مبانی سئو را یاد بگیرید.
متخصص سئو، اطلاعات بیشتر، میانگین حقوق ۴۵۰۰۰ تا ۷۵۰۰۰ دلار، مدرک تحصیلی لیسانس، مهارتهای نرم
- قابل انطباق
- کنجکاو
- همکاری
- ارتباط
- تحلیلی
مهارتهای سخت
- سئو (بهینهسازی داخلی، خارجی و فنی)
- تحلیل وب سایت
- پلتفرمها (مانند گوگل آنالیتیکس 4 و گوگل سرچ کنسول)
- گزارشدهی
- اختیاری، اما توصیه میشود: بازاریابی دیجیتال
- اختیاری، اما توصیه میشود: نگارش حرفهای
- اختیاری (HTML)
آگهیهای شغلی
- ترس از دست دادن فرصتهای سئو
- در واقع
- وبافکس
- لینکدین
متخصص سئو کیست؟
متخصص سئو، فردی تمام وقت، آزادکار یا قراردادی است که مسئولیت بهبود دیدهشدن وبسایت در نتایج جستجوی طبیعی را بر عهده دارد. متخصصان سئو از مهارتهای نرم و سخت برای تحلیل عملکرد، انجام بهروزرسانیهای سایت و همکاری با سایر متخصصان مانند توسعهدهندگان وب استفاده میکنند.
یک متخصص سئو چه کارهایی انجام میدهد؟
یک متخصص سئو وبسایت را بهینهسازی میکند تا دیده شدن آن در نتایج جستجوی ارگانیک گوگل، بینگ و دیگر موتورهای جستجو افزایش یابد. روز کاری معمول او شامل تحلیل دادههای آماری وبسایت، تولید محتوای سئو و اجرای بهروزرسانیهای درونسایت است.
یک متخصص سئو چقدر درآمد دارد؟
میانگین حقوق متخصصان سئو بین ۴۵۰۰۰ تا ۷۵۰۰۰ دلار است. میزان درآمد متخصصان سئو به عوامل مختلفی از جمله موقعیت مکانی و تجربه آنها، الزامات شغلی و بودجه بازاریابی شرکت بستگی دارد.
متخصصان سئو چه نوع آموزشی نیاز دارند؟
بسیاری از متخصصان سئو مدرک کارشناسی خود را در رشتههایی مانند … اخذ میکنند.
- بازاریابی
- روابط عمومی
- فناوری اطلاعات یا علوم کامپیوتر
- داده یا آمار
اما لزوماً نیازی نیست که پیش زمینهای در یکی از آن زمینهها داشته باشید تا متخصص سئو شوید. بسیاری از متخصصان سئو، بهخصوص در محیطهای کاری آژانسی، آموزشهای ضمن خدمت میبینند.
متخصصان سئو به چه مهارتهایی نیاز دارند؟
مثل هر شغل دیگری، متخصصان سئو به مهارتهای نرم و سخت نیاز دارند، از جمله:
مهارتهای نرم، مهارتهای سخت
- قابل انطباق
- کنجکاو
- همکاری
- ارتباط
- تحلیلی
- بهینهسازی موتور جستجو (سئو داخلی، سئو خارجی و سئو فنی)
- تحلیل وب سایت
- پلتفرمها (مانند گوگل آنالیتیکس 4 و گوگل سرچ کنسول)
- گزارش
- اختیاری اما توصیه میشود: بازاریابی دیجیتال
- اختیاری اما توصیه میشود: نگارش حرفهای
- اختیاری (HTML)
چون متخصصان سئو مسئول عملکرد سایت در جستجو هستند، به مجموعهای متنوع از مهارتها نیاز دارند. انواع سئو مثل در صفحه ( ) خارج از صفحه هیچ چیزی در پرانتز وجود ندارد. بهینهسازی فنی سایت و سئو محلی (علامت اختصاری)
بیایید به مهارتهای مختلف یک متخصص سئو بپردازیم.
مهارتهای نرم
مهارتهای نرم ترجیحی برای متخصصان سئو شامل:
قابل انعطاف
الگوریتمهای جستجو دائما در حال تغییرند. به عنوان متخصص سئو، باید خودتان را با این تغییرات وفق دهید. تغییرات الگوریتم افزایش (و حفظ) دیده شدن ارگانیک وبسایت
کنجکاو
در حالی که شیوههای عملی شناختهشده و عوامل رتبهبندی جستجو افراد متخصص سئو کنجکاو کسانی هستند که روشهای جدیدی برای بهبود دیده شدن سایت خود در نتایج جستجو کشف میکنند.
همکاری
به عنوان متخصص سئو، با دیگر ذینفعان وبسایت، مانند:
- توسعهدهندگان وب
- طراحان وب سایت
- روابط عمومی
- و بیشتر
در بیشتر موارد، این کار مستلزم آموزش اعضای تیم در مورد بهینهسازی موتورهای جستجو است.
ارتباط
چه با ذینفعان وبسایت در ارتباط باشید چه با رهبران کسبوکار، به مهارتهای ارتباطی نیاز دارید. این مهارت شامل ارتباطات کلامی، متنی و حتی بصری مانند ارائهها یا گزارشها میشود.
تحلیلی
در گوگل آنالیتیکس 4 و کنسول جستجوی گوگل، دادهها برای متخصصان سئو حیاتی هستند. این دادهها بررسی و تحلیل میشوند تا بهینهسازیها تعیین، بهروزرسانیهای الگوریتم درک و توصیههایی تدوین شوند.
مهارتهای سخت
مهارتهای سخت ترجیحی برای متخصصان سئو شامل:
بهینهسازی درونصفحهای
بهینهسازی درون صفحهای، بهینهسازی وبسایت را شامل میشود، مانند بهبود محتوای شما و بهبود استراتژی پیوند داخلی در حوزه سئو داخلی، متخصصان ممکن است روی مواردی مانند ارائه تمرکز کنند. خدمات سئو محتوا
بهینهسازی خارج از صفحه
سئو خارج از صفحه به استراتژیهایی اشاره دارد که خارج از وبسایت شما انجام میشوند، مانند کسب بک لینک از سایتهای معتبر. متخصصان سئو در این زمینه بر افزایش حضور شما در وب تمرکز میکنند.
بهینهسازی فنی سایت
بهینهسازی فنی سایت (سئو فنی) تضمین میکند که بخش فنی سایت شما به بهترین نحو کار کند، به طوری که سایت شما به سرعت و با کارایی کامل بارگذاری و اجرا شود. اغلب، بهینهسازی فنی سایت نیازمند مهارتهای برنامهنویسی است.
معمولاً متخصصان سئو در زمینههای مختلف سئو فعالیت میکنند و تجربیات خود را در همه حوزهها برای ارائه استراتژی و نتایج جامع ترکیب میکنند.
تجزیه و تحلیل وبسایت
به عنوان متخصص سئو، در طول روز کاری خود از تحلیل وبسایت استفاده خواهید کرد. به همین دلیل، درک تحلیل وبسایت، از جمله معیارها و ابعاد مختلف و نحوه ارزیابی آنها، بسیار مهم است.
سکوها
اگرچه نیازمندیها متفاوت است، اما بیشتر موقعیتهای متخصص سئو (به جز سطح مبتدی) نیازمند تجربه در گوگل آنالیتیکس 4 و/یا کنسول جستجوی گوگل هستند. بسیاری از آنها همچنین تجربه در… را درخواست میکنند. ابزارهای سئو مثل AHREFS یا SEMrush.
توجه:هستند دورههای رایگان فراوان از این پلتفرمها برای یادگیری نحوه استفاده از آنها!
پتانسیل سئو خود را کشف کنید
با SEO.com فرصتهای وبسایت خود را سریعتر شناسایی کنید و دیده شدن آنلاین خود را افزایش دهید!
بازاریابی دیجیتال
بهینهسازی موتور جستجو (SEO) نوعی از استراتژی بازاریابی دیجیتال است و یک برنامه بازاریابی دیجیتال مؤثر از چندین استراتژی استفاده میکند، از بهینهسازی موتور جستجو به تبلیغات پرداخت به ازای هر کلیک با تجربه بازاریابی دیجیتال، میدانید که چگونه تلاشهای سئو را با سایر استراتژیها هماهنگ کنید.
نوشتن حرفهای
محتوا نوشتن محتوای بهینه شده برای موتورهای جستجو بسیار مهم است و همین امر، داشتن تجربه حرفهای در نویسندگی را برای متخصصان سئو امتیاز بزرگی میکند. زیرا میتوانید از این تجربه برای تولید، نگارش و/یا ویرایش محتوای سئو در داخل شرکت استفاده کنید.
اچتیامال
وبسایتها با هم فرق دارند و اگر وبسایت شما از HTML استفاده میکند، برای بهروزرسانی سایت به درک اولیهای از این زبان برنامهنویسی نیاز دارید. درک HTML همچنین به شما کمک میکند تا با دیگر ذینفعان سایت، مثل توسعهدهندگان وب، بهتر ارتباط برقرار کنید.
متخصصان سئو کجا کار میکنند؟
متخصصان سئو میتوانند در نقشهای مختلفی کار کنند، از جمله:
- فریلنسر
- پیمانکار
- در یک شرکت سئو
- به عنوان یکی از اعضای تیم داخلی
اگر به عنوان فریلنسر، پیمانکار یا عضو تیم یک شرکت سئو کار کنید، با پشتیبانی از شرکتهای مختلف در صنایع گوناگون، تجربیات متنوعی کسب خواهید کرد. در مقابل، متخصصان سئوی درون سازمانی صرفا روی وبسایت شرکت خود تمرکز میکنند.
چگونه میتوانم متخصص سئو شوم؟
با این نکات، یاد بگیرید که چگونه متخصص سئو شوید.
- بگیر دورههای رایگان سئو
- سایت خودتان را بسازید و تمرین!
- به دنبال کارآموزی یا شغلهای سطح مبتدی در زمینه سئو باشید (مثلاً در … ).
چرا با یک متخصص سئو همکاری کنیم؟
متخصصان سئو با کسبوکارهای تمام صنایع همکاری میکنند تا به آنها در دستیابی به رتبههای بالاتر آنلاین، جذب مشتری بیشتر و افزایش درآمد کمک کنند.
اگر میخواهید در نتایج جستجوی آنلاین، وقتی افراد کلمات کلیدی یا عبارات مرتبط با کسبوکارتان را جستجو میکنند، در رتبههای برتر قرار بگیرید، باید با یک ارائهدهنده سئو همکاری کنید.
اگرچه ممکن است انجام پروژههای سئو بهصورت خودتان وسوسهانگیز باشد، به یاد داشته باشید که سئو برای کسب بهترین نتیجه نیاز به تخصص و تجربه فنی دارد. همانطور که در بالا ذکر شد، برخی از استراتژیهای سئو نیازمند دانش روشهای توسعه هستند که بسیاری از کسبوکارها نمیتوانند بهتنهایی آنها را اجرا کنند.
همکاری با یک متخصص سئو یا تیمی از متخصصان سئو در یک آژانس، شما را برای موفقیت بلندمدت آماده میکند.
چگونه یک متخصص سئو انتخاب کنیم
نکاتی که هنگام بررسی ارائه دهندگان سئو باید در نظر داشته باشید.
نمونه کارهای آنها را ببینید.
متخصصان سئو معتبر سابقهای از نتایج اثباتشده دارند. سایت آنها را بررسی کنید تا نمونه کارها یا صفحهای از نتایج کارشان را ببینید.
قیمتهای آنها را بررسی کنید
بعد، مطمئن شوید که قیمتگذاری آنها با اهداف و بودجه شما مطابقت دارد. به یاد داشته باشید، در سئو معمولا به همان اندازه که هزینه میکنید، نتیجه میگیرید، پس مراقب خدمات سئوی ارزان قیمت باشید.
به دنبال گواهی مشتریان باشید
همچنین به دنبال گواهیها و نظرات مشتریان فعلی یا گذشته باشید. این به شما دیدگاهی از نحوه همکاری با متخصص سئو و چگونگی کار آنها میدهد. مدیریت انتظارات مشتری .
از نتایج تضمینشده یا سریع محتاط باشید.
بهینه سازی موتورهای جستجو زمانبر است و ارائهدهندهی خدمات سئو باید این انتظار را به روشنی بیان کند. اگر متخصص سئو، نتایج «سریع» یا « تضمینی» را وعده دهد، باید شک کنید.
به متخصصان برنده جایزه سئو بپیوندید
چه به دنبال استخدام متخصص سئو باشید چه به دنبال استخدام شدن، جای درستی آمدهاید. وبافکس (تیمی که پشت سئو دات کام است) برنده جایزه است. شرکت سئو با تیمی رو به رشد از بیش از ۵۰۰ متخصص سئو