سئو، سایت، محتوا، مدیا، گوگل و ... 6070-699-0937

بهترین استراتژی برای سئو ووکامرس چیست؟

یکی از مهم‌ترین مراحل راه‌اندازی فروشگاهی اینترنتی، تدوین استراتژی برای سئو ووکامرس است. بدون داشتن نقشه راه مناسب و کلیدی نمی‌توان انتظار داشت که در بلندمدت فروشگاه اینترنتی موفق خلق شود. بررسی‌ها نشان می‌دهد که اجرای درست استراتژی سئو در صنعت ایکامرس و دنیای فروشگاه‌های اینترنتی، به‌عنوان یکی از مهم‌ترین عوامل موفقیت فروشگاه‌ها به شمار می‌رود. شواهد نشان می‌دهد که استفاده از کانال سئو می‌تواند بقای فروشگاه‌ها را در بلندمدت تضمین کند و امکان توسعه فعالیت‌های فروشگاه‌ها را فراهم کند. استفاده از سئو برای فروشگاه‌های اینترنتی می‌تواند به توسعه برندینگ آن‌ها هم کمک کند و شرایط درستی را برای اجرای درست سایر کانال‌های هدف فراهم کند.
آنچه در این مقاله می خوانید:

اهمیت سئو باعث شده تا مدیران صنعت ایکامرس بخش زیادی از بودجه مارکتینگ خود را صرف تدوین و اجرای استراتژی سئو کنند. علاوه بر این، بنا بر گزارش‌های منتشر شده، استفاده از سرویس ووکامرس و سایت‌های وردپرسی به یکی از فراگیرترین روش‌های راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی تبدیل شده است.

همچنین باید بدانید که بنا بر شواهد موجود، ووکامرس یکی از مناسب‌ترین انتخاب‌های ممکن برای تدوین استراتژی سئو است و برای کسب نتایج مناسب در سئو آمادگی لازم را دارد. در این مطلب به‌صورت جامع به آموزش سئو ووکامرس می‌پردازیم و به این سؤال پاسخ می‌دهیم که بهترین استراتژی‌های سئو به انتخاب متخصصان جهانی SEO کدام است.

استراتژی سئو ووکامرس چیست؟

استراتژی به زبان ساده مسیر رسیدن به هدف است و استراتژی سئو نحوه دستیابی به اهداف سئو در بازه زمانی مشخص است. در واقع استراتژی سئو شامل فعالیت‌هایی است که باید توسط تیم سئو در سئو تکنیکال، سئو داخلی و سئو خارجی، طرح‌ریزی شود تا ترافیک وب‌سایت افزایش پیدا کند و سایت در کلمات کلیدی هدف به نتایج مورد نظر خود دست پیدا کند.

این استراتژی متناسب با ماهیت سایت متفاوت است و سایت‌های فروشگاهی با رویکرد فروش، کسب ترافیک هدفمند بر روی لندینگ‌های اصلی طرح‌ریزی می‌شود. تعیین هدف فروشگاه، تعیین و تحقیق کلمات کلیدی متناسب با ماهیت صفحه، تولید محتوا، لینک سازی داخلی هدفمند به همراه استفاده از سوشیال سیگنال و رپورتاژ، بخشی از فعالیت‌های مهمی هستند که در تدوین استراتژی سئو مورد استفاده قرار می‌گیرند.

آیا ووکامرس برای سئو مناسب است؟

تعداد زیاد سایت‌های ساخته شده با ووکامرس، تنوع بالای افزونه‌های کاربردی، آپدیت‌های منظم و توسعه دادن مستمر آن دلایل و شواهدی هستند که نشان می‌دهند ووکامرس برای سئو مناسب است. هرچند برای تعداد بالای محصولات و ترافیک بسیار بالا نمی‌توان با قاطعیت آن را به زبان آورد و داشتن تیم متخصص در حوزه سئو و توسعه ووکامرس اهمیت پیدا می‌کند.

مشاهده این مطلب  استراتژی سئو سایت خود را به صورت کلاه سفید بچینید

آموزش سئو ووکامرس

مدیران وب‌سایت‌های قدرت گرفته از ووکامرس باید بدانند که درک مفهوم سئو فروشگاهی در مسیر موفقیت آن‌ها مؤثر و الزامی است و آموزش سئو ووکامرس را باید جدی بگیرند. مواردی که در این آموزش سئو مطرح می‌شود، مهم‌ترین مباحثی هستند که باید به‌صورت عمیق نسبت به یادگیری آن اقدام کرد.

نکات مهم در سئو ووکامرس

  • در انتخاب قالب فروشگاهی دقت کنید، اطمینان حاصل کنید که قالب اورجینال است، به لحاظ کدنویسی بهینه است و از مهم‌ترین افزونه‌های فروشگاهی پشتیبانی می‌کند. استفاده از نظر متخصصین سئو، بررسی کامنت مشتریان قبلی، پرسش و پاسخ با طراحی قالب از جمله اقداماتی است که در انتخاب قالب درست تأثیرگذار است.
  • نام دامنه مناسب و هاست قدرتمند و به‌روز در اجرای درست استراتژی سئو برای ووکامرس اهمیت دارد. نمی‌توان تأثیر هاست و دامنه مناسب در سئو فروشگاهی را نادیده گرفت.
  • بین ظرفیت فروشگاه و توانایی ووکامرس تناسب برقرار کنید. ووکامرس برای فروشگاه‌های بزرگ که محصولات و دسته‌بندی‌های زیاد دارند، امکان‌پذیر نیست. در این حالت، توسعه تخصصی وردپرس یا استفاده از کدنویسی اختصاصی در دستور کار قرار می‌گیرد، پس قبل از شروع کار حجم و ظرفیت کار را برآورد کنید.
  • در سئو ووکامرس استفاده از افزونه‌های کاربردی مانند رنک مث، وی پی راکت و.. از اهمیت بالایی برخوردار است. بخشی از فعالیت‌های سئو تکنیکال و سئو محتوایی به کمک همین ابزارها صورت می‌گیرد.

این نکات در اجرای درست استراتژی سئو ووکامرس اهمیت دارد و نقش کلیدی در ظاهر شدن نتایج دارد.

مسیر تدوین استراتژی سئو ووکامرس

بهترین استراتژی‌های سئو به انتخاب متخصصان جهانی SEO برای هر فروشگاه متفاوت است. عواملی مانند تعداد محصولات، میزان ضریب فروش آنلاین محصول، منابع مالی، تعداد رقبا و.. در تدوین استراتژی اهمیت دارد؛ اما رعایت اصول استاندارد و کلی سئو فروشگاهی باعث می‌شود تا استراتژی سئو موفقی ساخته شود که قابلیت اجرا و رقابت با رقبا را داشته باشد.

مشاهده این مطلب  استراتژی سئو چیست و چگونه طراحی می شود؟

نمونه بهترین استراتژی سئو سایت

برای خلق یک نمونه از بهترین استراتژی سئو سایت فروشگاهی اقدامات زیر اهمیت حیاتی دارد و متخصص سئو باید آن را ایجاد کند. در واقع اقداماتی که در ادامه تشریح می‌شود، به‌عنوان پایه موفقیت همه سایت‌های ووکامرسی محسوب می‌شود و الگوی موفق برای استراتژی سئو فروشگاهی است.

تشریح وضعیت موجود

در گام اول تعیین کنید که در چه وضعیتی هستید. سایت تازه تأسیس با سایت قدیمی راهبری متفاوت می‌طلبد. همچنین منابع مالی و نیروی انسانی را بررسی کنید و تعیین کنید که می‌خواهید چه هدفی را به دست بیاورید. سایت‌های تازه تأسیس بر مبنای اتفاقات آتی و تحلیل وضعیت رقبا تعیین می‌شود؛ در حالی که برای سایت‌های قدیمی باید بر اساس دستاوردها و مشکلات فعلی و تحلیل ساختار سایت، استراتژی تدوین کرد.

تحقیق کلمات کلیدی هدف

در این مرحله باید به این سؤال پاسخ بدهید که کاربر برای خرید محصولات ما چه مسیری را طی می‌کند، چه کلماتی سرچ کرده و هر کلمه چه ماهیت و مفهومی دارد. یکی از اشتباهات رایج در فروشگاه اینترنتی، عدم توجه به ماهیت کلمات کلیدی است. به عنوان مثال وقتی کاربر ” خرید عسل طبیعی” را سرچ می‌کند، قطعاً به دنبال یک محصول یا محتوای متنی آموزشی نیست؛ بلکه دوست دارد لیستی از محصولات عسل را مشاهده کند و بر اساس شاخص‌های خود بر روی یک محصول کلیک کند.

برای سئو ووکامرس بهتر است لیستی از کلماتی را پیدا کنید که متناسب با کسب‌وکار، دارای سرچ بالا و ارزش اقتصادی باشند. به یاد داشته باشید که در تحقیق کلمات کلیدی، هر کلمه کلیدی یک صفحه خاص می‌خواهد و برای کلمات هم‌معنی نمی‌توان صفحات مختلف ایجاد کرد. برای مثال نمی‌توان برای ” خرید عسل طبیعی” و “خرید عسل خالص” صفحات جدا درست کرد. این کلمات باید در یک صفحه هدف‌گذاری شوند. به همین خاطر در صفحه علاوه بر کلمه کلیدی، LSI ها در تیترها و انکرتکست‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند و می‌توان با این کلمات ترافیک جذب کرد.

مشاهده این مطلب  اهمیت چیدمان اسلاگ ها در استراتژی سئو

تمرکز و صفحات ارزشمند را پیدا کنید.

با ایجاد و خلق صفحات ارزشمند مشخص کنید که چه صفحاتی مهم هستند؟ در این ساختار لینک سازی به چه شکل باشد و برای تقویت آن‌ها چه باید کرد؟

در سئو ووکامرس صفحات دسته‌بندی و محصول از اهمیت استراتژیک برخوردار هستند. باید با لینک سازی داخلی و خارجی قدرتمند و استفاده از محتوای چند رسانه‌ای در صفحات، به تقویت آن‌ها کمک کرد.

برنامه‌ریزی برای استفاده از برچسب در ووکامرس

چرا برای سئو ووکامرس باید از برچسب‌ها استفاده کنیم؟ این سؤال شاید باعث تعجب شما شود، اما استفاده از برچسب در فروشگاه یکی از استراتژی‌های موفق است که نباید از آن غافل شوید. کلماتی که قابلیت تبدیل شدن به دسته‌بندی را ندارند اما برای تعداد زیادی محصول، مفهوم مشترک ایجاد می‌کنند، می‌توانند به‌عنوان برچسب استفاده شوند. چند قاعده ساده وجود دارد:

  • کلمه‌ای که به‌عنوان برچسب استفاده می‌شود، نباید با کلمه کلیدی دسته‌بندی با محصول تداخل داشته باشد.
  • برچسب مورد نظر باید متناسب با بیزینس و همسو با فرایند فروش باشد و از تعداد سرچ مناسبی برخوردار باشد.
  • برای تقویت صفحه برچسب علاوه بر لینک سازی داخلی، به کمک محتوا برای هر برچسب محتوای غنی تولید کنید.

تقویت سئو ووکامرس به کمک سرعت سایت

در حوزه فروشگاهی به دلیل تعداد بالای محصولاآموزش نکات کلیدی سئو ووکامرست، تنوع عکس، کاتالوگ و… امکان کاهش سرعت سایت وجود دارد. به همین خاطر توصیه می‌شود که عامل تقویت سرعت سایت به‌عنوان یک استراتژی درست مورد استفاده قرار گیرد. همچنین برای موفقیت در این زمینه موارد زیر اهمیت دارد.

  • از افزونه‌ها برای بهینه‌سازی کدهای قالب و تصاویر استفاده کنید.
  • در صورتی که تعداد کاتالوگ‌ها زیاد است از هاست دانلود برای آن استفاده کنید.
  • به کمک ابزارهای سنجش سرعت سایت به‌صورت مستمر سرعت سایت را پایش کنید و از سرعت زیر 4 ثانیه سایت اطمینان حاصل کنید.
مشاهده این مطلب  لینک سازی داخلی مقاله بدون استراتژی رو متوقف کنید!

این موارد به عنوان بهترین استراتژی‌های سئو ووکامرس مورد استفاده قرار می‌گیرند.

آموزش نکات کلیدی سئو ووکامرس

در سئو برای ووکامرس به نکات کلیدی توجه کنید. این نکات از اهمیت زیادی برخوردار هستند و در موفقیت سئو یک سایت فروشگاهی اهمیت دارند. موارد زیر مهم‌ترین نکات کلیدی سئو ووکامرس به شمار می‌روند.

  • در سئو ووکامرس استفاده از بردکرامپ مهم است؛ بنابراین اطمینان حاصل کنید که ووکامرس از این ویژگی پشتیبانی می‌کند.
  • برای راه‌اندازی اسکیمای محصول برنامه‌ریزی کنید. برای درک بهتر محصولات توسط گوگل، راه‌اندازی اسکیما به کمک افزونه رنک مث یا یوهاست توصیه می‌شود.
  • در بخش توضیحات محصول و دسته‌بندی از جدول، اینفوگرافیک و پادکست استفاده کنید. این موارد در سئو سایت اهمیت دارد.
  • گواهینامه امنیتی SSL را نصب کنید، این گواهینامه اثر مستقیمی بر روی سئو سایت، ترافیک و فروش از خود به‌جا می‌گذارد.
  • سئو کردن عنوان محصولات و نحوه نگارش محتوای محصول از اهمیت زیادی برخوردار است. بهتر است برای محصولات عنوان جذاب، سئو محور و دقیق تعریف شود و در فرایند محصول نویسی علاوه بر سئو به فروش هم توجه شود.
  • استفاده از کلمات جذاب در سئو ووکامرس مهم است و عناوین مانند “لیست محصول” ” مقایسه محصول” یا “قیمت محصول” برای کاربران از جذابیت بالایی برخوردار هستند و حاضر به کلیک هستند.
  • تصاویر محصول در سئو ووکامرس مهم هستند. در این فرایند علاوه بر یونیک بودن محصولات، استفاده از تگ ALT و حجم پایین تصاویر، مهم و کلیدی است.
  • لینک (URL) محصولات نباید به‌صورت پیش فرض باشد و باید از ساختار منطقی پیروی کند. استفاده از تاریخ، عددهای نامفهوم و بی‌هدف اثر منفی دارد و توصیه می‌شود که از کلمات و حرف انگلیسی یا فارسی کوتاه استفاده شود.
مشاهده این مطلب  آموزش راه های افزایش بازدید وبلاگ

با رعایت این موارد بخش زیادی از سئو سایت فروشگاهی و بهینه‌سازی ووکامرس انجام می‌شود و می‌توان از نتایج اجرای آن استفاده کرد.

آموزش سئو سایت فروشگاهی و بهینه‌سازی ووکامرس

یکی از اقدامات مهم برای ورود به حوزه فروشگاه‌های اینترنتی، آموزش سئو سایت فروشگاهی و بهینه‌سازی ووکامرس است؛ بنابراین شما باید به‌عنوان یک مدیر با اصول سئو تکنیکال، سئو داخلی و سئو خارجی آشنا باشید. این مسئله برای هنگامی که می‌خواهید متخصص سئو فروشگاهی استخدام کنید، نه‌تنها یک مزیت محسوب می‌شود؛ بلکه تعامل با متخصص سئو راحت‌تر و حرفه‌ای‌تر صورت می‌گیرد.

خلاصه مقاله بهترین استراتژی برای سئو ووکامرس

طبق بررسی‌های ما، سئو یکی از قوی‌ترین کانال‌های فروش برای فروشگاه‌های اینترنتی به‌حساب می‌آید و ووکامرس به‌عنوان یک زیر ساخت قوی برای راه‌اندازی فروشگاه و اجرای استراتژی سئو می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد. تدوین استراتژی سئو برای ووکامرس یک اقدام مهم و حیاتی به شمار می‌رود و بسیار مهم است که درست و دقیق اجرا شود. به همین خاطر در این مطلب به‌صورت پایه‌ای اقدامات مهم سئو ووکامرس را بررسی کردیم و توضیح دادیم که بهترین استراتژی برای سئو ووکامرس چیست؟

در صورتی که در مورد سئو فروشگاهی، سؤال یا ابهام خاصی دارید و می‌خواهید بدانید چگونه باید آن را اجرا کنید، می‌توانید از طریق صفحه مشاوره سئو با ما ارتباط برقرار کنید و از مشاوره سئو تیم تخصصی شرکت سئو یاسئومی استفاده کنید.

جواد یاسمی
جواد یاسمی

مشاوره و مجری سئو سایت های کارخانه ها برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در ایران | سئو با جواد یاسمی

آخرین مقالات

آمار بازدید سایت های ایرانی
آمار بازدید سایت های ایرانی چه اهمیتی دارد؟
سایت‌ها امروزه به محل اصلی برای رونق کسب‌وکارها شده‌اند. شاید بتوان ادعا کرد که هرچه امار بازدید سایت‌ها...
افزایش بازدید وبلاگ
آموزش راه های افزایش بازدید وبلاگ
وبلاگ‌ها یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر سایت محسوب می‌شوند که وظایف بسیار مهمی بر عهده دارند. در واقع این...
افزایش بازدید سایت رایگان
افزایش بازدید سایت رایگان
در دنیای امروز که رقابت بیشتر جنبه دیجیتال پیدا کرده است، یکی از مهم‌ترین عناصری که به شما برای فروش...
چگونه سئو سایت خود را بالا ببریم؟ (استراتژی ‌های ناب)
چگونه سئو سایت خود را بالا ببریم؟ هر روزه میلیاردها نفر در سراسر جهان از طریق موتورهای جستجو به دنبال...
استراتژی سئو چیست و چگونه طراحی می شود؟
استراتژی سئو Seo Strategy تمام آن چیزی است که برای موفقیت در راه سئو نیاز داریم. بدون یک استراتژی سئو...
استراتژی تولید محتوا چیست؟
استراتژی محتوا هسته اصلی تمامی فعالیت‌های حول محتوا به شمار می‌رود. در چند سال اخیر این مسئله در میان...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خدمات سئو سایت و گوگل

میخوایید رتبه یک سرچ گوگل شوید؟

سفارش >> 09376996070