AHREFS بهتر است یا Moz؟
اهرفس و موز، پلتفرمهای پولی سئو هستند که ابزارهای موثری برای تحقیق در مورد رقبا، حسابرسی سئو و تحقیق کلمات کلیدی ارائه میدهند؛ اما کمتوجهی موز به ابزارهایش، اهرفس را به گزینهای رقابتی تبدیل میکند (البته اگر بودجهاش را داشته باشید).
Ahrefs و Moz Pro از نامهای بزرگ در دنیای ابزارهای بهینهسازی موتور جستجو و مزایای منحصر به فردی ارائه میدهند. از یک سو، Ahrefs ابزاری جامع برای تحقیق کلمات کلیدی است که برای کسانی که میخواهند قدرت رتبهبندی کلمات کلیدی خود را افزایش دهند، ایدهآل است. از سوی دیگر، Moz Pro ابزارهای تحلیلی دقیقی برای وبسایت ارائه میدهد تا به بهینهسازی سایتها کمک کند.
خدمات سئو وردپرس میتوانند به شما کمک کنند تا از بهترین ابزارهای سئو مانند Ahrefs و Moz Pro استفاده کنید. هر یک از این ابزارها ویژگیهای منحصر به فردی دارند که بسته به نیازهای خاص شما، میتوانند متفاوت باشند. با انتخاب درست، میتوانید به بهبود محتوای سایت و استراتژی سئو خود کمک کنید.
اما کدام یک بهتر است؟ با این مقایسهی Ahrefs و Moz پاسخ خود را بیابید!
اهرفس بهتر است یا Moz؟
انتخاب بین Ahrefs و Moz به نیاز شما از یک ابزار سئو و همچنین بودجهی شما بستگی دارد. هر دو ابزار ویژگیهای مشابهی دارند، اما پیشرفت کند ابزارهای Moz، Ahrefs را به گزینهای رقابتی اما گرانتر تبدیل کرده است.
مقایسه Ahrefs با Moz Pro
در مقایسه Ahrefs و Moz Pro، مزایا و معایب بسیاری وجود دارد. برای روشن شدن موضوع، جدولی از مزایا و معایب مورد بحث در این مقاله و برخی از ویژگیهای کلیدی ابزارهای سئو تهیه کردهایم.
اِهرِفْس موز پرو
رتبهبندی: ۴.۵ از ۵ / ۴.۴ از ۵قیمت: ۹۹ تا ۹۹۹ دلار در ماه / ۶۹ تا ۴۱۹ دلار در ماهآیا طرح رایگان وجود دارد؟ خیر، اما دسترسی محدود رایگان به Site Explorer و Site Audit با ثبتنام در ابزارهای وب مستر Ahrefs ارائه میشود / خیر، اما آزمایشی رایگان ۳۰ روزه در دسترس است.تجربه کاربری: رابط کاربری آسان، اگرچه یادگیری آن برای مبتدیان میتواند طاقتفرسا باشد / رابط کاربری آسان، اگرچه در مرحله آموزش، منحنی یادگیری وجود دارد.ویژگیهای کلیدی
- کاوشگر سایت
- کاوشگر کلمات کلیدی
- کاوشگر محتوا
- بازرسی سایت
- ردیابی رتبه
- داشبورد عملکرد
- بررسیکننده رتبهبندی موتور جستجو
- ابزار جستجوی کلمات کلیدی
- کاوشگر پیوند
- تحلیل رقابتی پیوندها
- ردیابی رتبه
- خزنده و حسابرسی سایت
- بهینهسازی درونصفحهای
- گزارشگیری سفارشی
ادغامهای کلیدی
- گوگل آنالیتیکس ۴
- کنسول جستجوی گوگل
- کلیپفولیو
- دیتاباکس
- تحلیلگر آژانس
- پخش زنده موز
- تجزیه و تحلیل گوگل ۴
- کنسول جستجوی گوگل
- وبسیایاو
- کلیپفولیو
امکانات گسترده تحقیق کلمات کلیدی با گزارشدهی عالی، ردیابی رتبه تا ۱۰ هزار کلمه کلیدی، تحلیل بک لینک با ابزارها و قابلیتهای عالی، ابزارهای تحلیل دقیق وبسایت برای حسابرسی و گزارش عملکرد، ابزارهای عالی تحلیل رقیب.
آیا ابزار سئو Moz Pro نیازهای شما را برآورده نمیکند؟ فهرست کامل ما را ببینید. جایگزینهای Ahrefs گزینه دیگری پیدا کردن!
بالای بلوک CTA با شناسه `block_6633e4d8d6987` padding را به صفر پیکسل تنظیم کن، همینطور پایین آن را. اگر کلاس `half-padding-top` را داشت، padding بالای آن را به مقدار متغیر `–spacing-s-4` و اگر کلاس `half-padding-bottom` را داشت padding پایین آن را به مقدار متغیر `–spacing-s-4` تنظیم کن. تمام این تنظیمات با اولویت بالا (`!important`) اعمال شود.
طراحی سایت وردپرس میتواند از دادهها و تحلیلهای ارائه شده توسط Ahrefs و Moz Pro بهرهمند شود. انتخاب ابزار مناسب برای سئو به شما این امکان را میدهد که طراحی خود را بر اساس نیازهای واقعی کاربران و رتبهبندی موتورهای جستجو بهینه کنید. در نهایت، این انتخاب میتواند تأثیر مثبتی بر تجربه کاربری و موفقیت سایت شما داشته باشد.
به ابزار سئو مورد علاقهی جدیدتان سلام کنید
اجازه ندهید رابط کاربری پیچیده شما را کند کند. با SEO.com فرصتها را سریعتر بیابید!
رایگان امتحان کنید
کدام بهتر است، Ahrefs یا Moz Pro؟
برای مقایسه موز پرو و اهرِفز، باید مزایا و معایب هر دو را بسنجیم. هر دو ابزار سئو مزایا و معایب متعددی دارند و شناخت آنها و تأثیر بالقوه آنها بر کسبوکار شما در صورت انتخاب هر یک از این پلتفرمها، بسیار مهم است. در ادامه، نگاهی اجمالی به مزایا و معایب موز پرو و اهرِفز خواهیم داشت.
مزایای Ahrefs
ابتدا به مزایای Ahrefs نگاهی بیندازیم. Ahrefs بهعنوان ابزاری محبوب در سئو، مزایای بسیاری دارد که کاربران زیادی را به سمت این پلتفرم جذب میکند. در ادامه آنها را بررسی میکنیم.
کلمات کلیدی
بدون شک، بزرگترین مزیت Ahrefs تحقیق کلمات کلیدی ابزار کاوشگر کلمات کلیدی. بسیاری از افراد از Ahrefs استفاده میکنند. جایگزین موزیلا به دلیل قابلیتهای تحلیلی دقیق آن، برای تحقیق کلمات کلیدی.
با ابزار جستجوی کلمات کلیدی Ahrefs، کاربران میتوانند به بینشهایی درباره کلمات کلیدی مانند موارد زیر دست یابند:
- هدف و کلمات کلیدی مرتبط
- کلمات کلیدی بلند
- نرخ کلیک
- سطح دشواری کلمه کلیدی
- واژه کلیدی ردیابی رتبه
- رتبهبندی کلمات کلیدی رقیبان
تحلیل بک لینک
ابزار تحلیل بکلینک Ahrefs ویژگی دیگری است که کاربران به دلیل سادگی استفاده و بینشهای دقیقی که ارائه میدهد، بسیار آن را میستایند. کاربران میتوانند وبسایتهایی که به سایت خودشان، به سایت رقبا و هرگونه لینک شکسته در سایت خودشان لینک میدهند را به دقت رصد کنند. تحلیلگر بکلینک Ahrefs ابزاری قدرتمند است که میتواند به کاربران در درک و بهبود وضعیتشان کمک کند. استراتژی بک لینک که بخش جداییناپذیر هر کمپین سئو است.
تحلیل رقبا
یکی دیگر از مزایای Ahrefs این است که ابزارهای تحلیل رقبا از شناسایی کلمات کلیدی تا تحلیل دادههای بکلینک، Ahrefs ابزارهای لازم را برای درک جنبههای مختلف عملکرد سئو رقبا و بهبود سئوی کسبوکار خود در اختیار مشاغل قرار میدهد.
معایب Ahrefs
اگرچه Ahrefs مزایای زیادی دارد، اما معایبی هم دارد. در زیر برخی از معایب Ahrefs که بسیاری از کاربران با آن مواجه شدهاند، آمده است.
تجربه کاربری
نرمافزار Ahrefs استفادهی چندان سختی ندارد، اما با توجه به تعداد زیاد ویژگیها و ابزارهای موجود در بالاترین سطح اشتراک، گاهی پیمایش آن دشوار میشود. بهخصوص برای افراد تازهکار ابزارهای تحلیل سئو و اینکه چطور از آنها در کسب و کار استفاده کنیم، این پلتفرم در ابتدا ممکن است کمی گیجکننده به نظر برسد.
قیمتگذاری
ابزار سئو آhrefs ارزانترین ابزار موجود در بازار نیست و اگر به دنبال پلتفرمی با بودجه کم هستید، این موضوع میتواند آزاردهنده باشد. بهخصوص اگر فرد یا کسبوکاری کوچک باشید و بخواهید به همه امکانات این پلتفرم دسترسی داشته باشید، اما نمیتوانید هزینههای اشتراک ماهانهی بالا را بپردازید، قیمتهای آhrefs بسیار زیاد خواهد بود.
امکانات محدود
یکی دیگر از معایب Ahrefs در مورد قیمتگذاری، محدود بودن امکانات نسخه آزمایشی رایگان و اشتراکهای ارزانتر آن است. مانند اکثر سرویسها و ابزارهای اشتراکی، هر چه بیشتر بپردازید، امکانات بیشتری دریافت میکنید.
در حالی که انتظار میرود در ارزانترین سطح دسترسی به همه ابزارهای Ahrefs وجود نداشته باشد، اما امکانات اولیه آن بسیار محدود است.
مزایای بیشتر
حالا بیایید موضوع را عوض کنیم و کمی بیشتر درباره ابزار سئو عالی دیگری به نام Moz بدانیم. Moz Pro هم مانند Ahrefs مزایای زیادی دارد.
تجزیه و تحلیل و حسابرسی وبسایت
یکی از نقاط قوت اصلی Moz Pro ابزارهای تحلیل و حسابرسی وبسایت آن است. ابزارهای تحلیل وبسایت Moz Pro به کاربران امکان میدهند تا سایت خود را تحلیل کرده و مشکلات فنی سئو را شناسایی کنند، و همچنین جنبههای کلیدی سایتهای رقیب مانند بکلینکها و کلمات کلیدی رتبهبندی را تحلیل نمایند.
کلمات کلیدی
Moz Pro همچنین قابلیتهای گستردهای برای تحقیق کلمات کلیدی دارد که به کاربران در پایش دقیق کمک میکند. دادههای کلیدی عواملی مانند تراکم، دیده شدن، ترافیک و حجم. کاربران همچنین میتوانند کلمات کلیدی رقیبان را رصد کرده و از اطلاعات Moz Pro برای بهبود استراتژیهای کلمات کلیدی خود و پیشی گرفتن از رقبا استفاده کنند.
تحلیل بک لینک
یکی دیگر از مزایای ابزار سئو Moz، تحلیلگر بک لینک آن است که به کاربران در بهبود مجموعه دامنههایی که به سایت آنها لینک میدهند، کمک میکند. تحلیل پروفایل لینک Moz Pro، ظاهر صفحه و … را بررسی میکند. اعتبار دامنه خزیدن در پیوندهای برگشتی برای تولید گزارشهایی که بینش دقیقی از پروفایل پیوندهای برگشتی کاربران و رقبا به آنها ارائه میدهد.
معایب موزیلا
هر چیز خوبی، عیبهایی هم دارد. در ادامه به برخی از معایب موز اشاره میکنیم که توسط مشتریان گزارش شده است.
شیب یادگیری
استفاده از تمام قابلیتهای موز پرو و درک کامل آن، نیاز به صرف زمان و آموزش دارد. علاوه بر این، رابط کاربری و تجربه کاربری موز پرو در مقایسه با سایرین، پیچیده است. سکوهای سئو در بازار موجود است، اما بسیاری از کاربران از پیچیدگی فرایند آموزش اولیهی موز پرو شکایت دارند.
امکانات محدود
مانند Ahrefs، مجموعه کامل ابزارهای سئو Moz Pro قیمت بالایی دارد. در حالی که طرحهای سطح پایینتر Moz Pro امکانات متنوعی در زمینه سئو ارائه میدهند، اما محدود هستند و کاربران نمیتوانند پتانسیل کامل آنها را بدون اشتراک در طرحهای گرانتر آزاد کنند.
قیمتگذاری
اگرچه بسیاری از کاربران معتقدند ویژگیهای گستردهی Moz Pro ارزش هزینه را دارد، اما قیمت طرحهای اشتراک بالاتر Moz گران است و این پلتفرم را برای کسبوکارهای کوچکتر و استارتآپهایی که به دنبال بهبود استراتژی سئو خود هستند، کمتر قابل دسترس میکند. همانطور که پیشتر گفتیم، ویژگیها و ابزارهای بیشتر، هزینه بیشتری دارند.