پس بیایید مستقیم به اصل موضوع بپردازیم: آیا سئو ارزشش را دارد؟ در سال 2024، سئو همچنان یکی از هوشمندانه ترین سرمایه گذاری ها برای افزایش دید برند شما و جذب کسب و کار جدید آنلاین است.
در حالی که برخی از منتقدان سئو را بسیار پرهزینه و وقتگیر میدانند،۸۰ درصد مدیران بازاریابی هنوز میگویند که بودجه سئو خود را در این سال حفظ یا حتی افزایش خواهند داد.بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) به طور گسترده به عنوان جایگزینی مقرون به صرفه برای تبلیغات پولی شناخته می شود و به برندها امکان می دهد با هزینهای بسیار کمتر، ترافیک مشابهی را تولید کنند.
۸۰ درصد مدیران بازاریابی هنوز اعلام میکنند که بودجه سئو خود را در سال جاری حفظ و یا حتی افزایش میدهند.
کلید موفقیت، تمرکز بر تطابق محتوای شما با نیازها و ترجیحات مخاطبان است، زیرا کیفیت محتوا و تجربه کاربری از عوامل اصلی در عملکرد سئو هستند.
علاوه بر این، لازم است سئو را به عنوان یک سرمایهگذاری بلندمدت در نظر بگیرید، چرا که ممکن است بین ۶ تا ۱۲ ماه طول بکشد تا نتایج فعالیتهایتان را ببینید.
آیا سئو در سال 2024 ارزشش را دارد؟
بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) از همان ابتدا موضوعی بحث برانگیز برای بازاریابان دیجیتال بوده است.این مفهوم در سال ۱۹۹۷ ابداع شد.به باور طرفدارانش، سئو یک استراتژی محکم برای ساختن برند، جذب ترافیک بیشتر، تولید سرنخهای باکیفیتتر و بازگشت سرمایه بهتر در هزینههای بازاریابی در درازمدت است.
این مفهوم در سال ۱۹۹۷ ابداع شد.
مخالفان آن را فعالیتی پر هزینه و زمانبر میدانند که هیچ تضمین 100 درصدی برای موفقیت ندارد. و از نظر منتقدان، سئو یک روش غیرمعمول است که از تاکتیکهای شبیه به طعمه کلیک و پر کردن از کلمات کلیدی برای افزایش ترافیک استفاده میکند، اما تاثیر چندانی بر موفقیت کلی فعالیتهای بازاریابی شما ندارد.
ما در کنتنتو مطمئن هستیم که سئو یک تکنیک بازاریابی قدرتمند است که در سال 2024 همچنان به شدت مهم است. ما مثالهای بیشماری از چگونگی تاثیر بهینهسازی محتوا برای افزایش پیدا شدن آن، در رسیدن به اهداف بازاریابی شما دیدهایم.
به همین دلیل، در این مطلب می خواهیم به برخی از اشتباهات رایج درباره سئو بپردازیم، حقایق را روشن کنیم و به طور قطعی به این سوال پاسخ دهیم: آیا سئو ارزشش را دارد؟
سئو چیست؟
بیشتر استدلالهایی که علیه سئو مطرح میشوند، بر پایه سوءتفاهم اساسی از معنای این اصطلاح است. بنابراین، ابتدا نگاهی به ماهیت سئو و آنچه که نیست، بیندازیم.
بهینهسازی موتور جستجو
بهینهسازی موتورهای جستجو
- مجموعهای از روشها که بازاریابان دیجیتال از آنها استفاده میکنند تا محتوای خود را در موتورهای جستجو، به ویژه گوگل که پلتفرم انتخابی برای …بیش از 93 درصد جستجوهای اینترنتی.
- روشی اثبات شده برای کمک به رتبهبندی محتوای شما در نتایج صفحات جستجو (SERPs) و نمایش آن در بالای نتایج جستجو هر زمان که کسی به دنبالکلمات کلیدییا موضوعات مرتبط با محتوای شما
- فراتر از انتخاب کلمات کلیدی مناسب، بهینه سازی کیفیت و اعتبار محتوای شما و در عین حال بهبود تجربه کاربری که به مخاطبان خود ارائه می دهید (به عنوان مثال، با بهینه سازی عملکرد وب سایت خود).
SEO چیزی نیست که…
- استفاده از عناوین یا متا تایتلهای فریبنده برای جذب انبوهی از بازدیدکننده به صفحه (با این هدف که وقتی محتوای شما به توقعاتشان نمیرسد، ناامیدشان کنید).
- پر کردن محتوایتان با کلمات کلیدی، با این تصور اشتباه که هر چه بیشتر این کلمات را تکرار کنید، رتبه ی محتوایتان در گوگل بالاتر خواهد رفت.
- اضافه کردن کلمات کلیدی مناسب به محتوایی که از نظر کیفیت ضعیف است یا به یک صفحه وب که تجربه کاربری مناسبی را ارائه نمیدهد (به عنوان مثال، به دلیل کندی بارگذاری یا عدم بهینهسازی برای دستگاههای موبایل).
مزایای سرمایهگذاری در سئو
با درک صحیح از SEO و نحوه استفاده از آن، بازاریابان دیجیتال میتوانند استراتژیای را به کار بگیرند که منجر به مزایای مهمی برای آنها شود. در اینجا برخی از مزایای اصلی سرمایهگذاری زمان و بودجه در SEO در سال 2024 آمده است:
افزایش دید
تقریباً70 درصد از تجربیات آنلاین معمولاً جستجو (به طور معمول در گوگل، همانطور که قبلاً ذکر شد) را آغاز کنید. در عین حال، کمتر از ۱ درصد از افرادی که جستجو در گوگل انجام میدهند، روی لینکی از صفحه دوم نتایج جستجوی گوگل کلیک میکنند. این یعنی بهینهسازی محتوای شما برای رتبهبندی بالا در SERP گوگل، کلید دیده شدن توسط اکثریت قریب به اتفاق افرادی است که در اینترنت به دنبال اطلاعات هستند.
۷۰ درصد از تمام تجربیات آنلاین
تجربه کاربری بهتر
بهینهسازی موتورهای جستجو (SEO) تنها به “محتوای” منتشر شده وابسته نیست، بلکه به طور فزایندهای به “نحوه” انتشار آن هم مربوط میشود. گوگل محتوایی را در اولویت قرار میدهد که با اولویتهای کاربران امروزی سازگار باشد.گوگل در سال ۲۰۲۰ به «نمایه سازی اولویت موبایل» تغییر کرد. یعنی اولویت با صفحاتی است که تجربه مشاهده کامل و بهینه شده برای کاربران دستگاههای موبایل ارائه میدهند، نه صفحاتی که فقط برای مشاهده در دسکتاپ بهینه شدهاند. سایر جنبههای فنی مربوط به تجربه کاربری وبسایت شما (به ویژه سرعت بارگذاری صفحه) نیز بر رتبه شما در نتایج جستجو تأثیر میگذارند. این نشان میدهد که سئو به طور مستقیم با اطمینان از تجربه کلی بهتر در وبسایت شما مرتبط است.
گوگل در سال ۲۰۲۰ به “نمایه سازی اولویت موبایل” سوییچ کرد.
صرفه جویی در هزینه
یکی از بهترین روشها برای فهمیدن اینکه سئو چقدر میتواند در هزینهها صرفهجویی کند، مقایسه آن با روش جایگزین یعنی تبلیغات کلیکی (PPC) است.
برای فهمیدن این موضوع، به محتوای خود نگاه کنید. ارزش ترافیک در حال حاضر چقدر برای تبلیغات گوگل هزینه می کنید؟ اگر همه ترافیک شما فقط از طریق تبلیغات کلیکی پرداخت شده (PPC) ایجاد شود، مجبور خواهید بود چقدر بپردازید؟
ارزش ترافیک
برای اکثر وبسایتها، ترافیک ارگانیک (SEO) بخش اعظم ترافیک کلی آنها را تشکیل میدهد.به طور میانگین ۵۳ درصدعلاوه بر این، 70 درصد از کاربران گوگل میگویند که به جای نتایج تبلیغات پولی، ترجیح میدهند روی نتایج جستجوی ارگانیک کلیک کنند، زیرا آنها را قابل اعتمادتر میدانند.به طور میانگین، ۴۰۰ درصد در هزینه تبلیغات خود صرفه جویی کنید.در حالی که همان میزان ترافیک را به خود جذب میکند.
به طور میانگین ۵۳ درصد به طور متوسط ۴۰۰ درصد در هزینه تبلیغات خود صرفه جویی کنید.
بنابراین، محتوای سئو نه تنها نسبت به تبلیغات پولی عملکرد بهتری دارد، بلکه اعتماد بیشتری ایجاد می کند – و معمولاً با قیمت بسیار پایین تری نسبت به آنچه برای تبلیغات PPC پرداخت می کنید. در ادامه، به طور دقیق تر به هزینه های مالی سئو خواهیم پرداخت.
بازده احتمالی سرمایه گذاری از سئو
یکی از رایجترین انتقادها از سئو، این است که سنجش بازده سرمایهگذاری (ROI) آن دشوار است. مثلا چگونه میتوان فهمید که هزینه سرمایهگذاری در سئو از هزینه سرمایهگذاری در تبلیغات پولی بیشتر است یا خیر؟ سنجش ترافیک ورودی، نقطهی خوبی برای شروع است. اما برای محاسبه دقیق ROI، داشتن دید روشنی از هزینه واقعی سئو نیز الزامی است.
هزینه سئو چقدر است؟
متخصصان سئو راهنمایی های زیادی برای کمک به بازاریابان در تعیین بودجه موثر سئو ارائه می دهند.۱۰ درصد از کل بودجه بازاریابی خود را صرف سئو میکنند.(در سال ۲۰۲۳)۸۰ درصد مدیران بازاریابی اعلام کردند که قصد دارند بودجه سئو خود را حفظ یا افزایش دهند.
ده درصد بودجه کل بازاریابی خود را صرف بهینهسازی موتورهای جستجو (SEO) میکنند.۸۰ درصد مدیران ارشد بازاریابی گفتهاند که قصد دارند بودجهی سئو خود را حفظ یا افزایش دهند.
اعداد بالا به شما ایده ای از میزان سرمایه گذاری شما در سئو می دهند، اما قیمت واقعی فعالیت های سئوی شما بسته به چندین عامل، از جمله …
- حجم محتوای تولید شده
- صنعت، محصولات و بازار شما (چند رقیب در گوگل باید از آنها پیشی بگیرید؟)
- تعداد اعضای تیم شما چقدر است (آیا متخصص سئو در داخل شرکت خودتان دارید، یا باید نیروی جدید استخدام کنید یا با مشاوران سئوی خارجی همکاری کنید؟)
- اهداف بازاریابی محتوایی شما (برای برخی از اهداف، تبلیغات پولی راه حل سریعتری هستند، اما لزوماً مقرون به صرفهتر نیستند)
هزینههای اصلی سئو
- مردم برای اجرای استراتژی سئو، نیاز به کارمندان داخلی یا مشاوران خارجی دارید.
- محتوا به طور منظم تولید کردن بهینهسازی و بهروزرسانی محتوا برای سئوی شما ضروری است. موفقیت.
- ابزارها با موفقیت به اجرا درآوردن استراتژی سئو برای این کار به اشتراکها و مجوزهایی برای ابزارهایی مانند ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی، ابزارهای خودکار سئو و ابزارهای تحلیلی برای ردیابی عملکرد نیاز دارید.
ابزارها استراتژی سئو
چرا سئو محلی یک فرصت عالی است
در حالی که بسیاری از بازاریابان دیجیتال از مزایای تاکتیکهای سئو مانند تحقیق کلمات کلیدی و بهینهسازی تجربه کاربری آگاه هستند، شکل جدیدی از سئو در حال ظهور است: سئوی محلی. این استراتژی باعث میشود کسبوکارهای محلی (فروشگاههای فیزیکی) برای افرادی که به دنبال محصولات یا خدمات نزدیک به خود هستند، قابل مشاهدهتر شوند.
سئو محلی از اوایل دهه 2000 شروع شد، زمانی که کسبوکارهای محلی شروع به ثبت موقعیت مکانی و تبلیغات آنلاین خود کردند. با ظهور شبکههای اجتماعی و سرویسهای نقشه آنلاین مانند گوگل مپ، سئو محلی اهمیت بیشتری پیدا کرده است.
به گفته گوگل، ۷۶ درصد مردم کسانی که برای یافتن ارائه دهنده محلی یک محصول یا خدمات جستجو میکنند، در همان روز حداقل به یک کسب و کار محلی مراجعه میکنند و 28 درصد از این جستجوهای محلی به خرید منجر میشود.
طبق گفته گوگل
اگر کسب و کارتان در سطح محلی فعالیت میکند، این تکنیکهای سئو محلی میتوانند به جذب مشتریان بیشتر به مکانهایتان کمک کنند.
- همیشه مطمئن شوید که مکانهای شما در گوگل مپ، گوگل بیزینس، گوگل ریویو، اپل مپ و سایر وبسایتهای معروف دایرکتوری محلی مانند تریپ ادوایزر و یلپ ثبت شده است. علاوه بر این، مطمئن شوید که اطلاعات موجود در پروفایلهای شما دقیق است.
- سعی کنید اطلاعات “نام، آدرس و مکان” (NAP) خود را در دایرکتوریهای معتبر تجاری و سایر سایتهای اطلاعاتی مصرفکننده یا گردشگری ثبت کنید. این کار به گوگل در تایید هویت محل شما کمک میکند و احتمال نمایش اطلاعات شما در نتایج جستجو را افزایش میدهد.مدیریت دایرکتوری SEMrushمدیریت لیستهای NAP در سایتهای مختلف
- محتوای خودتان را در وبسایت و شبکههای اجتماعی بهینه کنیدبرای اطمینان از دقت و استفاده از کلمات کلیدی محلی مرتبط، میتوانید از هر ابزار تحقیق کلمات کلیدی مدرن برای یافتن کلمات کلیدی خاص مکان استفاده کنید و آنها را در محتوای خود بگنجانید تا دیده شدن محلی آن را بهبود بخشید.
محتوای وبسایت و شبکههای اجتماعی خود را بهینهسازی کنید گزارش چشمانداز سئو ۲۰۲۴ ما را دانلود کنید
چرا الان شروع به سئو کنیم، نه بعداً؟
موفقیت در سئو یک شبه اتفاق نمیافتد. علاوه بر این، سئو یک فرآیند مستمر است: شما باید به طور مداوم محتوای خود را بهینه و بهروز کنید زیرا کلمات کلیدی مرتبط و فرآیندهای کاربران در حال تغییر هستند.
اکثر متخصصان سئو موافق هستند که به طور متوسط حدود 6 تا 12 ماه طول میکشد تا تاثیر فعالیتهای سئو را ببینید. بخشی از این موضوع به این دلیل است که گوگل و دیگر موتورهای جستجوهفته ها طول می کشد تا صفحات جدید تجزیه و تحلیل و ایندکس شوند..
هفتهها زمان لازم است تا صفحات جدید را “خزیده” (تحلیل) و نمایه سازی کند.
محتوای شما باید با وبسایتهای دیگر که ممکن است از شما قدیمیتر باشند، رقابت کند. درست مثل ورود به بازار جدید با محصولاتتان، برای ایجاد مخاطب برای محتوا و جذب مخاطب از رقبا زمان میبرد. به همین دلیل بهتر است در اجرای استراتژی سئو خود هیچ زمانی را از دست ندهید.
معمولا مردم به این دلایل تمایل به سرمایه گذاری در سئو ندارند:
همانطور که قبلاً اشاره کردیم، سئو منتقدان خود را نیز دارد. در ادامه، به برخی از رایجترین انتقاداتی که ممکن است در مورد سئو بشنوید (و دلایلی که این انتقادات با واقعیت همخوانی ندارند) میپردازیم.
اعتراض اول: سئو خیلی گرونه
سئو هزینهبر است؟ بله. اما آیا ارزش سرمایهگذاری دارد؟ مطمئناً! در واقع، همانطور که در بالا ذکر شد، سئو نسبت به تبلیغات پولی که معمولاً از نظر هزینه به ازای هر کلیک بسیار گرانتر هستند، ترافیک بیشتری جذب میکند و اعتماد بیشتری ایجاد میکند.
اعتراض دوم: نتایج سئو خیلی زمان میبره.
مطمئناً، رسیدن به نتایج از سئو ممکن است ماهها طول بکشد. اما این یک استراتژی بلندمدت برای رشد است. اگر به دنبال افزایش فوری ترافیک خود هستید، یک کمپین تبلیغاتی پرهزینه راه حل شماست. اما هیچ چیز نمیتواند جایگزین سئو در زمینه ایجاد برند، ساختن پایگاه مشتری قوی و حفظ روابط خوب با مشتری در طولانی مدت شود.
آیا متخصصان سئو از روشهای غیر اخلاقی استفاده میکنند؟
امروزه متخصصان سئو میدانند که هیچ راهی برای تقلب در سئو وجود ندارد. الگوریتمهای گوگل در چند سال اخیر به طور مداوم تکامل یافتهاند تا بتوانند محتوای باکیفیت و ارزشمند را شناسایی کنند و آن را برجستهتر از محتوای بیارزش و جلبکننده کلیک نمایش دهند. پر کردن متن با کلمات کلیدی نیز دیگر یک روش سئوی مؤثر نیست. به طور خلاصه، سئوی مدرن به معنای اتصال محتوای شما به مخاطبان مناسب است. اگر فقط میخواهید با محتوای جلبکننده کلیک مخاطبان زیادی جذب کنید، چگونه این امر به جذب سرنخهای باکیفیت منجر خواهد شد؟
اعتراض چهارم: من میخواهم خودم سئو انجام دهم.
برخی از دپارتمانهای بازاریابی میتوانند متخصص سئو تمام وقت یا حتی یک تیم کامل از آنها را استخدام کنند. برای اکثر برندهای کوچک و متوسط، این ممکن است یک امر لوکس و غیرقابلدسترسی باشد. به همین دلیل، کار با مشاوران سئوی خارجی بهصورت “در صورت نیاز” یک گزینه مقرونبهصرفه است. اما این بدان معنا نیست که شما کنترل کامل بر فعالیتهای سئوی خود را از دست میدهید. مانند هر جنبه دیگری از بازاریابی محتوا، سئو باید همیشه یک تلاش مشترک باشد و اطمینان حاصل شود که محتوا و تاکتیکهای مورد استفاده، برند شما را به روشی که میخواهید نمایش میدهند.
ایراد پنجم: به نظر میرسد سئو خیلی زیاد است و باید به آن رسیدگی کرد.
بهینهسازی موتورهای جستجو فعالیت پیچیدهای است، اما بخش حیاتی هر استراتژی بازاریابی دیجیتال موفق در عصر حاضر محسوب میشود. خوشبختانه ابزارها و متخصصان خارجی زیادی در دسترس هستند تا به شما در مدیریت بار کاری و دستیابی به نتایج بهتر کمک کنند.
بهینهسازی موتورهای جستجو فعالیتی پیچیده است. اما امروزه بخش حیاتی هر استراتژی بازاریابی دیجیتال موفق به شمار میرود.
استراتژیهای سئو برای سرمایهگذاری
میخواهید بودجه سئو خود را صرف فعالیتهایی کنید که بیشترین تاثیر را دارند؟ اینها توصیههای ما هستند:
سرعت صفحه
بهبود سرعت بارگذاری صفحه وب شما، یک سرمایه گذاری عالی در سئو محسوب میشود، زیرا غالبا به سادگی قابل دستیابی است. موتورهای جستجو صفحات با سرعت بارگذاری بالا را در اولویت قرار میدهند، زیرا تجربه کاربری بهتری را ارائه میدهند. برای افزایش سرعت، در وهله اول روی فشرده سازی تصاویر در صفحات خود تمرکز کنید. این کار را به راحتی با استفاده از ابزار فشرده سازی تصویر مانند TinyImage، JPEG Compressor یا Kraken.io انجام دهید.
محتوای مرتبط و معتبر
مهمترین روش برای رسیدن به رتبهی بالاتر در نتایج جستجو این است که محتوای شما به طور واقعی ارزش افزوده داشته باشد و به سوالات مخاطبان پاسخ دهد. مطمئن شوید که محتوای شما به خوبی نوشته شده، بدون غلط املایی و گرامری، به راحتی قابل خواندن و با هدف پاسخگویی به سوالات مخاطبان باشد. برای مثال، درج سوالات رایج مشتریان به عنوان تیتر در متن شما میتواند مفید باشد.
سئو فنی
برخی از جنبههای سئو به صورت پشت پرده عمل میکنند و روی مسائل فنی تمرکز دارند که روی نحوه درک صفحهی شما توسط ابزارهای تحلیلی نرمافزاری مثل گوگلبات تاثیر میگذارند. گوگلبات صفحات وب را میخزد و ربط آنها به پرسشهای جستجو را تعیین میکند.
به گفته هاباسپات، برخی از مهمترین تاکتیکهای سئو فنی شامل شفافسازی ساختار وبسایت شماست. این تکنیکها عبارتند از:
- ایجاد نقشه سایت XML
- استفاده از ساختار URL شفاف و منطقی
- اضافه کردن “مسیر نان” که نشان میدهد زیر دامنهها چگونه در کل وبسایت شما قرار میگیرند.
چند دلیل برای سرمایهگذاری نکردن در سئو
هیچ رازی نیست که ما به سئو اعتقاد راسخ داریم. به طور خلاصه، اگر در بازاریابی محتوا سرمایه گذاری می کنید، در حالت ایده آل باید در سئو نیز سرمایه گذاری کنید تا از هر دو فعالیت حداکثر بازدهی را بگیرید. با این حال، برخی شرایط وجود دارد که ممکن است بخواهید سایر فعالیت ها را در اولویت قرار دهید. برای مثال:
- اگر نیاز به افزایش ترافیک در مدت زمان کوتاه دارید (مثلا برای جلب رضایت سرمایهگذاران)، تبلیغات پولی گزینه بهتری هستند، زیرا میتوانند به سرعت ترافیک سایت شما را افزایش دهند.
- شرکت شما تازه شروع به کار کرده و هنوز (هویت خود را شناسایی نکرده است)مخاطبان هدف هنوز. تمرکز روی بالا بردن آگاهی از برند از طریق رسانههای اجتماعی و بازاریابی مستقیم، مخاطبان و اولویتهای آنها را شناسایی کنید. در مراحل بعدی، تمرکز خود را بیشتر بر بازاریابی محتوا و افزایش مخاطبان از طریق سئو بگذارید.
پس، آیا سئو ارزشش را دارد؟
شکی نیست که سئو فرایندی پیچیده، زمانبر، پرهزینه و مداوم است. اما آیا در سال 2024 ارزش این سرمایهگذاری را دارد؟ بدون شک!
ما دیدهایم که سئو چگونه میتواند عملکرد یک وبسایت را ارتقا دهد، تا ۱۰ برابر بازدیدکننده بیشتر جذب کند و سرنخهای بسیار بیشتری نسبت به محتوای غیر بهینهسازی شده تولید کند. و ۸۰٪ از مدیران بازاریابی موافق هستند: به همین دلیل است که آنها در سال آینده به سرمایهگذاری در سئو ادامه میدهند و حتی سرمایه گذاری خود را در این زمینه افزایش میدهند.
به یاد داشته باشید که سئو یک سرمایه گذاری بلندمدت است. اگر بلافاصله نتیجهای نبینید ناامید نشوید – این در سئو کاملاً طبیعی است. برای کسب حداکثر بهره، از ابزارها و شرکای همکاری در اختیارتان استفاده کنید. با متخصصین سئو مناسب در شبکهتان، میتوانید تضمین کنید که از سرمایهگذاری سئوی خود بازگشت قوی داشته باشید و برند شما در فضای آنلاین بیشتر دیده شود.
میخواهید بدانید چرا این همه برند به محتوا برای استراتژی و پیاده سازی سئو خود اعتماد میکنند؟صفحه “چرا کنتنتو” ما را ببینید. و خودتان ببینید!
پرسشهای متداول
آیا واقعا انجام سئو لازم است؟
اگر در تولید محتوا سرمایه گذاری می کنید، سرمایه گذاری در سئو برای تضمین بازدهی بالاتر سرمایه گذاری ضروری است. محتوای سئو شده به مراتب در دسترس تر و قابل مشاهده تر از محتوای غیر سئو شده برای مخاطبان شما است.
آیا واقعاً میتوان با سئو پول درآورد؟
بله، سئو یک استراتژی اثبات شده برای رشد کسب و کار شما با افزایش دید برند شما برای مشتریان بالقوه بیشتر است. با افزایش ترافیک ارگانیک، میتوانید هزینههای تبلیغات پرهزینه کلیکی را نیز کاهش دهید. تحقیقات نشان میدهد برندهایی که سئو را پیادهسازی میکنند تا 400 درصد در هزینههای تبلیغات خود صرفهجویی کنید. در حالی که به همان سطح ترافیک می رسیم.
تا ۴۰۰٪ در هزینه تبلیغات صرفه جویی کنید.
آیا پرداخت هزینه برای خدمات سئو ارزشش را دارد؟
متخصصان سئو، یک دارایی ارزشمند برای هر تیم بازاریابی دیجیتال هستند. با توجه به حقوق بالای این متخصصان به عنوان کارمندان تمام وقت، بسیاری از بخشهای بازاریابی ترجیح میدهند که در صورت نیاز با استراتژیستها و مشاوران سئو به صورت فریلنسر همکاری کنند.
سئو در سال ۲۰۲۳ چه تغییراتی داشته است؟
۸۰ درصد از مدیران ارشد بازاریابی میگویند که در سال ۲۰۲۳ سطح سرمایهگذاری خود در سئو را حفظ میکنند یا آن را افزایش میدهند. سئو هماکنون حدود ۱۰ درصد از بودجه متوسط بازاریابی را به خود اختصاص داده است. بسیاری از کسب و کارها برای جذب مشتری به فروشگاههای فیزیکی، بیشتر در سئوی محلی سرمایهگذاری میکنند، زیرا فروشگاههای خیابان پس از سالهای همهگیری دوباره به طور کامل بازگشایی شدهاند.