شما استراتژی بهینهسازی موتور جستجو یک مؤلفه کلیدی برای کمک به رتبهبندی خوب وبسایت شما در نتایج جستجو است. اما چگونه میدانید که آیا روشهای سئو با بررسی نمره سئو کارتان را بررسی کنید!
امتیاز سئو چیست؟
در این صفحه، هر آنچه در مورد امتیازهای سئو نیاز دارید را پوشش خواهیم داد، از جمله:
- تعریف امتیاز سئو
- چگونگی بررسی امتیاز سئو
- عوامل موثر بر امتیاز سئو وبسایت
- چگونه امتیاز سئو خود را بهبود بخشیم
ادامه مطلب را بخوانید تا بیشتر بدانید!
و اگر میخواهید امتیاز سئو خود را هم اکنون ببینید، از استفاده کنید. بررسی سئو وضعیتت را ببین!
امتیاز سئو چیست؟ تعریف امتیاز سئو
امتیاز سئو معیاری است که نشان میدهد وبسایت تا چه حد میتواند در نتایج جستجو عملکرد خوبی داشته باشد. صفحات نتایج موتور جستجو این نمره نشاندهنده سلامت کلی استراتژی سئو شماست.
چگونگی بررسی امتیاز سئو
پس چگونه امتیاز سئو خود را بفهمید؟ راهحل آسان استفاده از ابزار بررسی سئو است! ابزارهای تحلیل سئو مثل بررسی سئو آدرس وبسایت شما را میگیرد، سئو آن را تحلیل میکند و گزارشی اختصاصی دربارهاش ارائه میدهد. بهینهسازی موتور جستجو (سئو) خودتان عملکرد
مراحل استفاده از بررسیکننده:
- به: ابزار بررسی سئو
- آدرس وبسایت، نام و ایمیل خود را وارد کنید
- روی «بررسی سئو من الان!» کلیک کنید
- منتظر تولید گزارش باشید
همینقدر ساده است! بعد از تولید گزارش، میتوانید آن را مطالعه کنید تا ببینید در کدام زمینههای سئو موفق بودهاید و در کجاها نیاز به بهبود دارید.
امتیاز سئو از چه عواملی تشکیل میشود؟
پس اطلاعات خود را وارد کردید و گزارش خود را تولید کردید. حالا چه؟
بیایید دستههای مختلفی را که یک تحلیلگر سئو بررسی میکند، با استفاده از مثال «چک کننده سئو»، بررسی کنیم.
تولید محتوا
یکی از مهمترین بخشهای سئو، تولید محتواست. اما، چرا محتوا برای سئو مهم است؟ محتوا چیزی است که مردم را به وبسایت شما میکشاند و در نتایج جستجو رتبه میگیرد. محتوای شما و نحوه بهینهسازی آن برای موتورهای جستجو، بخشی از نمره سئو وبسایت شما را تشکیل میدهد.
چندین مؤلفه یک محتوای کامل را تشکیل میدهند. بررسیکننده سئو به جنبههایی مانند:
- عنوان
- توضیحات متا
- عنوانها
- نسبتهای جایگزین
- لینکهای درون صفحهای
تمام این عناصر بر رتبهی صفحه شما در نتایج جستجو تاثیر میگذارند. برای مثال، اگر عنوانهای شما خیلی طولانی باشند یا سرتیترها شامل کلمات کلیدی نباشند، وبسایت شما ممکن است در نتایج جستجو عملکرد خوبی نداشته باشد.
ابزار بررسی سئو، هر جنبه را بررسی و برای بهبود آن پیشنهاداتی ارائه میدهد. همچنین نشان میدهد که هر عنصر چه تأثیری بر سئو دارد و رفع آن تا چه حد دشوار است.
نمایه سازی
برای اینکه وبسایت شما در نتایج جستجو نمایش داده شود و رتبه بگیرد، گوگل باید آن را بخزد و نمایه کند به همین دلیل، ایندکس شدن بخشی از امتیاز سئو است. توانایی وبسایت شما در ایندکس شدن برای نتایج جستجو، بر سلامت کلی سئوی شما تاثیر میگذارد.
نمایه سازی از عوامل متعددی تشکیل شده است، از جمله:
- مسیریابی مجدد در وبسایت شما
- شما فایل متنی
- شما نقشه سایت XML
- برچسبهای زبان (Hreflang)
این عناصر بر نحوه خزش و نمایه سازی وب سایت شما توسط گوگل، صفحاتی که گوگل میتواند به آنها دسترسی پیدا کند و موارد دیگر تاثیر میگذارند. استفاده از تحلیلگر سئو به شما کمک میکند تا چگونه سئو را بهبود ببخشیم برای سایت شما
سازگاری با تلفن همراه
با توجه به استفاده گسترده از دستگاههای تلفن همراه برای وبگردی، طراحی وبسایتهای سازگار با موبایل برای سئو ضروری است. وبسایت سازگار با موبایل، کاربران را مدت زمان بیشتری در سایت نگه میدارد و این امر سیگنالهای مثبتی را به موتورهای جستجو میفرستد.
پس چه چیزی نمره موبایل شما را تشکیل میدهد؟
- سازگاری وبسایت با موبایل
- هدفهای لمسی
- نمایشگر تلفن همراه
- رندر موبایل
امتیاز سئو وبسایت شما از جنبه موبایل، بررسی میکند که آیا تجربهای کاربردی و بدون دردسر را برای کاربران موبایل فراهم میکنید یا خیر. این بخش، مواردی مانند داشتن طراحی واکنشگرا بهجای وبسایت جداگانه برای موبایل و فاصلهگذاری مناسب دکمهها برای لمس راحت با انگشت را بررسی میکند. بهینهسازی این عناصر، امتیاز سئوی شما را بهبود میبخشد.
دادههای ساختیافته
دادههای ساختاریافته نشانهگذاری طرحواره این بخش به موتورهای جستجو میگوید که محتوای صفحهی شما چیست و بهینهسازی آن برای رتبهبندی مناسب صفحاتتان در موتورهای جستجو بسیار مهم است.
ابزاری مانند چک کننده سئو به چند عامل نگاه میکند، اما عمدتا به نگاه میکند. طرحواره سازمانیافته برای بررسی ساختار صحیح اطلاعات و دادههای شما. اگر ساختار صحیح نباشد، ابزار بررسی سئو راهکارهایی برای بهبود آن ارائه میدهد. نشانهگذاری طرحواره .
این ابزار همچنین پروتکل گراف باز، کارت توییتر و میکروفرمتهای شما را (در صورت وجود) تجزیه و تحلیل خواهد کرد.
امنیت
آیا میدانستید که وبسایتها در سراسر اینترنت با به طور متوسط 94 حمله هر روز؟ امنیت وبسایت برای رتبهبندی در موتورهای جستجو مانند گوگل، حفاظت از اطلاعات کاربران امری حیاتی شده است؛ زیرا گوگل میخواهد کاربران را به وبسایتهایی هدایت کند که از اطلاعات آنها محافظت میکنند.
بنابراین، امنیت وبسایت در امتیاز سئو شما تاثیر دارد.
مهمترین عواملی که در نمره سئو وبسایت شما تأثیر دارند، حریم خصوصی ایمیل و … هستند. گواهینامهی لایه سوکتهای امن مثلاً، SSL شما تضمین میکند که هر دادهی مشترکی رمزگذاری و محافظت میشود.
امنیت وبسایت شما برای بهبود رتبه سئو بسیار مهم است.
سرعت وبسایت
وقتی مردم به دنبال اطلاعاتی در وبسایت شما هستند، سرعت را میخواهند و نمیخواهند منتظر بارگذاری وبسایت شما بمانند. به همین دلیل سرعت وبسایت سرعت بارگذاری وبسایت، عامل مهمی در امتیاز سئو شماست. وبسایتی که سریع بارگذاری میشود باعث میشود کاربران برای بهدست آوردن اطلاعات مورد نیاز خود در سایت بمانند که این امر به افزایش زمان حضور و تعامل کاربران منجر میشود.
ابزار بررسی سئو، زمان بارگذاری وبسایت شما را بررسی میکند تا ببیند صفحاتتان بهسرعت کافی بارگذاری میشوند یا خیر و در مورد بخشهایی از وبسایت که نیاز به بهبود زمان بارگذاری دارند، پیشنهاداتی ارائه میدهد.
کارهایی مانند استفاده از سیستم توزیع محتوا و فعال کردن کش مرورگر میتوانند امتیاز سئو وبسایت شما را بهبود بخشند.
عوامل دیگری که در امتیاز سئو شما لحاظ شدهاند
عوامل ذکر شده در بالا، برخی از مهمترین مواردی هستند که بر امتیاز سئو وبسایت شما تاثیر میگذارند، اما تنها عوامل موثر نیستند. برخی از عوامل دیگری که ابزار بررسی سئو به آنها نگاه میکند عبارتند از:
- فناوریهابازرس سئو، سرور و فناوریهای وبسایت شما را بررسی میکند تا از عملکرد صحیح همه چیز اطمینان حاصل کند.
- برندسازی این تحلیلگر سئو، بخشهای کلیدی برندسازی شما، مانند آدرس وبسایتتان را بررسی میکند تا مطمئن شود نام و برند شرکتتان به طور موثری یکپارچه شدهاند.
- نام دامنه تو نام دامنه مختصر و مفید باشد و نام تجاری شما در آن گنجانده شود.
- پیوندهای برگشتی پیوندهای برگشتی پیوندهایی از سایتهای معتبر دیگر به وبسایت شما هستند که به بهبود اعتماد و اعتبار وبسایتتان کمک میکنند. ابزار بررسی سئو، پیوندهای ورودی شما را تحلیل میکند تا ببیند آیا پیوندهای ارزشمندی کسب کردهاید یا خیر.
- لیستهای محلی داشتن حضور محلی برای سئو بسیار مهم است. ابزار بررسی سئو بررسی خواهد کرد که آیا شما پروفایل گوگل بیزینس شما ادعا شد. و اگر نام، آدرس و شماره تلفن شما در وب یکسان باشد.
چگونه امتیاز سئو خود را بهبود ببخشیم
نمره سئو خود را گرفتید و از آن راضی نیستید. قدم بعدی چیست؟ چگونه میتوانید نمره سئوی خود را بهبود ببخشید؟
نیازهای کسبوکار شما به امتیازتان و نقاط ضعفتان بستگی دارد، اما در اینجا برخی راههای کلی برای بهبود در هر بخش امتیازدهی آمده است:
چگونه محتوای خود را بهبود بخشیم
اگر نیاز به بهبود امتیاز سئو در محتوای خود دارید، در اینجا چند راه برای افزایش آن آمده است:
- عنوانها را با قرار دادن کلمه کلیدی در ابتدای آنها و رعایت محدودیت ۵۵ کاراکتر بهینه کنید.
- توضیحات متا را به ۱۵۵ کاراکتر محدود کنید و مطمئن شوید خلاصهای از صفحه را ارائه میدهند و پیشنمایشی از محتوای آن را نشان میدهند.
- عنوانهای خود را با کلمات کلیدی اصلی بهینهسازی کنید و از سلسله مراتب عنوانها (H1، H2، H3) برای سازماندهی صفحات خود استفاده کنید.
- اضافه کن برچسبهای جایگزین به تصاویر
- موارد مرتبط را اضافه کنید پیوندهای داخلی به صفحات شما
چگونه شاخص سازی خود را بهبود بخشیم
آیا امتیاز سئو شما به دلیل عدم ایندکس شدن پایین است؟ در اینجا چند نکته برای کمک به گوگل در ایندکس کردن وبسایت شما آمده است:
- از تغییر مسیر به صفحات جدید استفاده کنید
- فایل robots.txt خود را آزمایش کنید. کنسول جستجوی گوگل برای یافتن مشکلات
- از آدرس اینترنتی صحیح همراه با نقشه سایت XML خود (با www و HTTPS یا HTTP) استفاده کنید.
چگونه وبسایت خود را برای موبایل بهینه کنیم
آیا امتیاز سئو شما نشان میدهد که وبسایت شما برای موبایل مناسب نیست؟ در اینجا راههایی برای بهبود آن آمده است:
- به جای ساختن سایت جداگانه برای موبایل، از طراحی واکنشگرا در وبسایت خود استفاده کنید.
- از افزونههایی مثل فلش و جاوا کمتر استفاده کنید.
- با استفاده از نقشههای حرارتی ببینید کاربران چگونه با وبسایت شما تعامل دارند و نقاط مشکلساز احتمالی کجا هستند.
- وبسایت خود را آزمایش کنید تا مطمئن شوید که در موبایل بهدرستی نمایش داده میشود.
چگونگی بهبود دادههای ساختاریافته
میخواهید بخش دادههای ساختاریافته امتیاز سئو خود را بهبود ببخشید؟ در اینجا چگونگی بهینهسازی آن آمده است:
- از گوگل استفاده کن ساختارمند ابزار کمککننده نشانهگذاری دادهها دادههای ساختاریافته درست را تولید کند
- آزمون خطا با استفاده از گوگل دادههای ساختاریافته تا ابزارهای آزمایش
- از JSON-LD به جای میکرودیتا برای قالببندی دادههای ساختاریافته استفاده کنید.
چگونه امنیت وبسایت خود را بهبود ببخشیم
آیا کمبود امنیت وبسایت شما، امتیاز سئو آن را پایین آورده است؟ در اینجا چند راه برای افزایش امتیازتان آمده است:
- برای امن کردن وبسایت خود، گواهی SSL دریافت کنید.
- از افزودن آدرس ایمیل به وبسایت خودداری کنید، بهجای آن از فرمهای تماس استفاده کنید.
- بعد از دریافت گواهی SSL، صفحات HTTP خود را به HTTPS هدایت کنید.
زمان سئو خود را نصف کنید
رتبهبندی آهنگها، تحلیل رقبا و حسابرسی محتوای خود را سریعتر انجام دهید یاسئومی رایگان امتحان کنید.
امتیاز سئو چیست؟ معیار شما برای بهبود استراتژی سئو
دانستن امتیاز سئو، معیاری برای درک نقاط ضعف سئو و بهبود آن برای کسب رتبه بهتر در نتایج جستجو به شما میدهد.
پس چه منتظری؟
امروز با استفاده از ابزار بررسی سئو، گزارش شخصیسازیشدهای برای بهبود سئوی خود دریافت کنید!