اگر صاحب کسب و کار کوچکی هستید، مردم به دنبال کارهایی هستند که شما انجام می دهید در Google. مگر اینکه ظاهر شوید، مشتریان یا مشتریان خود را از دست می دهید.
سئو روشی است که شما این کار را انجام می دهید و اصول اولیه آن سریع و آسان است.
این نکات را دنبال کنید تا کسب و کار کوچک خود را در کوتاه ترین زمان رتبه بندی کنید.
1. نمایه کسب و کار Google خود را ادعا و بهینه کنید
اگر به عنوان یک صاحب کسب و کار کوچک فقط یک کار را انجام می دهید، آن را به ادعا و بهینه سازی GBP خود بپردازید.
الف نمایه کسب و کار Google به کاربران کمک می کند تا کسب و کار شما را در جستجو و نقشه های گوگل بیابند و درباره آن بیاموزند. راهاندازی آن رایگان است و به شما امکان میدهد جزئیات مهم کسبوکارتان را با مشتریان به اشتراک بگذارید، مانند شماره تلفن، زمانهای بازگشایی و پیشنهادات آن.
اما زیبایی واقعی نمایه های کسبوکار اینجاست: مردم برای دیدن نمایه شما نیازی به جستجوی کسبوکار شما ندارند. آنها می توانند برای جستجوهای گسترده تر مانند “رستوران پیتزا در نزدیکی من” ظاهر شوند
این باعث می شود آنها راهی قدرتمند برای جذب مشتریان جدید در جستجوی آنچه شما انجام می دهید باشند.
در اینجا اصول بهینه سازی پروفایل شما آمده است:
- دسته بندی و نوع کسب و کار مناسب را تنظیم کنید
- ساعات کاری را اضافه کنید (و آنها را به روز نگه دارید!)
- جزئیات تماس را اضافه کنید
- عکس اضافه کنید
- محصولات یا خدمات خود را اضافه کنید
بیشتر بدانید در راهنمای 30 دقیقه ای بهینه سازی نمایه کسب و کار ما.
2. در دایرکتوری های مربوطه فهرست شوید
مردم همیشه برای یافتن مشاغل کوچک به گوگل مراجعه نمی کنند. آنها همچنین دایرکتوری های تجاری محبوب و وب سایت های بررسی مورد اعتماد را جستجو می کنند.
حتی اگر آنها انجام دهید در گوگل جستجو کنید، آنها اغلب به مرور یک فهرست پرطرفدار ختم میشوند، زیرا اغلب این رتبهبندی است.
به عنوان مثال، من اخیراً برای تعطیلات آینده به دنبال یک نگهدارنده گربه بودم. جستجوی خود را با تایپ «cat sitter near me» در Google آغاز کردم. اما به زودی به مرور یک دایرکتوری طاقچه پایان دادم زیرا همه نتایج برتر این بود.
در واقع، من حتی در نهایت از طریق یکی از این وب سایت ها یک گربه نشین رزرو کردم:
به طور خلاصه، اگر در فهرستهای پرطرفدار یا محلی فهرست نشدهاید، ترافیک جستجوی دست دوم و مشتریان را از دست خواهید داد.
بیایید به چند راه برای یافتن بهترین دایرکتوری ها برای لیست شدن نگاه کنیم.
در گوگل جستجو کنید
به Google بروید و «[آنچه کسب و کار شما انجام میدهد] را در [مکان]» جستجو کنید، سپس کسبوکار خود را به فهرست هایی که در صفحه اول رتبه بندی میشوند، اضافه کنید.
به عنوان مثال، اگر در سیاتل گربه نشین هستید، احتمالاً می خواهید در لیست زیر قرار بگیرید:
- میوتل
- Rover.com
- فریاد زدن
- Care.com
دایرکتوری هایی را که رقبای شما در آنها فهرست شده اند پیدا کنید
بیشتر فهرستهای دایرکتوری به وبسایت شما پیوند دارند، به این معنی که میتوانید از پروفایل بک لینک رقبای خود برای یافتن فهرستهای راهنمای مرتبط استفاده کنید.
در اینجا نحوه انجام آن در Ahrefs آمده است:
- به ابزار تحلیل رقابتی ما بروید
- حالت «دامنه های ارجاع» را انتخاب کنید
- سایت خود را در قسمت œNot linking to target وارد کنید
- سایت های چند کسب و کار رقیب را در زمینه های «اما پیوند دادن به این رقبا» وارد کنید
- روی «نمایش فرصتهای پیوند» ضربه بزنید
شما باید لیستی از دامنه هایی را ببینید که به رقبای شما پیوند دارند اما نه شما. این لیست برای سایت هایی است که شبیه دایرکتوری های مرتبط هستند و کسب و کار شما را به آنها اضافه می کنند.
مطمئن نیستید رقبای شما چه کسانی هستند؟
Google را در [موقعیت مکانی] جستجو کنید و به Maps بروید. پیوندهای وب سایت را در پروفایل آنها دنبال کنید تا دامنه آنها را پیدا کنید، سپس آنها را کپی و در Ahrefs قرار دهید.
3. مشکلات اساسی SEO را در وب سایت خود برطرف کنید
داشتن مشکلات فنی سئو می تواند به رتبه بندی شما آسیب برساند، بنابراین ارزش دارد که بررسی کنید که وب سایت شما از نظر فنی سالم است و مشکلات عمده را برطرف کنید.
ساده ترین راه برای انجام این کار با ابزار ممیزی SEO مانند Ahrefs است ممیزی سایت. شما می توانید از این به صورت رایگان با یک ابزارهای وب مستر Ahrefs (AWT) حساب کاربری فقط ثبت نام کنید، مراحل را برای خزیدن سایت خود دنبال کنید، سپس گزارش همه مسائل را برای خطاها فیلتر کنید:
برای راهنمایی در مورد معنای مشکلات و نحوه رفع آنها، به راهنمای ابزار مراجعه کنید:
به عنوان مثال، حسابرسی سایت در طول یک خزیدن اخیر، هشت صفحه 404 را در وبلاگ ما پیدا کرد:
برای رفع این مشکل، میتوانیم آن را بازگردانیم، هدایت کنیم یا حذف کنیم لینک های داخلی به صفحات
اگر خزیدن های منظم را در حسابرسی سایت نیز برنامهریزی کنید، هشدارهایی در مورد مسائل جدید سئو دریافت خواهید کرد تا بتوانید قبل از ایجاد مشکل آنها را برطرف کنید.
4. تحقیقات کلمات کلیدی را انجام دهید و صفحاتی را برای محصولات یا خدمات خود ایجاد کنید
مردم اغلب محصولات یا خدمات خاصی را به جای کاری که کسب و کار شما انجام می دهد جستجو می کنند. برای مثال، آنها ممکن است به جای «نرمکش نزدیک من» به دنبال «بازسازی حمام در نزدیکی من» باشند.
اگر آنها این کار را انجام دهند، Google تمایل دارد صفحات مربوط به آن سرویس را نشان دهد، نه صفحات اصلی لوله کش ها.
ممکن است برای رتبه بندی برای این شرایط تلاش کنید مگر اینکه این صفحات را داشته باشید.
اما ممکن است فکر کنید، «من خدمات زیادی ارائه میدهم. من زمان کافی برای ایجاد صفحات برای همه آنها ندارم
تحقیق کلیدواژه پاسخ است. این فرآیند کشف کلمات و عباراتی است که مشتریان شما در گوگل تایپ می کنند. می توانید از آن برای یافتن محصولات یا خدماتی که بیشتر در جستجوی آنها هستند استفاده کنید و سپس ایجاد صفحاتی درباره آنها را اولویت بندی کنید.
در اینجا نحوه انجام آن آمده است:
- تمام محصولات یا خدماتی را که ارائه می دهید طوفان فکری کنید
- آنها را در Ahrefs بچسبانید کاوشگر کلمات کلیدی (حتما کشوری را که در آن هستید انتخاب کنید)
شما کلمات کلیدی را خواهید دید که بر اساس حجم جستجوی ماهانه تخمینی آنها از زیاد به پایین مرتب شده اند:
این باید به شما ایده خوبی از علاقه نسبی به محصولات یا خدماتی که ارائه می دهید و صفحاتی که باید ایجاد آنها را در اولویت قرار دهید، می دهد.
اینها جلدهای ملی هستند، اما واقعاً نباید مهم باشد. اگر سرویسی محبوبتر از سرویس دیگری در سطح ملی است، احتمالاً در منطقه محلی که کسبوکار شما در آن فعالیت میکند نیز محبوبتر است. تنها هشدار این است که شما چیزی مانند خدمات HVAC ارائه می دهید و آب و هوای کشور شما از منطقه ای به منطقه دیگر بسیار متفاوت است.
به عنوان مثال، اگر چیزی است که شما ارائه می دهید، داشتن صفحه ای برای سرویس دیگ بخار منطقی است.
5. اطلاعات مفید محصول و خدمات را به جستجوگران بدهید
داشتن صفحاتی در مورد محصولات و خدمات شما یک چیز است، اما شما همچنین باید مطمئن شوید که آنها آنچه را که می خواهند بدانند به جستجوگران می گویند. اگر مشتریان خود را به خوبی بشناسید، احتمالاً می توانید به راحتی تا نیمه راه بروید. اما همیشه بهتر است کمی تحقیق کنید.
به عنوان مثال، من اخیراً به دنبال کسی بودم که بویلر ما را تعمیر کند
روند من کمی به این صورت پیش رفت:
- در گوگل عبارت “تعمیر بویلر نزدیک من” را جستجو کرد
- نگاهی گذرا به بررسیها و وبسایتهای کسبوکارهای با رتبه برتر داشتیم
- به آنها امیدوار کننده ترین ها می گویند
من می دانستم که مارک دیگ بخار ما خیلی رایج نیست، بنابراین به طور خاص به دنبال مهندسانی بودم که در وب سایت های خود به کار با مارک ما اشاره کردند. از بین ده ها سایتی که بررسی کردم، فقط یکی به این اشاره کرد:
در نتیجه، این اولین شرکتی بود که با آن تماس گرفتم.
اگر مهندسان دیگر فقط کمی تحقیق در مورد کلمات کلیدی انجام داده بودند، می دانستند که این چیزی است که مشتریان به آن اهمیت می دهند و آن را در صفحات خود قرار می دادند.
در اینجا چگونه می توانید این کار را در Ahrefs انجام دهید:
- رفتن به کاوشگر کلمات کلیدی
- محصول یا خدمات خود را جستجو کنید (مثلاً «تعمیر بویلر»)
- به گزارش شرایط منطبق بروید
- به تب Cluster by Terms بروید
از اینجا، فهرستی را برای عبارات مشابهی که ممکن است نشان دهنده نوع اطلاعاتی که جستجوگران به دنبال آن هستند را بررسی کنید.
به عنوان مثال، عبارات برجسته شده در زیر همه مارک های دیگ بخار هستند:
من همچنین اشاره به انواع دیگهای بخار مانند نفت، گاز و برق می بینم:
تنها از این بررسی سریع، واضح است که جستجوگران به دنبال مهندسانی هستند که بتوانند نوع و مارک دیگ خود را تعمیر کنند.
اگر شما یک مهندس داخلی دیگ بخار هستید، داشتن این اطلاعات نه تنها به جستجوگران کمک می کند، بلکه باعث صرفه جویی در وقت تلف شده برای پاسخ دادن به تلفن می شود تا پاسخ شما “اوه، من با آن مارک دیگ کار نمی کنم، متاسفم!” .
آیا این می تواند به شما کمک کند تا رتبه بالاتری کسب کنید؟
به احتمال زیاد بله.
به عنوان مثال، اگر در گوگل برای مهندسان محلی که با نام تجاری دیگ بخار ما کار می کنند، جستجو کرده بودم، وب سایت مهندس که در واقع رتبه های نام تجاری را در جایگاه 3 ذکر می کند:
6. چند بک لینک بسازید
بک لینک ها یک عامل رتبه بندی شناخته شده هستند. تنها مشکل این است که دریافت بک لینک های با کیفیت بسیار آسان نیست. (این چیزی است که آنها را به یک عامل رتبه بندی خوب تبدیل می کند.)
برای کسب و کارهای کوچک، استفاده از روابط موجود نقطه شروع خوبی است.
در اینجا چند ایده وجود دارد:
- به تامین کنندگان گواهی ارائه دهید. اینها اغلب در سایت های خود همراه با یک پیوند برجسته می شوند.
- نورافکن های مشتری را منتشر کنید. برای مثال، اگر یک لوله کش هستید که اخیراً به بازسازی کلیسای محلی خود کمک کرده اید، آن را بنویسید و در مورد آن پینگ کنید. آنها ممکن است آن را در وب سایت خود نشان دهند.
- صفحههای استوکیست را راهاندازی کنید. به عنوان مثال، اگر فروشگاه شما آبجوی محلی را در اختیار دارد، ببینید آیا کارخانه آبجوسازی سهامداران خود را در وب سایت خود فهرست کرده است یا خیر. اگر اینطور است، معمولاً فقط با پرسیدن می توانید برجسته شوید.
من همچنین توصیه می کنم سعی کنید بهترین بک لینک های رقبای خود را تکرار کنید. برای پیدا کردن اینها، سایت آنها را به Ahrefs وصل کنید کاوشگر سایت و بررسی کنید بک لینک ها گزارش دهید.
اگر چیزهای زیادی برای مرور وجود دارد، فیلتر «بهترین پیوندها» را تغییر دهید تا موارد را محدود کنید.
برای مثال، این لوله کش محلی دو پیوند از سایت هایی دارد که کسبوکارهای کوچک را فهرست میکند که به بهداشت و سایر کارکنان کلیدی تخفیف میدهند:
هر دوی اینها پیوندهای بسیار آسانی برای تکرار خواهند بود (با فرض اینکه از ارائه این تخفیف خوشحال هستید!)
- 9 تاکتیک آسان لینک سازی محلی
- چگونه بک لینک های رقبای خود را پیدا کنید (و آنها را برای خود به دست آورید)
7. نظرات خود را بخواهید و به آنها پاسخ دهید
خود گوگل توصیه می کند صاحبان مشاغل کوچک به مشتریان یادآوری کنند که نظرات خود را بگذارند و برای ایجاد اعتماد به آنها پاسخ دهند:
همانطور که گوگل می گوید، ساده ترین راه برای انجام این کار، ایجاد و به اشتراک گذاری پیوندی به نمایه کسب و کار خود با مشتریان است. میتوانید این کار را در ایمیلهای «تشکر»، در پایان تعاملات پشتیبانی مشتری، یا به سادگی با قرار دادن پیوند یا کد QR روی رسیدها انجام دهید.
این نیز احتمالاً به رتبهبندی «بسته نقشه» شما کمک میکند، حداقل بر اساس نظرسنجی BrightLocal. این بیان می کند که 17 درصد از سئوکاران، بررسی ها را مهم ترین عامل رتبه بندی می دانند.
اما خود را محدود به درخواست و پاسخ دادن به نظرات در نمایه کسب و کار Google خود نکنید. بسیاری از مشتریان به وب سایت های دیگر نیز اعتماد دارند. اگر میپرسید کدام سایتهای بررسی برای کسبوکار کوچک شما اهمیت بیشتری دارند، نام آن را در گوگل جستجو کنید و در نتایج به دنبال سایتهای بررسی دیگر بگردید.
به عنوان مثال، نظرات در TripAdvisor برای پیتزا فروشی مورد علاقه من به وضوح مهم است:
برای فروشگاه بطری های صنایع دستی محلی مورد علاقه من، سایت های بررسی طاقچه مانند RateBeer و Untapped مهم تر به نظر می رسند:
سوالات متداول
سئوی کسب و کارهای کوچک چیست؟
سئوی کسب و کارهای کوچک فرآیند بهبود حضور آنلاین شما برای جذب مشتریان بیشتر از گوگل و سایر موتورهای جستجو است. تقریباً همیشه به شدت حول بهینه سازی برای جستجوهای محلی می چرخد.
مزایای سئو کسب و کارهای کوچک چیست؟
سه مزیت اصلی انجام سئو برای کسب و کار کوچک شما وجود دارد:
- آگاهی بیشتر از برند نمایش آنلاین در مکان های بیشتری به این معنی است که افراد بیشتری با کسب و کار شما آشنا می شوند.
- ترافیک بیشتر رتبه بالاتر در گوگل و سایر موتورهای جستجو منجر به ترافیک بیشتر می شود.
- مشتریان بیشتر. تا زمانی که ترافیک شما هدفمند باشد، مشتریان یا مشتریان بیشتری را به همراه خواهد داشت.
تفاوت بین سئوی مشاغل کوچک و سئوی محلی چیست؟
مگر اینکه محصولات یا خدماتی را فراتر از منطقه محلی خود بفروشید، نه چندان.
اگر کسب و کار کوچک شما محصولات را در سطح ملی یا بین المللی می فروشد، چک کردن راهنمای ما برای سئوی تجارت الکترونیک یا راهنمای ما برای سئوی بین المللی.
اگر کسب و کار کوچک شما خدمات را در چندین مکان می فروشد (به عنوان مثال، کرایه ماشین)، بخوانید راهنمای ما برای تحقیق کلمات کلیدی محلی برای یادگیری نحوه بهینه سازی برای آن.