دربارهٔ توصیههای متناقض در مورد بهینهسازی موتور جستجو (SEO) گیج شدهاید؟ دانیل هالی، مدیر … شرکت مشاورهای ایندی ده روش ساده برای بهبود رتبه جستجویتان که میتوانید امروز روی آنها عمل کنید
در مورد بهبود رتبهبندی موتورهای جستجو، اطلاعات زیادی وجود دارد، اما متاسفانه بسیاری از آنها بیاساس یا دروغین هستند.
درک و پردازش همه این اطلاعات میتواند طاقتفرسا باشد؛ حتی متخصصان باتجربه سئو گاهی در تشخیص بهترین مکان برای صرف زمان و انرژی خود به منظور کسب بهترین نتیجه، دچار مشکل میشوند.
ده روش ساده اما مؤثر برای بهبود رتبه سایتتان در موتورهای جستجو، جذب ترافیک بیشتر به وبسایت و کسب درآمد بیشتر از منابع آنلاین.
محتوای باکیفیت منتشر کنید
محتوا پادشاه است، اما فقط اگر باکیفیت باشد. گوگل صرفاً میخواهد مفیدترین محتوا را برای هر جستجوی دادهشده ارائه دهد؛ هدف آن رتبهبندی وبسایتی نیست که بتواند با انتشار محتوای بیکیفیت و جمعآوری حجم زیادی از لینکهای اسپم، سیستم را دور بزند.
اگر مقالات شما برای خواننده ارزشمند باشند، به طور طبیعی، اشتراکگذاری، لینک، ارجاع و در نهایت حضور چشمگیری در نتایج جستجوی طبیعی خواهید داشت. همه چیز با نوشتن چیزی خواندنی شروع میشود.
به طور مرتب پست بگذارید
اگر فقط گهگاهی فرصت نوشتن محتوای باکیفیت دارید، اشکالی ندارد؛ اما بهترین نتیجه را با انتشار مرتب مقالات خوب خواهید گرفت. برنامه انتشار (واقعی) خودتان را تنظیم کنید و به آن پایبند باشید.
کلمات کلیدی خود را تحقیق کنید
موتورهای جستجو ممکن است با وبلاگنویسها و شرکتهایی که همگی برای کسب رتبههای برتر رقابت میکنند، اشباع شوند. رقابت آنقدر زیاد است که ممکن است بپرسید آیا رسیدن به صفحه اول برای کلمات کلیدی انتخابی شما اصلاً امکانپذیر است، چه برسد به رسیدن به رتبه اول که هم سخت و هم سودآور است.
ابزارهایی مانند ابزارهای گوگل ابزار برنامهریزی کلمات کلیدی سمرش و رتبهبندی SE به شما کمک میکند تا بفهمید ماهانه چه تعداد نفر در هر منطقهی مشخصی، عبارات کلیدی هدفمند شما را جستجو میکنند و از این طریق میتوانید ارزش آنها را برای کمپین خودتان تعیین کنید.
چند دقیقه تحقیق کلمات کلیدی میتواند تفاوت بین یک کمپین معمولی و کمپینی با بازدهی سرمایهگذاری بسیار بالا را ایجاد کند.
روی کلمات کلیدی مؤثر تمرکز کنید.
سادهترین فرمول موفقیت در هر کاری، دو برابر کردن چیزی است که جواب میدهد. این برای شما چه معنایی دارد؟ اگر کلمات کلیدی یا مجموعهای از کلمات کلیدی را پیدا کردید که برای کسبوکارتان مؤثرند، تمرکزتان را روی آنها بگذارید. آزمایش روشهای جدید مهم است، اما اگر نیازی نیست، تغییرات اساسی در استراتژی موفق ایجاد نکنید.
دادههای متا را بهینه کنید
بسیاری از افراد بهینه سازی دادههای متا در صفحات وب خود را فراموش میکنند. نوشتن محتوای عالی به تنهایی کافی نیست و نمیتوان انتظار داشت که موتورهای جستجو بلافاصله هدف و ارتباط آن را درک کنند؛ شما باید با صرف زمان برای ایجاد عناوین و توضیحات متای واضح و مختصر، بهطور کامل مشخص کنید که صفحه شما در مورد چیست. عناوین و توضیحات خوب نوشته شده همچنین کاربران را ترغیب میکنند تا روی صفحه شما کلیک کنند.
عنوانهایی بنویسید که هم برای خوانندگان و هم برای موتورهای جستجو مناسب باشند.
80 درصد مردم فقط عنوان مقاله شما را میخوانند. اگر عنوانتان جذاب نباشد، بقیهی محتوای شما را نخواهند خواند. بهترین عنوان، عنوانی است که هم برای خوانندگان جذاب باشد و هم با استفادهی هوشمندانه از تغییرات کلمات کلیدی، برای رباتهای موتور جستجو نیز مناسب باشد.
لینکهای با کیفیت بگیرید
موتورهای جستجو فرض میکنند هر چه محتوای شما در وب بیشتر لینک شود، بهتر است. اما اگر با بهدستآوردن لینک از وبسایتهای بیارزش و نامعتبر سعی در ساختگی جلوه دادن محبوبیت محتوای خود کنید، ممکن است به جای سود، به حضور خود در جستجو آسیب برسانید. یک لینک از یک وبسایت معتبر و باکیفیت، ارزش تعداد زیادی لینک بیکیفیت از سایتهایی که صرفاً برای لینکسازی ساخته شدهاند را دارد.
پیوندهایی از منابع مختلف ایجاد کنید.
اگر میخواهید رتبه خوبی بگیرید، نمیتوانید فقط روی یک نوع لینک تمرکز کنید؛ مثلاً افزودن خود به چندین دایرکتوری، فقط تا حدی به شما کمک میکند. در عوض، از منابع مختلفی مانند وبلاگها، انجمنها، نظرات وبلاگی، پلتفرمهای اجتماعی و حتی وبسایتهای شرکتهای مرتبط، لینک بگیرید.
به استراتژی خود زمان بدهید تا نتیجه دهد.
صرف نظر از استراتژی نهایی شما، باید مثل لاکپشت باشید نه خرگوش. ساختن محتوای باکیفیت و ایجاد لینکهای مناسب برای وبسایت شما زمان میبرد. ثبات در کار همیشه بر تلاشهای نامنظم تیم سئو شما غلبه میکند.
اهمیت رسانههای اجتماعی را به خاطر بسپارید.
موتورهای جستجو کاملا میدانند که شبکههای اجتماعی توجه کاربران وب امروزی را به خود جلب میکنند و به تعداد دفعاتی که محتوای شما از پلتفرمهای اجتماعی مثل فیسبوک یا توییتر لینک میشود، توجه دارند. در شبکههای اجتماعی فعال باشید و از آنها برای جذب مخاطبان وفادار استفاده کنید؛ لایکها، اشتراکگذاریها و لینکها به طور طبیعی حاصل خواهند شد.