سئو، سایت، محتوا، سوشال، مدیا و گوگل (6070-699-0937)

تاثیر CDN در سئو سایت چقدر است؟

به هیچ عنوان تاثیر CDN در سئو سایت را نباید دست کم گرفت. چرا که با بهبود عملکرد سایت و افزایش سرعت آن نه تنها باعث جذب کاربران مختلف به سایت می‌شود، بلکه دسترسی موتورهای جستجوی گوگل به صفحات سایت را آسان‌تر می‌کند. CDN این‌کار را از طریق کم کردن حجم تصاویر، کم کردن هزینه پهنای باند و کاهش اندازه فایل‌های اشتراکی انجام می‌دهد.
آنچه در این مقاله می خوانید:

CDN چیست؟

CDN یا شبکه تحویل محتوا، شبکه‌ای از سرورهایی محسوب می‌شود که در تمامی دنیا پراکنده است. برای این‌که فاصله بینی سایت و مخاطب به حداقل برسد، می‌بایست از CDN در سایتتان استفاده کنید. مثلا اگر میزبان سایت در پاریس واقع شده و وب سایت شما در تهران باشد، محتوای سایت از سروری نزدیک پاریس برای مخاطب نمایش داده می‌شود. هدف از این‌کار این است که توزیع محتوا مانند عکس‌ها و مطالب تا حد ممکن نزدیک به کاربران ارائه شود. بنابراین سی دی ان فرصت بسیار خوبی را برای اشتراک گذاری محتوای سایت با مخاطبان زیادی از سراسر جهان فراهم می‌کند.

کاهش زمان بارگذاری داده ها در سایت با CDN

بارگذاری محتوای قابل قبول نزدیک به کاربر شما، تاثیر بسزایی در زمان آپلود اطلاعات دارد. به همین دلیل کاربر زمان بیش‌تری را به سایت شما اختصاص می‌دهد و در سایتتان می‌ماند همچنین باعث می‍‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود صفحه شما رتبه بالاتری در موتورهای جستجو بگیرد و به سئو و بهینه کردن سایت کمک شایانی می‌کند.  CDN در سایت با در نظر گرفتن موقعیت یابی جهانی باعث افزایش سرعت سایت می‌شود. به طور مثال اگر کاربری در ایران باشد و یک سایت ایرانی را سرچ کند، این احتمال وجود دارد که او با سرعت بیش‌تری به سایت دسترسی داشته باشد تا این‌که خارج از ایران باشد. در صورتی که بخواهید کسب و کار اینترنتی را در سطح جهانی داشته باشید، بهتر است از CDN در سایتتان استفاده کنید. همچنین این افزونه برای افزایش سرعت آپلود شدن تصاویر سایتتان بسیار موثر است به طوری که نه تنها برای کاربران دسترسی به عکس‌ها با سرعت بالاتری انجام می‌شود، بلکه موتورهای جستجوی گوگل نیز سایت شما را بهتر پیدا می‌کنند. در نتیجه سرعت بازدید صفحه بالاتری می‌رود.

مشاهده این مطلب  تگ Canonical چیست؟ و کاربرد آن در کجاست؟

ارتباط بین  CDN و افزایش امنیت سایت

CDN به صورت همزمان می‌تواند چندین چالش ایجاد شده برون سایتی را مدیریت کند. ممکن است ترافیک وب سایت به صورت موجی باشد، در این صورت CDN به راحتی و با چند حرکت این ترافیک را تحت کنترل قرار می‌دهد. با وجود مشکلات سخت افزاری و خرابی سرورها وجود یک CDN در سایت باعث کنترل خطاهای سایبری می‌شود و یک خطای هوشمند را ارائه می‌دهد که اگر یک یا چند سرور به طور کلی از کار افتاد، باز هم کاربر بتواند با یک سرور به سایت دسترسی داشته باشد. همین عامل باعث می‌شود تاثیر CDN در سئو سایت مشخص شود چرا که صفحه شما در موتورهای جستجو رتبه خوبی می‌گیرد.

تاثیر CDN در سئو سایت با بهینه سازی تصاویر

فایل‌های تصویری بزرگ می‌تواند در کند شدن سرعت بارگذاری موثر باشند به خصوص اگر در جاوا اسکریپت ارائه شوند. این عامل باعث عدم رشد سایت شما در موتورهای جستجو می‌شود. ذخیره و فشرده سازی تصاویر با استفاده از CDN می‌تواند این عامل را برطرف کند. البته هر وبسایت باید CDN مخصوص به خودش را داشته باشد چرا که اهمیت سایز تصاویر در هر صفحه متمایز بوده و به همین دلیل باید صورت متفاوتی بهینه شوند. در این قسمت نباید از تاثیر LCP در کند شدن سرعت سایت و آپلود شدن عکس‌ها غافل شد. این فرآیند به عنوان اندازه‌گیری مدت زمان دانلود یک صفحه شناخته می‌شود. در صورتی که شما از CDN پیشرفته‌تر برای صفحه استفاده کنید، CDN رندر از پیش تعیین شده را ارائه می‌دهد به این صورت که یک نسخه پیکسلی از تصویر را از قبل در سایت جایگذاری کرده و با کیفیت‌های بالا بارگزاری می‌کند.

مشاهده این مطلب  سئو انگولار

اهمیت تاثیر زمان بارگذاری برای سئو

زمان بارگذاری صفحه برای کاربران و موتورهای جستجو اهمیت زیادی دارد. طبق الگوریتم گوگل صفحات باید کم‌تر از یک ثانیه آپلود شوند. با تحقیات انجام شده در صورتی که زمان بارگذاری مطالب بالاتر از 3 ثانیه باشد، سایت با نرخ پرش بالایی مواجه می‌شود. اگر سرعت بارگذاری مطالب کند باشد، شما کاربران خود را از دست می‌دهید. گوگل مدت‌هاست اعلام کرده که طبق الگوریتمش، سرعت صفحه یکی از عوامل مهم در رتبه‌بندی سایت است بنابراین نباید تاثیر  CDN در سئو سایت را دست کم گرفت. همچنین سرعت پایین سایت روی نرخ تبدیل داده‌ها موثر است و سایت‌هایی با سرعت بالا با نرخ‌های بالاتری تبدیل می‌شوند. به طور مثال در صورت بهبود زمان بارگذاری صفحه 1 ثانیه باشد، نرخ تبدیل 2 درصد افزایش می‌یابد.

کاهش اندازه فایل با استفاده از CDN

یکی از مزیت‌های CDN برای سایت کاهش اندازه فایل‌هاست. به این معنی که می‌تواند مقادیر کلی انتقال داده را بین سرور کش و کلاینت را کاهش دهد به همین دلیل، تاخیر سایت و پهنای باند کم‌تر می‌شود. سی دی ان این‌کار را با استفاده از کوچک کردن سایز داده‌ها انجام می‌دهد و در واقع فایل‌ها را به صورت زیپ درمی‌آورد. CDN قادر است حجم فایل را تا 70 درصد اندازه اصلی خودش کاهش دهد.

کاهش هزینه پهنای باند از طریق CDN

CDN مقدار پیاده سازی داده‌هایی را که سرور مبدا باید ارائه کند، کاهش می‌دهد. همین عامل به عنوان یک مزیت بسیار مهم در ترافیک وب سایت است. چرا که اگر ترافیک از سطح مشخصی بیش‌تر شود، هزینه‌هایی را دربر دارد. در واقع با کاهش ترافیک سایت هزینه‌های پهنای باند کم‌تر می‌شود و شما می‌توانید با استفاده از آن مبالغ اضافی سایت را کاهش دهید.

مشاهده این مطلب  ارور 301 در اسکریمینگ فراگ

مزایای استفاده از CDN در سایت

  • افزایش سرعت بارگذاری وب سایت در تمام نقاط دنیا
  • افزایش سرعت بارگذاری و دانلود محتوا برای کاربران
  • بهینه سازی و عملکرد بالای وب برای نمایش تصاویر
  • افزایش پهنای باند و کاهش ارتباطات و در نتیجه کاهش افت سایت
  • افزایش بالای پایداری یک وب سایت
  • بالا بردن امنیت وب سایت و کاهش خطرات حملات سایبری
  • کاهش زمان آپلود سایت و ویدیو
  • کاهش هزینه راه اندازی

اهمیت CDN در سئو بودن سایت

CDN در واقع همان توزیع محتوا است به صورت شبکه‌ای از سرورها در سراسر دنیا وجود دارد. برای کم کردن فاصله جغرافیای بین کاربران و مکانی که سایت شما قرار دارد، می‌توانید از آن در زیر ساخت‌های وب استفاده کنید. به طور مثال اگر کاربر در یک کشور دیگر باشد، با سرچ کردن در سایت شما، نزدیک‌ترین سرور را به آن نشان می‌دهد. همین کار باعث کم کردن سرعت جستجو در صفحه شما می‌شود. از دیگر مزایای CDN  می‌توان به افزایش وضوح تصاویر، افزایش پهنای باند، افزایش پایداری سایت و کاهش هزینه پهنای باند اشاره کرد.

جواد یاسمی
جواد یاسمی

مشاوره و مجری سئو سایت های کارخانه ها برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در ایران | سئو با جواد یاسمی

آخرین مقالات

افزایش سرعت وردپرس در لوکال هاست
افزایش سرعت وردپرس در لوکال هاست
وردپرس (WordPress) یکی از محبوب ‌ترین سیستم‌ های مدیریت محتوا (CMS) است که برای ایجاد وب‌ سایت‌ های داینامیک...
افزایش سرعت سایت های شلوغ
افزایش سرعت سایت های شلوغ
هر روز، اهمیت سرعت بارگذاری وب ‌سایت‌ها در جذب و نگه‌داری کاربران بیشتر می ‌شود. بازار رقابتی امروزی،...
بررسی امنیت سایت
بررسی امنیت سایت
بررسی امنیت سایت یکی از موضوعات مهمی است که در هنگام راه اندازی سایت بایستی به آن توجه کرد. یکی از اقدامات...
بهترین سایت‌های شرکتی
بهترین سایت‌های شرکتی
بهترین سایت‌های شرکتی نه تنها بر جذب مشتریان و ایجاد نگرش مثبت تاثیر دارند، بلکه هویت برند و ارزش‌های...
بررسی وضعیت سایت در گوگل
بررسی وضعیت سایت در گوگل
بررسی وضعیت سایت در گوگل از اهمیت بالایی برخوردار است. این کار به شما کمک می‌کند تا مشکلات سایت خود را...
افزایش سرعت سایت بدون افزونه
افزایش سرعت سایت بدون افزونه
سرعت سایت یکی از نکات بسیار مهمی است که می‌تواند به ساده‌ترین شکل ممکن، رتبه گوگل شما را افزایش دهد....

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خدمات سئو سایت و گوگل

میخوایید رتبه یک سرچ گوگل شوید؟

سفارش >> 09376996070