بله، گرامر در بازاریابی محتوا اهمیت دارد. اشتباهات دستوری در محتوای شما میتواند بر اعتبار و اقتدارتان تاثیر بگذارد که این خود به رتبهبندی سایتتان در نتایج جستجو و کاهش سرنخها و تبدیلها میانجامد.
از کاماهای اشتباه گرفته تا غلطهای املایی، گرامر در بازاریابی محتوا اهمیت دارد. هنگامی که محتوایی با اشتباهات گرامری منتشر میکنید، اعتبار، رتبهبندی موتورهای جستجو و حتی نرخ تبدیل خود را به خطر میاندازید. اهمیت گرامر در محتوا را درک کنید تا بتوانید وبسایت خود را برای موفقیت آماده کرده و نتیجه بگیرید!
چرا گرامر در بازاریابی محتوا مهم است؟
دستور زبان در بازاریابی محتوا به چند دلیل اهمیت دارد، از جمله:
- رتبهبندی سئو
- اعتبار
- ارتباط
- اعتمادپذیری
- تجربه کاربری
- ارزش برند
- نرخ تبدیل
رتبهبندی سئو
موتورهای جستجویی مانند گوگل مایل به ارائه محتوای مفید و قابل اعتماد هستم. هنگامی که محتوای شما دارای خطاهای دستوری، از جمله جملههای ناقص یا غلطهای املایی باشد، اعتبار و اعتمادپذیری آن را کاهش میدهد و این امر میتواند بر رتبهبندی محتوای شما در موتورهای جستجو تأثیر بگذارد.
به همین دلیل، ویرایش محتوای خود پیش از انتشار برای رفع خطاهای گرامری ضروری است.
اعتبار
مشکلات دستوری هم میتواند به اعتبار شرکت شما آسیب بزند.
معمولاً مردم از اشتباهات کوچک دستوری مثل یک غلط املایی یا فاصله اضافی چشمپوشی میکنند. با این حال، وقتی این اشتباهات زیاد یا غیرمعمول باشند، کسبوکار شما چه در هر صنعتی باشد و چه برای هر بازار هدف، غیرحرفهای به نظر میرسد.
این اولین برداشت منفی، بر ادامهی تعامل مردم با شرکت شما تأثیر خواهد گذاشت.
ارتباط
کلمات اساس برقراری ارتباط با کاربران آنلاین، چه نوشتاری چه گفتاری هستند. در حالی که برخی از اشتباهات گرامری تاثیری در ارتباط ندارند، برخی دیگر مردم را مجبور میکنند متن شما را دوباره بخوانند یا حدس بزنند که چه میخواهید بگویید.
ارسال پیامهای مختصر و مفید در بازاریابی بسیار مهم است و اشتباهات دستوری روی آن تاثیر میگذارند.
اعتمادپذیری
مشابه اعتبار، مشکلات دستوری در بازاریابی محتوا نیز بر اعتمادپذیری شما تأثیر میگذارند. چه کسی به دنبال لباس جدید باشد و چه وسیلهی آشپزخانه، میخواهد از جایی خرید کند که به آن اعتماد داشته باشد. اشتباهات دستوری زیاد، این اعتماد را از بین میبرد.
تجربه کاربری
گرامر در بازاریابی محتوا به دلیل تأثیرش بر تجربه کاربری .
وقتی مردم محتوای شما را میخوانند و سرشان را میخارند، دو انتخاب دارند:
- محتوا را دوباره بخوانید تا پیام شما را بفهمم.
- وبسایت خود را ترک کنند تا در جای دیگری مشکل خود را حل کنند.
افراد در انتخابهای خود متفاوتند، اما نباید به آنها دلیلی برای ترک وبسایت خود بدهید. با این حال، اشتباهات دستوری چنین دلیلی را ایجاد میکنند. این وضعیت میتواند در بلندمدت به تلاشهای شرکت شما در جذب سرنخ و افزایش فروش آسیب برساند.
ارزش برند
مشکلات دستوری وبسایت شما میتواند بر ارزش برندتان نیز تأثیر بگذارد.
از بیدقتی تا بیتوجهی، گرامر میتواند تصورات متفاوتی از کسبوکار شما ایجاد کند. بدترین بخش این است که این تصورات میتوانند اولین برداشت کسی از شرکت شما باشند و بر تلاشهای شما برای کسب درآمد از کانالهای دیجیتال تأثیر بگذارند.
ناگفته نماند که غلطهای املایی میتوانند به بدترین نحو برند شما را به سرعت در فضای مجازی پخش کنند و به کسبوکارتان آسیب بیشتری برسانند.
نرخ تبدیل
یکی از مهمترین دلایل اهمیت گرامر در بازاریابی محتوا این است که گرامر شما بر نرخ تبدیل تاثیر میگذارد. چه کلمهای را غلط بنویسید، چه دستورالعملی مبهم ارائه دهید، و چه اشتباه تایپی فاحشی داشته باشید، نوشته شما میتواند کاربران را به سمت مشتری شدن سوق دهد یا از آن دور کند.
این اشتباهات دستوری میتوانند در هر مرحله از قیف فروش هم رخ دهند.
برای مثال، اگر کسی از طریق جستجویی در ابتدای قیف فروش به سایت شما برسد و با اشتباه نگارشی آزاردهندهای مواجه شود، ممکن است در همان ابتدا از قیف خارج شود. در مقابل، کسی که از طریق جستجویی در انتهای قیف فروش برند شما را کشف میکند، ممکن است با دیدن اشتباه نگارشی از قیف خارج شود.
اشتباهات دستوری ممکن است کوچک به نظر برسند، اما میتوانند تأثیر زیادی بر درک و اقدامات کاربران داشته باشند. انجام حسابرسی نرخ تبدیل (CRO) با کمک خدمات ترجمه و بومیسازی میتواند این خطاها را همراه با بسیاری از دلایل دیگر شناسایی کند وبسایت تبدیل نمیکند. .
7 اشتباه رایج گرامری در بازاریابی محتوا
برخی از رایجترین اشتباهات گرامری در بازاریابی محتوا عبارتند از:
- استفاده نادرست از کلمات مانند «اثر» در مقابل «تاثیر» و «بعد» در مقابل «از».
- نقطهگذاری اشتباه مانند ویرگول، آپاستروف یا نقطه.
- همآواهای نادرست مانند «آنها»، «آنجا» و «آنها هستند».
- استفاده نادرست از آپاستروف مانند «its» در برابر «it’s».
- جملههای ناقص مثل یک جمله ناقص.
- نادرستی توافق فاعل و فعل مانند «تیم هستند…» در مقابل «تیم است…»
- نقطهگذاری بیش از حد مانند علامت تعجبهای پشت سر هم
بهترین راهنمایی ما برای اجتناب از این اشتباهات دستوری، این موارد است:
- از نویسندگان حرفهای برای تولید محتوای خود استفاده کنید.
- متن خود را با صدای بلند بخوانید و ویرایش کنید.
- محتوای خود را با ابزارهای کپیرایتینگ مانند گرامرلی تحلیل کنید.
اغلب میتوان کپیرایترها و ویراستاران حرفهای را به عنوان فریلنسر یا پیمانکار پیدا کرد. اگر با یک آژانس بازاریابی دیجیتال یا شرکت بازاریابی محتوا تمامعیار همکاری کنید، احتمالاً به متخصصان حوزه بازاریابی محتوا دسترسی خواهید داشت.
چگونه گرامر بازاریابی محتوا را بهبود بخشیم
ابزارهای رایگان و در دسترس زیادی برای بهبود گرامر بازاریابی محتوایی شما وجود دارد، از جمله:
- گرامری
- ویرایشگر همینگوی
- دکهای گوگل
- چت جی پی تی
- و بیشتر
با این ابزارها، میتوانید قبل از انتشار، غلطهای گرامری را اصلاح کنید.
بازاریابی محتوای خود را بهبود ببخشید
حالا میدانید که گرامر چقدر برای سئو شما اهمیت دارد، اما عوامل دیگری هم هستند که میتوانند بر موفقیت محتوا در موتورهای جستجو تاثیر بگذارند.
اگر میخواهید مقیاس کار خود را افزایش دهید محتوای سئو یا دیگر کمپینهای بازاریابی محتوا به متخصصان پشت وبسایت yaseomi.com توجه کنید. وبافکس دارای تیمی از بیش از صد نویسنده حرفهای است که در صنایع و انواع محتوای مختلف تبحر دارند.
استراتژی سفارشی درخواست دهید و نقل قولی از تیم ما برای ارتقای محتوای شما به منظور بهبود عملکرد وبسایت.