تخصص ما: سئو و فروش اینترنتی = رشد کسب و کار آنلاین شما (۰۹۰۲۰۹۱۴۵۷۰)

6 روند سئو در سال 2024 که باید بدانید

آنچه در این مقاله می خوانید:
گرایش‌های سئو در سال 2024
  1. بیشتر بخور
  2. هوش مصنوعی و یادگیری ماشین
  3. تاکید بیشتر بر شاخص‌های اصلی وب گوگل
  4. بهینه‌سازی جستجوی صوتی
  5. بهینه‌سازی ویدیو و تصویر
  6. محتوای شخصی‌سازی‌شده و متناسب با نیاز کاربر

با افزایش قابلیت‌های جستجو و تولید محتوای مولد هوش مصنوعی ابزارهای جستجو به‌طور مرتب در حال تغییر و تحول هستند، بنابراین تعجبی ندارد که درباره آینده سئو در سال 2024 سوال کنیم.

موتورهای جستجو، فضایی پویا و پر از رقابت برندها برای جلب توجه کاربران هستند؛ به همین دلیل، بهینه‌سازی استراتژی‌های سئو برای کسب‌وکارها در سال 2024، برای پیشی گرفتن از رقبا، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

خبر خوب این است که می‌توانید شروع به ساخت استراتژی بهینه‌سازی موتور جستجو این با توجه به روندهای نوظهور انعطاف‌پذیر است و با کمک این شش روند سئو در سال 2024 از رقبا متمایز می‌شود.

بینش‌هایی ازWebFX logo

من سئو را به ماشین تشبیه می‌کنم؛ هرچند هنوز چهار چرخ و فرمان داریم، اما ظاهر و قابلیت‌های آنچه می‌رانیم تغییر کرده است.

تغییرات سئو هم، چه در مورد محتوای مفید، چه تجربه صفحه و چه SGE (که همه این‌ها در کمتر از سه سال رخ داده‌اند).

به همین دلیل، حفظ سئو اهمیت دارد و باید رویکردی فعالانه برای پیشرفت استراتژی سئو اتخاذ کرد.

a woman with long hair is smiling in a black and white photo .

سارا، کارشناس سئو در وب‌افکس

بیشتر بخور

تجربه، تخصص، اعتبار و اعتماد (E-E-A-T) در سال آینده برای تولید محتوای سئو اهمیت فزاینده‌ای پیدا خواهند کرد. به طور خاص، تجربه احتمالا وزن بیشتری در رتبه‌بندی صفحات خواهد داشت. موتورهای جستجو .

چگونگی نشان دادن E-E-A-T به موتورهای جستجو

پس، E-E-A-T چیست؟ و چگونه می‌توانید این را نشان دهید؟ در مورد E-E-A-T، تجربه به اعتبار و دانش منابع اشاره دارد. با توجه به تأکید گوگل بر تجربه منابع در یک موضوع یا حوزه خاص، اثبات تجربه و اعتبار صفحات وب در مورد موضوعات مختلف برای رتبه‌بندی بالاتر در موتورهای جستجو، بیش از پیش ضروری خواهد شد.

مشاهده این مطلب  آموزش سئو پادکست

مثلاً، مقالاتی که کارگردانان و منتقدان فیلم نام‌آشنا می‌نویسند، می‌توانند اعتبار و… بهینه‌سازی موتور جستجو برای سرگرمی وب‌سایت‌ها

در زیر چند راه برای کسب‌وکارها آمده است که می‌توانند E-E-A-T (و مهم‌تر از آن، تجربه) را به گوگل نشان دهند:

  • با ارائه اطلاعات دقیق، ارزش محتوای خود را ثابت کنید.
  • با درج مطالعات موردی و برجسته کردن نظرات و گواهی‌نامه‌های قابل تأیید، نشان دهید که انسان‌های واقعی پشت وب‌سایت شما هستند.
  • مطمئن شوید محتوای شما عاری از هرگونه … است. اشتباهات دستوری غلط‌های تایپی، اطلاعات نادرست و لینک به منابع معتبر
  • به کمک در خلق محتوا نیاز دارید؟ نگران نباشید! بسیاری از کسب‌وکارها به خدمات سئو محتوا تولید محتوای تخصصی و حرفه‌ای در حوزه صنعت

هوش مصنوعی و یادگیری ماشین

گوگل برای درک بهتر هدف جستجو و ارائه نتایج بهتر، از یادگیری ماشین و هوش مصنوعی در رمزگشایی پرس و جوها استفاده می‌کند، به همین دلیل بهینه‌سازی موتور جستجوی هوش مصنوعی روند مهمی است که باید برای سال آینده به آن توجه کرد.

هوش مصنوعی با توجه به موقعیت مکانی و جستجوهای قبلی کاربران، نتایج جستجو را شخصی‌سازی می‌کند. انتظار می‌رود در سال 2024، هوش مصنوعی و یادگیری ماشین تأثیر بسیار بیشتری بر نحوه ارائه نتایج جستجو توسط موتورهای جستجو داشته باشند.

برای استفاده از این روند سئو در سال 2024، کسب‌وکارها باید به… محتوای با کیفیت بالا تولید کنید این به نیت جستجو پاسخ می‌دهد، ارزش ارائه می‌کند و با تمرکز بر کاربر است. همچنین استفاده از روش‌های مختلف می‌تواند مفید باشد. ابزارهای هوشمند شامل محتوای هوش مصنوعی ابزارهایی برای بهبود کلمات کلیدی و تحلیل عملکرد سئو رقبا

مشاهده این مطلب  وب‌سایت من درآمدی ندارد — چه کار کنم؟

بینش‌هایی ازWebFX logo

با توجه به تمرکز گوگل بر نتایج جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی و راه‌اندازی نسخه آزمایشی SGE، جامعه سئو باید خود را برای افزایش جستجوهای بدون کلیک آماده کند.

برای اینکه منبع آن اطلاعات باشیم، باید به استفاده صحیح از نشانه‌گذاری داده‌های ساختاریافته و بهینه‌سازی اسنیپت‌های برجسته ادامه دهیم تا منبع محتوای هوش مصنوعی باشیم.

Jordan

مشاور ارشد بازاریابی اینترنتی و سرپرست عملیات پشتیبانی عملکرد

تاکید بیشتر بر شاخص‌های اصلی عملکرد وب گوگل

یکی دیگر از پیش‌بینی‌های سئو برای سال 2024 که باید به آن توجه کرد، اهمیت بیشتر به شاخص‌های اصلی عملکرد وب گوگل شاخص‌های اصلی وب گوگل مجموعه‌ای از معیارها برای سنجش تجربه کاربری یک صفحه وب هستند. این شاخص‌ها شامل سرعت بارگذاری، دسترسی‌پذیری و پایداری بصری صفحات می‌شوند.

سرعت سایت

سرعت سایت همانطور که می‌دانیم، جزء اصلیِ الگوریتم رتبه‌بندی گوگل اکنون، سرعت بالای وب‌سایت برای کسب‌وکارها، امری ضروری برای حفظ رتبه‌های بالای موتورهای جستجو است.

هیچ‌کس دوست ندارد منتظر بارگذاری وب‌سایت بماند. اگر هر صفحه‌ی سایت مدت زمان زیادی طول بکشد تا محتوا را نمایش دهد، اوضاع بدتر هم می‌شود. بررسی و بهبود سرعت سایت در سال 2024 برای کسب‌وکارها ضروری است.

نمایه سازی اول موبایل و واکنش گرایی

یکی دیگر از روندهای سئو که با معیارهای اصلی وب گوگل باید به آن توجه کرد، ایندکس اول موبایل و طرح‌های واکنش‌گرا است.

نمایه سازی اول موبایل همچنان بر رتبه بندی موتورهای جستجو تاثیرگذار خواهد بود، بنابراین کسب و کارها و توسعه دهندگان وب باید اطمینان حاصل کنند که سایت‌هایی با قابلیت تطبیق با موبایل می‌سازند که تجربه‌ای یکپارچه و بدون نقص را برای کاربران، صرف نظر از دستگاهی که از آن جستجو می‌کنند، ارائه دهند.

مشاهده این مطلب  Google Bard در مقابل ChatGPT: چه تفاوت هایی با هم دارند؟

بهینه‌سازی جستجوی صوتی

شیوه‌ی تعامل مردم با موتورهای جستجو در حال تغییر است. به جای تایپ کردن پرس‌وجو‌ها در نوار جستجو، مردم از دستیارهای صوتی مانند سیری، الکسا و گوگل اسیستنت برای جستجوی صوتی استفاده می‌کنند.

بهینه‌سازی وبسایت‌ها برای جستجوی صوتی، از روندهای سئو در سال 2024 است که نباید نادیده گرفته شود، زیرا می‌تواند بر رتبه‌بندی سایت و دید کلی آنلاین شما تأثیر بگذارد.

بهینه‌سازی سایت برای جستجوی صوتی

بهینه‌سازی وب‌سایت برای جستجوی صوتی به معنای درک و استفاده از زبان محاوره‌ای در محتوا برای انعکاس نحوه پرسش افراد از دستیاران صوتی است. روش دیگر بهینه‌سازی برای جستجوی صوتی، هدف قرار دادن کلمات کلیدی مرتبط و بلند و ارائه پاسخ‌های جامع اما مختصر به پرسش‌های جستجو است.

بهینه‌سازی ویدیو و تصویر

رقابت در موتورهای جستجو رو به افزایش است و حجم کلمات کلیدی اشباع شده، امری رایج شده است. نتیجه؟ سایت‌ها برای متمایز شدن از رقبا و کسب رتبه بالاتر، محتوای خود را با المان‌های چندرسانه‌ای متنوع می‌کنند.

محتوای نوشته‌شده تنها چیزی نیست که موتورهای جستجو هنگام رتبه‌بندی صفحات وب به آن توجه می‌کنند. به‌طور خاص، بهینه‌سازی‌شده فیلم‌ها و تصویرها در فرایند رتبه‌بندی موتورهای جستجو اهمیت بیشتری پیدا می‌کنند و می‌توان با اطمینان گفت که در سال آینده تأثیر قابل توجهی بر سئو خواهند گذاشت.

بهینه‌سازی ویدیوها برای موتورهای جستجو

محتوای بصری مثل ویدئو، ارزش و عمق بیشتری به محتوای وب‌سایت شما می‌افزاید. استفاده از ویدئو همراه با متن، باعث شکسته شدن انسجام متن و ایجاد خوانایی بهتر می‌شود. تجربه کاربری تجربه کاربری

برای بهینه‌سازی محتوای ویدیویی برای موتورهای جستجو، چند کار می‌توانید انجام دهید:

  • برای کمک به کاربران کم شنوا زیرنویس به ویدیوها اضافه کنید و محتوایی برای فهرست‌بندی موتورهای جستجو فراهم کنید یا رونوشت ویدیو را درج نمایید.
  • اطمینان حاصل کنید که ویدئوها ارزش افزوده‌ای به محتوای نوشتاری داشته باشند (یعنی ویدئوها مرتبط با محتوا باشند).
  • عنوان و توضیحات ویدیوها را به‌روزرسانی کنید تا محتوای ویدیو را دقیقاً منعکس کند.
  • تصاویر کوچک جذاب ویدیویی انتخاب کنید
مشاهده این مطلب  over optimization چیست؟

بهینه‌سازی تصاویر برای سئو

راه دیگر برای از بین بردن یکنواختی متن در صفحات وب، استفاده از تصاویر است. بهینه سازی تصاویر برای موتورهای جستجو (این نکات را به خاطر بسپارید)

  • از المان‌های استاندارد تصویر HTML برای کمک به خزنده‌های وب در یافتن محتوای شما استفاده کنید.
  • تصاویر باید با اندازه‌های مختلف صفحه و دستگاه‌ها سازگار باشند.
  • از فرمت‌های تصویری صحیح مانند JPEG، PNG، GIF، WebP، SVG و BMP استفاده کنید.
  • از نام‌های پرونده، متن جایگزین و عناوین توصیفی برای افزایش دسترسی استفاده کنید.

محتوای شخصی‌سازی‌شده و متمرکز بر کاربر

آخرین روند سئو در سال 2024، چیزی است که احتمالا پیش از این شنیده‌اید. برای رسیدن به اهداف سئوی خود در سال جدید، محتوای متمرکز بر کاربر تولید کنید که به‌طور واضح به نیت جستجوی کاربر پاسخ دهد. در نهایت، محتوایی که برای وب‌سایت خود می‌سازید، برای کاربران است، درست است؟

هدف کاربر و نیت جستجوی او، ارائه دقیقاً همان چیزی است که جستجوگران در محتوای شما می‌خواهند. از همه مهم‌تر، شما می‌خواهید در ابتدای محتوای خود به نیت جستجو پاسخ دهید و ارزش افزوده‌ای ارائه کنید که آن‌ها را ترغیب به ماندن در صفحه شما کند.

مثلاً اگر کلمه کلیدی هدف شما «خدمات بازاریابی دیجیتال» باشد، می‌توانید با اطمینان نتیجه بگیرید که کاربر می‌خواهد در مورد آن اطلاعات کسب کند. خدمات بازاریابی دیجیتال از جمله مثال‌ها استفاده کنید. با این روش می‌توانید صفحه‌ی خود را طوری طراحی کنید که به این پرسش‌ها پاسخ دهد.

در نهایت، خلق محتوای متمرکز بر کاربر به معنای کمک به کاربران برای یافتن اطلاعات مورد نیازشان بدون دردسر است.

مشاهده این مطلب  الگوریتم پاندا گوگل

زمان سئو خود را نصف کنید

رتبه‌بندی‌ها را دنبال کنید، رقبا را تحلیل کنید و محتوای خود را سریع‌تر بررسی کنید یاسئومی رایگان امتحان کنید.

استراتژی سئو خود را برای سال 2024 با yaseomi بهینه کنید

آماده‌اید این روندهای سئو در سال 2024 را در کمپین بعدی خود بگنجانید؟ با yaseomi، گروهی از متخصصان بازاریابی دیجیتال با بیش از 25 سال تجربه در کمک به مشتریان برای موفقیت در پیمودن الگوریتم‌های جستجوی در حال تغییر و پیشی گرفتن از رقبا در نتایج جستجو، همکاری کنید.

با yaseomi آنلاین تماس بگیرید امروز برای آشنایی بیشتر با خدمات سئو ما!

Headshot of a smiling woman, long reddish hair with bangs.

ابی یک متخصص بازاریابی دیجیتال، نویسنده تبلیغاتی و سردبیر ارشد است. او روی بیش از ۲۰۰ کمپین مشتری و وب‌افکس کار کرده و متخصص در تحلیل استراتژی بازاریابی و برنامه‌ریزی بازاریابی دیجیتال خاص هر صنعت است. غیر از نوشتن و ویرایش، احتمالا او را مشغول عکس گرفتن از گربه اش، ساختن لیست پخش جدید، یا رسیدگی به گیاهان آپارتمانی اش خواهید یافت.

جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

مشاور و مجری سئو سایت های شرکتی، فروشگاهی، کارخانه ها و برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در مشهد، تهران و ایران | سئو (SEO) با جواد یاسمی

آخرین مقالات

چگونه نرخ رها کردن سبد خرید را کاهش دهیم - 12 روش قدرتمند برای افزایش نرخ تبدیل در مرحله تسویه حساب

سبدهای خرید رها شده یکی از بزرگترین مشکلاتی است که همه فروشندگان تجارت الکترونیک با آن دست و پنجه نرم...

12 راه برای تقویت سئو با کنسول جستجوی گوگل

به دنبال ارتقای رتبه و افزایش ترافیک هستید؟ در این صورت، کنسول جستجوی گوگل (GSC) ابزاری ضروری برای سئو...

راهنمای ضروری بهینه‌سازی موتورهای جستجو

  بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO) به بهبود عملکرد وب‌سایت شما در موتورهای جستجو مانند گوگل کمک می‌کند...

۲۰ نکته برتر برای بهترین استفاده از پینترست

  چرا باید از پینترست استفاده کرد؟ به‌طور خلاصه، پینترست محرکی فوق‌العاده برای جذب ترافیک و ویترینی...

آیا می‌دانید رقبای شما چه کارهایی می‌کنند؟

نگاه داشتن به رقبا برای پیشتازی در کسب‌وکار ضروری است. شناخت نقاط قوت رقیب به شما کمک می‌کند تا شکاف‌های...

چاپ درخواستی: پاسخ به پرسش‌های متداول شما

پس در مورد چاپ حسب سفارش شنیده‌اید و می‌خواهید بدانید که آیا برای شما مناسب است یا نه. خوب، این را در...

قوانین نگارش متاتگ عنوان

عنوان متا خلاصه‌ای کوتاه از صفحه‌ی شماست که هم موتورهای جستجو و هم کاربران وب می‌توانند از آن برای درک...

استراتژی بلندمدت نرخ تبدیل

بهینه‌سازی نرخ تبدیل: چرا یک استراتژی بلندمدت و تکرارشونده بهترین گزینه است نرخ تبدیل، کلید موفقیت در...

خودکارسازی ایمیل‌های فروش شاپفای

افزایش فروش در فروشگاه شاپيفای با کمپین‌های خودکار ایمیل مارکتینگ   در وقت خود صرفه‌جویی می‌کنید...

5 اپلیکیشن برتر Shopify در سال 2023

۵ اپلیکیشن برتر شاپایف در سال ۲۰۲۳، برگزیده تیم ما یکی از دلایل موفقیت شاپيفای در ساخت وبسایت، انعطاف‌پذیری...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • تماس
  • تلگرام
  • واتساپ
× Send

خدمات سئو، طراحی سایت و گوگل

در گوگل دیده شوید و اینترنتی بفروشید.

ثبت سفارش > 09020914570