09339159432 (مشاوره با تیم فروش) 09155249420

چرا نرخ استفاده، کلید موفقیت آژانس‌های دیجیتال است

آنچه در این مقاله می خوانید:

چرا نرخ استفاده، کلید موفقیت آژانس‌های دیجیتال است

در دنیای آژانس‌های دیجیتال، یک چیز قطعی است: لحظات کسالت‌آور کم خواهد بود.

سرعت و هیجان زیادی دارد، به همین دلیل اکثر ما آن را دوست داریم، اما این سرعت می‌تواند باعث شود از جزئیات پشت صحنه‌ی کسب و کار خود غافل شویم.

بیایید روراست باشیم، بیشتر طراحان دیجیتال برای فکر کردن به بهره‌وری و ردیابی زمان وارد این شغل نمی‌شوند. اما عدم توجه به نرخ بهره‌وری کارکنان می‌تواند رشد کسب‌وکار را محدود کند، مانع از توسعه‌ی کارکنان شود و منجر به تصمیم‌گیری‌های ضعیف بر اساس حدس و گمان به جای واقعیت شود. این وبلاگ به نرخ‌های بهره‌وری، معنای واقعی آن‌ها و چگونگی درک آن برای آژانس شما می‌پردازد که می‌تواند به‌طور واقعی برای کسب‌وکارتان تحول‌آفرین باشد.

خدمات سئو وردپرس نیز می‌تواند در افزایش نرخ استفاده از خدمات آژانس‌های دیجیتال تأثیر بسزایی داشته باشد. با بهینه‌سازی سایت آژانس‌های دیجیتال و تولید محتوای بهینه شده برای موتورهای جستجو، این آژانس‌ها می‌توانند از طریق جذب ترافیک هدفمند، بازدیدکنندگان بیشتری را به سایت خود جلب کنند. خدمات سئو شامل انتخاب کلمات کلیدی مرتبط با نیازهای مشتریان، بهینه‌سازی تصاویر، و ساختاردهی صحیح محتوا است که همه این‌ها به افزایش رتبه در نتایج جستجو و در نهایت جذب مشتریان جدید کمک می‌کند. با تکیه بر استراتژی سئو صحیح، آژانس‌های دیجیتال می‌توانند نرخ استفاده را به طرز قابل توجهی افزایش دهند و در مسیر رشد و موفقیت قرار بگیرند.

نرخ بهره‌وری کارکنان دقیقا چیست؟

نرخ بهره‌وری نشان می‌دهد که کارکنان چه میزان از وقت خود را صرف کار مرتبط با مشتری (ساعت‌های قابل‌قبول) و چه میزان را صرف کارهایی می‌کنند که مستقیما درآمدزا نیستند.

مشاهده این مطلب  شغل‌های سئو: چگونه در بازاریابی جستجو، شغلی بسازیم.

مثلاً نوشتن پست‌های شبکه‌های اجتماعی برای مشتری کار پردرآمد است، اما نشستن در جلسه‌ای درباره جذب مشتری‌های جدید، نیست.

utilisation-rate-chargable-hours-working-hours

یک آژانس باید چه نرخی را هدف قرار دهد؟

پاسخ به این سوال مثل این است که بپرسیم طول طناب چقدر است؛ زیرا جواب آن در هر سازمان متفاوت است و آنچه برای یکی مناسب است، ممکن است برای دیگری نامناسب باشد.

به گفته‌ی آژانس ورکس، میانگین نرخ بهره‌وری در صنعت حدود ۶۵ درصد است، اما رقم ایده‌آل ۷۵ درصد است. اما اوضاع به ندرت به این سادگی است و مقایسه‌ی آژانس شما با آژانس دیگر همیشه مفید نیست.

آژانس‌ها در شکل‌ها و اندازه‌های مختلف و با فرهنگ‌های گوناگون وجود دارند. برخی فرهنگ کاری بسیار راحت و خودمانی دارند، مثلا اعضای تیم سر صبحانه یا عصر جمعه دور هم جمع می‌شوند و صحبت می‌کنند. این موضوع ممکن است ظاهرا میزان بهره‌وری را پایین بیاورد، اما تاثیر مثبتی بر رضایت و ماندگاری کارکنان دارد؛ بنابراین همیشه باید تعادلی میان این دو برقرار کرد.

مزایای درک نرخ‌های استفاده چیست؟

درک میزان زمان قابل‌قبول کاری که هر فرد در آژانس شما می‌تواند هر هفته داشته باشد، به شما امکان می‌دهد تا … ظرفیت چقدر است؟ آنچه دارید و چه میزان درآمد می‌توانید به طور واقع‌بینانه دریافت کنید.

طراحی سایت وردپرس برای آژانس‌های دیجیتال می‌تواند ابزاری حیاتی برای موفقیت در دستیابی به نرخ استفاده بالا باشد. با طراحی سایت‌های واکنش‌گرا و بهینه‌سازی شده، آژانس‌های دیجیتال می‌توانند تجربه کاربری روانی برای مخاطبان خود فراهم کنند. این سایت‌ها باید به سرعت بارگذاری شوند، اطلاعات واضح و جذاب ارائه دهند، و همچنین توانایی جذب بازدیدکنندگان از طریق محتوای آموزشی و مطالب جالب را داشته باشند. با داشتن یک وب‌سایت وردپرس حرفه‌ای و جذاب، آژانس‌ها می‌توانند نرخ استفاده را افزایش دهند و تعاملات بیشتری را با مشتریان خود ایجاد کنند، که این خود به افزایش نرخ تبدیل و وفاداری مشتریان کمک می‌کند.

مشاهده این مطلب  تسریع فرآیند پرداخت برای افزایش سفارشات

chargable-hours-utilisation-rate-workable-hours

سناریوی ایده‌آل این است که به‌طور میانگین، اعضای تیم ۷۵ درصد از وقت خود را صرف کارهای قابل‌قبول‌هزینه می‌کنند. برای نزدیک شدن به این سناریو، باید دید روشنی از تعداد ساعاتی که می‌توانید بفروشید و آنچه برای هر بخش رزرو شده است، داشته باشید. از آنجا می‌توانید شکاف‌ها را بررسی کنید و تیم فروش یا تیم مشتریان می‌توانند برای پر کردن این شکاف‌ها در ظرفیت اقدام کنند.

و چون درکِ نرخ استفاده از آژانس نیاز به ردیابی دقیق زمان، مزایا و فرصت‌های زیادی به همراه دارد.

  • از ارائه خدمات بیش از حد خودداری کردنداده‌های دقیق استفاده به شما کمک می‌کند از اتفاقات آگاه باشید. می‌توانید ببینید آیا بودجه یک پروژه در حال اتمام است یا برخی از بخش‌های آن بیش از حد زمان می‌برد و اقدامات پیشگیرانه انجام دهید. مطمئن شوید که همه افراد تمام وقت خود را (نه فقط زمان برنامه‌ریزی شده) ثبت می‌کنند تا بتوانید به طور دقیق ردیابی کنید که در کدام قسمت کار با مشتریان، از زمان تعیین شده فراتر رفته‌اید. اگر ندانید چه اتفاقی می‌افتد، نمی‌توانید آن را حل کنید!
  • برآورد بهبود یافتهثبت دقیق زمان، برای محاسبه‌ی دقیق نرخ بهره‌وری شما، معیاری عالی برای تعیین قیمت پروژه‌های آتی در اختیارتان می‌گذارد. می‌توانید به کارهای گذشته نگاه کنید و دقیقا ببینید که هر وظیفه‌ی خاص چقدر زمان برده و چه کسانی در آن دخیل بوده‌اند؛ این امر به شما امکان می‌دهد تا قیمت‌گذاری کارهای جدید را با دقت بیشتری انجام دهید.
  • رفاه حال کارکناندر ابتدا ممکن است کارکنان با ثبت دقیق زمان کار خود مخالفت کنند، اما در نهایت مزایای زیادی برای آنها خواهد داشت: صرف زمان کمتر برای انجام بیش از حد کار و به تعویق انداختن ساعت‌های اضافی در آخرین لحظه، کاهش زمان بیکاری در انتظار کار جدید، و درک این نکته که در صورت حجم بالای کار باید موضوع را مطرح کنند. با کاهش نوسانات تقاضا، می‌توان به کاهش فرسودگی شغلی و افزایش رضایت کلی کمک کرد.
مشاهده این مطلب  آیا شبکه‌های اجتماعی به سئو کمک می‌کنند؟ ۶ مزیت شبکه‌های اجتماعی در سئو

چگونه نرخ استفاده را پیگیری کنیم؟

ردیابی زمان صرف‌شده، یکی از ارزشمندترین تاکتیک‌های گزارش‌دهی است که می‌توانید از آن استفاده کنید. می‌توانید ببینید که افرادتان تا چه اندازه به‌طور مفید و قابل‌قبول کار می‌کنند که در نهایت به سودآوری آن‌ها می‌انجامد.

فرض کنید تیمی ۱۰ نفره از طراحان دارید که هر نفر ساعتی ۱۰۰ پوند دستمزد می‌گیرد و میزان بهره‌وری هر کدام ۶۵ درصد است. با احتساب ساعات کاری آنها، می‌توانند سالانه ۱,۱۳۱,۰۰۰ پوند درآمد تولید کنند. حال اگر میزان بهره‌وری آنها را به ۷۵ درصد افزایش دهید، سالانه ۱,۳۰۰,۰۰۰ پوند درآمد تولید می‌کنند که ۱۷۴,۰۰۰ پوند بیشتر است!

نرخ استفاده‌ی ایده‌آل برای همه سازمان‌ها و تیم‌های درون آن‌ها متفاوت خواهد بود. آنچه اهمیت دارد این است که پس از به‌دست آوردن نرخ استفاده‌ی فعلی خود، معیاری برای بهبود و راهی برای سنجش موفقیت هر تغییری خواهید داشت.

برخی از آژانس‌های کوچک‌تر ممکن است بتوانند با استفاده‌ی ماهرانه از صفحات گسترده، ردگیری میزان استفاده را مدیریت کنند؛ اما این کار زمان و تلاش زیادی می‌طلبد و به دیگر جنبه‌های کلیدی کسب‌وکار شما مرتبط نخواهد شد.

اینجاست که نرم‌افزار مدیریت آژانس وارد می‌شود.

این پلتفرم‌ها معمولاً به شما امکان می‌دهند:

  • میزان استفاده‌ی خود را با اهداف مقایسه کنید
  • ظرفیت پیش‌بینی‌شده را بررسی و تأثیر کسب‌وکار جدید را ببینید
  • مدیریت پروژه‌ها از مرحله‌ی خلاصه‌ی اولیه تا صدور صورت‌حساب
  • ببین کجا بیش از حد خدمات می‌دهی و کجا سود می‌کنی
  • گزارش‌های لحظه‌ای از همه جنبه‌های آژانس شما ارائه می‌دهد.
  • با یک کلیک، وظایف تخصیص داده شده را به صورت برگه‌های زمانی تبدیل کنید.
مشاهده این مطلب  استراتژی تولید محتوا چیست؟

انتخاب سیستم مناسب ممکن است زمان ببرد، اما تصمیمی نیست که باید با عجله گرفته شود. مطمئن شوید که سیستمی را انتخاب می‌کنید که با رشد کسب‌وکارتان قابل تطبیق باشد و ارائه دهنده آن در هر مرحله، پشتیبانی مداوم ارائه دهد.

 

جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

مشاور و مجری سئو سایت های شرکتی، فروشگاهی، کارخانه ها و برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در مشهد، تهران و ایران | سئو (SEO) با جواد یاسمی 09376996070

آخرین مقالات

راهنمای ضروری برای استراتژی وب‌سایت شما

  هر کاری که بکنید، هر کسب‌وکاری به وب‌سایت نیاز دارد. یک وب‌سایت جذاب و کاربردی می‌تواند کسب‌وکار...

برنامه پس از راه‌اندازی وب‌سایت

بعد از راه‌اندازی وب‌سایتتان چه برنامه‌ای داشته باشید پس از راه‌اندازی طراحی سایت وردپرس و آغاز فعالیت‌های...

شش استراتژی سئو برای صنایع خاص

صنایع کوچک و تخصصی از استراتژی‌های بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO) برای ارتباط با مخاطبان هدف خود در دنیای...

آیا گرامر در بازاریابی محتوا اهمیت دارد؟

بله، گرامر در بازاریابی محتوا اهمیت دارد. اشتباهات دستوری در محتوای شما می‌تواند بر اعتبار و اقتدارتان...

آیا شبکه‌های اجتماعی به سئو کمک می‌کنند؟ ۶ مزیت شبکه‌های اجتماعی در سئو

آیا شبکه‌های اجتماعی به سئو کمک می‌کنند؟ بله! اگرچه رسانه‌های اجتماعی عامل رتبه‌بندی نیستند، اما به‌طور...

بازاریابی مجدد در بازاریابی دیجیتال چیست؟

بازاریابی مجدد تجربه‌ای رایج برای کاربران اینترنت است. اما بازاریابی مجدد در بازاریابی دیجیتال چیست؟...

محتوای همیشه سبز در مقابل محتوای ویروسی: مزایا، معایب و نکات سئو

اگر تا به حال به افزودن محتوا به وب‌سایت خود فکر کرده‌اید، احتمالا اصطلاحات «محتوای همیشه سبز» و «محتوای...

تسریع فرآیند پرداخت برای افزایش سفارشات

بازاریابی تجارت الکترونیک مدرن پیچیده است؛ اما در بسیاری از موارد، به دو مرحله ساده خلاصه می‌شود: عشق...

مدیریت آسان مرجوعی‌های شاپيفای

هرچند آزاردهنده هستند، اما هیچ کسب‌وکاری که محصولاتش را آنلاین می‌فروشد، از پس فرستادن گاه‌و‌بیگاه محصولات...

آیا وب‌سایت شما به بخش پرسش و پاسخ نیاز دارد؟

صفحات سؤالات متداول در دو دهه گذشته، تاریخچه‌ای پر فراز و نشیب را پشت سر گذاشته‌اند. در ابتدا، صفحه سؤالات...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • تماس
  • تماس
  • تلگرام
  • واتساپ
× Send

خدمات سئو + طراحی سایت = 09376996070

خدمات گوگل، تبلیغات، هدایا تبلیغاتی و … = 09339159432