09339159432 (مشاوره با تیم فروش) 09155249420

برنامه پس از راه‌اندازی وب‌سایت

آنچه در این مقاله می خوانید:

بعد از راه‌اندازی وب‌سایتتان چه برنامه‌ای داشته باشید

پس از راه‌اندازی طراحی سایت وردپرس و آغاز فعالیت‌های آنلاین، مراحل بعدی به همان اندازه مهم هستند که شما برای جذب بازدیدکنندگان و تبدیل آنها به مشتریان وفادار برنامه‌ریزی کرده‌اید. اولین گام پس از راه‌اندازی سایت، ارزیابی عملکرد وب‌سایت است. این ارزیابی شامل بررسی سرعت بارگذاری، طراحی کاربرپسند، و دسترسی آسان به صفحات مهم است. از آنجا که خدمات سئو وردپرس به بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو کمک می‌کند، باید بلافاصله اقدامات لازم برای بهینه‌سازی محتوای سایت و استفاده از کلمات کلیدی مناسب را آغاز کنید تا در نتایج جستجو بهتر دیده شوید.

new website launch | rocketship leaving computer screen

راه اندازی وب‌سایت جدید، دستاوردی بزرگ برای هر کسب‌وکاری است. وب‌سایت مناسب، بنیان تلاش‌های بازاریابی و ارتباطی شما می‌شود و برند و کسب‌وکار شما را به بهترین شکل ممکن برای آشنایی و خرید مخاطبان، معرفی می‌کند.

با این حال، مثل ساخت ساختمان، آن بنیان فقط آغاز کار است. راه‌اندازی وب‌سایت جدید یک دستاورد بزرگ است، اما کار به اینجا ختم نمی‌شود.

در عوض، باید بقیه‌ی تلاش‌های بازاریابی و ارتباطی خود را بر اساس آن بنیان بنا کنید. این به معنای تمرکز بر سه حوزه‌ی اصلی است: استراتژی جذب، خودکارسازی ایمیل و استراتژی تست A/B برای بهبود مستمر وب‌سایتتان. بیایید هر یک از این بخش‌های کلیدی را با جزئیات بیشتر بررسی کنیم.

ساخت استراتژی جذب مشتری

مثل ضرب‌المثل معروف، اگر درختی در جنگل بیفتد… وبسایت شما هر چقدر هم عالی باشد، اگر مخاطبان از وجود آن خبر نداشته باشند یا نتوانید پس از یافتن وبسایت، آنها را جذب کنید، سودی برای موفقیت کسب‌وکارتان نخواهد داشت. این تلاش دو مرحله‌ای، استراتژی جذب شماست.

مشاهده این مطلب  راهنمای وب‌سایت‌های مقایسه قیمت

(متن داخل پرانتز را بنویسید) استراتژی جامع جذب مشتری یکی از اولین چیزهایی که پس از اتمام وب‌سایت جدیدتان باید به آن فکر کنید، کانال‌های جذب مخاطب است. این کانال‌ها می‌توانند شامل شبکه‌های اجتماعی، سئو، کمپین‌های تبلیغاتی پولی، کمپین‌های ارجاعی، ارتباط با افراد تاثیرگذار و موارد دیگر باشند. با ترکیب مناسب کانال‌ها، زمان بهینه‌سازی تلاش‌های جذب سرنخ فرا می‌رسد.

وقتی مشتریان بالقوه از وب‌سایت شما دیدن می‌کنند، با چه چیزی مواجه می‌شوند؟ حداقل به چند فرم برای درخواست اطلاعات بیشتر درباره برند شما، ثبت‌نام برای تخفیف و موارد دیگر نیاز خواهید داشت. این فرم‌ها نیز باید از چند … پیروی کنند. بهترین روش‌ها برای افزایش نرخ تبدیل مخاطبان :

  • روی مزایای ثبت‌نام تمرکز کنیدجذب سرنخ‌ها دنبال می‌کند اصل تبادل متقابل هر چه بیشتر بتوانید بر ارزش‌هایی که مخاطبان با تبدیل شدن به مشتری بالقوه به دست می‌آورند تأکید کنید، بیشتر تمایل دارند در عوض چیزی ارائه دهند. همین امر است که کوپن‌ها را به ابزارهای بسیار موثری برای جذب مشتری در بازاریابی تجارت الکترونیک تبدیل می‌کند.
  • اطلاعات صحیح را در فرم وارد کنیدهر جزئیاتی که مشتریان بالقوه در مورد خود ارائه می‌دهند، بعدا در بازاریابی ایمیلی ارزشمند خواهد بود؛ زیرا می‌توانید از آن اطلاعات برای بخش‌بندی بهتر و پیام‌های شخصی‌تر استفاده کنید.
  • از تأیید اجتماعی در متقاعدسازی استفاده کنیدوقتی مشترکان بالقوه، نظرات مشتریان یا میانگین امتیازات بالا را می‌بینند، بیشتر تمایل پیدا می‌کنند که خودشان به مشتری احتمالی تبدیل شوند.
  • راهی آسان و واضح برای انصراف فراهم کنید.این نه تنها از نظر قانونی مهم است، بلکه به شما کمک می‌کند تا در نظر مخاطبان خود اعتبار کسب کنید. اگر بدانند که می‌توانند هر زمان که دیگر علاقه‌ای ندارند، انصراف دهند، مشتریان بالقوه تمایل بیشتری به ثبت نام اولیه نشان می‌دهند.
مشاهده این مطلب  چگونه از رسانه های اجتماعی برای بهبود سئو خود استفاده کنیم

در نهایت، باید مطمئن شوید که فرم و پشت‌صحنه وب‌سایت شما به‌طور طبیعی با پایگاه داده مشتریان و پلتفرم بازاریابی ایمیلی شما ادغام می‌شود. به این ترتیب می‌توانید از سیستمی مانند… کلیویو لیست‌های پستی و کمپین‌های خود را سازماندهی کنید و در صورت نیاز پیگیری کنید. که ما را به بخش بعدی معما می‌رساند:

ایجاد گردش کارهای خودکار ایمیل

در اصل، اتوماسیون ایمیل ساده است این فرایند، خودکارسازی تلاش‌های بازاریابی ایمیلی شما بر اساس محرک‌های از پیش تعیین‌شده است که به شما کمک می‌کند پیام‌های مرتبط‌تر را در زمان‌های مناسب‌تر ارسال کنید. خودکارسازی این ایمیل‌ها به شما کمک می‌کند تا کارآمدتر شوید، در وقت صرفه‌جویی کنید و همزمان تجربه مشتری را بهبود ببخشید.

همزمان، به شما کمک می‌کند تا در ذهن مشتریان بالقوه و فعلی خود باقی بمانید. ایمیل‌های خودکار می‌توان در نقاط کلیدی مسیر مشتری، زمانی که آماده‌ی تعامل هستند، به آن‌ها دسترسی پیدا کرد.

  • مجموعه خوشامدگویی خودکارهنگام عضویت مخاطبان جدید در فهرست ایمیل خود، آن‌ها را جذب کنید. برند خود را معرفی کنید، ارزشی که وعده داده‌اید را ارائه دهید و رابطه‌ای برقرار کنید که امیدواریم در آینده به مشتری وفادار تبدیل شود.
  • سری سبدهای رها شدههنگامی که خریداری آنلاین کالاهایی را به سبد خرید خود اضافه می‌کند اما بدون اتمام خرید از وب‌سایت شما خارج می‌شود، این پیام‌ها می‌توانند به آرامی به کاربران یادآوری کنند که کالاهایی در سبد خریدشان باقی مانده است، یا با ارائه مدرکی اجتماعی از کیفیت محصولات، یا ارائه تخفیف، آن‌ها را به خرید ترغیب کنند.
  • مجموعه پس از خریدبه محض خرید مشتری جدید از فروشگاه آنلاین شما، به‌طور خودکار ایمیلی ارسال می‌شود. اولین ایمیل معمولاً ساده است و شامل رسید و جزئیات ارسال کالا می‌شود. ایمیل‌های بعدی می‌توانند شامل جزئیات ارسال، راهنمایی‌های استفاده از محصول، درخواست بررسی محصول و موارد دیگر باشند.
  • سری بازیابی مشتریدلخوری از عدم پاسخگویی مشتریان یا مشترکین سابق به ایمیل‌ها. این تلاش آخر برای بازگرداندن آن‌ها پیش از حذفشان از فهرست ایمیل است. می‌توانید کوپن تخفیف ارائه دهید، از نظرات مثبت دیگران استفاده کنید یا به سادگی کمک و پشتیبانی به مشتریان ناراضی ارائه دهید.
مشاهده این مطلب  تسریع فرآیند پرداخت برای افزایش سفارشات

البته، اینها فقط برخی از… بسیاری از گردش‌های خودکار ایمیل پس از انتشار وب‌سایت جدیدتان می‌توانید اقدام به ساخت و توسعه آن کنید. به‌ویژه در ترکیب با استراتژی جذب مشتری، این اتوماسیون‌ها به ابزارهای قدرتمندی برای هدایت مخاطبان در قیف فروش و رشد کسب‌وکار شما تبدیل می‌شوند.

two women working on new website in an office

راه اندازی استراتژی تست A/B

شاید مهم‌ترین مدرک برای اثبات این موضوع که راه‌اندازی یک وب‌سایت جدید تنها آغاز کار است، آزمون A/B اگر درست انجام شود، بهترین راه برای بهبود مستمر وب‌سایت تجارت الکترونیک شماست.

آزمون A/B به شما امکان می‌دهد با نمایش تصادفی یکی از گزینه‌هایتان به مشتریان بالقوه فروشگاه اینترنتی خود، نتایج دو یا چند گزینه احتمالی را مقایسه کنید. در طول این آزمون، هر گزینه به تعداد تقریباً مساوی از بازدیدکنندگان سایت شما در بازه زمانی مشخص شده نمایش داده می‌شود و شما داده‌هایی در مورد اقدامات انجام شده توسط هر گروه از بازدیدکنندگان دریافت خواهید کرد.

با استفاده از این اصل اولیه، می‌توانید هر تعداد موردی را آزمایش کنید.

  • رنگ دکمه
  • سبک منو
  • عکس صفحه محصول
  • عنوان یک پست وبلاگی

هر عنصری از وبسایت شما قابل آزمایش است. با به‌کارگیری مداوم تست A/B، می‌توانید به‌طور پیوسته بهبودهای جزئی ایجاد کنید که در نهایت منجر به وبسایتی می‌شود که همواره بهتر می‌شود، نرخ جذب مشتریان و تبدیل‌ها را افزایش می‌دهد و در رشد کسب‌وکار شما مؤثرتر عمل می‌کند.

بهترین بخش این است که اصول اولیه تست A/B را می‌توان در بازاریابی ایمیلی نیز به کار برد. طبیعتاً می‌توانید از آموخته‌های وب‌سایت خود برای تنظیم سبک، رنگ، قالب‌بندی یا زبان ایمیل‌های جداگانه استفاده کنید. اما همچنین می‌توانید تست‌های A/B سفارشی را که مخصوص ایمیل طراحی شده‌اند، اجرا کنید و به این ترتیب تلاش‌های خود را در این بخش از جذب مشتری نیز بهبود ببخشید.

مشاهده این مطلب  آمار بازدید سایت های ایرانی چه اهمیتی دارد؟

 

جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

مشاور و مجری سئو سایت های شرکتی، فروشگاهی، کارخانه ها و برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در مشهد، تهران و ایران | سئو (SEO) با جواد یاسمی 09376996070

آخرین مقالات

چرا نرخ استفاده، کلید موفقیت آژانس‌های دیجیتال است

چرا نرخ استفاده، کلید موفقیت آژانس‌های دیجیتال است در دنیای آژانس‌های دیجیتال، یک چیز قطعی است: لحظات...

راهنمای ضروری برای استراتژی وب‌سایت شما

  هر کاری که بکنید، هر کسب‌وکاری به وب‌سایت نیاز دارد. یک وب‌سایت جذاب و کاربردی می‌تواند کسب‌وکار...

شش استراتژی سئو برای صنایع خاص

صنایع کوچک و تخصصی از استراتژی‌های بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO) برای ارتباط با مخاطبان هدف خود در دنیای...

آیا گرامر در بازاریابی محتوا اهمیت دارد؟

بله، گرامر در بازاریابی محتوا اهمیت دارد. اشتباهات دستوری در محتوای شما می‌تواند بر اعتبار و اقتدارتان...

آیا شبکه‌های اجتماعی به سئو کمک می‌کنند؟ ۶ مزیت شبکه‌های اجتماعی در سئو

آیا شبکه‌های اجتماعی به سئو کمک می‌کنند؟ بله! اگرچه رسانه‌های اجتماعی عامل رتبه‌بندی نیستند، اما به‌طور...

بازاریابی مجدد در بازاریابی دیجیتال چیست؟

بازاریابی مجدد تجربه‌ای رایج برای کاربران اینترنت است. اما بازاریابی مجدد در بازاریابی دیجیتال چیست؟...

محتوای همیشه سبز در مقابل محتوای ویروسی: مزایا، معایب و نکات سئو

اگر تا به حال به افزودن محتوا به وب‌سایت خود فکر کرده‌اید، احتمالا اصطلاحات «محتوای همیشه سبز» و «محتوای...

تسریع فرآیند پرداخت برای افزایش سفارشات

بازاریابی تجارت الکترونیک مدرن پیچیده است؛ اما در بسیاری از موارد، به دو مرحله ساده خلاصه می‌شود: عشق...

مدیریت آسان مرجوعی‌های شاپيفای

هرچند آزاردهنده هستند، اما هیچ کسب‌وکاری که محصولاتش را آنلاین می‌فروشد، از پس فرستادن گاه‌و‌بیگاه محصولات...

آیا وب‌سایت شما به بخش پرسش و پاسخ نیاز دارد؟

صفحات سؤالات متداول در دو دهه گذشته، تاریخچه‌ای پر فراز و نشیب را پشت سر گذاشته‌اند. در ابتدا، صفحه سؤالات...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • تماس
  • تماس
  • تلگرام
  • واتساپ
× Send

خدمات سئو + طراحی سایت = 09376996070

خدمات گوگل، تبلیغات، هدایا تبلیغاتی و … = 09339159432