ملاقات با مشتریان بالقوه در جایی که هستند، بخش مهمی از موفقیت یک کسبوکار است. برای بیشتر شرکتها، این به معنای ارتباط با افراد از طریق کانالهای دیجیتال مانند موتورهای جستجو و رسانههای اجتماعی است.
بهینهسازی موتورهای جستجو (SEO) بخش مهمی از موفقیت آنلاین است و دسترسی به افراد در سراسر جهان را ممکن میسازد. اگر به دنبال راههایی برای تقویت عملکرد وبسایت کسبوکار خود هستید، نکات و ترفندهای زیر را در نظر بگیرید:
صلاحیت، تجربه، اعتبار و اعتماد خود را نشان دهید.
ساختن تخصص، تجربه، اعتبار و اعتماد (E-E-A-T) زیربنای ایجاد یک استراتژی سئو موفق است. گوگل از استانداردهای E-E-A-T خود استفاده میکند. برای تعیین میزان مرتبط بودن و کیفیت هر وبسایتی که رتبهبندی میکند.
اولین و مهمترین گام در راه تقویت حضور آنلاین شما، این است که محتوای با کیفیت بالا تولید کند چه بخواهید بسازید ویدئوها تصویرها یا کپی کنید، مهم است که داراییهای اطلاعاتی مرتبط با کسبوکارتان تولید کنید و در عین حال به سوالات مخاطبانتان پاسخ دهید.
تلاش برای تولید محتوا به شما کمک میکند تا اعتماد مخاطبان را جلب کرده و در نهایت در زمینهی فعالیت خود، اعتبار کسب کنید. با محتوای ارزشمند، خوانندگان با احتمال بیشتری در صورت نیاز به اطلاعات، به سایت شما مراجعه خواهند کرد، پستهای شما را به اشتراک میگذارند و در محتوای خود به وبسایت شما لینک میدهند.
هر یک از این موارد، به گوگل نشان میدهد که صفحات شما شایسته رتبهبندی بالا هستند.
صفحات قدیمی را بهروزرسانی کنید
تجربه خودتان را در صفحات نتایج جستجو (SERPs) در نظر بگیرید. آیا بیشتر تمایل دارید از صفحهای که در سال گذشته منتشر شده است بازدید کنید یا صفحهای که پنج سال پیش منتشر شده است؟ احتمالاً گزینه جدیدتر را انتخاب میکنید. بهروزرسانی محتوای وبسایتتان یکی از بهترین کارهایی است که میتوانید برای افزایش موفقیت خود انجام دهید و شامل سرمایهگذاری زمانی قابلمدیریت است.
از آنجا که جهان پیوسته در حال پیشرفت است، نگاه داشتن الگوریتمهای قدیمی و آمار نادرست، اتلاف پتانسیل است. به جای اینکه صفحات قدیمیتان خاک بخورند، آنها را بهروز کنید تا دقت و مرتبط بودنشان حفظ شود. موتورهای جستجو مانند گوگل عاشق محتوای جدید با تاریخ انتشار بهروز هستند و به آنها رتبهی بالاتر میدهند.
نکات زیر را برای ویرایش موفق محتوای خود به خاطر بسپارید:
- پیوندهایی به منابع معتبر و بهروز اضافه کنید
- گرافیکهای جدید را اضافه کنید
- یک یا دو پاراگراف جدید بنویسید.
- منابع داده موجود را تأیید کنید
خوانایی سایت خود را بهبود ببخشید
بازدیدکنندگان آنلاین به یک دلیل از سایت شما دیدن میکنند: یافتن پاسخ سوالاتشان. آخرین چیزی که میخواهند انجام دهند، خواندن پاراگرافهای پیچیده و پر از واژههای دشوار است. برای جلوگیری از این سردرگمی، تمرکز خود را بر ارائه محتوای قابل فهم و متناسب با مخاطبان خود بگذارید.
وقتی مخاطب خود را شناختید، میتوانید روی جنبههای فنی دیگر نگارش خود کار کنید.
- از تیترها و زیرتیترها استفاده کنید
- بندها را کوتاه و مختصر بنویسید.
- با استفاده از گلولهها در صورت امکان
ضمناً از ابزاری رایگان مانند استفاده کنید. آزمون خوانایی خوانایی محتوای خود را بررسی کنید!
محتوایی متناسب با هدف کاربر تولید کنید.
هدف جستجو دلیل بازدید مخاطبان از سایت شماست.
این هدف، مشخص میکند که مخاطبان چه چیزی میجویند؛ چه محصولی برای خرید و چه مقالهای برای یادگیری بیشتر دربارهی موضوعی خاص. درک دلیل جستجوی مخاطبان به شما کمک میکند تا محتوای خود را با نیازهای آنها هماهنگ کنید. عمل به این برنامهی عملی، تضمین میکند که محتوای شما مرتبط است و در نتیجه در نتایج جستجو رتبهی خوبی کسب خواهد کرد.
هستند چهار نوع نیت کاربر :
- کاربر به دنبال یادگیری چیزی یا پاسخ به سوالی است.
- کاربر در جستجوی صفحهای خاص است.
- تراکنشی: کاربر میخواهد محصولی بخرد یا خدماتی را استخدام کند.
- تبلیغ: کاربر قبل از تصمیمگیری، محصولات مختلف را با هم مقایسه میکند.
وبسایت خود را با دقت و تفکر طراحی کنید
شما ساختار وبسایت ساختار کلی صفحات سایت را مشخص میکند. این ساختار از طریق پیوندهای داخلی ایجاد میشود و به بازدیدکنندگان امکان پیمایش سریع بین صفحات را میدهد. این ساختار با یک صفحه اصلی واضح که توسط نوار ناوبری با شاخههایی به صفحات درباره ما، وبلاگ و خدمات پشتیبانی میشود، آغاز میشود.
ساختن معماریای دقیق و حسابشده برای ارائه تجربه کاربری مفید .
با این کار، ناوبری عمیق در سایت را تشویق میکنید، کشف محصولات یا خدماتتان را آسانتر میکنید و اعتبار صفحه را به طور یکنواخت توزیع میکنید. معماری سایت شما به موتورهای جستجو کمک میکند تا سایتتان را بهطور دقیق خزش کرده، ایندکس و رتبهبندی کنند.
ساختار وبسایت خود را با مراحل زیر بهبود ببخشید
- نگه دار نشانیهای اینترنتی ساده
- صفحات را یکدست نگه دارید
- یک فهرست راهبری ساده ایجاد کنید
- دسترسی به بیشتر صفحات را در چند کلیک فراهم کنید
- پیادهسازی کن پیوند داخلی
خوشههای موضوعی بسازید
خوشه موضوعی، مشابه ساختار سایت مناسب از طریق لینکدهی، روشی برای دستهبندی بیدردسر صفحات با موضوعات مشابه است. در یک خوشه موضوعی، صفحهی اصلی بهعنوان منبع اصلی اطلاعات برای کل موضوع عمل میکند.
این صفحهٔ آغازین معمولاً مروری کلی بر موضوع مورد نظر است و شامل پیوندهایی به صفحات مختلف محتوا میشود.
این صفحات محتوا باید طیف وسیعی از موضوعات را پوشش دهند و به صفحه اصلی لینک شوند. این کار، صفحه اصلی را بهعنوان مرجعی معتبر معرفی میکند و به افزایش رتبه در موتورهای جستجو میانجامد. هرچه تعداد لینکهای داخلی بیشتر باشد، احتمال نمایش در نتایج جستجو بالاتر میرود.
خوشههای موضوعی، روشهای سادهای برای سازماندهی مؤثرتر سایت شما هستند و میتوانند به شدت به استراتژی سئو شما کمک کنند.
نکتهی اضافی: از ابزارهای سئو مناسب استفاده کنید.
از سئو درونصفحهای و برونصفحهای گرفته تا سئو فنی، شما در بهینهسازی وبسایت خود با حوزههای متعددی روبرو هستید. ابزارهای سئو از گزینههای رایگان تا پولی، با ارائه و سازماندهی دادههای مورد نیازتان، تصمیمگیری آگاهانه در مورد بهینهسازی سئو را آسانتر میکند.
پتانسیل سئو خود را کشف کنید
با یاسئومی فرصتهای وبسایت خود را سریعتر شناسایی کنید و دیده شدن آنلاین خود را افزایش دهید!
در yaseomi، یک برنامه رایگان برای کمک به شما ارائه میدهیم:
- کلمات کلیدی پژوهش
- رصد رقبا
- رتبهبندی آهنگها
- سئو ممیزی
- و بیشتر
yaseomi را رایگان امتحان کنید امروز سفری به دنیای سئو را آغاز کنید
فرصتهای کلمات کلیدی را سریعتر بیابید
تحقیق کلمات کلیدی نباید پیچیده باشد. با یاسئومی آن را ساده کنید!