آیا شبکههای اجتماعی به سئو کمک میکنند؟
بله! اگرچه رسانههای اجتماعی عامل رتبهبندی نیستند، اما بهطور غیرمستقیم با افزایش ترافیک سایت، ایجاد بک لینک و موارد دیگر، به بهبود عملکرد سئو شما کمک میکنند.
برای آشنایی بیشتر با تأثیرات مثبت بازاریابی شبکههای اجتماعی بر سئو و ارتقای سطح بازاریابی دیجیتالی خود با استفاده از شبکههای اجتماعی برای سئو، ادامه مطلب را مطالعه کنید.
آیا شبکههای اجتماعی به سئو کمک میکنند؟
بله، شبکههای اجتماعی به سئو کمک میکنند. کسبوکارها میتوانند با انتشار پست در شبکههای اجتماعی، از طریق تولید ترافیک هدفمند وبسایت، بک لینکهای معتبر خارجی و افزایش دیده شدن آنلاین در جستجوهای برند محور یا محلی، به سئوی خود کمک کنند.
چگونگی کمک شبکههای اجتماعی به سئو
پس شبکههای اجتماعی چه تاثیری بر سئو دارند؟ شبکههای اجتماعی به کسبوکارهای B2B و … کمک میکنند. بهینهسازی موتور جستجو برای کسب و کارهای کوچک و مشتریان از جهات مختلف. شش مزیت کلیدی عبارتند از:
- مخاطبان محتوای خود را گسترش دهید
- افزایش ترافیک وبسایت
- پروفایل بک لینک خود را بهبود ببخشید
- آگاهی از برند خود را افزایش دهید
- برنامه سئو خود را بهبود ببخشید
- محدودهی دید جستجوی محلی خود را گسترش دهید
دامنه محتوای خود را گسترش دهید
به اشتراک گذاشتن محتوای سئو شده خود در شبکههای اجتماعی مانند فیسبوک و اینستاگرام تیک تاک همچنین دامنه دسترسی به محتوای شما را گسترش میدهد. محتوای شما فقط به جستجوهای آنلاین محدود نمیشود و به کاربران علاقمند به صنعت شما اجازه میدهد تا محتوا را بخوانند، به اشتراک بگذارند و با آن تعامل داشته باشند.
این مزیت شبکههای اجتماعی به مزایای دیگری مانند افزایش ترافیک و پروفایل بک لینک میرسد.
ترافیک وبسایت خود را افزایش دهید
با استفاده از شبکههای اجتماعی میتوانید ترافیک وبسایت خود را از طریق پستهایی که محتوای سایتتان را به اشتراک میگذارند، افزایش دهید. از آخرین پست وبلاگتان تا جدیدترین راهنمای جامع، شبکههای اجتماعی میتوانند کاربران را به محتوای شما هدایت کنند، حتی اگر آنها به دنبال این موضوعات در گوگل نباشند.
هنگام انتشار محتوا در شبکههای اجتماعی، این نکات به بهبود نتایج شما کمک میکنند:
- روی ارزش محتوایی که برای دنبالکنندگان ارائه میدهید تمرکز کنید.
- با لحنی محاورهای
- یک تصویر سفارشی اضافه کنید
- از راهحلهایی که از پروفایل شبکههای اجتماعی شما بهعنوان خوراک RSS استفاده میکنند، خودداری کنید.
بعد از انتشار پست، معیارهای تعامل مثل تعداد کامنتها را بررسی کنید. اگر کسی به پست شما پاسخ داد، جوابش را بدهید! شبکههای اجتماعی جای گفتگو هستند. تعامل با مخاطبان نشان میدهد که کسبوکار شما اهمیت میدهد.
پروفایل بک لینک خود را بهبود بخشید
استفاده از شبکههای اجتماعی برای سئو میتواند نمایه بکلینک شما را نیز بهبود بخشد.
پیوندهای برگشتی بهعنوان یک عامل رتبهبندی مهم در بهینهسازی موتورهای جستجو عمل میکند؛ کسبوکارها بر جذب لینک از وبسایتهای معتبر و با نفوذ در صنعت خود تمرکز دارند. اما بهدست آوردن بکلینکها کار آسانی نیست.
برای جذب بکلینکهای با کیفیت بالا، به محتوای اصیل و متمایز نیاز دارید.
با گسترهی شبکههای اجتماعی، میتوانید شانس خود را برای به دست آوردن بک لینکهای معتبر برای وبسایتتان افزایش دهید. از پستهای ارگانیک تا پستهای تبلیغاتی، میتوانید به افراد بیشتری کمک کنید تا محتوای منحصربهفرد شما را پیدا کنند، حتی اگر از طریق موتورهای جستجو به دنبال آن در اینترنت نباشند.
برای موفقیت این روش، به محتوای مفید، با کیفیت بالا، جذاب و بینظیر نیاز دارید.
آگاهی از برند خود را افزایش دهید
تاثیر شبکههای اجتماعی بر سئو، به آگاهی از برند نیز میرسد. یکی از مهمترین کاربردهای آن خدمات شبکههای اجتماعی در حال افزایش آگاهی از برند است. با استفاده از رسانههای اجتماعی، میتوانید آگاهی از برند را ایجاد کنید که به جستجوی آنلاین کسبوکار و محصولات شما منجر میشود.
در این شرایط، شبکههای اجتماعی به طور غیرمستقیم بهینه سازی موتور جستجوی شما را تقویت میکنند.
میتوانید با تبلیغات پولی، از این مزایای شبکههای اجتماعی سریعتر بهرهمند شوید. مثلاً میتوانید پستها را تقویت کنید تا به افرادی برسند که شبیه فالوئرهای شما هستند؛ این کار به افزایش فالوئرها، آگاهی از برند و ترافیک وبسایت کمک میکند.
برنامه سئو محتوای خود را بهبود ببخشید
رسانههای اجتماعی میتوانند با تاثیرگذاری بر… به تلاشهای شما در بهینهسازی موتور جستجو کمک کنند. برنامه سئو محتوا با توجه به پستهای پربازدیدتان، میتوانید بفهمید چه موضوعاتی مورد توجه کاربران است و آنها در صنعت شما چه چیزهایی را بیشتر دوست دارند یاد بگیرند.
البته باید مطمئن شوید این موضوعات از حجم جستجوی کافی در بلندمدت برخوردارند، چرا که در درازمدت به جستجو برای تولید ترافیک وابستهاند. ابزارهای سئو ابزارهایی مانند کیورد اِوریوِر، برنامه ریز کلمات کلیدی گوگل، اهرِفز و سِمروش میتوانند در این زمینه مفید باشند.
قابلیت رویت محلی خود را گسترش دهید
کسبوکارها میتوانند گسترش یابند نمایان بودن در جستجوی محلی شرکتها گاهی فهرستهای محلی مانند پروفایل تجاری گوگل را جزو فعالیتهای شبکههای اجتماعی دستهبندی میکنند، زیرا از طریق این پلتفرمها و با پاسخ به نظرات یا انتشار پست، میتوان با کاربران تعامل داشت.
با پروفایل بهینهسازیشده، در جستجوهای محلی و برندینگ دیده خواهید شد. نمایش چندباره کسبوکار شما برای کاربران، بهویژه در شبکههای اجتماعی، اعتبار و اعتمادپذیری آن را تأیید میکند.
کدام شبکههای اجتماعی برای سئو بهترین هستند؟
برخی از بهترین شبکههای اجتماعی برای پشتیبانی از تلاشهای سئو شما عبارتند از:
- فیسبوک
- لینکداین
- اینستاگرام
- توییتر
البتهنکنباید از همه شبکهها برای پیشرفت خود استفاده کنید. امتیاز سئو اگرچه توصیه میکنیم حداقل نام کاربری شبکههای اجتماعی خود را ثبت کنید، اما به کسبوکارها پیشنهاد میکنیم روی شبکههای اجتماعیای تمرکز کنند که برای مخاطبان هدفشان مرتبطتر هستند.
بازاریابی چند کاناله خود را ارتقا دهید
وقتی برای بهبود حضور و تاثیر کسبوکارتان در کانالهای مختلف مانند شبکههای اجتماعی و سئو تلاش میکنید، میتوانید درآمد بیشتری از بازاریابی دیجیتال کسب کنید. برای موفقیت در استراتژی بازاریابی دیجیتال خود، میتوانید با متخصصان yaseomi.com همکاری کنید.
جواد یاسمی یک شرکت بازاریابی دیجیتال تمامعیار است که در کانالهای مختلف، صنایع و چالشهای تجاری تخصص دارد. تیم ما با بیش از ۲۵ سال تجربه، میتواند به شما در ارتقای بازاریابی دیجیتال و دستیابی به اهداف تجاریتان کمک کند. امروز با ما در ارتباط باشید برای اطلاعات بیشتر!