تخصص ما: سئو و فروش اینترنتی = رشد کسب و کار آنلاین شما (۰۹۰۲۰۹۱۴۵۷۰)

آیا باید در سئو از کلمات کلیدی غلط املایی استفاده کنید؟

آنچه در این مقاله می خوانید:

راه‌های زیادی برای افزایش نفوذ آنلاین وجود دارد، اما هدف قرار دادن کلمات کلیدی غلط املایی یکی از آن‌ها نیست، حداقل در بهینه‌سازی موتورهای جستجو یک روش قدیمی و غیرمجاز سئو (کلاه سیاه) که استفاده از کلمات کلیدی غلط، بیشتر به تلاش‌های سئوی شما آسیب می‌زند تا اینکه به آنها کمک کند. برای اطلاعات بیشتر، ادامه مطلب را بخوانید.

کلمات کلیدی غلط املایی چیستند؟

غلط املایی کلیدواژه‌ها کلمات کلیدی حاوی غلط‌های املایی هستند، مانند «saerch engine» در مقابل «search engine». پیش‌تر، متخصصان سئو از کلمات کلیدی غلط املایی استفاده می‌کردند، زیرا موتورهای جستجو روی نمایش محتوایی تمرکز داشتند که از این کلمات استفاده می‌کرد.دقیق عبارات در مقابل تشخیص غلط املایی و سپس بازگرداندن محتوای مرتبط.

چرا در سئو از کلمات کلیدی غلط املایی استفاده کنیم؟

در ابتدا، افراد در سئو از کلمات کلیدی غلط املایی استفاده می‌کردند چون این روش با عملکرد موتورهای جستجو سازگار بود.

در اوایل پیدایش اینترنت، موتورهای جستجو نمی‌توانستند غلط‌های املایی را تشخیص و تصحیح کنند. وقتی کسی عبارت «cd playre» را جستجو می‌کرد، این همان عبارتی بود که موتور جستجو در فهرست خود می‌دید و براساس آن جستجو می‌کرد. بنابراین، متخصصان سئو با تولید محتوایی که هدف آن کلمات کلیدی غلط املایی پرکاربرد بود، واکنش نشان دادند.

البته، موتورهای جستجو امروزه به این شکل کار نمی‌کنند.

حالا می‌توانند غلط‌های املایی را تشخیص دهند و بفهمند جستجوگر واقعا دنبال چه چیزی است، مثلا «سی‌دی پلیر» در مقابل «سی‌دی پلی‌ر». علاوه بر پیشنهاد کلمه کلیدی اصلاح‌شده، موتورهای جستجو نتایج جستجوی صحیح‌الاملا را هم نمایش می‌دهند که تغییری قابل توجه نسبت به سال‌های قبل است.

مشاهده این مطلب  قوانین نگارش متاتگ عنوان

آیا باید برای سئو، از کلمات کلیدی غلط املایی استفاده کرد؟

نه برای سئو نباید از کلمات کلیدی غلط املایی استفاده کنید.

با اینکه برخی متخصصان سئو مخالفند، اما ما با بیش از ۲۵ سال سابقه در این صنعت دریافته‌ایم که هدف قرار دادن کلمات کلیدی غلط املایی برای سئو امروزی کارساز نیست. از دیدگاه ما، این روش … روش‌های غیرقانونی و خلاف اخلاق و از ابتدا همین‌طور بوده است.

Google logo

سیستم‌های ما ابتدا تلاش می‌کنند کل عبارت جستجوی شما را رمزگشایی یا درک کنند. سپس، بر اساس درک کلی ما از آنچه می‌خواهید، بهترین جایگزین‌ها را برای کلمات غلط املایی در عبارت جستجو پیشنهاد می‌دهیم. مثلاً، از کلمات دیگر در عبارت «هزینه متوسط خانه ساحلی» می‌توانیم بفهمیم که احتمالا به دنبال اطلاعاتی درباره «هزینه متوسط خانه» هستید.

پاندی نایک، عضو ارشد و معاون گوگل در بخش جستجو منبع

علاوه بر این، موتورهای جستجو مانند گوگل بر بهبود مفاهیم زیر در محتوا تاکید داشته‌اند:

  • کیفیت
  • اقتدار
  • اعتمادپذیری
  • تخصص

این فشار ناشی از ای-ای-اِی-تی که مخفف تجربه، تخصص، اعتبار و اعتمادپذیری است عامل رتبه‌بندی برای الگوریتم موتور جستجوی گوگل. انتشار محتوایی پر از غلط‌های املایی، نشان‌دهنده تجربه، تخصص، اعتبار یا قابل اعتماد بودن نیست.

علاوه بر کهنه و ناکارآمد بودن، به این فکر کنید که غلط‌های املایی چه تأثیری بر برداشت شما از برندها می‌گذارند، به‌خصوص در جاهایی که اعتماد اهمیت حیاتی دارد، مانند … مرکز درمانی یا بخشی از یک کسب‌وکار حق امتیاز .

هرچند ممکن است اشتباه پیش بیاید، اما غلط املایی در عنوان، سر تیترها و محتوا، نشان می‌دهد که کسب‌وکار شما به جزئیات اهمیت نمی‌دهد. این مسئله حتی ممکن است نظر کاربر را درباره دانش شما در مورد موضوع مورد نظر تحت تاثیر قرار دهد. بنابراین اگر می‌پرسید، … آیا گرامر در بازاریابی محتوا اهمیت دارد؟ بله، تاثیر می‌گذارد. اشتباهات گرامری و غلط‌های املایی می‌توانند بر میزان اعتماد کاربران به محتوای شما تاثیر منفی بگذارند.

مشاهده این مطلب  سئو برای وب‌سایت جدید: راهنمای آغازین برای مبتدیان

اولین برداشت‌ها مهم هستند و استفاده از کلمات کلیدی غلط، برداشت منفی و ماندگاری ایجاد می‌کند.

هدف‌گذاری کلمات کلیدی خود را با yaseomi بهبود ببخشید

حالا که فهمیدید استفاده از کلمات کلیدی غلط در سئو بی‌اثر است، از این دانش برای بهبود هدف‌گیری کلمات کلیدی خود استفاده کنید. اگر به دنبال کمک در زمینه بهینه‌سازی موتورهای جستجو هستید، ببینید تیم برنده‌ی جایزه ما از متخصصان این صنعت چه کاری می‌توانند انجام دهند. تماس با ما امروز!

پرسش‌های متداول درباره کلمات کلیدی غلط املایی در سئو

درباره کلمات کلیدی غلط املایی در سئو بیشتر بدانید:

به جای کلمات کلیدی غلط املایی، چه چیزی را هدف قرار دهم؟

به جای کلمات کلیدی غلط املایی، از انواع کلمات کلیدی سئو زیر استفاده کنید:

  • کلمات کلیدی بدون حجم که جستجوی کمی یا تقریباً هیچ جستجویی ندارند.
  • کلمات کلیدی بلندکه شامل سه یا چهار کلمه است
  • کلمات کلیدی کوتاه که شامل یک یا دو کلمه است.

معمولا به مشتریان خود توصیه می‌کنیم ابتدا روی کلمات کلیدی بلند تمرکز کنند، سپس کلمات کلیدی کوتاه و در نهایت کلمات کلیدی بدون حجم جستجو. کلمات کلیدی بلند ترجیح داده می‌شوند زیرا معمولا ترافیک هدفمندتری جذب می‌کنند و به کسب‌وکارها کمک می‌کنند تا بیشترین تاثیر را از ترافیک وب‌سایت خود بگیرند.

ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی مانند گوگل ترندز اهرِفس، کلمات‌کلیدی اِوری‌وِر، سِمروش و… سئو دات کام ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی برای پیدا کردن عبارات جستجوی بلند (Long-tail) از ایده‌های کلمات کلیدی، بازخورد تیم داخلی یا رتبه‌بندی رقبا فوق‌العاده هستند. به شخصه ما طرفدار Ahrefs و Semrush هستیم که ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی پولی هستند.

مشاهده این مطلب  6 روش بسیار موثر سئو برای افزایش رتبه سایت شما

برای راهنمایی بیشتر در مورد تحقیق کلمات کلیدی، راهنمای گام به گام ما را ببینید. چگونه کلمات کلیدی را تحقیق کنیم .

آیا غلط‌های املایی در سئو اشکالی دارد؟

خب، اگر ناخواسته در نوشته‌تان غلط املایی داشته باشید چه می‌شود؟

این بستگی به شدت و فراوانی غلط‌های املایی دارد. برای مثال، اگر غلط املایی شما کلمه‌ای توهین‌آمیز بسازد، می‌تواند روی رتبه‌بندی و تجربه کاربری شما تأثیر منفی بگذارد. اما یک غلط املایی معمولی و تکی، احتمالا تأثیری نخواهد داشت.

اما اینجا جایی است که اقدامات پیشگیرانه بهترین دوست شما هستند.

ابزارهای ویرایش متنی مانند مایکروسافت ورد، گرامرلی و همینگوی ادیتور می‌توانند به شما در پیدا کردن و تصحیح غلط‌های تایپی کمک کنند. اگر به چنین ابزاری دسترسی ندارید، متن خود را از پایین به بالا بخوانید یا از کسی (مثل همکارتان یا دوستتان) بخواهید آن را بررسی کند.

در مورد هدف قرار دادن کلمات کلیدی غلط املایی چه باید بکنم؟

در مورد محتوای موجودی که کلمات کلیدی غلط املایی دارد، گزینه‌هایی در اختیار دارید، از جمله:

  • آدرس اینترنتی شما، نسخه‌های صحیح و غلط املایی را هدف قرار می‌دهد.در این شرایط، توصیه می‌کنیم غلط‌های املایی آدرس اینترنتی خود را اصلاح یا حذف کنید. همزمان با انجام این به‌روزرسانی‌ها، هر گونه مشکل دیگری را نیز بررسی و برطرف کنید. تکرار بیش از حد کلمات کلیدی و هر چیز دیگری بهینه‌سازی‌های بیش از حد .
  • آدرس اینترنتی شما به نسخه غلط املایی و آدرس اینترنتی دیگری به نسخه صحیح اشاره دارد.در این شرایط، پیشنهاد می‌کنیم ایجاد یک انتقال به صفحه دیگر از نسخه غلط املایی به آدرس اینترنتی دوم که به کلمه کلیدی صحیح اشاره دارد.
مشاهده این مطلب  ۲۰ نکته برتر برای بهترین استفاده از پینترست
جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

مشاور و مجری سئو سایت های شرکتی، فروشگاهی، کارخانه ها و برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در مشهد، تهران و ایران | سئو (SEO) با جواد یاسمی

آخرین مقالات

چگونه نرخ رها کردن سبد خرید را کاهش دهیم - 12 روش قدرتمند برای افزایش نرخ تبدیل در مرحله تسویه حساب

سبدهای خرید رها شده یکی از بزرگترین مشکلاتی است که همه فروشندگان تجارت الکترونیک با آن دست و پنجه نرم...

12 راه برای تقویت سئو با کنسول جستجوی گوگل

به دنبال ارتقای رتبه و افزایش ترافیک هستید؟ در این صورت، کنسول جستجوی گوگل (GSC) ابزاری ضروری برای سئو...

راهنمای ضروری بهینه‌سازی موتورهای جستجو

  بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO) به بهبود عملکرد وب‌سایت شما در موتورهای جستجو مانند گوگل کمک می‌کند...

۲۰ نکته برتر برای بهترین استفاده از پینترست

  چرا باید از پینترست استفاده کرد؟ به‌طور خلاصه، پینترست محرکی فوق‌العاده برای جذب ترافیک و ویترینی...

آیا می‌دانید رقبای شما چه کارهایی می‌کنند؟

نگاه داشتن به رقبا برای پیشتازی در کسب‌وکار ضروری است. شناخت نقاط قوت رقیب به شما کمک می‌کند تا شکاف‌های...

چاپ درخواستی: پاسخ به پرسش‌های متداول شما

پس در مورد چاپ حسب سفارش شنیده‌اید و می‌خواهید بدانید که آیا برای شما مناسب است یا نه. خوب، این را در...

قوانین نگارش متاتگ عنوان

عنوان متا خلاصه‌ای کوتاه از صفحه‌ی شماست که هم موتورهای جستجو و هم کاربران وب می‌توانند از آن برای درک...

استراتژی بلندمدت نرخ تبدیل

بهینه‌سازی نرخ تبدیل: چرا یک استراتژی بلندمدت و تکرارشونده بهترین گزینه است نرخ تبدیل، کلید موفقیت در...

خودکارسازی ایمیل‌های فروش شاپفای

افزایش فروش در فروشگاه شاپيفای با کمپین‌های خودکار ایمیل مارکتینگ   در وقت خود صرفه‌جویی می‌کنید...

5 اپلیکیشن برتر Shopify در سال 2023

۵ اپلیکیشن برتر شاپایف در سال ۲۰۲۳، برگزیده تیم ما یکی از دلایل موفقیت شاپيفای در ساخت وبسایت، انعطاف‌پذیری...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • تماس
  • تلگرام
  • واتساپ
× Send

خدمات سئو، طراحی سایت و گوگل

در گوگل دیده شوید و اینترنتی بفروشید.

ثبت سفارش > 09020914570