حرفه ای و پایدار از روز اول با جواد یاسمی

بر هنر SEO B2C مسلط شوید – استراتژی های ساده ای که کار می کنند!

آنچه در این مقاله می خوانید:

سئو به بازاریابان B2C کمک می کند تا به بسیاری از اهداف مهم با بازاریابی محتوای خود دست یابند، از جمله دیده شدن برند، ایجاد اعتماد، افزایش وفاداری مشتری و افزایش تبدیل.

بازاریابان B2C باید بهترین شیوه ها را برای سئو داخلی و خارجی به کار گیرند، از جمله بهینه سازی کلمات کلیدی، بهبود سرعت بارگذاری صفحه، بهینه سازی برای موبایل، استفاده از رسانه های اجتماعی و سئوی محلی.

مهمتر از همه، محتوای سئو باید مفید و متمرکز بر کاربر باشد، بنابراین مطمئن شوید که محتوای خود را مطابق با علایق و نیازهای مخاطبان خود تامین می کنید.

تصور کنید که برند شما اولین چیزی است که مشتریان وقتی وارد بازار می شوند و به دنبال محصولاتی مانند شما هستند، به آن فکر می کنند. برای بازاریابان B2C، این یک رویا خواهد بود. و این دقیقاً نقطه‌ی بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO) است: هر بار که مشتری در اینترنت برای نوع محصولاتی که می‌فروشید، فوراً قابل مشاهده باشد.

اگر شما یک بازاریاب دیجیتال با تجربه هستید که در فضای B2C کار می کنید، سئو احتمالاً موضوع مهمی در کار روزانه شما است.

اما به عنوان فن آوری های جدید مانند چت ربات های موتور جستجو، از جمله تجربه مولد جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی گوگل، شروع به تغییر نحوه دسترسی افراد به اطلاعات آنلاین در ماه های آینده کنید، مهم است که لحظه ای در مورد استراتژی سئو B2C فعلی خود فکر کنید. آیا مطمئن هستید که هنوز از آخرین تاکتیک ها و بینش هایی که در اختیار دارید استفاده می کنید؟

این راهنمای کامل شما را از طریق بهترین شیوه‌های سئو B2C راهنمایی می‌کند و راهنمایی‌های عملی ارائه می‌دهد تا مطمئن شوید که برند شما در حال حاضر و در آینده در رتبه‌بندی بالا باقی می‌ماند.

مزایای سئو B2C

مهم نیست که برند شما در کدام بخش از بازار B2C فعالیت می کند، دید آنلاین به خودی خود اتفاق نمی افتد.

به همین دلیل است که مطالعه پشت سر هم این را نشان می دهد سه چهارم بازاریابان زمان و بودجه خود را در سئو سرمایه گذاری می کنند، با تقریباً 8 از 10 نفر گفته اند که استفاده می کنند تحقیق کلمات کلیدی (یک تاکتیک حیاتی SEO) هنگام توسعه محتوای آنها.

در واقع، 61 درصد از بازاریابان می گویند سئو یکی از اولویت های اصلی آنهاست.

اگر هنوز به طور کامل از قدرت سئو برای رسیدن به اهداف بازاریابی خود استفاده نکرده اید، بیایید با نگاهی به مزایای برتر SEO برای مارک های B2C شروع کنیم:

  • فروش رانندگی: در بازارهای شلوغ و رقابتی، به سادگی یافتن آنلاین برند شما برای مشتریانتان آسان است یکی از موثرترین کارهایی که می توانید برای برآوردن ترجیحات مشتری و افزایش فروش انجام دهید.
  • ارزان تر از تبلیغات – با بازگشت سرمایه بهتر: بازاریابی محتوایی مبتنی بر سئو است 41٪ ارزان تر از تبلیغات جستجوی پولی به طور متوسط و در درازمدت بازدهی به مراتب بهتری از سرمایه ارائه می دهد، زیرا می توانید به روز رسانی و بهینه سازی محتوای خود را ادامه دهید، برخلاف کمپین های تبلیغاتی که برای مدت محدودی با قیمت بالا ظاهر می شوند.
  • ایجاد اعتماد و شهرت: ظاهر شدن بالاتر در صفحه نتایج موتور جستجوی گوگل (SERP) باعث می شود برند شما معتبرتر و قابل اعتمادتر به نظر برسد. این اثر مشابه راه اندازی یک فروشگاه واقعی در یک مکان عالی دارد.
  • تقویت وفاداری مشتری: محتوای بسیار قابل مشاهده (به عنوان مثال، پست های رسانه های اجتماعی جذاب) رابطه با مشتری را غنی می کند، یک جامعه وفادار در اطراف برند شما ایجاد می کند و با تشویق تجارت مجدد، ارزش مادام العمر مشتریان را افزایش می دهد.
  • ارائه تجربه بهتر: بسیاری از تاکتیک‌های مدرن سئو (به زیر مراجعه کنید) بر ارائه تجربه خرید بهتر به مشتریان متمرکز هستند. این برای افزایش فروش نیز بسیار مهم است، زیرا تقریباً 9 از هر 10 مصرف کننده می گویند که پس از تنها یک تجربه کاربری منفی به فروشگاه آنلاین باز نمی گردند.
مشاهده این مطلب  افزایش بازدید سایت رایگان

همانطور که می بینید، سئوی B2C فقط در مورد بالا رفتن رتبه های جستجو نیست. این به همان اندازه در مورد ایجاد یک تجربه کاربری بهینه، تقویت تصویر برند شما و افزایش نرخ تبدیل است.

همه اینها دلایل قوی برای برند B2C شما برای پیاده سازی استراتژی های موثر سئو هستند، بنابراین می توانید مزیت رقابتی به دست آورید و اولین برندی باشید که مشتریان شما هنگام جستجوی آنلاین برای دسته بندی محصولات یا محصولات خاصی که شما ارائه می دهید، مشاهده می کنند.

بهترین شیوه های سئو برای برندهای B2C

با در نظر گرفتن مزایای سئو، بیایید اکنون به بهترین شیوه های سئو نگاهی بیندازیم که می توانید از آنها برای ایجاد یک استراتژی سئو مطمئن در آینده استفاده کنید.

محتوای با کیفیت بالا

گوگل در طول سال‌ها بارها تاکید کرده است که الگوریتم‌هایش به طور فزاینده‌ای بر یافتن محتوای با کیفیت بالا و متمرکز بر کاربر متمرکز شده‌اند که به سوالات واقعی مردم پاسخ می‌دهد.

بهترین روش شماره یک برای رتبه بندی بالا در Google همیشه ایجاد محتوای مفید و اصلی است، چه پست های وبلاگ، آموزش، سؤالات متداول، صفحات فرود یا صفحات محصول شرکت شما باشد.

تحقیق کلمات کلیدی

بخشی از ایجاد محتوای مفید و با کیفیت به این معنی است که بدانید مشتریان بالقوه شما هنگام جستجوی محصولاتی مانند شما از چه کلماتی استفاده می کنند. این همان چیزی است که تحقیق کلمات کلیدی به طور خلاصه در مورد آن است.

خوشبختانه، در عصر هوش مصنوعی، بازاریابان دیجیتال طیف وسیعی از ابزارهای قدرتمند تحقیق کلمات کلیدی مبتنی بر هوش مصنوعی را در اختیار ما دارند. ابزارهایی مانند SEMrush و Google Keyword Planner بینش های فعلی را در مورد کلمات کلیدی محبوب و رقابتی به شما می دهند که می توانید آنها را در محتوای خود بگنجانید.

در اینجا چند ویژگی مفید برای جستجو در ابزار تحقیق کلمات کلیدی وجود دارد:

  • مروری بر کلمات کلیدی: تمام جزئیات مفید در مورد کلمات کلیدی در یک نگاه، از جمله حجم جستجو، دشواری (رقابت)، هزینه هر کلیک (CPC) و تغییرات.
  • نظارت بر موقعیت: توانایی ردیابی میزان رتبه سایت شما در مقایسه با رقبا به صورت روزانه.
  • نظارت بر ترافیک ارگانیک: ردیابی کنید که کدام کلمات کلیدی واقعاً باعث ایجاد ترافیک به سایت شما می شوند.

بسیاری از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی در نسخه های رایگان (آزمایشی) معمولاً با عملکرد محدود در دسترس هستند. سرمایه گذاری در مجوز برای یک ابزار تحقیق کلمات کلیدی با خدمات کامل، معمولاً یک انتخاب هوشمندانه برای مارک های B2C است که می خواهند SEO خود را به سطح بعدی برسانند. از طرف دیگر، به دنبال یک شریک سئو خارجی برای انجام تحقیق در مورد کلمات کلیدی برای شما باشید.

بهینه سازی روی صفحه

سئوی درون صفحه به هر کاری که می توانید برای بهینه سازی هر صفحه از وب سایت خود برای یافتن و عملکرد بهتر در SERP ها انجام دهید اشاره دارد. بنابراین، این می تواند شامل بهینه سازی خود محتوا باشد، اما همچنین شامل جنبه های فنی تر، «پشت صحنه» است که عملکرد صفحه شما را بهبود می بخشد.

در اینجا بهترین روش‌های سئوی درون صفحه وجود دارد که می‌توانید برای افزایش قابلیت یافتن و ارائه یک تجربه کاربری بهینه استفاده کنید:

  • همیشه برای موبایل بهینه سازی کنید. گوگل اعلام کرده است که «ایندکس‌سازی اول موبایل» را اجرا می‌کند به این معنی که بهینه سازی موبایل یکی از مهمترین عوامل تعیین کننده برای رتبه بندی بالای SERP است.
  • محتوای خود را با هدف جستجو تراز کنید. این به معنای پیاده سازی کلمات کلیدی و طراحی محتوا برای پاسخگویی به سوالات، نگرانی ها و علایق واقعی مشتریان است.
  • محتوای خود را مرتباً به روز کنید. هنگامی که یک صفحه منتشر شد، عملکرد آن را به طور منظم زیر نظر داشته باشید و در طول زمان به بهینه سازی آن ادامه دهید تا مطمئن شوید که همچنان با کلمات کلیدی محبوب و ترجیحات مشتریان جدید همسو است.
  • خود را بسازید طراحی از نظر بصری جذاب شامل ترکیبی از متن، تصاویر با کیفیت بالا (اما فشرده) و ویدئوها. اگر از محتوای طولانی‌تر مانند پست‌های وبلاگ استفاده می‌کنید، مطمئن شوید که متن به بخش‌هایی با عناوین واضح تقسیم شده است تا به راحتی قابل مشاهده باشد.
  • کلمات کلیدی را در تگ های عنوان و توضیحات متا صفحه خود قرار دهید. این باعث می شود محتوای شما برای موتورهای جستجو بیشتر دیده شود.
  • از URL های کوتاه و توصیفی استفاده کنید. زبان طبیعی (از جمله کلیدواژه اصلی) را در URL های خود قرار دهید، از خط فاصله برای جدا کردن کلمات و استفاده از حروف کوچک استفاده کنید.
  • از متن لنگر عمومی برای پیوندهای داخلی اجتناب کنید. به جای استفاده از کلمات “اینجا را کلیک کنید” به عنوان متن لنگر برای یک پیوند داخلی، از متن لنگر استفاده کنید که به وضوح آنچه را که خواننده با کلیک بر روی پیوند پیدا می کند، توصیف می کند.
  • متن جایگزین را به همه تصاویر اضافه کنید. این کار باعث می‌شود تا محتوای غیر متنی شما برای موتورهای جستجو آسان‌تر شود و به درستی با هدف جستجو مطابقت داشته باشد.
  • فشرده سازی تصاویر فشرده سازی اندازه تصاویر شما سرعت بارگذاری صفحه شما را افزایش می دهد، که برای ارائه یک تجربه مثبت به مشتری و در نتیجه رتبه بندی بالا در SERP ها بسیار مهم است. تمام تصاویر در یک صفحه نباید بیش از 500 کیلوبایت اشغال کنند.
  • نشانه گذاری طرحواره را در کد صفحه خود ادغام کنید. این یکی کمی فنی تر است، اما برای نمایش بیشتر محتوای شما برای گوگل نیز مهم است. با استفاده از فرمت داده پیوندی JSON-LD (مرجح Google)، می‌توانید نشانه‌گذاری را در کد صفحه خود بگنجانید تا عناصری مانند رتبه‌بندی ستاره‌ها، اطلاعات قیمت، در دسترس بودن، عکس‌ها یا سایر جزئیات محصول را بگنجانید.
مشاهده این مطلب  SGE و تاثیر بر سئو: آنچه باید بدانید!

بهینه سازی خارج از صفحه

بنابراین، متضاد سئوی درون صفحه چیست؟ درست حدس زدید: سئوی خارج از صفحه. همانطور که از نام آن پیداست، سئوی خارج از صفحه تمام تاکتیک هایی را که می توانید در خارج از یک صفحه وب واقعی برای کمک به جذب ترافیک به آن صفحه وب استفاده کنید، پوشش می دهد.

برای مارک های B2C، این به ویژه به کانال های رسانه های اجتماعی شما مربوط می شود. در اینجا فقط چند نمونه آورده شده است:

  • آموزش ها: سعی کنید یک آموزش سریع در فیس بوک، اینستاگرام یا تیک تاک پست کنید، یا یک «چگونگی» طولانی تر ویدئو در YouTube تا یکی از محصولات خود را در عمل به نمایش بگذارید و الهام بخش مشتریان خود باشید.
  • هدایا: میزبانی یک هدیه در TikTok یک راه عالی برای افزایش تعامل و جذابیت برای مشتریان جدید است. اساساً همه چیزهای رایگان را دوست دارند.
  • رسانه های کسب شده: بسیاری از برندها با شرکای روابط عمومی کار می کنند تا جایگاه رسانه ای را برای برندهای خود به دست آورند. این می‌تواند شامل پست‌های وبلاگ به سبک سرمقاله یا مقالات جدیدی باشد که به برند یا محصولات شما یا ویژگی‌های سایت‌های رسانه‌ای محبوب اشاره می‌کنند.
  • اینفلوئنسر مارکتینگ: مشارکت با اینفلوئنسر محبوب رسانه‌های اجتماعی باعث می‌شود برند شما فوراً نمایان شود و این امکان وجود دارد که حجم بالایی از ترافیک را به سمت فروشگاه و کانال‌های رسانه‌های اجتماعی شما هدایت کند.
  • محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC): کسب UGC قدرتمند مانند توصیفات و نظرات کاربران یک راه عالی برای ایجاد اعتماد و هدایت ترافیک به سمت فروشگاه شما است. مطالعات نشان می دهد که تقریبا نیمی از مصرف کنندگان به همان اندازه که به توصیه های شخصی اعتماد دارند به نظرات کاربران اعتماد دارند و آن احتمال خرید محصولات با نظرات 270 درصد بیشتر از محصولات بدون نقد است. به همین دلیل این ایده خوبی است که مشتریان خود را تشویق کنید تا نظرات خود را بنویسند (مثلاً توسط ارسال درخواست بررسی ایمیل 7 تا 21 روز پس از دریافت سفارش مشتری.
مشاهده این مطلب  پرده برداری از حقیقت: آیا سئو در سال 2024 ارزشش را دارد؟

سئوی محلی

اگر شرکت شما علاوه بر فروشگاه آنلاین شما، فروشگاه های آجر و ملات نیز دارد، سئوی محلی برای جذب مشتریان به مکان های شما ضروری است. سئوی محلی باعث می‌شود که کسب‌وکارهای شما به‌راحتی به‌صورت آنلاین هر زمان که افراد به دنبال نوع یا فروشگاه یا محصولی در نزدیکی آن‌ها هستند، پیدا شوند.

بسیار مهم است که تا حد امکان برای آن مشتریان قابل مشاهده باشد، زیرا آمار جستجوی محلی Google نشان می دهد که 76٪ از افرادی که یک جستجوی کسب و کار محلی انجام می دهند در واقع در همان روز از یک کسب و کار محلی بازدید می کنند و 28٪ در همان روز خرید انجام می دهند.

در اینجا بهترین راه‌ها برای اطمینان از نمایش مکان‌های شما در هنگام انجام جستجوی محلی توسط افراد وجود دارد:

  • حساب Google My Business خود را بهینه کنید: گوگل به مشاغل این امکان را می دهد که یک نمایه تجاری رایگان ایجاد کنند هنگامی که افراد جستجو را انجام می دهند ظاهر می شود. این برای هر کسب‌وکاری که می‌خواهد به اولویت‌های مصرف‌کنندگان مدرن پاسخ دهد، بسیار مهم است. همیشه اطمینان حاصل کنید که نمایه کسب و کار Google شما به روز است و تا حد امکان حاوی جزئیات است.
  • پست به روز رسانی محتوا در Google برای کسب و کار من: علاوه بر نمایه خود، می‌توانید به‌روزرسانی‌ها را در «Google برای کسب‌وکار من» نیز پست کنید. برای مثال از این کانال برای اعلام پیشنهاد یا فروش ویژه استفاده کنید.
  • استفاده از a محلی شده است رویکرد رسانه های اجتماعی: کانال‌های رسانه‌های اجتماعی جداگانه را برای مکان‌های کلیدی حفظ کنید، تا فروشگاه‌های محلی شما بتوانند به طور خاص با مخاطبان محلی ارتباط برقرار کنند و درگیر شوند.

ابزارها و تکنیک هایی برای نظارت و ردیابی نتایج

ردیابی نتایج فعالیت‌های سئوی شما برای اطمینان از بازگشت سرمایه قوی‌تر و کشف مکان‌هایی که باید توجه بیشتری داشته باشید بسیار مهم است، بنابراین می‌توانید به طور مداوم عملکرد سئو خود را بهینه کنید.

بسیاری از همان ابزارهایی که به شما امکان می‌دهند تحقیق کلمات کلیدی را انجام دهید می‌توانند به شما در پیگیری عملکرد سئو کمک کنند. این ابزارها عبارتند از SEMrush، Ahrefs، SE Ranking و Moz. از آنجایی که ممکن است در حال حاضر سرمایه گذاری در راه حل تحقیق کلمات کلیدی را در نظر داشته باشید، ممکن است به دنبال یک پلت فرم سئوی همه در یک مانند موارد ذکر شده در بالا باشید که می تواند بینش بیشتری نسبت به عملکرد شما به شما بدهد.

اشتباهات رایج در سئو B2C که باید از آنها اجتناب کرد

اکنون که ما بهترین شیوه های سئو B2C را پوشش داده ایم، اجازه دهید به چند اشتباه رایج که می خواهید از آنها اجتناب کنید نگاهی بیندازیم:

  • محتوای با کیفیت پایین محتوای بد اجرا شده نه تنها بر روی برند شما منعکس می شود، بلکه به عملکرد SERP شما نیز آسیب می رساند. زمانی که نوبت به شناسایی کیفیت محتوا می رسد، الگوریتم های گوگل به طور فزاینده ای پیچیده می شوند. محتوایی که سرقت ادبی است، بیش از حد عمومی است یا صرفاً به ترجیحات واقعی مشتریان توجهی ندارد، حتی ارزش انتشار ندارد.
  • پر کردن کلمات کلیدی گوگل همچنین از پر کردن کلمات کلیدی اخم می کند، زیرا این عمل کاربر پسند نیست و برای مصرف کنندگان مفید نیست.
  • طراحی فقط دسکتاپ. اینترنت امروزی اول از همه برای موبایل است. همیشه هر قسمت از محتوا و هر صفحه از سایت خود را برای نمایش یکپارچه در دستگاه های تلفن همراه بهینه کنید.
  • رویکرد تک کاناله بهترین عملکرد سئو متکی به کانال های متعددی است که به ترجیحات مشتریان مختلف پاسخ می دهد. مطمئن شوید که محتوا را از کانال های رسانه های اجتماعی، وب سایت و وب سایت های شخص ثالث خود برای بهترین نتایج یکپارچه کنید.
مشاهده این مطلب  استراتژی سئو چیست و چگونه طراحی می شود؟

بازاریابی محتوا برای سئو B2C

البته، اگر می خواهید از مزایای سئو برای برند B2C خود بهره ببرید، برای شروع به یک استراتژی بازاریابی محتوای قوی نیاز دارید. به هر حال (همانطور که در بالا ذکر شد) کیفیت و مفید بودن محتوای شما واقعاً عوامل تعیین کننده برای رتبه بندی آن در گوگل هستند.

برندهای B2C باید محتوای خود را طوری طراحی کنند که از رقبا متمایز باشد و در سفرهای نسبتا کوتاه خریدار، فروش را افزایش دهد. در زیر برخی از نکات توصیه شده برتر ما برای چگونگی دستیابی به آن آورده شده است.

بهترین روش ها برای ایجاد محتوا برای SEO B2C

از فرمت های مناسب استفاده کنید: ترکیبی از قالب هایی را انتخاب کنید که بیشتر برای کاربران شما جذاب باشد. بازاریابی محتوای B2C می تواند از محتوای متمرکز بر کاربر مانند موارد زیر بهره مند شود:

  • پست ها و ویدیوهای وبلاگ آموزشی
  • پست های وبلاگ و پست های رسانه های اجتماعی الهام بخش و متمرکز بر سبک زندگی
  • ویژگی های پست های تأثیرگذار یا رسانه های سبک زندگی
  • محتوای تعاملی، مانند آزمون‌ها، قرعه‌کشی‌ها، هدایا یا بازی‌ها
  • سوالات متداول آموزنده، توضیحات محصول و نسخه ی نمایشی

محتوای خود را با هدف جستجو تراز کنید: محتوای خود را متناسب با هدف جستجوی مشتریان خود تنظیم کنید. این ایده خوبی است که متن را طوری ساختار دهید که به طور واضح به سؤالات رایج پاسخ دهد. به عنوان مثال، از عناوین در محتوای خود استفاده کنید مانند “چیست” یا “تفاوت بین چیست” یا “کجا می توانم پیدا کنم”

محصولات خود را به نمایش بگذارید: اگرچه بازاریابی محتوا به طور کلی کمتر از تبلیغات بر فروش متمرکز است، اما همچنان می خواهید با هر محتوایی که منتشر می کنید، محصولات یا نام تجاری خود را در کانون توجه قرار دهید. این امر به ویژه برای برندهای B2C مهم است، زیرا مصرف‌کنندگان تمایل دارند سریع‌تر تصمیم‌های خرید بگیرند و در سفرهای کوتاه‌تر مشتری نسبت به مشتریان تجاری (B2B) حرکت کنند.

برچسب های عنوان متقاعد کننده و توضیحات متا: اینها اولین چیزی است که مشتریان بالقوه شما زمانی که محتوای شما در نتایج جستجویشان ظاهر می شود می بینند، بنابراین قانع کننده بودن برای آنها مهم است. برچسب‌های جذابی بسازید که کلیک‌ها را تشویق می‌کنند و محتوای شما را به‌طور دقیق توصیف می‌کنند.

طراحی وب سایت سازگار با موبایل: اطمینان حاصل کنید که محتوای شما (علاوه بر ظاهر کلی وب سایت شما) برای مشاهده موبایل بهینه شده است. این بدان معناست که از اندازه‌های مناسب برای موبایل برای متن، تصاویر و دکمه‌ها استفاده کنید، اما همچنین محتوا را طوری ساختار دهید که به راحتی قابل پیمایش، اسکم و اشتراک‌گذاری باشد.

بهینه سازی تصاویر و سرعت صفحه: هر کاری که می‌توانید برای سریع‌تر بارگذاری صفحه‌تان انجام دهید، تجربه کاربر را افزایش می‌دهد و محتوای شما را فوراً دوست‌داشتنی‌تر می‌کند – به‌ویژه برای افرادی که در دستگاه‌های تلفن همراه جستجو می‌کنند و ممکن است در حین حرکت، سریع‌ترین اتصالات اینترنتی را نداشته باشند.

محتوای کشنده سئوی قاتل است: برای توسعه ایده‌های محتوایی که واقعاً خواسته‌های مخاطبان شما را برآورده می‌کند، وقت بگذارید. همیشه با تولیدکنندگان محتوای حرفه ای که می دانند چگونه روایت برند شما را احساسی کنند و بهترین تاثیر را روی مخاطبان خود بگذارند، کار کنید.

انتشار محتوای طولانی: در حالی که خریداران B2C ممکن است علاقه کمتری به ورق زدن گزارش‌های سالانه شرکت شما یا خواندن مقاله‌ای درباره روندهای صنعت داشته باشند، شما همچنان می‌توانید با انتشار محتوای طولانی‌تر عملکرد سئوی خود را بهبود ببخشید. روی قالب‌های کاربرپسند مانند پست‌های وبلاگ و مقالات سرمقاله/سبک زندگی تمرکز کنید. اینها فرمت های عالی برای غنی سازی ارتباط با مشتری با محتوای مفید، آموزنده و سرگرم کننده هستند. آنها همچنین به شما کمک می کنند کلمات کلیدی دم بلند را جذب کنید.

مشاهده این مطلب  چگونه از رسانه های اجتماعی برای بهبود سئو خود استفاده کنیم

از کلمات کلیدی طولانی استفاده کنید: عبارات خاص و طولانی‌تر را برای گرفتن عبارت‌های جستجوی خاص هدف قرار دهید. این کلمات کلیدی کمتر رقابتی هستند و اغلب ارزشمندتر هستند، زیرا افرادی که به دنبال راه حل های بسیار خاص هستند معمولاً به خرید نزدیک می شوند.

از مسابقه ایده بگیرید: تمرکز کلمه کلیدی و استراتژی های محتوا رقبای خود را برای الهام گرفتن و شناسایی هر گونه شکاف در استراتژی محتوای خود تجزیه و تحلیل کنید. فقط به یاد داشته باشید که چرخش اصلی برند خود را روی هر موضوع یا ایده قالبی که تصمیم به قرض گرفتن دارید قرار دهید.

پیوند داخلی: با استفاده از پیوندهای داخلی، محتوای مرتبط را در وب سایت خود به هم متصل کنید. این باعث می شود محتوای شما تعاملی تر باشد و مشتریان شما را تشویق می کند تا زمان بیشتری را در سایت شما بگذرانند و با برند شما و محصولات آن آشنا شوند.

کلمات کلیدی را در URL ها قرار دهید: گنجاندن کلمات کلیدی در URL ها عملکرد سئوی شما را افزایش می دهد، اما همچنین باعث می شود که محتوای شما به راحتی برای مشتریان قابل شناسایی باشد. نشانی‌های اینترنتی کوتاه و مختصر نیز قابل اشتراک‌گذاری‌تر هستند و به سادگی در دستگاه‌های تلفن همراه بهتر به نظر می‌رسند.

روی به دست آوردن بک لینک های معتبر تمرکز کنید: به دست آوردن بک لینک یا اشاره در وبلاگ های سبک زندگی محبوب یا کانال های تأثیرگذار، یک راه قدرتمند برای جذب ترافیک بیشتر به محتوای خود است.

بهبود تجربه کاربری: رویکرد طراحی محصول را برای محتوای خود در نظر بگیرید: آن را به عنوان یک تجربه در نظر بگیرید و آن را به گونه ای طراحی کنید که به طور بهینه انتظارات، نیازها و ترجیحات مشتریان شما را برآورده کند.

عملکرد خود را تجزیه و تحلیل کنید: مراقب عملکرد محتوای خود بر اساس معیارهای کلیدی مانند بازدید از صفحه، نرخ کلیک و نرخ تبدیل باشید تا بتوانید به طور مداوم استراتژی محتوای خود را بهینه کنید. اگر موضوع یا قالب خاصی در گذشته ترافیک زیادی به دست آورده است، احتمالاً می‌توانید هر از چند گاهی آن استراتژی را برای جذب مشتریان جدید تکرار کنید.

به طور مداوم در صورت لزوم بهبود دهید: محتوای دقیق و به روز همیشه برای مشتریان ارزشمندتر است. محتوای خود را به طور مداوم بررسی و به روز کنید تا مطمئن شوید که آخرین ترجیحات مشتری، روند صنعت و کلمات کلیدی را منعکس می کند.

ادغام رسانه های اجتماعی در سئو B2C شما

رسانه های اجتماعی نقش بسیار برجسته ای در سئو B2C و حضور کلی برند آنلاین دارند. اکثر برندهای B2C به طور مرتب محتوا را در چندین کانال رسانه اجتماعی ارسال می کنند. اینفلوئنسر مارکتینگ نیز یک گزینه محبوب برای جذب مخاطبان زیادی به برند شماست.

مانند هر موضوع مرتبط با سئو یا محتوا، باید با شناخت مخاطبان خود شروع کنید. کدام کانال ها بیشتر مورد توجه آنها هستند؟ ویژگی های جمعیتی بازار و ترجیحات رسانه ای خود را بدانید و استراتژی رسانه های اجتماعی خود را بر اساس آن برنامه ریزی کنید.

تجزیه و تحلیل استراتژی های رقبا

همانطور که در بالا ذکر شد، محتوای رقبای شما می تواند معدن طلایی از الهامات و ایده ها برای کمک به گسترش استراتژی محتوای شما باشد. آنچه را که رقبای شما در رسانه‌های اجتماعی پست می‌کنند و اینکه کدام موضوعات و قالب‌ها بیشترین تعامل را به دست می‌آورند را به دقت رصد کنید.

مشاهده این مطلب  مدیریت استراتژیک بودجه خزش (crawl)

همچنین می‌توانید از ابزارهای سئو مانند SEMrush و Similarweb برای تجزیه و تحلیل محتوای وب رقبای خود با جزئیات استفاده کنید. این به شما امکان می‌دهد تمرکز کلمات کلیدی آنها را کشف کنید، بنابراین می‌توانید با آنها رقابت کنید یا کلمات کلیدی بهتری را انتخاب کنید.

نکاتی برای بهبود نرخ تبدیل با سئو B2C

در پایان، همه ما می‌خواهیم محتوای سئوی ما با جذب فروش بیشتر به ساخت برندهایمان کمک کند. در حالی که بازاریابی محتوا معمولاً به اندازه تبلیغات مستقیماً مبتنی بر فروش نیست، شما همچنان می‌توانید برای حمایت از مشتریان در فرآیندهای تصمیم‌گیری به آن تکیه کنید. سئوی موثر نشان داده شده است افزایش تبدیل به طور متوسط 2.4٪ در تمام صنایعو در بسیاری از موارد، محتوای سئو می تواند بر فروش متمرکز باشد. در اینجا چند نمونه از تکنیک های SEO و بازاریابی محتوا که باعث افزایش فروش می شوند آورده شده است:

  • تبلیغ پیشنهادات یا فروش ویژه: از کانال‌های رسانه‌های اجتماعی و نمایه «Google برای کسب‌وکار من» برای تبلیغ پیشنهادات و فروش‌های ویژه با زمان محدود استفاده کنید.
  • استفاده از پیوندهای داخلی برای ارائه محصولات مرتبط: برای توصیه محصولات جایگزین یا اضافی بر اساس جستجوی مشتری، همیشه یک بخش «مشتریان نیز خریدند» یا مشابه آن را در نظر بگیرید.
  • کاری کنید خریداران موبایل احساس کنند که در خانه هستند: 60 درصد از فروش تجارت الکترونیک در حال حاضر بر روی یک دستگاه تلفن همراه انجام می شود، بنابراین مطمئن شوید که محتوای وب سایت شما برای پیمایش آسان و کاربرپسند در تلفن های هوشمند کاملاً بهینه شده است.

کسب و کار خود را با رویکرد صحیح سئو B2C توسعه دهید

همانطور که اولویت‌ها و فناوری‌های جستجوی آنلاین همچنان در حال تکامل هستند، برای بازاریابان مهم‌تر از همیشه است که از آخرین روندها و بهترین شیوه‌های SEO B2C بمانند.

با اجرای تاکتیک‌های بالا، نه تنها رتبه‌بندی جستجوی خود را بهبود می‌بخشید، بلکه کسب‌وکار جدید را جذب می‌کنید و ارتباطات پایدار با خود ایجاد می‌کنید. مخاطبان هدف. فقط به یاد داشته باشید، رمز موفقیت همیشه ارائه محتوای ارزشمند، مرتبط و جذاب است که برای مشتریان شما ارزش می‌افزاید.

اگر شما یا تیمتان در رابطه با سئو به کمک نیاز دارید، لطفا در تماس با مشاوران محتوای ما تردید نکنید، ما اینجا هستیم تا کمک کنیم!

سوالات متداول

چرا سئو برای شرکت های B2C مهم است؟

سئو دید آنلاین شما را افزایش می دهد، بنابراین می توانید مشتریان بیشتری را به سمت برند خود جذب کنید. همچنین با نشان دادن اینکه برند شما حرفه ای و معتبر است اعتماد ایجاد می کند. همه این عوامل به حمایت از مصرف‌کنندگان در فرآیند تصمیم‌گیری کمک می‌کنند، که باعث فروش برند شما می‌شود.

استراتژی های محبوب سئو برای شرکت های B2C چیست؟

بهترین استراتژی های سئو برای برندهای B2C عبارتند از تولید محتوای با کیفیت بالا، بهینه سازی کلمات کلیدی، ایجاد بک لینک، بازاریابی محتوای همه کانال، بازاریابی رسانه های اجتماعی و سئوی محلی.

چگونه می توانم رتبه بندی محتوای خود را در صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) بهبود بخشم؟

بهترین روش‌ها را برای بهینه‌سازی درون صفحه و خارج از صفحه اعمال کنید، اطمینان حاصل کنید که محتوای شما مفید و متمرکز بر کاربر است، و به طور مداوم استراتژی‌های خود را نظارت و بهینه کنید.

تفاوت بین سئو B2B و سئو B2C چیست؟

تفاوت بین سئو B2B و سئو B2C چیست؟سئو B2B کسب و کارها و حرفه ای ها را هدف قرار می دهد و بر کلمات کلیدی مرتبط با صنعت و چرخه های فروش طولانی تر تمرکز می کند. سئوی B2C مشتریان را هدف قرار می دهد و بر نیت کاربر، احساسات و تبدیل سریعتر تأکید می کند.

جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

مشاوره و مجری سئو سایت های کارخانه ها برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در ایران | سئو با جواد یاسمی

آخرین مقالات

چرا کسب و کارهای مدرن نمی توانند سئو را نادیده بگیرند؟
سئو یک استراتژی حیاتی برای رشد حضور آنلاین کسب و کار شما است. با بهینه سازی محتوای خود برای عملکرد بهتر...
چگونه هوش مصنوعی آینده سئو را تغییر خواهد داد
اگر شما مانند اکثر بازاریابان محتوا هستید، احتمالاً چیزهای زیادی در مورد اینکه چگونه هوش مصنوعی می تواند...
سئو استراتژیک و یکپارچه سازی UX: رتبه بندی را ارتقا دهید
در چشم انداز پیچیده بازاریابی آنلاین، تلفیقی از طراحی UX و سئو (بهینه سازی موتور جستجو) مزایای قابل توجهی...
B2B SEO در مقابل B2C SEO: تفاوت های کلیدی را کشف کنید
سئوی B2B در مقابل سئو B2C، ممکن است فکر کنید که آنها تفاوت چندانی با هم ندارند، اما بازاریابان B2B و...
SGE و تاثیر بر سئو: آنچه باید بدانید!
Google Search Generative Experience را برای کاربران پلت فرم آزمایشی Search Labs خود در ایالات متحده راه...
چگونه از رسانه های اجتماعی برای بهبود سئو خود استفاده کنیم
اگر می خواهید به صورت آنلاین پیدا شوید و سهم بازار را افزایش دهید، باید تمام تلاش خود را برای تقویت سئوی...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • تماس
  • تلگرام
  • واتساپ
× Send

خدمات سئو، طراحی سایت و گوگل

رتبه 1 گوگل باشید.

سفارش دهید >> 09376996070