ابزارهای بازاریابی دیجیتال میتوانند بار سنگین کمپینهای بازاریابی شما را به دوش بکشند. آنها میتوانند به شما در بهبود رتبهبندی نتایج موتور جستجو، تبدیل سرنخها، صرفهجویی در وقت و کشف فرصتهای جدید بازاریابی کمک کنند. با وجود این همه ابزار، چطور میتوان فهمید کدام یک برای کسبوکار شما مناسب است؟
بیایید نگاهی به برخی از بهترین ابزارهای بازاریابی دیجیتال بیندازیم تا ببینیم کدام یک برای نیازها و اهداف شما مناسبتر است! استفاده از ابزارهای بازاریابی دیجیتال پیشرفته میتواند به ترکیب استراتژیهای بازاریابی و توسعه خدمات سئو وردپرس کمک کند و نتایج بهتری را به همراه داشته باشد.
12 ابزار برتر بازاریابی دیجیتال
سایت سئو
اهرفس
هوتسوئیت
بافر
میلچیمپ
هاب اسپات
گوگل آنالیتیکس
هاتجار
کانوا
ویسم
ترلو
اسلك
هیچ چیزی داخل پرانتز وجود ندارد.
ابزارهای سئو
بخش کلیدی استراتژی بازاریابی دیجیتال شما بهینهسازی موتور جستجو با ابزارهای سئو مناسب، میتوانید رتبه خود را افزایش داده و رضایت کاربران را بهتر جلب کنید.
سایت سئو
سئو دات کام مجموعهای از ابزارهای سئو دارد که به شما کمک میکند عملکرد وبسایت خود را درک کرده و رتبهبندی آن را بهبود ببخشید. میتوانید کل وبسایت یا صفحات جداگانه را تجزیه و تحلیل کنید تا نقاط مشکل را به سرعت شناسایی و برطرف کنید. همچنین پیشنهادات سفارشی برای بهبود جنبههای سئو ارائه میدهد، مانند:
- زمان بارگذاری
- نشانیهای اینترنتی و توضیحات متا
- محتوا
- پیوند داخلی
- تصاویر
- سازگاری با موبایل
اهرفس
اهرفس ابزارهای سئو جامعی ارائه میدهد که به شما امکان میدهد استراتژی سئوی خود را دائماً بهبود ببخشید. این ابزارها میتوانند به طور خودکار وبسایت شما را اسکن کرده و مشکلات احتمالی سئو را شناسایی و فرصتهای افزایش رتبه شما را آشکار کنند.
Ahrefs میتواند در این موارد کمک کند:
- کلمات کلیدی
- ساخت لینک
- نظارت بر رتبهبندی و ترافیک
- تحلیل رقیبان
ابزارهای بازاریابی شبکههای اجتماعی
حضور قوی در شبکههای اجتماعی برای استراتژی بازاریابی دیجیتال شما ضروری است. ابزارهای بازاریابی رسانههای اجتماعی که بهطور خاص طراحی شدهاند میتوانند با اتوماسیون و سازماندهی، به شما در بهرهگیری از قدرت رسانههای اجتماعی کمک کنند.
هوت سویت
هوتسوئیت یک بستر جامع بازاریابی شبکههای اجتماعی برای برنامهریزی، نظارت و تحلیل است. میتوانید محتوای همه کانالهای شبکههای اجتماعی خود را از یک داشبورد یکپارچه و سفارشی مدیریت کنید و به شما کمک میکند تا محتوای مناسب را در زمان مناسب برای افراد مناسب منتشر کنید.
با هوتسوئیت میتوانید:
- زمانبندی و انتشار محتوا
- تقویم شبکههای اجتماعی خود را برنامهریزی کنید
- با مخاطبان ارتباط برقرار کن
- روندها، کلمات کلیدی و ذکر برند را رصد کنید
- گزارشهای بسیار تصویری تولید کن
بافر
بافر زمانبندی ساده و مستقیمی برای شبکههای اجتماعی ارائه میدهد تا به شما در جذب مخاطب بهصورت ارگانیک کمک کند. میتوانید پستهای خود را در پلتفرمهای مختلف شبکههای اجتماعی سازماندهی کنید تا مطمئن شوید محتوای شما در بهترین کانالها برای مخاطبان هدف شما، برجسته میشود.
بافر ابزارهایی برای کمک به موارد زیر ارائه میدهد:
- انتشار
- تحلیلها
- تعامل
ابزارهای بازاریابی ایمیلی
ابزارهای بازاریابی ایمیلی، بینشهای لازم برای سنجش میزان تعامل مخاطبان و تبدیل بیشتر سرنخها را در اختیار شما قرار میدهند. این ابزارها میتوانند فرآیندها را خودکار کنند تا در وقت شما صرفهجویی شود و در عین حال… فعالیتهای بازاریابی ایمیلی، روابط را تقویت میکنند. با مخاطبان خود
میلچیمپ
میلچیمپ شرکت پیشرو در زمینه نرمافزار بازاریابی ایمیلی به صورت سرویس (SaaS) است که راهحلهای خودکار، قابل دسترس و مقرونبهصرفه مورد نیاز شما برای بهبود کمپینهای بازاریابی ایمیلی را ارائه میدهد. ابزار همه کاره میلچیمپ به شما امکان میدهد:
- ساخت کمپینهای ایمیل پیچیده و بخشبندیشده
- ایمیلهای حرفهای و جذاب با رابط کاربری کشیدن و رها کردن آسان ایجاد کنید.
- لیستهای پستی خود را مدیریت کنید
- کمپینهای خود را پرورش و خودکار کنید
- تصور کنید مشتری چگونه سفر خود را طی میکند
هاباسپات
هاباسپات ابزاری جامع برای مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) و مدیریت سرنخهای فروش شماست. با ثبت خودکار ایمیلها و همگامسازی دادهها در کل سازمان، ردگیری تعاملات با مخاطبان و جذب سرنخهای بیشتر را آسانتر میکند.
علاوه بر خودکارسازی ایمیل، هاب اسپات میتواند در برنامهریزی شبکههای اجتماعی و بهینهسازی محتوا نیز به شما کمک کند. هاب اسپات، یکپارچهسازیهای گستردهای ارائه میدهد تا ابزارهای بازاریابی دیجیتال شما را گرد هم آورد و به سمت هدف واحدی پیش ببرید.
اگر در طراحی سایت وردپرس فعالیت دارید، ابزارهایی مانند Elementor و Yoast SEO میتوانند فرآیند طراحی و بهینهسازی سایت را سادهتر و کارآمدتر کنند.
ابزارهای تحلیلی
تجزیه و تحلیل تلاشهای بازاریابیتان با ابزارهای مناسب، برای بهبود کمپینها و افزایش تعامل و تبدیل ضروری است. ابزارهای تحلیلی همچنین به شما کمک میکنند تا وبسایت خود را رصد کرده و بینشهای مفیدی بهدست آورید که استراتژی بازاریابی دیجیتال شما را هدایت میکنند.
گوگل آنالیتیکس
گوگل آنالیتیکس وبسایت ترافیک را ردیابی و گزارش میکند و به شما امکان میدهد نحوه تعامل کاربران با وبسایت خود را درک کنید. این قابلیت با دیگر برنامههای بازاریابی دیجیتال ادغام میشود تا دید جامعی از عملکرد وبسایت خود داشته باشید.
این ابزار رایگان میتواند به شما کمک کند:
- روندها و الگوهایی را که نشاندهنده رفتار کاربران است، شناسایی کنید.
- دادهها را جمعآوری، تجسم، تحلیل و گزارش کنید
- نظارت بر کمپینهای بازاریابی
- بینشهایی بهدست آورید که به بهبود تبدیلها کمک میکنند
- سایت و کمپینهای خود را برای افزایش تعامل بهینه کنید.
اگر به دنبال گزینههای بیشتری بهجز گوگل آنالیتیکس هستید، گزینههای دیگری نیز وجود دارند جایگزینهای گوگل آنالیتیکس گزینههایی که کارکردها و بینشهای مشابهی درباره عملکرد وبسایت شما ارائه میدهند.
هاتجار
هاتجار ثبت بصری لحظهای از رفتار کاربران در وبسایت شما را ارائه میدهد. با استفاده از نقشههای حرارتی همگامسازیشده با فیلمهای ضبطشده، میتوانید ببینید کاربران کجا کلیک میکنند، کجا مکث میکنند و از کجا سریع خارج میشوند. این ابزار تحلیلی قدرتمند به شما امکان میدهد فرصتهای بهبود تجربه کاربری و عملکرد وبسایت را شناسایی کنید.
ابزارهای ساخت ویدیو و گرافیک
تصاویر، بخش ضروری استراتژی بازاریابی دیجیتال شما هستند. گرافیک و ویدیو قدرت ارتباط و تبدیل را دارند، بهخصوص زمانی که از ابزارهای سرعتبخشنده فرآیند تولید استفاده میکنید.
کانوا
کنوا ابزاری کاربرپسند برای طراحی گرافیک است که به شما کمک میکند تا گرافیکها و ویدیوهای حرفهای برای کمپینهای بازاریابی خود ایجاد کنید. این ابزار، طیف وسیعی از قالبها، عناصر گرافیکی و محتوای عکس را ارائه میدهد که میتوانید در گرافیکهای شبکههای اجتماعی، پوسترها، ارائهها و انواع دیگر محتوای بصری، از آنها استفاده و آنها را شخصیسازی کنید.
کانوا ابزاری کاربرپسند است که جنبههای فنی طراحی گرافیک را ساده میکند تا تولید محتوا را روانتر کند. این ابزار با طیف وسیعی از ابزارهای بازاریابی دیجیتال دیگر ادغام میشود تا کمپینهای شما را بهبود بخشد و تعامل را افزایش دهد.
ویزمه
ویسم ابزاری گرافیکی برای طراحیهای پیچیده، مانند اینفوگرافیک و ارائههای داده محور است. این ابزار طراحی بصری میتواند دادهها را از منابع خارجی دریافت کند تا خلق گرافیک و ارائه را ساده کند. همچنین طیف وسیعی از الگوهای حرفهای و تجاری را برای کمک به ایجاد محتوای داخلی و خارجی ارائه میدهد.
ابزارهای افزایش بهرهوری
برای موفقیت در استراتژی بازاریابی دیجیتال، سازماندهی و ارتباط مداوم ضروری است. ابزارهای افزایش بهرهوری میتوانند همکاری را تسهیل کرده و کمپینهای شما را برای دستیابی به بهترین نتایج، منظم نگه دارند.
ترلو
ترلو یک برنامه وبمحور برای فهرستسازی است که تمام وظایف، ابزارها و تیمهای شما را سازماندهی و به هم مرتبط میکند. طراحی ساده و شهودی ترلو به تیمهای بازاریابی شما قدرت میدهد تا بهصورت مشارکتی روی کمپینها کار کنند و بهترین شانس موفقیت را تضمین کنند. این پلتفرم انعطافپذیر بهگونهای طراحی شده است که سازماندهی شفاف را ارتقا میدهد، بنابراین همیشه میدانید چه کاری باید انجام شود و چه کسی قرار است آن را انجام دهد.
اسلك
ارتباط و همکاری در بازاریابی دیجیتال حیاتی هستند اسلك اسلک بستری است که این اتفاقات را ممکن میسازد. اسلک ارتباطات کاری را برای هماهنگی و بهروزرسانی تیم بازاریابی دیجیتال شما با جدیدترین اهداف و وظایف، ساده میکند. این پلتفرم کانالهای پیامرسانی عمومی و خصوصی، سازگاری با تقریباً هر دستگاهی و ادغام آسان با ابزارهای ارتباطی دیگر را ارائه میدهد.
برای درک واقعی تأثیر بازاریابی دیجیتال، جدیدترینها را بررسی کنید. آمار بازاریابی دیجیتال برای بینشهای کلیدی که اهمیت آن را برای کسبوکارها برجسته میکند.