صفحات سؤالات متداول در دو دهه گذشته، تاریخچهای پر فراز و نشیب را پشت سر گذاشتهاند. در ابتدا، صفحه سؤالات متداول یکی از روشهای رایج برای سازماندهی اطلاعات در وب بود. اما حدود ده سال پیش، جنبشی در زمینه آزمون کاربران آغاز شد که… دلایل را شرح دهید چرا در واقع برای تجربه کاربری مضر هستند. امروزه، آنها با قدرت تمام بازگشتهاند و توسط متخصصان در همه جا توصیه میشوند مجله موتور جستجو به خود گوگل .
البته، این سوال اساسی را مطرح میکند: آیا کسبوکار شما به صفحهی پرسشهای متداول نیاز دارد؟ بیایید به جزئیات صفحات پرسشهای متداول وبسایتهای تجاری بپردازیم. همچنین خواهیم دید که چگونه میتوان صفحهای ساخت که از تمام پتانسیل این رسانه استفاده کند.
هدف اصلی صفحه پرسش و پاسخ
در اصل، صفحه پرسشهای متداول بسیار ساده است. این صفحهای است که به پرسشها و نگرانیهای رایج کاربران شما پاسخ میدهد، پیش از آنکه آنها برای یافتن پاسخ به شما مراجعه کنند.
به عبارت دیگر، صفحه سؤالات متداول درباره کسبوکار یا برند شما نیست؛ بلکه درباره نیاز مشتریان شما برای یافتن پاسخهای سریع است. این صفحه تلاش میکند تا این پاسخها را به سریعترین و سادهترین روش ممکن ارائه دهد.
صفحات پرسشهای متداول میتوانند به سؤالاتی درباره جزئیات محصول، ارسال، مالیات و امکان بازگرداندن کالا پاسخ دهند. برنامههای وفاداری و موارد بسیار دیگر. همانطور که از نامش (پرسشهای متداول) پیداست، هدف آن بهطور خلاصه اطمینان از این است که مخاطبان شما بتوانند بهسرعت و بهطور کارآمد به رایجترین نگرانیهای خود پاسخ دهند.
پنج مزیت کلیدی صفحات سؤالات متداول برای کسبوکار
صفحات پرسش و پاسخ (FAQ) به خوبی طراحی شده، مزایای متعددی دارند که کسب و کارهای مختلف میتوانند از آنها بهرهمند شوند. پنج مزیت زیر صفحات FAQ، برای طراحی موثر وب سایت بسیار مهم هستند:
سادهسازی خدمات مشتری
تحقیقات نشان میدهد ۶۹ درصد از مشتریان پیش از تماس با خدمات مشتری، سعی میکنند خودشان به سوالاتشان پاسخ دهند. این کار معمولاً با جستجو در موتورهای جستجو یا وبسایت شما آغاز میشود. صفحه پرسشهای متداول شما تضمین میکند که پاسخ این سوالات به راحتی قابل دسترسی است. این امر، خدمات مشتری را هم برای مشتریان و هم برای مشاغل سادهتر میکند.
کاهش نارضایتی مشتری
تجربه نشان داده است که وقتی مشتری با پشتیبانی تماس میگیرد، احتمالاً به قدری ناامید است که احتمال نوشتن نظر منفی افزایش مییابد. دسترسی سریع به صفحه سؤالات متداول میتواند این ناامیدی را کاهش داده و شانس مواجهه با تبلیغات منفی برند را به حداقل برساند.
۳. رفع ابهام در حمل و نقل
پرسشهای مربوط به ارسال کالا از رایجترین نگرانیهای مشتریان است. صفحه پرسشهای متداول شما میتواند به هر سوالی، از زمان ارسال معمول گرفته تا هزینههای اضافی و اطلاعات ردیابی، پاسخ دهد. همچنین میتواند مهلتهای دقیقی را برای ثبت سفارش به منظور رسیدن به موقع در یک روز مشخص، بهخصوص هرچه به تعطیلات نزدیکتر میشویم، ارائه دهد.
پاسخ به پرسشهای مربوط به محصول
صفحه پرسشهای متداول شما به شما امکان میدهد اطلاعات کلیدی درباره محصول خود را برجسته کنید. این اطلاعات از آموزشهای مقدماتی تا رفع مشکلات و حتی روشهای منحصربهفرد استفاده از محصول را شامل میشود. ببینید یکی از مشتریان ما چگونه… روغن جادویی صفحه پرسشهای متداول خود را نه تنها برای توضیح محصولات اصلی، بلکه برای گسترش بالقوه کاربردهای آنها نیز به کار میبرد.
بهبود سئو وبسایت
سوالات متداول بهخوبی طراحیشده میتوانند نقش مهمی در سئو شما ایفا کنند. با طرح گوگل پاسخها میتوانند بهطور خاص برای نمایش در بخشهای برجسته، علامتگذاری شوند. هر سؤال و پاسخ باید با رایجترین کلمات کلیدی و عباراتی که مشتریان هنگام جستجوی محصولات شما استفاده میکنند، همخوانی داشته باشد.
کدام صنایع میتوانند از پرسش و پاسخهای برجسته و منتشرشده سود ببرند؟
با وجود تمام مزایای بالقوه، صفحه پرسشهای متداول برای همه صنایع ضروری نیست. در عوض، برخی صنایع بهطور خاص از این نوع صفحه در وبسایت خود بهرهمند میشوند.
- کسبوکارهای تجارت الکترونیک معمولاً با سوالاتی درباره ارسال و جزئیات محصول مواجه میشوند، بهویژه در محیطی که امکان بررسی فیزیکی محصول وجود ندارد.
- کسبوکارهایی با محصولات خاص یا منحصر به فرد نیاز به توضیح بیشتر در مورد کاربردها و مزایای بالقوه محصول دارند. این موضوع در مورد محصولات خاص در صنایع بزرگ نیز صدق میکند، مانند مشتری ما. قهوه و چای مود .
- شرکتهایی که چرخه فروش طولانی دارند، مانند برندهای تجاری که هر خریدی در آنها مستلزم تحقیق و بررسی قابل توجهی است. در این موارد، صفحه پرسشهای متداول به منبع اصلی تحقیق تبدیل میشود.
البته، اینها تنها نمونههایی از صنایعی نیستند که یک صفحه سؤالات متداول مناسب میتواند در آنها موفق باشد. در واقع، حتی برخی از محبوبترین برندهای جهان، از اینستاگرام تا استارباکس، صفحات پرسش و پاسخ را ساختهایم. برای پاسخ به برخی از متداولترین پرسشهای آنها
۵ گام برای راهاندازی صفحهی پرسش و پاسخ (FAQ) مؤثر برای وبسایت کسبوکار
در نهایت، داشتن هر صفحهی پرسش و پاسخ کافی نیست. این صفحه باید آنقدر خوب باشد که واقعا به اهداف شما برای مخاطبانتان برسد. این پنج مرحلهی اساسی میتوانند به شما کمک کنند.
- پرسشهای رایج مشتریان را بررسی کنید. جستجوی عبارتهای مرتبط با برند و دستهبندی محصول خود، گزارشهای خدمات مشتری و صفحات پر بازدید وبسایت میتواند به شما کمک کند دقیقا متوجه شوید مشتریان شما بهطور معمول به دنبال پاسخ چه پرسشهایی هستند.
- به سوالات انتخاب شده، پاسخهای واضح و روشنی بدهید. تمام پاسخهای صفحه سؤالات متداول باید با زبانی ساده و شفاف نوشته شوند و بهسرعت به سؤال پاسخ دهند. این زمان مناسبی برای استفاده از توضیحات اضافی، اصطلاحات فنی یا واژههای تخصصی که ممکن است مشتریان را بیشتر سردرگم کند، نیست.
- برای صفحات پرسشهای متداول طولانی، دستههای مرتبط ایجاد کنید. اگر صفحه پرسشهای متداول شما بیش از چند سؤال را پاسخ میدهد، سازماندهی کلید موفقیت است. دستههایی مانند «ارسال»، «محصول» و موارد دیگر ایجاد کنید تا به کاربران در پیمایش آسانتر کمک شود.
- از طرحی شهودی و جذاب برای بخش پرسشهای متداول استفاده کنید. بعضی از گزینههای طراحی برای این صفحه شامل منوی کشویی پاسخها پس از کلیک روی هر پرسش، تصاویر مرتبط با دستهها یا پرسشها و موارد دیگر است. اما به یاد داشته باشید که عملکرد در اولویت است؛ هیچ انتخاب طرحی نباید مانع دسترسی سریع به پاسخها شود.
- در صفحه خود، یک جعبه پیشنهاد قرار دهید. در این جعبه، از بازدیدکنندگان بخواهید تا سایر پرسشهایی که ممکن است پاسخ آنها را بخواهند فهرست کنند، مفید بودن پرسشهایی که پاسخ دادهاید را رتبهبندی کنند و موارد دیگر. بازخورد مستقیم مخاطبان میتواند به شما در بهبود صفحه پرسشهای متداول در طول زمان کمک کند.
در نهایت، به یاد داشته باشید که تنها نیستید. با یک شریک قابل اعتماد در زمینه توسعه وب، میتوانید صفحهای عالی و پر از پرسشهای متداول مرتبط با مخاطبان خود ایجاد کنید و نگرانیهای آنها را برطرف سازید. ما به بسیاری از مشتریان خود در ایجاد صفحات پرسشهای متداول کمک کردهایم و آمادهایم که برای شما نیز همین کار را انجام دهیم. برای شروع مکالمه.