Yaseomi: اولین پلتفرم سئوی سیستماتیک ایران

اولویت لینک اول چیست و آیا بر رتبه‌بندی تأثیر می‌گذارد؟

مطالعه سریع مقاله

پیوندها، چه داخلی و چه خارجی، اهمیت دارند. بهینه‌سازی موتور جستجو.

درباره این موضوع تحقیق کنید، خواهید دید که متخصصان سئو از اولویت لینک اول صحبت می‌کنند. نظریه این است که وقتی گوگل با چندین لینک داخلی به یک URL در یک صفحه مواجه می‌شود، نمونه اول و متن لنگر آن را برای رتبه‌بندی در نظر می‌گیرد.

درباره قانون اولویت‌بندی لینک‌ها بیشتر بدانید!

اولویت پیوند اول چیست؟

در سئو، اولویت‌دهی به اولین لینک این نظریه را مطرح می‌کند که وقتی خزنده‌های گوگل به چند لینک داخلی به یک آدرس واحد از یک صفحه ارجاع‌دهنده برخورد می‌کنند، الگوریتم موتور جستجوی گوگل برای رتبه‌بندی، اولین لینک داخلی و متن لنگر آن را نسبت به سایر نمونه‌ها در نظر می‌گیرد.

آیا قانون اولویت لینک اول روی رتبه‌بندی سئو تاثیر می‌گذارد؟

بیشتر متخصصان سئو معتقدند که قانون اولویت لینک اول بر سئو تأثیر می‌گذارد، اما در مورد اینکه آیا بر … تأثیر می‌گذارد یا نه اختلاف نظر دارند. رتبه‌بندی سئو این به این خاطر است که موتورهای جستجو از صدها عامل (با وزن‌های متفاوت) برای تعیین نتایج جستجو استفاده می‌کنند. با این حال، مطالعات نشان داده‌اند که بین متن لنگر و رتبه‌بندی بالاتر همبستگی وجود دارد.

بهینه‌سازی سئو برای اولویت لینک اول

اگر می‌خواهید سئو خود را برای اولویت لینک اول بهینه کنید، در اینجا چند نکته برای شروع آورده شده است:

روی حداقل محصول قابل ارائه تمرکز کنید.

ابتدا با ارزشمندترین صفحات خود (MVPها) برای این آزمایش شروع کنید.

می‌خواهید این آدرس‌های اینترنتی را رتبه‌بندی کنید صفحه اول بیشترین، چه به دلیل هدف قرار دادن کلمات کلیدی تراکنشی با پتانسیل فروش بالا و چه کلمات کلیدی اطلاعاتی با پتانسیل ترافیک بالا. همچنین باید URL هایی را در نظر بگیرید که کلمات کلیدی رقابتی تر را هدف قرار می دهند.

خدمات سئو وردپرس در بهترین سطح کیفیتی و کمیتی به صورت فول پکیج 0 تا 100 بهینه سازی سایت و فضای مجازی ارائه می شود.

به طور جداگانه، این‌ها آدرس‌های اینترنتی مورد نیاز شما هستند.پیوند بهدر برابرازبا استفاده از قانون اولویت پیوند اول

پیوندهای خود را از آدرس‌های اینترنتی مرتبط بسازید.

در مرحله بعد، فهرستی از آدرس‌های وب سایت‌های حداقل محصول قابل عرضه (MVP) خود تهیه کنید.

برای بهترین نتیجه، توصیه می‌کنیم مرتبط‌ترین آدرس‌های اینترنتی را انتخاب کنید. مثلاً اگر آدرس اینترنتی MVP شما درباره طرز تهیه قهوه با فرنچ‌پرس است، به دنبال آدرس‌های اینترنتی درباره قهوه فرنچ‌پرس یا روش‌های تهیه قهوه بگردید. این آدرس‌ها احتمالاً فرصت‌های بیشتری برای لینک شدن به آدرس اینترنتی MVP شما دارند.

لینک خود را در جای بالاتر یا پایین‌تر صفحه قرار دهید

پس از گردآوری آدرس‌های اینترنتی خود، می‌توانید جایگذاری پیوندهای داخلی را آغاز کنید. برای این مرحله، توصیه می‌کنیم پیوند داخلی خود را در بالاترین قسمت صفحه قرار دهید، زیرا این کار ارزش و اهمیت بیشتری را به آدرس اینترنتی اصلی منتقل می‌کند.

لینک داخلی خود را در جای بالاتر یا پایین‌تر صفحه قرار دهید تا اهمیت و ارزش بیشتری به آن بدهید.

با این حال، اگر صفحه‌ی ارجاع شما ماهیت تجاری دارد، مثلاً صفحه‌ی محصول یا خدماتی، توصیه می‌کنیم لینک را پایین‌تر قرار دهید. چرا؟ چون هدف صفحه‌ی ارجاع شما تبدیل کاربران به مشتری است و قرار دادن لینک در ابتدای صفحه ممکن است خریداران را از مسیر تبدیل منحرف کند.

اگر صفحه ارجاع شما تبدیل کوچک (میکروکانورژن) دارد، جای لینک را پایین‌تر بیاورید.

متن لنگر خود را بهینه کنید

سپس، بهینه‌سازی کنید لنگر متن بر اساس قانون اولویت پیوند اول.

برای بهترین نتیجه، از متن لنگری استفاده کنید که از کلمات کلیدی هدف یا مرتبط با آدرس MVP استفاده می‌کند. این متن لنگری (در تئوری) به گوگل کمک می‌کند تا هدف آدرس MVP را درک کند و در نتیجه می‌تواند از آن برای رتبه‌بندی آدرس در نتایج جستجوی مرتبط‌تر استفاده کند.

در اینجا از بهترین شیوه‌های درج کلمات کلیدی پیروی کنید، مانند اجتناب از تکرار بیش از حد کلمات کلیدی و اولویت دادن به خوانایی.

در استراتژی سئو خود، از اولویت لینک اول بهره ببرید.

حالا که با اولویت لینک اول در سئو آشنا شدید، آماده‌ی آزمایش هستید! البته اگر در این مفهوم سئو (یا سئو به‌طور کلی) به کمک نیاز دارید، تیم برنده‌ی جوایز ما از متخصصان سئو می‌توانند به شما کمک کنند. امروز با ما تماس بگیرید برای اطلاعات بیشتر!

پرسش‌های متداول درباره اولویت پیوند اول

درباره اولویت لینک اول، با این پرسش‌های متداول بیشتر بدانید.

سئو در مشهد توسط بهترین شرکت و تیم سئو یعنی یاسئومی برای کسب و کارها و شرکت ها ارائه می شود.

اولویت‌بندی لینک اول در منوهای ناوبری چگونه کار می‌کند؟

معمولاً منوهای ناوبری قبل از محتوای اصلی صفحه ظاهر می‌شوند؛ به همین دلیل بسیاری از متخصصان سئو درباره تأثیر منوهای ناوبری بر اولویت لینک اول، چون اغلب از محتوای وبسایت به آدرس‌های منو لینک می‌دهید، سوال می‌کنند.

حقیقت این است که نمی‌دانیم گوگل چگونه بین لینک‌های ناوبری و لینک‌های بدنه اولویت‌بندی می‌کند.

در آزمایش‌های پیشین، متخصصان سئو دریافتند که گوگل اولویت را به لینک‌های ناوبری نسبت به لینک‌های داخل متن می‌داد. اما این آزمایش‌ها مربوط به چند سال پیش است. با توجه به اینکه گوگل سالانه صدها به‌روزرسانی الگوریتمی انجام می‌دهد، پذیرفتن این یافته‌ها به‌عنوان پاسخ قابل اعتماد در سال ۲۰۲۳ دشوار است.

به همین دلیل است که به کسب‌وکارها توصیه می‌کنیم از متن لنگر (لینک) سئو‌پسند و کاربرپسند در منوی ناوبری استفاده کنند.

با این روش، می‌توانید بدون انجام مراحل اضافی مانند تغییر مکان منوی ناوبری در کد منبع وب‌سایتتان، نیازهای کاربر و قانون اولویت لینک اول را در نظر بگیرید.

تفاوت اولویت لینک اول و اولویت لینک انتخابی چیست؟

تفاوت اولویت پیوند اول و اولویت پیوندی انتخابی در پیوندی است که گوگل انتخاب می‌کند. در اولویت پیوندی انتخابی، این فرض وجود دارد که گوگل پیوندی غیر از اولین پیوند داخلی را انتخاب می‌کند. در مقابل، اولویت پیوند اول این فرض را مطرح می‌کند که گوگل اولین پیوند داخلی را انتخاب می‌کند.

زمان سئو خود را نصف کنید

رتبه‌بندی‌ها را پیگیری کنید، رقبای خود را تحلیل کنید و محتوای خود را سریع‌تر بررسی کنید سئو دات کام رایگان امتحان کنید.

اطلاعات تکمیلی مقاله

جواد یاسمی (متخصص سئو)
جواد یاسمی (متخصص سئو)

یاسئومی؛ اولین پلتفرم سئوی ایجنت‌محور ایران برای سئوی هوشمند، سیستماتیک و مقیاس‌پذیر — همین حالا با ما تماس بگیرید: ۰۹۳۷۶۹۹۶۰۷۰.

آخرین مقالات مرتبط

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *