هر کاری که بکنید، هر کسبوکاری به وبسایت نیاز دارد. یک وبسایت جذاب و کاربردی میتواند کسبوکار شما را سرعت بخشد، به شما کمک کند تا به مشتریان بیشتری دست پیدا کنید و سود بیشتری کسب نمایید.
داشتن استراتژی واضح برای وبسایتتان بسیار مهم است. باید دقیقا بدانید که میخواهید وبسایتتان چه کاری انجام دهد و برنامهای برای ساخت، مدیریت و نگهداری آن داشته باشید.
مزایای تجاری
سوء استفاده از وبسایت شما
هزینه اش چقدر می شود؟
پول درآوردن
موفقیت یک سایت
جذب بازدیدکنندگان
کمک گرفتن
مزایای تجاری
یک وبسایت به شما امکان دسترسی به مشتریان جدید و بهبود تعامل با مشتریان فعلی را میدهد.
طراحی سایت وردپرس میتواند ابزار اصلی در اجرای استراتژی وبسایت شما باشد. با انتخاب قالبهای مناسب، افزونههای کاربردی و بهینهسازی صفحات، میتوانید تجربه کاربری بهتری را برای بازدیدکنندگان ایجاد کنید و اهداف کسبوکار خود را محقق کنید. طراحی سایت وردپرس باید بهگونهای باشد که از نظر ساختاری، محتوای جذاب و عملکرد فنی با استراتژی شما همراستا باشد.
میتوانید محصول یا خدمت خود را تبلیغ کنید، بهطور مستقیم به مشتریان بفروشید، اطلاعات و بینشها را به اشتراک بگذارید و جزئیاتی از افراد پشت کسبوکار خود ارائه دهید.
بازاریابی برای مشتریان فعلی را بهبود بخشید
- مشتریان را از محصولات جدید و پیشنهادهای ویژه مطلع کنید.
- فضایی برای دریافت بازخورد مشتریان فراهم کنید.
- هزینههای انتشار کم است، پس هر چقدر میخواهید جزئیات بدهید.
- اطلاعات را بهطور منطقی سازماندهی کنید تا مشتریان بتوانند آنچه نیاز دارند را پیدا کنند.
- به طور مرتب محتوای جدید اضافه کنید تا بازدیدکنندگان دوباره برگردند.
- از بخش وبلاگ برای ارتقای جایگاه فکری خود، معرفی نوآوریهای محصولات یا خدمات و نشان دادن تخصصتان در حوزه کاریتان استفاده کنید.
بازارهای جدید، داخلی و جهانی را هدف قرار دهید
- میتوانید با خریداران بالقوه در هر جای دنیا ارتباط برقرار کنید.
- اگر مشتریان بینالمللی مد نظر دارید، شاید بخواهید وبسایت خود را به زبانهای دیگر ترجمه کنید یا نام دامنههایی برای کشورهای دیگر ثبت کنید.
- در تجارت بینالمللی، به پیچیدگیهای حقوقی، تحویل و پرداخت توجه داشته باشید.
- اگر در یک حوزه تخصصی فعالیت میکنید، مشتریان بالقوه از مناطق دورتر از طریق موتورهای جستجو شما را پیدا خواهند کرد.
هزینهها را با ارائه اطلاعات فنی و پشتیبانی پس از فروش آنلاین کاهش دهید.
- فهرستهایی از پرسشهای متداول (FAQ) تهیه کنید تا مشتریان خودشان بتوانند پاسخ بسیاری از سوالات خود را بیابند.
- اطلاعات تماس پخشکنندگان یا نمایندگیهای فروش را فهرست کنید.
- اطلاعات بیشتری ارائه دهید تا مشتریان بتوانند دفعه اول کالای مناسب را سفارش دهند.
- به مشتریان اجازه دهید بهجای تماس تلفنی، پیامهای خود را بهصورت آنلاین برای شما ارسال کنند.
حفظ جریانهای درآمد فعلی و ایجاد جریانهای جدید
- فروشگاه اینترنتی خود را برای فروش محصولات یا خدمات اطلاعاتی آنلاین راهاندازی کنید. پول درآوردن لبخند
- آگهیهایی را نمایش میدهد که با کلیک روی آنها درآمدزایی میکند.
- به مشتریان ثابت تخفیف بدهید.
افرادی با مهارتها، دانش و تجربیات تخصصی استخدام کنید.
- فرصتهای شغلی را در سایت خود تبلیغ کنید.
- کارکنان بالقوه را تشویق کنید تا به صورت آنلاین با کسب و کار شما در ارتباط باشند.
سوء استفاده از وبسایت شما
وبسایت میتواند تعامل شما با مشتریان را بهبود بخشد و با افزودن محصولات و خدمات جدید، درآمدتان را افزایش دهد.
کاتالوگ آنلاین کالاها و خدمات را منتشر کنید
- بازدیدکنندگان میتوانند درباره محصولات و خدمات شما اطلاعات کسب کنند و هر زمان که بخواهند از شما خرید کنند.
- کاتالوگهای آنلاین را میتوان بهسرعت بهروز کرد، بدون نیاز به چاپ و توزیع مجدد. این امر، اجرای تبلیغات یا تغییر خطوط تولید را آسانتر میکند. این موضوع بهویژه برای کسبوکارهای فصلی مفید است.
یک سایت خرید ایجاد کنید تا بازدیدکنندگان بتوانند شبانهروز از شما خرید کنند.
- با یک بسته آماده تجارت الکترونیک میتوانید به راحتی یک وبسایت فروشگاهی ساده بسازید.
- ارائه دهندگان پرداخت آنلاین، دریافت پرداختهای کارت اعتباری و نقدی از مشتریان را آسان و امن میکنند.
- مدیریت فروشگاه آنلاین میتواند تأثیر قابل توجهی بر سیستمهای انبارداری، فناوری اطلاعات و لجستیک شما بگذارد.
اطلاعات بهروزرسانی محصول و خدمات را برای مشتریان فعلی خود ارائه دهید
- میتوانید بهراحتی اطلاعات را بهطور مرتب و یا حتی بهصورت بلادرنگ بهروزرسانی کنید.
مشتریان خود را به مشارکت در وبسایتتان تشویق کنید
- از وبلاگ برای نشان دادن شخصیتهای پشت کسبوکار خود استفاده کنید و نظرات مشتریان را دعوت کنید.
- تجربیات و دانش تخصصی خود را در حوزه کاریتان به اشتراک بگذارید.
- فضایی برای ارسال نظر مشتریان در مورد محصولات یا خدماتتان در نظر بگیرید. مطمئن شوید که میتوانید هر نظری را قبل از انتشار بررسی کنید (یا امکان حذف نظرات منفی نادرست یا غیرمنصفانه را داشته باشید).
شروع کار
برای ساختن یک وبسایت، باید مکانی را برای آن تعیین کنید، آن را بسازید و محتوا را سازماندهی کنید. میتوانید خودتان این کار را انجام دهید، از برنامههای آمادهی ساخت وبسایت استفاده کنید، یا ساخت آن را به یک طراح حرفهای وب بسپارید.
خدمات سئو وردپرس به شما کمک میکند تا استراتژی وبسایت خود را با تمرکز بر بهبود رتبه سایت در موتورهای جستجو به اجرا درآورید. با بهینهسازی محتوای سایت، انتخاب کلمات کلیدی مناسب و استفاده از تکنیکهای سئو، میتوانید ترافیک هدفمند بیشتری به سایت خود جذب کنید و در نتیجه، نرخ تبدیل و فروش خود را افزایش دهید.
برای این کار، به یک ارائه دهندهی میزبانی وب نیاز دارید.
- شما فضای وبسایت خود را روی سرورهای آنها اجاره میکنید.
- شرکت میزبانی وب شما میتواند نام دامنهای را که انتخاب میکنید (آدرس منحصربهفردی که سایت شما را شناسایی میکند، مانند www.yourcompany.com) نیز ثبت کند.
- هزینه میزبانی به ویژگیهای مورد نیاز شما و تعداد بازدیدکنندگانی که انتظار دارید، بستگی دارد.
- اگر وبسایت شما از ظرفیت میزبانی فراتر رود، ممکن است هزینه اضافی پرداخت کنید. بستهای را انتخاب کنید که بتوانید بهراحتی با رشد سایت خود آن را ارتقا دهید.
- برخی شرکتهای هاستینگ، نرمافزار و قالبهای طراحی وب خود را نیز ارائه میدهند. اگر در مدیریت جنبههای فنی وبسایتتان مهارت کافی ندارید، این میتواند گزینهای مناسب باشد.
قبل از خرید بسته میزبانی وب، بررسی کنید که چگونه با قطعیها برخورد میکنند.
- به دنبال توافق سطح خدمات (SLA) باشید. این توافق، دسترسی به وبسایت شما را تضمین میکند و میزبان وب را ملزم میکند که در صورت افتادن سایت، در مدت زمان مشخصی سرویس را بازیابی کند.
- مطمئن شوید که سرویس میزبانی شامل پشتیبانگیری است. این کار دادههای شرکت شما را ایمن نگه میدارد.
- نظرات آنلاین را ببینید تا تجربیات سایر مشتریان را بدانید.
برای بهترین نتیجه، از طراحان حرفهای برای طراحی محتوای صفحه خود استفاده کنید.
- یک طراح خوب میداند چگونه وبسایتی جذاب طراحی کند که کارایی مورد نیاز شما را داشته باشد.
- بهترین راه برای پیدا کردن طراح خوب، توصیهها هستند.
- همیشه درخواست رزومه کنید و به دقت آثار قبلی آنها را بررسی کنید.
- اگر میخواهید وبسایت شما عملکردهای خاصی مثل فروشگاه آنلاین داشته باشد، مطمئن شوید طراح آن در این زمینه تجربه کافی دارد.
هزینه آن چقدر خواهد شد؟
هزینه کل وبسایت شما بر اساس اندازه و پیچیدگی آن تعیین میشود.
برای یک سایت کوچک و ساده، هزینهها اندک خواهد بود.
- ثبت نام دامنه شما برای دو سال حدود 10 پوند هزینه خواهد داشت.
- یک سرویس میزبانی وب، سایت شما را در اینترنت قابل دسترسی میکند. میزبانی خوب از 10 پوند در ماه شروع میشود.
- میتوانید با استفاده از ابزارهای ساخت وبسایت، یک سایت ساده بسازید. این ابزارها از قالبهای آماده استفاده میکنند و کدهای وبسایت را از شما مخفی نگه میدارند. برخی از شرکتهای هاستینگ، ابزار ساخت وبسایت را همراه با هاستینگ و نام دامنه با تخفیف ارائه میدهند.
- برنامههای محبوب ساخت وبسایت شامل Squarespace و Wix میشوند. شما میتوانید ظرف چند ساعت، وبسایتی حرفهای بسازید.
- اگر کسبوکار شما از دانش فنی لازم برخوردار نیست، استخدام طراح ممکن است عاقلانه باشد.
هزینه ساخت سایتهای پیچیدهتر بیشتر خواهد بود، اما تأثیر آنها نیز بیشتر خواهد بود.
- به خصوص اگر وبسایتی پیشرفته با امکانات پیچیده، مثل امکان پرداخت با کارت، میخواهید، استخدام مدیر وب و طراح وب را در نظر بگیرید.
- بررسی کنید که آیا سفارش طراحی به یک آژانس طراحی معتبر، گزینه مناسبی هست یا نه. در ابتدا ممکن است گران به نظر برسد، اما میتواند ارزش هزینه خود را داشته باشد. در نهایت وبسایتی سفارشی خواهید داشت که بهروزرسانی آن آسانتر است.
- احتمالا برای افزودن امکانات بیشتر به سایتتان، مثل ابزار جستجو یا سیستم «سبد خرید» برای فروش آنلاین، به یک توسعهدهنده نیاز خواهید داشت.
- اگر فروشگاه اینترنتی راه بیندازید، ممکن است هزینههای اضافی شامل کمیسیون فروش به ارائهدهنده نرمافزار خرید و کارمزد بانک برای پردازش کارتهای اعتباری باشد.
درآمدزایی
حتی اگر سایت شما عمدتا برای بهبود ارتباط با مشتریان طراحی شده باشد، ممکن است فرصتهای درآمدزایی دیگری هم وجود داشته باشد.
میتوانید محصولات و خدمات خود را مستقیماً از طریق وبسایتتان بفروشید.
- وبسایت روشی ارزان و کارآمد برای فروش به مشتریان است. حتی سایتهای ساده هم میتوانند در تبلیغ محصولات و خدمات شما مؤثر باشند.
- حاشیه سود هنگام فروش مستقیم به مردم معمولا بیشتر است، چون واسطه فروشنده عمده یا خرده فروش در کار نیست.
- پرفروشترین کالاهای آنلاین، اجناسی مانند کتاب هستند که میتوان با قیمت پایینتر فروخت و این نشان از هزینههای سربار کم دارد.
- صنایع خدماتی نیز میتوانند بهصورت آنلاین خدمات خود را ارائه دهند؛ برای مثال، آژانسهای مسافرتی، هتلها، لوله کشها و دندانپزشکان همگی بهصورت آنلاین نوبتدهی میکنند.
- صرف نظر از حوزه یا تخصص شما، وبسایت به شما امکان میدهد اطلاعاتی در مورد خودتان، کسبوکار و رویکردتان را در اختیار مشتریان بالقوه قرار دهید. این امر میتواند اعتمادسازی کرده و آنها را به برقراری تماس با شما ترغیب کند.
پرداخت، عامل حیاتی در فروش آنلاین است.
- میتوانید بستهی تجارت الکترونیک یا سیستم پرداخت آنلاین تهیه کنید که به شما امکان پذیرش امن پرداختهای کارت را میدهد.
- هرگز نباید از طریق ایمیل، اطلاعات کارت اعتباری درخواست کنید، زیرا این روش امن نیست.
تبلیغات در وبسایت شما میتواند منبع درآمد دیگری را ایجاد کند.
- برای کسب درآمد قابل توجه، به مخاطبان زیادی نیاز دارید.
- رایجترین نوع تبلیغات، تبلیغات پرداخت بهازای هر کلیک است. این بلوکهای کوچک متنی توسط موتورهای جستجو در سایت شما قرار میگیرند و هر بار که روی تبلیغ کلیک شود، مبلغ کمی دریافت میکنید.
- همچنین میتوانید بنرهای تبلیغاتی بفروشید. این بنرهای گرافیکی به سایت تبلیغدهنده لینک میشوند.
- نرخ تبلیغات بسته به ماهیت و عملکرد آگهیها، بسیار متفاوت است.
- میتوانید در برنامههای تبلیغات آنلاین پرداخت به ازای هر کلیک موتورهای جستجوی بزرگ ثبت نام کنید. اگر فکر میکنید مخاطبانی برای تبلیغات بنری دارید، با یک آژانس تبلیغاتی آنلاین متخصص تماس بگیرید.
ممکن است بتوانید برای دسترسی به سایت خود هزینه دریافت کنید.
- وبسایت شما باید محتوایی ارائه دهد که در جای دیگری یافت نمیشود.
- مردم بسیار تمایل کمی به پرداخت پول برای اطلاعات آنلاین دارند، بنابراین این مدل فقط برای وبسایتهای تخصصی قابل اجراست.
ساختن یک سایت موفق
از بخش خبری استفاده کنید تا تأثیر بیشتری داشته باشد.
- با نمایش اخبار و پیشنهادها در صفحه اول سایت، توجه کاربران را جلب کنید.
- اخبار بهروزرسانیشده، وبسایت شما را تازه نگه میدارد و بازدیدکنندگان ثابت را پاداش میدهد.
- مشتریان کمتر به وبسایتی که اخیراً بهروزرسانی نشده است، اعتماد میکنند.
با پرسیدن نظر و احترام به علایق بازدیدکنندگان، حس مشارکت را در آنها ایجاد کنید.
- لینکهایی به سایتهای جالب دیگر اضافه کنید. با کسبوکارهایی که محصولات مکمل شما را ارائه میدهند، تماس بگیرید و لینکهای متقابل ایجاد کنید.
- مطمئن شوید که هر لینکی در پنجره جدید باز شود تا کسانی که روی آنها کلیک میکنند از سایت شما خارج نشوند.
وبسایت را برای مخاطبان جهانی مناسب کنید
- صفحات محلی برای بازارهای مهم خارجی، همراه با جزئیات نمایندگیها و قیمتها، راهاندازی کنید.
به طراحی ساده و شفافی پایبند باشید که آنچه مشتریانتان به دنبالش هستند را ارائه دهد.
- مطمئن شوید که سایت شما ساده، جذاب و عاری از هرگونه نقص طراحی و غلط املایی است.
- مطمئن شوید که روی همه دستگاهها بدون نقص کار میکند. نمایش و عملکرد آن را روی رایانههای رومیزی، لپتاپها، تبلتها و تلفنهای هوشمند بررسی کنید.
- ساده نگه دارید. کاربران به دنبال راهحل هستند و اگر طراحی شما پیچیده، کند یا بهدرستی نمایش داده نشود، ناامید میشوند.
- مطمئن شوید که همه لینکها کار میکنند. سرویسهای آنلاین رایگانی وجود دارند که بهطور مرتب لینکهای سایت شما را بررسی میکنند.
- وبسایت خود را با همه مرورگرهای اصلی، از جمله اینترنت اکسپلورر مایکروسافت، موزیلا فایرفاکس، اپرا، سافاری و گوگل کروم (و نسخههای موبایل آنها) آزمایش کنید.
مطمئن شوید وبسایت شما با قوانین مربوط به تبعیض علیه افراد دارای معلولیت مطابقت دارد.
- آماده باشید تا تغییرات معقولی را برای فعال کردن یا تسهیل استفاده افراد دارای معلولیت از سایت انجام دهید.
- افراد کمبینا از صفحه خوان استفاده میکنند، پس ساختار صفحات را به درستی بررسی کنید و در همه جا از برچسبهای تصویر مناسب استفاده نمایید.
امنیت
امنیت برای هر وبسایتی از اهمیت فوقالعادهای برخوردار است.
همه شرکتهای معتبر میزبانی وب، اقدامات امنیتی لازم را انجام میدهند.
- بررسی کنید که شرکت هاستینگ شما از فایروال استفاده میکند و بهطور مرتب سیستمهای خود را بهروزرسانی میکند.
- امنیت فیزیکی هم مهم است. ارائه دهندهی میزبانی وب شما باید بتواند محل قرارگیری سرورهای خود و نحوهی محافظت آنها در برابر سرقت، آتشسوزی و سیل را توضیح دهد.
پرداختها را با امنیت انجام دهید
- برای پرداختهای آنلاین، یک لینک امن به بانک آنلاین یا سرویس تایید کارت اعتباری خودتان ایجاد کنید.
- بسیاری از سرویسهای میزبانی وب، راهکارهای پرداخت آنلاین ارائه میدهند. پرداخت هزینه اضافی برای این سیستمها، آسانتر از راهاندازی سیستم پرداخت اختصاصی است.
- میتوانید پرداختهای حضوری را از طریق تلفن انجام دهید. این روش امن و اقتصادی است، اما دردسر اضافی آن ممکن است مشتریان را منصرف کند.
- هرگز از مشتریان نخواهید که اطلاعات پرداخت خود را از طریق ایمیل ارسال کنند. این روش امن نیست و بسیاری از مشتریان از انجام آن خودداری خواهند کرد.
جذب بازدیدکنندگان
سایت خود را برای موتورهای جستجو بهینه کنید
- مگر اینکه آدرس وبسایت کسبوکار شما را بدانند، کاربران از موتورهای جستجو برای یافتن شما استفاده خواهند کرد.
- بهینهسازی موتورهای جستجو (SEO) شامل شکلدهی به محتوا، ناوبری و عملکرد سایت شما برای بهبود رتبه آن در موتورهای جستجوی محبوب مانند گوگل است.
- میتوانید با استفاده از کلمات کلیدی مرتبط با کسبوکارتان، دریافت لینک به سایتتان و اطمینان از عملکرد صحیح آن در همه پلتفرمها و مرورگرها، سئو وبسایت خود را بهبود ببخشید.
- آژانسها و فریلنسرهای سئو میتوانند به بهبود عملکرد سایت شما کمک کنند. قبل از استخدام هر کسی، از دیگران توصیه بخواهید و رزومه او را بررسی کنید.
از شبکههای اجتماعی برای دسترسی رایگان به مشتریان بالقوه استفاده کنید.
- توییتر به شما امکان میدهد پیامهای کوتاهی ارسال کنید که دنبالکنندگان شما میتوانند بلافاصله آنها را بخوانند.
- فیسبوک و لینکداین به شما امکان ایجاد صفحهای شخصی را میدهند که توسط دنبالکنندگان لایک میشود و در نتیجه آنها بیشتر پیامهای شما را میبینند.
از تبلیغات پرداخت به ازای کلیک در موتورهای جستجو برای جذب بازدیدکننده استفاده کنید.
- تبلیغات پرداخت به ازای هر کلیک روشی بسیار هدفمند برای جذب مشتریان جدید است.
- باید کلمات کلیدی مرتبط با کسبوکارتان را شناسایی و سپس تبلیغاتتان را بسازید.
- هر بار که روی تبلیغ شما کلیک شود، به وبسایتتان هدایت میشوید و از شما هزینه کسر میشود. مبلغ پرداختی شما به میزان پیشنهادیتان بستگی دارد.
- در رقابت برای کلمات کلیدی پربازده، هزینه هر کلیک میتواند بسیار بالا باشد، در برخی موارد بیش از ۱۰ پوند.
- میتوانید خودتان تبلیغات پرداخت به ازای کلیک را راهاندازی کنید، اما کار با یک متخصص میتواند مؤثرتر باشد. به دنبال متخصصانی با گواهی گوگل ادز باشید.
از ایمیل خود برای اطلاع رسانی به مشتریان بالقوه هدفمند در مورد وبسایتتان استفاده کنید.
- قبل از ارسال ایمیلهای تبلیغاتی، باید رضایت قبلی گیرندگان را کسب کنید.
- میتوانید فهرست ایمیل را از یک واسطه اجاره کنید. مطمئن شوید که اعضای فهرست، بهطور داوطلبانه در آن ثبتنام کردهاند.
- ایمیلهایتان به مشتریان را کوتاه و ساده نگه دارید. قبل از ارسال، آن را با دقت آزمایش کنید و مطمئن شوید که سرویسهای ایمیل اصلی آن را بهعنوان اسپم علامتگذاری نمیکنند.
- بدون اجازه صریح صاحب ایمیل، هرگز آدرس ایمیل را به لیستی اضافه نکنید.
- برای ساخت ایمیلهای حرفهای با عکس، متن و ویدئو، از یک برنامهی آنلاین خبرنامه مانند میلچیمپ استفاده کنید.
هنگام راهاندازی سایت، اطلاعیه مطبوعاتی صادر کنید.
- وبسایتهای روابط عمومی این مطلب را پوشش میدهند و به سایت شما و دیگر سایتهای مرتبط و مجلات تخصصی لینک میدهند.
با سازمانهای مرتبط اما غیررقابتی، برای تبادل لینک مذاکره کنید.
- اگر انجمن صنفی یا صنعتی شما وبسایتی دارد، لینکش را درخواست کنید.
- با هر کسی که میشناسی و ممکن است بتواند خبر را پخش کند، تماس بگیر.
- وبسایت خود را در تمام مطالب شرکتی از جمله سربرگها و کارتهای ویزیت و همچنین بروشورها و تبلیغات قرار دهید.
دریافت کمک
اگر به دنبال کمک برای ساختن وبسایت هستید، از دوستان و مشاوران تجاری خود توصیه و راهنمایی بخواهید.
از تامینکنندگان، اتاق بازرگانی محلی و انجمنهای تجاری بپرسید.
- آنها ممکن است بتوانند شما را با طراحان و آژانسهای متخصصی که قبلاً از آنها استفاده کردهاند و توصیه میکنند، آشنا کنند.
مشاورهای را انتخاب کنید که فردی مورد اعتماد شما او را توصیه کرده باشد یا سایتی را طراحی کرده باشد که از آن خوشتان میآید.
- مجلههای اینترنتی و تجاری، اغلب مطالبی درباره شرکتهای طراحی وب منتشر میکنند.
- حتماً نمونه کارها و مراجع طراح را بررسی کنید.
- مطمئن شوید طراحان پیش از این وبسایتهای مشابهی طراحی کردهاند. از آنها لینک بخواهید و خودتان سایتها را بررسی کنید.
تابلو راهنما
- اطلاع پیدا کن در مورد طراحی وب قابل دسترس برای سهولت استفاده افراد دارای معلولیت از وبسایت شما
- لینکهای وبسایت را بررسی کنید با استفاده از اعتبارسنج پیوندهای W3C.
- صفحات وب خود را آزمایش کنید روی مرورگرهای مختلف در مرورگر شاتس.
- درباره درآمدزایی اطلاعات کسب کن درآمد تبلیغات با گوگل ادسنس
- درباره ایجاد یک پروفایل تجاری توییتر یا یک شرکت صفحه فیسبوک .
اظهارات کارشناسی
دنبال کردن منبع بازدیدکنندگان سایت و در صورت لزوم، فروشها، بسیار مهم است. این دادهها به شما امکان میدهند بودجه تبلیغات آنلاین خود را موثرتر تخصیص دهید. چندین ابزار نرمافزاری (از جمله محصولات رایگان سطح ابتدایی) وجود دارند که به شما نشان میدهند کدام منابع ترافیک سایت برای کسبوکار شما موثرتر هستند.
حتما در استراتژی وب خود، روندهای جدید شبکههای اجتماعی را هم در نظر بگیرید. بسیاری از کسبوکارها از طریق سایتهایی مانند فیسبوک و توییتر با مشتریان خود ارتباط برقرار میکنند.
وبسایت شما مکان مناسبی برای آزمایش پیامهای بازاریابی جدید است. هزینه تغییر پیامهای آنلاین نسبتا کم است و میتوانید اثربخشی پیامهای جدید مختلف را قبل از سرمایهگذاری در مواد بازاریابی آفلاین جدید، آزمایش کنید.