رسیدن وبسایت شما به صدر نتایج جستجوی گوگل میتواند فروش شما را متحول کند. اما چگونه به این جایگاه برتر دست پیدا میکنید؟ میشل سیموندز نکات تخصصی خود را برای موفقیت در سئو به اشتراک میگذارد
چگونه کسبوکار خود را به رتبه اول گوگل برسانید؟ البته این پرسشی میلیون دلاری است و پاسخ ساده یا واحدی ندارد. رسیدن به رتبه اول گوگل به نحوه ساخت وبسایت شما و اقدامات رقبا بستگی دارد؛ اینها قبل از حتی فکر کردن به بهینهسازی موتور جستجو (SEO) هستند.
حتی اگر همه کارها را درست انجام دهید، رقبای شما هم ممکن است همه کارها را درست انجام دهند، اما در مقیاس بزرگتر، بهتر و با بودجهای بیشتر. این خبر بد است؛ خوشبختانه خبرهای خوب زیادی هم هست.
لازم به ذکر است که منظور ما رسیدن به قله است.نتایج جستجوی طبیعیبا استفاده از سئو، رسیدن به رتبه اولتبلیغات گوگل پولینتایج جستجویی که با برچسب «حامی مالی» مشخص شدهاند، فرایندی جداگانه دارند.
بهینهسازی موتور جستجو برای کسبوکارهای کوچک
یکی از چیزهایی که در مورد سئو دوست دارم این است که شرکتهای کوچک میتوانند به طور موفقی در فضای آنلاین با شرکتهای بسیار بزرگتر رقابت کنند؛ امکانی که در دنیای کسبوکارهای سنتی وجود ندارد.
شرکتهای کوچک حتی با یک شعبه هم میتوانند مشتریان جدیدی در سطح ملی یا بینالمللی جذب کنند. با توجه به بازگشت سرمایه بالای سئو، اجرای کمپین سئو برای هر کسبوکاری حیاتی است.
بخش اساسی هر کمپین سئو، درک نحوه جستجوی آنلاین مشتریان بالقوه است. تحقیق و تحلیل کلمات کلیدی، اولین گام مهم است. اگر هنوز این فرایند را طی نکردهاید، ابتدا مقالهی من در مورد… را ببینید. انتخاب کلمات کلیدی .
در غیر این صورت، برای مرور کلی از نحوه عملکرد سئو، ادامه مطلب را بخوانید.
به مشتریان بیشتری دست یابید
آیا مشتریان در یافتن شما در فضای آنلاین مشکل دارند؟ با بازاریابی آنلاین خود به نتایج قابل سنجشی دست یابید. رتبه بندی جستجو .
پیشنهادهایی دریافت کنید که محتوای شما و رتبه جستجویتان را بهبود میبخشند و به شما در ساخت کمپینهای تبلیغاتی موفق (PPC) کمک میکنند.
بهینهسازی موتور جستجو چیست؟
بهینهسازی موتور جستجو فرایندی است که باعث میشود وبسایت شما در رتبهبندی گوگل در جایگاه بالایی قرار گیرد. مانند هر نوع بازاریابی دیگری، این فرایند به دلایل متعددی، مستمر است.
- روندهای جستجو با گذشت زمان تغییر میکنند.
- محصولات یا خدمات شما با گذشت زمان تغییر میکنند.
- گوگل پیوسته الگوریتم تعیین رتبهبندی را اصلاح میکند.
الگوریتم گوگل مجموعهای از قوانین است که برنامه کامپیوتری آن برای تحلیل دادههای وب از آنها استفاده میکند و تعیین میکند کدام صفحات وب در چه جایگاهی در نتایج جستجو ظاهر شوند.
مبانی سئو برای گوگل
هدف گوگل یافتن و ارائه بهترین محتوای آنلاین در پاسخ به هر جستجویی است. بنابراین، تمرکز بر تجربه کاربری عنصری مهم در دستیابی به رتبههای بالا در گوگل است. در نهایت، مردم تصمیم میگیرند که آیا وبسایت شما شایسته رتبه خود است یا نه و گوگل این موضوع را از طریق معیارهای مختلف تعامل کاربر میسنجد.
باید صفحات وب آموزنده، توصیفی، خوشخوان، تأملبرانگیز و مرتبط با مخاطب خود بسازید. محتوای وب شما باید از نظر خواننده و همچنین از دیدگاه موتورهای جستجو، بهتر از محتوای وبسایت رقبای شما باشد.
شرکتها اغلب تفاوت نیاز خوانندگان و موتورهای جستجو را درک نمیکنند. محتوا ممکن است خوب به نظر برسد و خوب خوانده شود، اما اگر رقبا المانهای اضافی – که گاهی دیده نمیشوند – در صفحات وب خود دارند که اطلاعاتی عمیقتر را در اختیار گوگل قرار میدهد، برای رقابت در رتبهبندی جستجو باید همین کار را انجام دهید.
کیفیت بکلینکهای سایتهای رقیب نیز تأثیر قابل توجهی بر رتبهبندی آنها خواهد داشت. ساخت لینک (که گاهی به عنوان سئو خارج از سایت شناخته میشود) بخش مهمی از فرایند سئو است، اما بیایید ابتدا به برخی اصول اولیه سئو در صفحات وب خود نگاهی بیندازیم که میتواند رتبه گوگل شما را بهبود بخشد.
مبانی سئو
- عنوان و توضیح مناسبی بنویسیداین عناصر معمولا در نتایج جستجوی گوگل نمایش داده میشوند، پس باید کاربران را به کلیک ترغیب کنند. گوگل همچنین عبارت جستجوی کاربر را بهصورت پررنگ نشان میدهد، بنابراین مطمئن شوید که کلمات کلیدی هدف خود را در عنوان و توضیحات صفحه بگنجانید.
- از فراخوانهای جذاب استفاده کنیددر صفحه، برای افزایش تعامل کاربر پس از کلیک روی لینک وبسایت شما از نتایج جستجو.
- برای همه تصاویر، از متن جایگزین استفاده کنید.که هم بهطور دقیق تصویر را توصیف کند و هم در صورت مرتبط بودن، از کلمات کلیدی استفاده نماید.
- مطمئن شوید که تصاویر خیلی بزرگ نباشند.چون سرعت بارگذاری صفحات را کاهش میدهند و بر تعامل کاربر تاثیر میگذارند. اندازهی تقریبی ۶۰۰ در ۴۰۰ پیکسل برای جلوگیری از افت کیفیت تصویر کافی است و در عین حال سرعت بارگذاری را بالا نگه میدارد.
- از عناصر قالب بندی استفاده کنیدمانند زیرعنوانها، فهرستهای گلولهای، جداول و فهرست مطالب، برای افزایش خوانایی متن.
- چیزی بنویس که مثل درخواستهای جستجوی اینترنتی باشهاگر همه به دنبال «نوشیدنیهای گازدار» میگردند، داشتن صفحهای با عنوان «نوشابههای گازدار» فایدهای ندارد. تحقیق کلمات کلیدی به شما کمک میکند تا بهترین عبارات را برای صفحات خود پیدا کنید.
بهبود رتبه جستجو با سئو خارج از سایت
یکی دیگر از عناصر ضروری در هر کمپین سئو موفق، بک لینکهای با کیفیت بالا است. این بخش حیاتی هر کمپین سئو است اما زمانبر است – سعی نکنید با استفاده از شرکتهایی که ساخت لینکهای انبوه ارائه میدهند و هیچ کمکی به بهبود رتبهبندی وبسایت شما نمیکنند، راه میانبر بروید.
یک کمپین واقعی لینکسازی شامل موارد زیر میشود:
- تولید و پژوهش محتوا
- تماس با پلتفرمهای انتشار دیجیتال
- بررسی دقیق پلتفرمهای انتشار دیجیتال از نظر معیارهای استاندارد صنعت رتبه دامنه و همچنین بررسی بصری وبسایتها
- قرارگیری و نظارت بر بک لینکها
- نظارت مستمر بر همه بکلینکها و ارزش آنها برای سئو
پیوندها را به تدریج و پیوسته بسازید.
ساخت لینک باید فرآیندی تدریجی و مستمر باشد که روابط مشارکتی را به عنوان بخشی از فرآیندهای بازاریابی دیجیتال، بازاریابی سنتی و روابط عمومی شما ایجاد کند.
یکی از راهها برای جذب لینک، پیشنهاد دادن نقل قول از نویسندگان پلتفرمهای نشر دیجیتال در ازای ذکر نام تجاری (و لینک) است. یا میتوانید بهعنوان میهمان در پادکستهای مرتبط با صنعت خود حضور یابید. بهتر از همه، خودتان پادکست یا ویدئویی با حضور دیگر متخصصان صنعت بهعنوان میهمان برگزار کنید و از آنها بخواهید نتیجهی کار را تبلیغ کنند. این کار میتواند به شما در جذب لینک از طیف وسیعی از وبسایتها کمک کند.
با این حال، لینکهای سایتهای روزنامههای محلی یا ملی، به ندرت ارزشی برای سئو دارند. عواملی در پسزمینه وجود دارند که فقط در کد HTML یک صفحه وب قابل مشاهدهاند و میتوانند بر ارزش سئوی لینکها تاثیر بگذارند. یک متخصص سئو میتواند اطلاعات بیشتری ارائه دهد.
نکته حرفهای
از دادههای نشانهگذاری شیما استفاده کنید تا اطلاعات بیشتری درباره محتوای صفحه و کسبوکارتان به گوگل بدهید. مثلاً، پرسشهای متداول (FAQs) با کد نشانهگذاری مناسب، هم برای خوانندگان و هم برای موتورهای جستجو مفید هستند. اگر رقبایتان از نشانهگذاری دادههای رایجتر مانند FAQs استفاده میکنند، برای کسب برتری نسبت به رقبا، از نشانهگذاری شیما سفارشی استفاده کنید. یک متخصص سئو میتواند این کار را برای شما انجام دهد.
بر کیفیت تمرکز کن، اما کمیت را هم در نظر بگیر
گوگل مانند انسانها، به کیفیت محتوا اهمیت بیشتری از کمیت میدهد؛ بنابراین وبسایتها را بر اساس تعداد صفحاتشان رتبهبندی نمیکند. الگوریتم گوگل اطلاعات بیکیفیت و صفحاتی با محتوای کم و همچنین وبسایتهایی که دارای محتوای تکراری هستند را فیلتر میکند.
این به وبسایتهای کوچکتر که شاید منابع لازم برای تولید صدها صفحه محتوا را نداشته باشند اما میتوانند اطلاعات باکیفیت، مرتبط و مفید ارائه دهند، کمک میکند. مطمئن شوید که سایت شما اطلاعاتی خاص در مورد فعالیت کسبوکارتان دارد. اگر در یک بازار خاص فعالیت میکنید، روی محتوای معتبر که تخصص شما در آن حوزه را نشان میدهد، تمرکز کنید.
با این حال، تعداد کلمات هر صفحه میتواند در بهینهسازی وبسایت مؤثر باشد، مشروط بر اینکه محتوا مفید، آموزنده و بهخوبی نوشته شده باشد. یکی از راههای کسب برتری رقابتی، تولید محتوای طولانیتر از رقباست؛ البته به شرطی که کیفیت بالایی داشته باشد.
گوگل مانند محتوای صفحه، به کیفیت بکلینکها اهمیت بیشتری میدهد تا کمیت، اما کمیت نیز تا حدی موثر است. برای مثال، وبسایتی با ۱۰۰ بکلینک باکیفیت در یک سال ممکن است نتواند با وبسایتی که ۱۰ هزار بکلینک با کیفیت متوسط در چند سال کسب کرده رقابت کند (در شرایط یکسان). یک کمپین سئو خوب میتواند با تمرکز بر عواملی مانند نوع محتوا، طول محتوا و نشانهگذاری دادههای شیما، این نوع از ضعف را جبران کند.
تمرکز بر عملکرد موبایل
بخش اعظم ترافیک وب اکنون از طریق دستگاههای تلفن همراه صورت میگیرد، بنابراین بهینهسازی موتورهای جستجو (SEO) و کاربری آسان در موبایل با هم گره خوردهاند. درصد دقیق آن بسته به صنعت متفاوت است، اما بهطور متوسط ترافیک موبایل اکنون تقریباً 60 درصد است. و در برخی بخشها میتواند بسیار بالاتر باشد. گوگل، جای تعجب نیست، وبسایتهایی را که به درستی و بهسرعت در صفحههای کوچک نمایش داده میشوند در اولویت قرار میدهد؛ بنابراین کسبوکارها باید مطمئن شوند که وبسایتهایشان برای این حجم رو به رشد از ترافیک جستجو بهینهسازی شدهاند. بخش اساسی این بهینهسازی باید بر عملکرد سرعت و تجربه کاربری و بهطور خاص بر روی سه معیار گوگل که به نام … شناخته میشوند، متمرکز باشد. شاخصهای اصلی وب .
سه کاری که همین الان باید برای بهبود سئو انجام دهید
- ایجاد کنید پروفایل تجاری گوگل .
- از مشتریان بخواهید که محل را ترک کنند. نظرات گوگل .
- وبسایت خود را مرتباً بهروزرسانی کنید محتوای جدید مانند پستهای وبلاگ