تخصص ما: سئو و فروش اینترنتی = رشد کسب و کار آنلاین شما (۰۹۰۲۰۹۱۴۵۷۰)

چرا سئو مهم است؟ ۱۰ دلیل برای اهمیت سئو در سال ۱۴۰۳

آنچه در این مقاله می خوانید:

چرا سئو مهم است؟ چون نیروی محرکه آن است بیش از 40 درصد درآمد امروزه، بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO) به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا در زمان جستجوی مشتریان هدف، در نتایج جستجو دیده شوند و در نهایت رشد بیشتری را تجربه کنند.

درباره اهمیت سئو بیشتر بدانید.

سئو چیست؟

بهینه‌سازی موتور جستجو بهینه‌سازی موتورهای جستجو یک فرایند راهبردی است به دنبال افزایش دیده شدن وبسایت است و رتبه‌بندی در موتورهای جستجو. هدف نهایی، افزایش ترافیک ارگانیک و حضور آنلاین برجسته‌تر است.

موتور جستجو (SEO) چگونه کار می‌کند؟

بهینه‌سازی موتورهای جستجو با هم‌راستا کردن وب‌سایت شما با الگوریتم‌های موتورهای جستجو این الگوریتم‌ها بر تولید نتایج جستجوی مرتبط و قابل اعتماد تمرکز دارند، به همین دلیل است که بهینه‌سازی سئو معمولاً شامل موارد زیر می‌شود:

  • اطمینان حاصل کردن موتورهای جستجو می‌توانند خزش و نمایه سازی کنند محتوای سایت
  • بهبود محتوا تجربه‌های شخصی مفید
  • شامل نشانه‌های اعتماد مانند گواهینامه‌ها، جوایز و نظرات مشتریان
  • تولید محتوای جذاب پیوندهای برگشتی از وب‌سایت‌های معتبر دیگر

می‌توانید در مورد نحوه عملکرد سئو، اطلاعات بیشتری در (محل مورد نظر) کسب کنید. راهنمای سئو .

چرا سئو مهم است؟

بهینه‌سازی موتورهای جستجو (SEO) به دلیل گستردگی، اثربخشی و دسترسی‌پذیری آن برای کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ اهمیت دارد. با استفاده از SEO، سازمان‌ها می‌توانند دیده‌شدن خود را در جستجوی ارگانیک بهبود بخشند و به بازار هدف خود برسند که منجر به افزایش ترافیک و درآمد می‌شود.

10 دلیل اهمیت سئو

اهمیت سئو در حال حاضر را بررسی کنید

نمود بیشتری پیدا می‌کند

یکی از مهم‌ترین دلایل سرمایه‌گذاری شرکت‌ها در سئو، بهبود رتبه آنلاین آن‌هاست. هر چه رتبه‌ی شما بالاتر باشد صفحات نتایج موتور جستجو هر چه رتبه‌ی شما در نتایج جستجوی گوگل (SERP) بالاتر باشد، احتمال کلیک کاربران روی وب‌سایت شما بیشتر می‌شود.

مشاهده این مطلب  B2B SEO در مقابل B2C SEO: تفاوت های کلیدی را کشف کنید

بیشتر بازدیدهای وبسایت‌ها از جستجوی ارگانیک (طبیعی) و نه از طریق تبلیغات پولی، کلیک‌های شبکه‌های اجتماعی یا منابع دیگر حاصل می‌شود. بهینه‌سازی وبسایت‌ها برای رتبه‌بندی بالا در موتورهای جستجو، به شما امکان می‌دهد با افزایش رتبه، ترافیک ارگانیک بیشتری را جذب کنید.

ترافیک هدفمند تولید می‌کند

بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO) فراتر از افزایش تعداد بازدیدکنندگان، کیفیت بازدیدکنندگان را نیز بهبود می‌بخشد.

ارزش سئو در توانایی آن برای هدف قرار دادن جستجوهایی است که بیشترین ارتباط را با کسب‌وکار و مخاطبان هدف شما دارند.

به جای تمرکز بر کلمات کلیدی گسترده و کوتاه مانند «پیمانکاران بازسازی منزل»، می‌توانید با هدف قرار دادن کلمات کلیدی بلندتر مانند «پیمانکاران بازسازی منزل گرینویل کارولینای جنوبی» به مخاطبان واجد شرایط‌تری دست پیدا کنید.

اعتماد، اقتدار و اعتبار می‌سازد

اگر کاربران چند بار در مورد موضوعات مشابه جستجو کنند و همیشه وبسایت شما در صفحه اول نتایج جستجو نمایش داده شود آنها شما را به عنوان منبعی قابل اعتماد و موثق اطلاعات خواهند شناخت.

گوگل به تخصص، تجربه، اعتبار و قابل اعتماد بودن (E-E-A-T) اهمیت زیادی می‌دهد. اگرچه این عامل رتبه‌بندی خاصی نیست، اما بر نحوه‌ی دیدگاه مردم نسبت به محتوا و کسب‌وکار شما تاثیر می‌گذارد.

با پیروی مداوم الگوریتم EAT گوگل با ارائه رهنمودها و تولید محتوای باکیفیت و صفحات وب، اعتبار و نفوذ خود را در صنعتتان افزایش داده و به مشتریان کمک می‌کنید تا به برندتان اعتماد کنند.

بینش‌های کاربران را ارائه می‌دهد

از آنجایی که مشتریان همه کارها را از تحقیق تا خرید آنلاین انجام می‌دهند، تحلیل رفتار آنها و بهینه‌سازی موتور جستجو به شما کمک می‌کند تا بفهمید مشتریانتان چه می‌خواهند و چه نیاز دارند.

مشاهده این مطلب  آیا باید در سئو از کلمات کلیدی غلط املایی استفاده کنید؟

درک نیت جستجو، سئو را موفق‌تر می‌کند. نیت جستجو به شما می‌گوید چرا کاربران جستجو می‌کنند؟ در یک موتور جستجو. انواع اصلی نیت جستجو عبارتند از:

  • راهیابی
  • اطلاعاتی
  • تبلیغاتی
  • تراکنشی

وقتی قصد مشتری را درک کنید، متوجه جایگاه او در مسیر خرید می‌شوید و محتوایی مرتبط‌تر برای او ایجاد می‌کنید.

تجربه کاربری را بهبود می‌بخشد

افرادی که به صورت آنلاین جستجو می‌کنند، می‌خواهند به سرعت و آسانی اطلاعات پیدا کنند یا محصول یا خدماتی را بخرند. اگر چیزی که دنبالش هستند را پیدا نکنند، ممکن است خیلی سریع سایت را ترک کنند.

صفحات با نرخ پرش بالا به موتورهای جستجو نشان دهید که صفحه‌تان محتوای مورد نیاز آن‌ها را ندارد و در نتیجه رتبه وب‌سایت شما پایین‌تر خواهد آمد.

تجربه کاربری دربرگیرنده‌ی ایجاد تعاملات مثبت است بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO) فراتر از رتبه‌بندی بالای سایت شما، به شناسایی نقاط قابل بهبود در تجربه کاربری کمک می‌کند و تعاملات مثبت‌تر کاربران را ایجاد می‌کند.

هزینه‌های بازاریابی را بهینه می‌کند

بهبود استراتژی سئو هزینه ای برای شما خواهد داشت اما سئو معمولا در مقایسه با مزایایی که دریافت خواهید کرد، هزینه نسبتا پایینی دارد.

با استفاده از سئو، ترافیک وبسایت شما به طور طبیعی افزایش می‌یابد، بدون اینکه مجبور به پرداخت هزینه برای تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی یا خرید جایگاه تبلیغاتی در نتایج جستجو شوید. سئو مزایای بلندمدت دارد، زیرا وبسایت شما با گذشت زمان بدون نیاز به سرمایه‌گذاری بیشتر مانند پرداخت‌های مداوم تبلیغاتی، توجه بیشتری جلب خواهد کرد.

نتایج قابل سنجش تولید می‌کند

پولی که در سئو سرمایه‌گذاری می‌کنید بازده سرمایه‌گذاری بسیار عالی داشته باشد بازگشت سرمایه (ROI) را با مقایسه سرمایه‌گذاری خود در سئو با افزایش نرخ تبدیل حاصل از این سرمایه‌گذاری، پیگیری کنید.

مشاهده این مطلب  شغل‌های سئو: چگونه در بازاریابی جستجو، شغلی بسازیم.

داده‌های دیگری مانند رتبه‌بندی صفحات، نرخ پرش و ترافیک جستجوی ارگانیک، موفقیت شما را بیشتر نشان می‌دهند. به یاد داشته باشید که سئو چند ماه زمان می‌برد تا نتیجه دهد. این انتظارات را از ابتدا تعیین کنید تا بتوانید برای دیدن نتایج صبر کنید.

تمام مراحل سفر مشتری را هدف قرار می‌دهد

برخلاف تبلیغات پرداخت به ازای هر کلیک (PPC) که معمولاً به جستجوهای معاملاتی بیشتر هدف می‌گیرند، سئو به جستجوهایی در تمام مراحل قیف فروش، از آگاهی تا بررسی و تا خرید، هدف می‌گیرد. این انعطاف‌پذیری، بر اهمیت سئو در بازاریابی دیجیتال می‌افزاید.

با رویکردی جامع، می‌توانید در تمام مراحل سفر مشتری با او در ارتباط باشید و نقاط تماس مؤثری ایجاد کنید تا زمانی که آماده خرید می‌شود، کسب‌وکار شما (و نه رقبا) را انتخاب کند.

به اعتبار برند می‌افزاید

وقتی کسب‌وکار شما به‌طور مکرر در نتایج جستجو ظاهر شود، مردم کم‌کم شرکت شما را با موضوعات و تخصص‌های خاصی مرتبط خواهند کرد.

هر بار که نام شما در نتایج جستجو ظاهر می‌شود، در نظر جستجوگران به عنوان متخصصی در آن زمینه شناخته می‌شوید. آن‌ها به شما اعتماد می‌کنند و در نتیجه هنگام خرید محصول یا خدمت، شرکت شما را به رقیبان ترجیح می‌دهند.

برند شما، شما را از سایرین در بازار که محصولات و خدمات مشابهی ارائه می‌دهند، متمایز می‌کند؛ سئو به شما در ساختن این برند کمک می‌کند.

مکمل سایر تلاش‌های بازاریابی است

شاید کسب‌وکار شما از روش‌های بازاریابی دیجیتال مانند شبکه‌های اجتماعی یا تبلیغات کلیکی استفاده می‌کند. سئو نقاط ضعف سایر استراتژی‌های بازاریابی را پوشش می‌دهد.

مشاهده این مطلب  Pogo sticking چیست؟

وقتی که سئو و تبلیغات کلیکی را با هم ترکیب کنید یا از دیگر تلاش‌های بازاریابی، عملکرد کلی بازاریابی شما را بهبود می‌بخشید. برای مثال، می‌توانید ابتدا از سئو برای جذب بازدیدکننده به سایت استفاده کنید، سپس با استفاده از بازاریابی مجدد (پی‌پی‌سی) آن مشتریان را برای خرید مجدد به سایت بازگردانید.

اگر هم در نتایج جستجوی طبیعی و هم در نتایج جستجوی پولی رتبه بگیرید، دو بار در نتایج جستجو ظاهر می‌شوید و احتمال کلیک شدن شما افزایش می‌یابد.

زمان سئو خود را نصف کنید

رتبه‌بندی‌ها را پیگیری کنید، رقبایتان را تحلیل کنید و محتوای خود را سریع‌تر بررسی کنید سئو دات کام رایگان امتحان کنید.

چرا سئو هنوز اهمیت دارد؟

موتورهای جستجویی مثل گوگل بیش از ۲۰ سال پیش راه‌اندازی شدند و درست مثل گوگل، بهینه‌سازی موتورهای جستجو (SEO) همچنان اهمیت خود را حفظ کرده است. اهمیت SEO کم‌رنگ نشده است، زیرا مردم هنوز برای یافتن آنچه نیاز دارند به جستجو متکی هستند.

به همین دلیل موتورهای جستجو در ارائه نتایج معتبر و مفید اولویت قائل هستند؛ در غیر این صورت، مردم به دنبال جایگزینی می‌گشتند. این تأکید بر نتایج معتبر و مفید، استانداردهای بالاتری را برای کسب‌وکارها و وب‌سایت‌های آن‌ها ایجاد کرده است.

ارزش سئو را با متخصصان تجربه کنید

از افزایش دیده شدن و ترافیک وبسایت از طریق موتورهای جستجو تا بهبود شهرت برند آنلاین، اهمیت سئو غیرقابل انکار است. این یک استراتژی حیاتی در تلاش‌های بازاریابی شماست.

از تلاش‌های سئو خود بیشترین بهره را ببرید با مدیریت حرفه‌ای شرکت‌های سراسر جهان به تیم وب‌افکس (سازندگان yaseomi.com) اعتماد دارند تا سئو آن‌ها را مدیریت و رتبه‌بندی آن‌ها را بهبود بخشند.

مشاهده این مطلب  راه اندازی کسب و کار دراپ شیپینگ در 10 مرحله
جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

مشاور و مجری سئو سایت های شرکتی، فروشگاهی، کارخانه ها و برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در مشهد، تهران و ایران | سئو (SEO) با جواد یاسمی

آخرین مقالات

چگونه نرخ رها کردن سبد خرید را کاهش دهیم - 12 روش قدرتمند برای افزایش نرخ تبدیل در مرحله تسویه حساب

سبدهای خرید رها شده یکی از بزرگترین مشکلاتی است که همه فروشندگان تجارت الکترونیک با آن دست و پنجه نرم...

12 راه برای تقویت سئو با کنسول جستجوی گوگل

به دنبال ارتقای رتبه و افزایش ترافیک هستید؟ در این صورت، کنسول جستجوی گوگل (GSC) ابزاری ضروری برای سئو...

راهنمای ضروری بهینه‌سازی موتورهای جستجو

  بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO) به بهبود عملکرد وب‌سایت شما در موتورهای جستجو مانند گوگل کمک می‌کند...

۲۰ نکته برتر برای بهترین استفاده از پینترست

  چرا باید از پینترست استفاده کرد؟ به‌طور خلاصه، پینترست محرکی فوق‌العاده برای جذب ترافیک و ویترینی...

آیا می‌دانید رقبای شما چه کارهایی می‌کنند؟

نگاه داشتن به رقبا برای پیشتازی در کسب‌وکار ضروری است. شناخت نقاط قوت رقیب به شما کمک می‌کند تا شکاف‌های...

چاپ درخواستی: پاسخ به پرسش‌های متداول شما

پس در مورد چاپ حسب سفارش شنیده‌اید و می‌خواهید بدانید که آیا برای شما مناسب است یا نه. خوب، این را در...

قوانین نگارش متاتگ عنوان

عنوان متا خلاصه‌ای کوتاه از صفحه‌ی شماست که هم موتورهای جستجو و هم کاربران وب می‌توانند از آن برای درک...

استراتژی بلندمدت نرخ تبدیل

بهینه‌سازی نرخ تبدیل: چرا یک استراتژی بلندمدت و تکرارشونده بهترین گزینه است نرخ تبدیل، کلید موفقیت در...

خودکارسازی ایمیل‌های فروش شاپفای

افزایش فروش در فروشگاه شاپيفای با کمپین‌های خودکار ایمیل مارکتینگ   در وقت خود صرفه‌جویی می‌کنید...

5 اپلیکیشن برتر Shopify در سال 2023

۵ اپلیکیشن برتر شاپایف در سال ۲۰۲۳، برگزیده تیم ما یکی از دلایل موفقیت شاپيفای در ساخت وبسایت، انعطاف‌پذیری...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • تماس
  • تلگرام
  • واتساپ
× Send

خدمات سئو، طراحی سایت و گوگل

در گوگل دیده شوید و اینترنتی بفروشید.

ثبت سفارش > 09020914570