الف سیستم مدیریت محتوا میتواند شیوه ارائه محتوای شما به میلیونها نفر را تغییر دهد، اما باید… بهینهسازی شده برای موتورهای جستجو هدف شما یافتن بهترین سیستم مدیریت محتوا برای سئو است که با نوع محتوای شما سازگار باشد. سرمایهگذاری روی سیستمی که برای وبلاگها مناسب است در حالی که شما محتوای ویدیویی دارید، بیمعناست. یا سیستمی که تصاویر را برچسبگذاری میکند در حالی که شما پادکست تولید میکنید.
سیاماس یکی از محبوبترین ابزارهای ساخت وبسایت در اینترنت است. در واقع، هماکنون، بیش از نیمی از سایتها در کل فضای ابری، سیستمهای مدیریت محتوا وجود دارند. این حجم زیادی از محتواست.
چرا اینقدر در وب غالب هستند؟ چون استفاده از آنها بسیار آسان است. نیازی به دانش عمیق برنامهنویسی یا توسعه ندارید. میتوانید فقط روی محتوای خود تمرکز کنید و آن را بارگذاری کنید. اما نکته اینجاست که حالا که تولید محتوا و توسعه انجام شده، باید مخاطب پیدا کنید. اینجاست که… بهینهسازی موتور جستجو وارد میشود و ترافیک شما را افزایش میدهد.
خدمات سئو وردپرس یکی از بهترین انتخابها برای مدیریت سئو سایت شماست، زیرا این سیستم مدیریت محتوا به راحتی قابل تنظیم و بهینهسازی است و امکانات گستردهای برای بهبود رتبه در موتورهای جستجو فراهم میکند. افزونههای سئو مختلف در وردپرس به شما کمک میکنند تا روند بهینهسازی سایت را آسانتر و کارآمدتر کنید.
همه آنها را بررسی کردیم و بهترین سیستم مدیریت محتوا برای سئو را انتخاب کردیم تا بتوانید راحت باشید، یک فنجان چای بنوشید و نتایج ما را بخوانید.
5 بهترین سیستم مدیریت محتوا برای سئو در سال 2025
هر سیستم مدیریت محتوا (CMS) ویژگیهای متفاوتی دارد، از جمله بهترین CMS برای سئو؛ به همین دلیل، ما پنج نوع مختلف را برای شما انتخاب کردهایم تا ببینید کدام یک بیشتر به دردتان میخورد. همه این سیستمها گزینههای سئو دارند تا بتوانید با استفاده از آنها، وبسایتی ایدهآل بسازید. بدون فوت وقت، بیایید به بهترین CMS برای سئو نگاهی بیندازیم.
- وردپرس
- دروپال
- فروشگاه ساز شاپفای
- ویکس
- اسکویشپیس
وردپرس: محبوبترین سیستم مدیریت محتوا
وردپرس به مراتب محبوبترین است. بیش از 40 درصد از همه وبسایتها بیشتر از آن استفاده میشود. بخش مدیریت آن کاربرپسند است و مقالات و راهنماهای زیادی در مورد وردپرس بهصورت آنلاین در دسترس است. در حالی که بسیاری هنوز آن را فقط یک سیستم مدیریت محتوای «وبلاگی» میدانند، امروزه به چیزی انعطافپذیرتر تکامل یافته است.
تمام ویژگیهای خوب مورد نیاز شما در یک سیستم مدیریت محتوا را دارد؛ به همین دلیل، بهترین سیستم مدیریت محتوا برای سئو است. ویژگیهای کلیدی وردپرس برای سئو عبارتند از:
- مدیریت برچسبهای متا
- یک فایل robots.txt ایجاد کنید
- تغییر مسیرهای 301 را تنظیم کنید
- برچسبهای متعارف را تنظیم کنید
- نقشه سایت XML ایجاد کنید
- طراحی واکنشگرا و گزینههای پوسته
با نگاهی به آن، مباحث اصلی را پوشش میدهد، درست است؟ اما محبوبیت آن تا زمانی که جنبه افزونهها را در نظر نگیریم، توضیح داده نمیشود. میدانید، وردپرس به توسعهدهندگان امکان ادغام آسان افزونهها را داده است، بنابراین گزینههای زیادی در دسترس است. در واقع، شما میتوانید وبسایت خود را با قابلیتهای خارجی تقویت کنید.
با بیش از 58000 افزونه در دسترس هستند، اما پیدا کردن گزینههای مناسب، نیاز به جستجو و مرور زیادی دارد. یک جای خوب برای شروع بهترین افزونههای وردپرس برای سئو با موارد زیر همراه است:
- یُوست سئو به شما در تولید محتوا کمک میکند. این افزونه با ارائه امکانات اضافی، به ارتقای کلمات کلیدی شما و ارائه پیشنهادات مفید برای بهبود خوانایی متن کمک میکند.
- گزارشدهنده رتبهبندی سئو: هر سه روز میتوانید گزارشی دریافت کنید که وضعیت وبسایتتان را نشان میدهد. این گزارش بهطور مداوم کلمات کلیدی سایت و تغییرات رتبهبندی آن را رصد و پیگیری میکند.
- افزونه SEO Ultimate با چنین نامی، قطعا باید بسیار گسترده باشد. این افزونه ابزارهای سئو برای پشتیبانی از سایت شما با قابلیتهای کنونیکال و ویرایشگر داخلی فایل robots.txt دارد و با سایر افزونههای سئو ادغام میشود تا بتوانید اطلاعات را یک بار وارد کنید و تگها و توضیحات در کل سایت پخش شوند.
در طراحی سایت وردپرس، با استفاده از ابزارهای سئو مناسب میتوانید ساختار سایت را به شکلی بهینه طراحی کنید که عملکرد آن در جستجوهای گوگل تقویت شود. وردپرس به شما این امکان را میدهد که بهطور دقیق و هدفمند صفحات را برای سئو بهینه کرده و نتیجه بهتری در سال 2025 کسب کنید.
دروپال: انتخاب توسعهدهندگان
دروپال بسیار فنی است و برای ساخت سایتی که نیاز دارید، به دانش برنامهنویسی قابل قبولی نیاز دارد. گرچه نقطه شروعی برای توسعهدهندگان فراهم میکند، اما به عنوان یک سایت کاربرپسند که هر کسی بتواند از آن استفاده کند، شناخته نمیشود.
سایتهایی که به دروپال نیاز دارند شامل سایتهایی با چارچوبهای بزرگ، سایتهای گسترده و سایتهایی با قابلیت مقیاسپذیری میشوند. دروپال همچنین استانداردهای امنیتی بالایی ارائه میدهد.
در دروپال، توسعهدهندگان میتوانند بهصورت دستی اطلاعات موردنیاز سئو را وارد کنند. اما دروپال گزینههای سادهتری هم ارائه میدهد که ماژول نام دارند. ماژولها مانند افزونهها یا توسعههایی هستند که میتوان روی دروپال نصب کرد. فهرست ماژولهای دروپال به گستردگی برخی از سیستمهای مدیریت محتوای محبوبتر نیست، اما تعداد آنها برای ارتقای وبسایت کافی است. از جمله بهترین افزونههای سئوی دروپال میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
- ماژول متا تگ: همانطور که از نامش پیداست، میتوانید عناصر مختلف دادههای متا را تغییر و بهروزرسانی کنید.
- ماژول سئو بلادرنگ: این ماژول با استفاده از افزونه YoastSEO.js وردپرس ساخته شده است، اما وابستگیای به یاست ندارد. عملکردی مشابه از جمله تمرکز بر کلمات کلیدی، افزودن دادههای متا و ارائه امتیاز خوانایی مفید ارائه میدهد.
فروشگاه ساز شاپيفای: بهترین سیستم مدیریت محتوای تجارت الکترونیک
سایتهای تجارت الکترونیکی وجود دارند که قدرت و گزینههای شخصیسازی بیشتری ارائه میدهند. فروشگاه ساز شاپ فای اما از نظر سهولت استفاده و اولویتبندی سئو، شاپيفای بهترین گزینه است.
این سایت فقط از طراحی واکنشگرا پشتیبانی میکند. آنها اذعان کردهاند که بسیاری از کاربران دوست دارند از تلفن همراه خود خرید کنند، بنابراین میخواهند اطمینان حاصل کنند که مشتریانشان از معاملات خرید از طریق موبایل بهرهمند میشوند.
این پلتفرم مباحث اولیهی ساخت خودکار فایل robots.txt و نقشههای سایت XML را پوشش میدهد. باید بدانید که شاپفای به دنبال سادهسازی است و در درجهی اول، یک سایت تجارت الکترونیک است. قابلیتهای وبلاگ آن محدود است و در نتیجه، استراتژیهای محتوا باید ساده باشند. برای کسانی که دوست دارند در بخش پشت صحنه دستکاری کنند یا در کدها تغییر ایجاد کنند، بسیاری از امکانات محدود شده است.
بهطور پیشفرض، تمام ویژگیهای اساسی سئو را دریافت خواهید کرد، اما اگر به دنبال کارهای متفاوت یا پیشرفتهتر هستید، سایتهای دیگری ممکن است مناسبتر باشند.
ویکس: سادهترین سیستم مدیریت محتوا
کسبوکارهای کوچک، افراد خلاق و سایر شرکتهای نوپا مشتاقانه در تلاشند از… استفاده کنند. ویکس به دلیل طراحی ساده و قابلیت کشیدن و رها کردن آسان است. همچنین، فهرست چک SEO وی ایکس به شما در طی این مسیر کمک خواهد کرد. این سیستم مدیریت محتوا واقعا کارها را ساده میکند!
چکلیست آنها به شما کمک میکند تا یاد بگیرید چطور اتصال برقرار کنید. کنسول جستجوی گوگل و گوگل آنالیتیکس و اینکه چه کارهایی باید در هر صفحه انجام شود. خیلی راحت.
مگر اینکه بخواهید خودتان کدنویسی کنید، با همان پیچیدگیهای اداری که کاربران شاپایف با آن روبرو هستند، مواجه خواهید شد. در حالت ایدهآل، ویاکس سعی میکند تمام گزینهها را بهصورت کاربرپسند در پنل مدیریت در اختیار مشتریانش قرار دهد.
اسکویسپیس: محبوبترین سیستم مدیریت محتوا برای طراحان
اسکویسپِیس ابزارهای سئو داخلی متنوع و کاربرپسندی دارد که استفاده از آنها برای کاربران غیر فنی نیز آسان است. مزیت اصلی Squarespace این است که به کاربران امکان استفاده از سازنده وبسایت بصری «drag-and-drop» آسان و زیبا را میدهد.
چون این سازندهی وبسایت، جنبهی بصری را در اولویت قرار میدهد، مطمئن باشید که سایت برای طراحی تجربه کاربری و کاملا مناسب تلفن همراه است.
اگر به دنبال قابلیتهای سئو فنیتر یا غیر بصری هستید، افزونهای برای این کار وجود دارد. میتوانید به ابزارهای تحلیل وب خارجی خود متصل شوید و اطلاعات را ادغام کنید تا همه چیز در یک جا باشد. گزینه اسکن اولیهای برای بررسی لینکهای شکسته و همچنین تحلیل رفتار لینکها وجود دارد. میتوانید ببینید که آیا لینکها طوری تنظیم شدهاند که در تب جدید باز شوند و آیا کار میکنند یا خیر.
برای استفاده از تمام گزینههای قابل تنظیم، باید به طرح اشتراک ارتقا دهید.
سیاماس توضیح داده شده
سیاماس نرمافزاری است که به کاربران امکان نمایش آسان محتوای خود را بدون نیاز به تخصص فنی میدهد. این نرمافزار پنل کاربری در اختیار شما قرار میدهد که از طریق آن میتوانید وبلاگ خود را بهروزرسانی کنید یا صفحات جدید منتشر کنید. حتی میتوانید ویدئو، پادکست، کتاب الکترونیکی و موارد دیگر را نیز در آن قرار دهید.
معمولاً نوعی ویرایشگر وجود دارد که به شما امکان کنترل طراحی را میدهد، مثلاً درج تصویر یا خطوط افقی برای انعکاس سلیقهی طراحی شما در محتوا.
ما در زمینه طراحی جوایز زیادی به دست آوردهایم و بسیار موفق بودهایم. منابع رایگان طراحی وب برای کسانی که میخواهند بیشتر بدانند. اگر تصمیم گرفتید از سیستم مدیریت محتوا (CMS) آماده استفاده نکنید، میتوانیم یک سیستم مدیریت محتوای سفارشی مخصوص شما توسعه دهیم. با ما تماس بگیرید با یک متخصص بازاریابی دیجیتال درباره کسبوکار خود صحبت کنید.
چگونگی کمک سیستم مدیریت محتوا به سئو
بهینهسازی موتور جستجو (SEO) مجموعهای از استراتژیهاست که به افزایش کمیت و کیفیت ترافیک سایت از نتایج جستجوی ارگانیک کمک میکند. روشهای زیادی برای … آمار سئو این به شما کمک میکند بهتر بفهمید که چرا سئو یک عنصر بنیادی برای هر حضور آنلاین است. به این اعداد نگاه کنید:
- ۹۵ درصد جستجوها به صفحه اول ختم میشود.
- بهینهسازی موتور جستجو (SEO) هزار درصد ترافیک بیشتری نسبت به رسانههای اجتماعی ایجاد میکند.
- ۹۳ درصد تجارب آنلاین با موتور جستجو آغاز میشود.
سیستم مدیریت محتوا (CMS) ساختار وبسایت و شیوه ارائه محتوا به مخاطبان را تعیین میکند. این سیستم، توضیحات متادیتا برای محتوای شما ایجاد میکند، به موتورهای جستجو نحوه دستهبندی محتوا را اطلاع میدهد و به شما امکان اضافه کردن برچسبها را میدهد تا موتورهای جستجو از کلمات کلیدی اصلی شما آگاه شوند.
سیستم مدیریت محتوا (CMS) بارگذاری محتوا در وبسایت را آسان میکند و این شامل بهینهسازی محتوای شما نیز میشود. این سیستم ابزارهایی برای بهینهسازی کارآمد و در فضایی کاربرپسند ارائه میدهد.
آیا برای سئو به یک سیستم مدیریت محتوا نیاز دارید؟
از نظر فنی، خیر. وبسایتهایی وجود دارند که کاملا سفارشیسازی شدهاند و توسعهدهندگان کدهای مخصوص سئو را در آنها ادغام کردهاند. اما انجام سئو با یک سیستم مدیریت محتوا (CMS) احتمالا آسانتر است. سازندگان وبسایت، بلوکها و فرمهایی مخصوص اطلاعات سئو را در نظر گرفتهاند. شما میتوانید توضیح مختصر، کلمات کلیدی، برچسبها و متن جایگزین تصاویر را به راحتی اضافه کنید. هیچ کدنویسی لازم نیست.
ویژگیهایی که میتوانید از یک سیستم مدیریت محتوا (CMS) دریافت کنید
هر پلتفرم مدیریت محتوا (سیاماس) امکانات مختلفی ارائه میدهد. بسته به نوع تولیدکننده محتوا یا بخش تجاری که جذب میکنند. در این مقاله، به انواع رسانه، افزونههای تجارت الکترونیک یا ویژگیهای رایگان نمیپردازیم. ما صرفاً بر مزایای سیستم مدیریت محتوا برای افزایش دیده شدن و رتبهبندی سایت شما در صفحه اول تمرکز خواهیم کرد.
- بهینهسازی درونصفحهای بهینهسازی درونصفحهای، یعنی تمام نکات ریز و دقیق بهینهسازی که روی خود صفحه انجام میشود. این شامل عناصری است که میتوانید ببینید، مانند کلمات کلیدی پراکنده در متن، تیترهای جذاب، پیوندهای داخلی و برچسبهای متا.
- بهینهسازی فنی سایت این جزئیات فنی محتوای شماست، مانند نقشه سایت XML، فایلهای robots.txt و تگهای متعارف. تگ متعارف، بخشی از کد منبع صفحهی شماست که به موتورهای جستجو میگوید کدام URL صحیح است و از ایجاد نسخههای تکراری جلوگیری میکند.
- عناصر قابل شخصیسازی صفحه: دو بخش کلیدی در این مورد وجود دارد. شما باید بتوانید عنوان صفحه، توضیحات متا و متن جایگزین تصویر را شخصیسازی کنید. اگر بتوانید متن جایگزین را به لینک هم اضافه کنید، امتیاز اضافی خواهد بود. شخصیسازی این موارد، ظرافت و دقت بیشتری به محتوای شما میبخشد.
- ابزارهای تحلیلی: اگر سیستم مدیریت محتوا (CMS) ابزارهای تحلیلی داخلی ندارد، حداقل باید دسترسی آسان به کنسول جستجوی گوگل و گوگل آنالیتیکس را برای دریافت گزارشهای مورد نیاز فراهم کند. شما باید از معیارهای تعامل موتورهای جستجو با وبسایت، تعامل کاربران و نقاط ضعف مانند لینکهای شکسته یا صفحاتی که رتبه خوبی ندارند، آگاه باشید.
- افزونههای سئو: گاهی اوقات ممکن است بخواهید از یک شخص ثالث برای پیشنهاد محتوا، افزایش مزایای کلمات کلیدی، یا حتی کمک به ساخت لینک استفاده کنید. این افزونههای شخص ثالث را میتوان از طریق قابلیت افزونهها در وبسایت خود نصب کرد.
- یکپارچهسازی نرمافزار هوش مصنوعی: این تکنولوژی جدیدی است که بیشتر شرکتهای ارائه دهنده سیستمهای مدیریت محتوا (سیاماس) شروع به استفاده از آن کردهاند. بسته به قابلیتهای نرمافزار، پیشنهادهای مفیدی در مورد کلمات کلیدی و حتی اتوماسیون لینکدهی ارائه میدهد.
بهترین سیستم مدیریت محتوا از نظر سئو کدام است؟
اگر دنبال بهترین سیستم مدیریت محتوا از نظر سئو هستید، همه چیز به اهداف و محتوای شما برمیگردد. برای مثال، اگر تمرکز شما روی طراحی است، اسکوئر اسپیس پاسخ مناسبی است. اگر هیچ تجربهی قبلی در زمینهی ساخت وبسایت ندارید، وردپرس یا Wix برای شما بهتر خواهند بود. این لیست بهترین گزینهها را در هر دستهبندی ارائه میدهد.
بهترین سیستم مدیریت محتوا از نظر سئو، سیستمی است که با نیازها و تواناییهای شما سازگار باشد.