی غریبهها بخواهید که نگاهی به سایتتان بیندازند و بگویند چه چیزهایی در آن گیجکننده یا نامفهوم است.
نشناختن مخاطب هدف
بسیاری از صاحبان وبسایت فقط به دنبال جذب مشتری بیشتر هستند. اما بسیاری از آنها نمیدانند که تلاش برای جلب نظر همه، ممکن است در نهایت به معنای جلب نظر هیچکس نباشد.
به خصوص اگر در صنایع رقابتی مانند خدمات حرفهای یا در تجارت الکترونیک، پیامرسانی دقیق میتواند کلید جذب مشتریان یا کاربران با ارزشتر باشد.
با شناساییکهاگر بدانید چه کسانی را هدف قرار میدهید، میتوانید پیامهای بهتری ارائه دهید که مخاطب را جذب و به مشتری تبدیل کند.
صفحات فرود ضعیف
صفحات فرود نامرتبط با تبلیغات، صفحات شلوغ یا گیجکننده، میتوانند سرعت تبدیل شما را به شدت کاهش دهند. وقتی برای هر کلیک روی صفحه خود هزینه میکنید، میخواهید مطمئن شوید که صفحات فرودتان:
- مطابق با متن تبلیغاتی شما
- جذاب و گیرا
- روشن و واضح صحبت کن
- عناصر اعتماد قوی ارائه دهید
- فراخوانهای واضح ارائه دهید
هیچ متنی داخل پرانتز وجود ندارد.
از طرفی، آزمایش A/B پیام و طراحی صفحه فرودتان میتواند راهی سریع برای افزایش درآمد باشد.
نشانههای اعتماد از بین رفته است
در مورد نشانههای اعتماد، اولویت ندادن به عناصر اعتماد میتواند برای وبسایتها، بهخصوص در صنایع رقابتی، اشتباه بزرگی باشد.
شرکتهای ارائه دهنده خدمات خانگی، شرکتهای ارائه دهنده خدمات حرفهای و شرکتهای تجارت الکترونیک برای متمایز شدن از رقبا، باید اعتماد فوقالعادهای را به نمایش بگذارند.
نقدها، جوایز، نشانهای امنیت پرداخت، صفحه درباره ما، و عکسهای تیم شما، فقط چند نمونه از راههایی هستند که میتوانید اعتماد را در وبسایت خود ایجاد کنید.
چگونه نرخ تبدیل خود را بهبود بخشیم
میدانی چه چیزهایی نرخ تبدیل را پایین میآورند. حالا یاد بگیر چگونه آنها را بهبود دهی.
سرعت وبسایت خود را افزایش دهید
تصاویرتان را فشرده کنید تا حجم آنها کمتر شود و به جای آپلود ویدیوها در سایت، از ویدیوهای تعبیهشده استفاده کنید. میتوانید سرعت وبسایت خود را با استفاده از ابزارهای رایگان بررسی کنید. ابزارهای سنجش سرعت سایت مثل
- سنجههای سرعت صفحه
- جیتیمتریکس
- پینگدوم
- آزمون سرعت وب
تجربه کاربری را در دستگاههای مختلف تحلیل کنید
وبسایت خود را روی دستگاههای مختلف بررسی کنید. پیدا کردن صفحات کلیدی تا چه حد آسان (یا دشوار) است؟ تبدیل در آن تا چه حد آسان است؟ بهطور کلی، وبسایت شما چقدر جذاب است؟
مطمئن شوید وبسایت شما با استفاده از طراحی واکنشگرا، المانهای مناسب برای لمس و آزمایش مرتب آن روی دستگاههای مختلف، برای موبایل مناسب است.
باز هم از خانواده و دوستان خود بخواهید بازخورد بدهند، چون احتمالاً شما مشکلات سایت خود را نمیبینید.
در طراحی سایت وردپرس، نداشتن طراحی کاربرپسند و بهینه برای موبایل میتواند یکی از دلایل اصلی عدم تبدیل بازدیدکنندگان به مشتری باشد. طراحی سایت باید ساده، سریع و پاسخگو باشد تا تجربه خوبی را برای کاربران ایجاد کند و آنها را به اقدام ترغیب کند.
نقشه شخصیتهای خریدار خود را دقیقتر کنید
دادهها را تحلیل کنید تا سن، جنسیت، موقعیت مکانی و علایق مخاطبان خود را تعیین کنید.
علاوه بر گوگل آنالیتیکس با تیمهای فروش و پشتیبانی مشتری خود (در صورت وجود) صحبت کنید تا متوجه شوید مشتریان بالقوه و فعلی هنگام تماس با تیم شما، بیشتر در مورد چه چیزهایی سوال میپرسند.
فراخوانهای خود را دوباره بررسی کنید
جمله را کامل کنید: «وقتی روی این دکمه کلیک میکنم، دوست دارم…» و این متن دکمه فراخوان شماست!
دکمه فراخوان خود را با مزایای وسوسهانگیز و دلایل قانعکننده احاطه کنید تا کاربر را به انجام آن عمل با کسبوکار شما ترغیب کنید.
اگر سایت تجارت الکترونیک دارید، با کاهش مراحل، ارائه گزینه خرید مهمان و نمایش نشانگرهای پیشرفت واضح، فرآیند پرداخت خود را ساده کنید. حذف موانع در مسیر پرداخت میتواند نرخ تبدیل شما را به طور قابل توجهی افزایش دهد.
اعتمادسازی خود را بهبود بخشید
به مردم اطمینان دهید که دادههایشان امن است و از روشهای پرداخت امن و شناختهشده استفاده کنید. همچنین، نظرات، نقدهای محصول و توصیهها را از صفحات محصول تا صفحه تماس خود به سایت اضافه کنید.
اعتماد برای درآمدزایی از سایت شما حیاتی است، پس آن را نادیده نگیرید.