متن سئو بخشی جدایی ناپذیر از هر استراتژی بازاریابی محتوای موفق است، زیرا به برند شما کمک می کند تا به حداکثر دیده شدن آنلاین برسد، ترافیک ارگانیک ایجاد کند و اقتدار و اعتماد را افزایش دهد.
پیاده سازی یک استراتژی موفق سئو به معنای استفاده از آخرین روش ها برای بهینه سازی سئو داخلی، خارج از صفحه و فنی است.
مهمتر از همه، ایجاد محتوای با کیفیت بالا و در درجه اول برای افراد برای رتبه بندی بالای SERP ضروری است، زیرا گوگل محتوای مفید و کاربرپسند را در اولویت قرار می دهد. مطمئن شوید که تمام محتوا را با در نظر گرفتن SEO توسعه داده اید و رویکرد سئوی خود را به مراحل جداگانه سفر مشتری خود ارائه می دهید.
متون استاد سئو: سایت خود را با محتوای بهینه تقویت کنید
در سال 2023، 68 درصد از کل ترافیک یک وب سایت متوسط از صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) است.. از آنجایی که SERP ها زمانی که مردم به دنبال پاسخ یا راه حل آنلاین می گردند، مقدار زیادی از آنچه را که مردم می بینند تعیین می کنند، تولید محتوایی با بالاترین رتبه ممکن برای کسب و کار شما حیاتی است. این همان چیزی است که بهینه سازی موتور جستجو (SEO) در مورد آن است.
ایجاد متن کامل سئو ترکیبی از دو مهارت است: هنر ایجاد محتوای خوب و علم سئو. همچنین مهم است که مهارتهای خود را به روز نگه دارید، زیرا ترجیحات و نیازهای مخاطبان شما دائماً در حال تغییر است و بهترین روشها برای رتبهبندی بالا در SERP Google نیز در حال تغییر هستند.
در این مقاله، ما شما را با نکات و نکات آن آشنا میکنیم و سپس به بررسی جدیدترین بهترین شیوههای سئو برای ایجاد محتوای بهینهسازی شده که با استراتژی محتوای سئو برنده میخورد، میپردازیم.
متون سئو چیست؟
برای شروع، اجازه دهید یک چیز را روشن کنیم: وقتی در مورد بهینه سازی «موتور جستجو» صحبت می کنیم، اساساً در مورد بهینه سازی متون شما برای رتبه بندی بالا در SERP گوگل صحبت می کنیم. به این دلیل است گوگل در حال حاضر نزدیک به 85 درصد از کل جستجوهای آنلاین را به خود اختصاص داده است. اما اکثر بهترین شیوه های سئو برای هر موتور جستجو قابل اجرا هستند، زیرا گوگل به طور کلی استانداردهایی را برای فناوری های جستجوی آنلاین تعیین می کند.
متون سئو هسته اصلی هر استراتژی بازاریابی محتوای موفقی هستند. یک متن سئو به صورت استراتژیک نوشته و طراحی شده است تا اطمینان حاصل شود که در SERP ها، به ویژه گوگل، تا حد ممکن رتبه بالایی دارد.
این شامل به کارگیری تعدادی از بهترین شیوه ها و تاکتیک های اثبات شده SEO است، از جمله:
- سئو داخل صفحه: بهینه سازی محتوای خود وب سایت برای اطمینان از دیده شدن و ایجاد ترافیک.
- سئو خارج از صفحه: ارسال محتوای بهینه در وب سایت ها و پلتفرم های شخص ثالث (از جمله رسانه های اجتماعی) که ترافیک را به سمت دامنه شما هدایت می کند.
- سئو فنی: بهینه سازی عملکرد صفحات وب خود از طریق اقدامات فنی پشت صحنه.
در زیر با جزئیات بیشتر به تمام این موضوعات سئو خواهیم پرداخت.
انواع متون سئو
هر متنی که به طور آشکار در وب سایت خود یا وب سایت های شخص ثالث در دسترس عموم منتشر می کنید، می تواند و باید برای یافتن موتورهای جستجو بهینه شود. برخی از مهم ترین انواع متون سئو عبارتند از:
- مقالات و پست های سئو در وبلاگ شرکت شما
- پست های رسانه های اجتماعی
- پست های مهمان در وبلاگ ها یا وب سایت های شخص ثالث
- صفحات فرود و صفحات محصول
- صفحه «درباره ما» شرکت شما
- صفحه “تماس” شما
- نمایه Google for Business شرکت شما
مهم نیست که چه نوع متنی را می نویسید، همیشه راه هایی برای بهینه سازی آن برای بهبود عملکرد SERP آن وجود دارد. تنها زمانی که سئو اهمیت کمتری دارد این است که محتوای دروازهدار (فقط ثبت نام) را منتشر میکنید که مستقیماً از طریق Google قابل جستجو نیست. با این حال، حتی در این موارد، شما باید مطمئن شوید که صفحه فرود محتوای دروازهدار شما مناسب سئو است.
محتوای سئو در وبلاگ شما می تواند در قالب های مختلف ایجاد شود. برخی از محبوب ترین فرمت های سئو پسند برای پست های وبلاگ عبارتند از:
- فهرست ها: به سبک مقالات برتر
- راهنماهای نحوه انجام: آموزش های مفیدی که محصول یا راه حل شما را نشان می دهد
- قطعات رهبری فکر: مقالاتی به سبک سرمقاله ای که چشم اندازی الهام بخش ارائه می دهند و دیدگاه منحصر به فرد برند شما را به اشتراک می گذارند
- مقالات خبری: مقالاتی که بر پیشرفت اخیر متمرکز شده اند.
- تماشای روند: مشابه مقالات خبری، این پستها به یک روند اخیر میپردازند و نشان میدهند که برند شما از آخرین پیشرفتها در صنعت شما سریع است.
مزایای متون سئو
بنابراین، اکنون که به این موضوع پرداختیم که متون سئو چیست، بیایید در مورد چرایی اهمیت آنها صحبت کنیم. محتوای سئو به برند شما کمک می کند تا به بسیاری از اهداف مهمی که به رشد کسب و کار شما کمک می کنند دست یابد. در اینجا مهمترین دلایلی وجود دارد که چرا باید محتوای خود را برای قابلیت نهایی موتور جستجو بهینه کنید:
1. افزایش دید
با بهینه سازی محتوای خود، به آن کمک می کنید تا در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) رتبه بالاتری کسب کند. این شانس شما را برای ظاهر شدن در مقابل کاربرانی که فعالانه به دنبال اطلاعات مرتبط با صنعت یا جایگاه شما هستند، افزایش میدهد.
رتبه بندی بالا در SERP ها نیز برای اطمینان از دیده شدن بسیار مهم است و تنها صفحاتی که بهترین بهینه شده اند موفق می شوند. در واقع، بیش از 90 درصد از وب سایت ها ترافیک ارگانیک صفر را از طریق جستجوهای گوگل تولید می کنند. به همین دلیل است که اگر میخواهید 10 درصد وبسایتهای برتر را که در گوگل از دید بیشتری برخوردار هستند، شکست دهید، سئو ضروری است.
2. افزایش ترافیک ارگانیک
دید بیشتر به ترافیک ارگانیک تر تبدیل می شود. مطالعات نشان می دهد که کمتر از 1% از جستجوگران گوگل روی پیوندهای صفحه 2 نتایج جستجو کلیک می کنند. به عبارت دیگر، رتبه بندی صفحه 1 اساسا تنها شانس شما برای جذب ترافیک ارگانیک از طریق گوگل است. همچنین مشخص شده است که متن سئو 10 برابر بیشتر از محتوای غیر SEO ترافیک ایجاد می کند.
3. تولید سرب و تبدیل
یکی از مهمترین چیزهایی که در مورد سئو باید به خاطر بسپارید این است که اطمینان حاصل شود که محتوای شما با علایق و نیازهای مخاطبان مطابقت دارد. به همین دلیل است که به افزایش تبدیل کمک می کند، زیرا پیشنهاد شما را برای افرادی که به احتمال زیاد به آن علاقه مند هستند قابل یافتن می کند. سرنخ هایی که با کلیک بر روی پیوندی به محتوای سئو شما جذب وب سایت شما می شوند پیدا شده اند تقریباً 15٪ مواقع به مشتریان پولی تبدیل می شوند.
4. اقتدار و اعتبار
رتبه بالا در گوگل اعتبار و جذابیت حرفه ای را برای برند شما به ارمغان می آورد. این به این دلیل است که گوگل در مورد اینکه چه صفحاتی رتبه بندی SERP صفحه اول خود را ایجاد می کنند بسیار انتخابی است. در سالهای اخیر، گوگل تمرکز بیشتری بر این داشته است که اطمینان حاصل کند که فقط محتوای با کیفیت بالا رتبه بالایی دارد. بسیاری از بازاریابان دیجیتال با معیارهای Google E-EA-T برای رتبه بندی محتوا آشنا هستند:
- تخصص
- تجربه کنید
- اقتدار
- قابل اعتماد بودن
با پیروی از بهترین شیوه های سئو که کیفیت محتوا و اعتبار دامنه را تضمین می کند، اطمینان حاصل می کنید که محتوای شما این معیارها را برآورده می کند. در عوض، محتوای شما بهطور برجسته در SERP Google نمایش داده میشود، که باعث میشود احتمال کلیکها بیشتر شود و بهعنوان منبع قابل اعتماد و مورد تأیید جمعیت از اطلاعات ارزشمند دیده شود.
5. بازاریابی مقرون به صرفه
یکی دیگر از مزیت های اصلی سئو این است که نسبت به جایگزین یعنی تبلیغات پولی مقرون به صرفه تر است. اگرچه برای ایجاد محتوای سئو هزینه و زمان صرف می شود، اما بازگشت سرمایه بسیار بهتری نسبت به تبلیغات پولی ارائه می دهد، زیرا محتوای سئوی شما چرخه عمر بسیار بیشتری نسبت به تبلیغات سنتی دارد. همچنین میتوان آن را بهطور مداوم بهروزرسانی و بهینهسازی کرد تا اطمینان حاصل شود که برای ماهها و حتی سالهای آینده به عملکرد و ارائه سرنخها ادامه میدهد.
بهترین شیوه های سئو: چگونه متون سئو خوبی بنویسیم
اگر میخواهید از مزایای فراوان سئو لذت ببرید، مهم است که بهترین روشها را به کار ببرید تا اطمینان حاصل شود که محتوای شما با استانداردهای بالای کیفیت Google مطابقت دارد. مهمتر از همه، مهم است که مطمئن شوید محتوای شما با توجه به علایق و نیازهای مخاطبان نوشته شده است. گوگل مکرراً گفته است که علاوه بر دستورالعمل «E-EA-T»، فناوری رتبهبندی جستجوی خودکار آن محتوایی را در اولویت قرار میدهد.مفید، قابل اعتماد و مردم اول استâ €
با در نظر گرفتن این موضوع، بیایید به برخی از بهترین روشها نگاه کنیم که میتوانند به محتوای شما کمک کنند استانداردهای Google را برآورده کند.
1. در مورد موضوع خود تحقیق کنید
همه تولید محتوا باید با تحقیقات گسترده شروع شود. شما نه تنها می خواهید در مورد خود موضوع تحقیق کنید، بلکه با تحقیق در مورد موضوع خود شروع کنید مخاطب هدف:
- مخاطبان شما چه کسانی هستند؟ کدام شخصیت ها را هدف قرار می دهید؟
- کدام موضوعات برای مخاطبان شما مهم است؟
- دقیقاً چه سؤالات و نگرانی هایی در ذهن مخاطبان شما وجود دارد؟
- مخاطبان شما باید بر کدام چالش ها یا نقاط دردناک غلبه کنند؟
انجام نظرسنجی از مشتریان یا صحبت با اعضای تیم پشتیبانی مشتری و فروش شرکت شما که بینش مستقیمی در مورد آنچه که مشتریان شما را وادار می کند، داشته باشند، همیشه مفید است. این به شما کمک میکند تصویری غنیتر از آنچه که مخاطبان شما در جستجوی موضوعات مرتبط با نام تجاری و محصولات شما در گوگل هستند به دست آورید.
2. هدف جستجو و کلمات کلیدی را تعیین کنید
درک اینکه چه موضوعاتی برای مخاطبان شما مهم هستند، به شما این امکان را می دهد که خود را در جای آنها قرار دهید و به وضوح مشخص کنید که آنها قصد دارند هنگام جستجوی آنلاین چه چیزی پیدا کنند. هدف جستجو شامل موضوعات مهمی مانند:
- مخاطبان شما در جستجوی گوگل خود کدام سوال خاص را تایپ می کنند (یا صحبت می کنند)؟
- آیا عباراتی وجود دارند که ممکن است معانی دوگانه داشته باشند که تعیین هدف جستجو را دشوار می کند؟ (به عنوان مثال، اصطلاحی مانند «کاغذ سفید» میتواند به یک محتوای طولانی خوانده شده یا کاغذ سفید اشاره کند. بنابراین، تعیین هدف جستجو برای کلمه کلیدی مانند آن دشوار است).
- فراتر از کلمات کلیدی اصلی که آشکارا به محصولات یا نام تجاری شما مربوط می شود، آیا جستجوهای خاص تری (به اصطلاح «کلمات کلیدی دم بلند») وجود دارد که آنچه را که در ذهن مخاطبان شما وجود دارد نشان دهد؟
برای کشف بینش در مورد هدف جستجوی مشتریان بالقوه خود و شناسایی کلمات کلیدی قدرتمند و رقابتی، می توانید از تعدادی ابزار تحقیق کلمات کلیدی استفاده کنید، همانطور که در ادامه بیشتر به آن خواهیم پرداخت.
3. فرمت مناسب را انتخاب کنید
قالبی که برای محتوای سئوی خود انتخاب میکنید باید به اولویتهای رسانهای مخاطبان شما نیز پاسخ دهد. این از یک مخاطب، صنعت، بازار و منطقه به دیگری متفاوت است. یک مکان خوب برای جستجوی الهام، گوگل است: کدام نوع محتوا برای موضوعات و کلمات کلیدی که می خواهید روی آنها تمرکز کنید رتبه بالایی دارند؟
شما همچنین می توانید سرنخ هایی از وب سایت های رقبای خود بگیرید. با استفاده از ابزاری مانند Similarweb، می توانید محتوای رقبا را تجزیه و تحلیل کنید و ببینید کدام صفحات بهترین عملکرد را دارند.
انتخاب قالب شما همچنین به نوع مخاطبی که هدف آن است بستگی دارد. خریداران B2B اغلب محتوای فنی و دقیق تر را ترجیح می دهند، مانند داستان های موفقیت مشتری، گزارش های تحقیقاتی، پادکست ها یا وبینارها. خریداران B2C ممکن است قالبهای سریعتری مانند پستهای وبلاگ کوتاه، ویدیوها یا اینفوگرافیکها را ترجیح دهند.
4. یک عنوان جذاب اضافه کنید
محتوای سئوی شما نیز باید جذاب و چشم نواز باشد. حتماً به عنوانی جذاب فکر کنید که علایق مخاطبان شما را جلب کند. با این حال، از ارائه اطلاعات گمراه کننده بیش از حد خودداری کنید. عنوان باید ایده دقیقی از آنچه در مورد محتوا است ارائه دهد، بنابراین خوانندگان با کلیک بر روی پیوند شما در SERP، دیدی واقع بینانه از آنچه دریافت می کنند داشته باشند.
آخرین چیزی که می خواهید این است که با استفاده از عنوانی شبیه طعمه کلیکی که به قول خود عمل نمی کند، مخاطبان خود را ناامید کنید. این تنها اثری برعکس خواهد داشت، زیرا مخاطبان خود را از خود دور میکنید و تصور بدی از برند خود به آنها میدهید.
5. ساختار محتوا و خوانایی را بهینه کنید
یکی دیگر از بخش های مهم سئو، ایجاد محتوایی در یک طرح کاربر پسند است که جذاب، کاربر پسند و به راحتی قابل خواندن باشد. شما میخواهید از زیرعنوانهای روشن و واضح زیادی در محتوای خود استفاده کنید تا به مخاطبان کمک کنید تا به سرعت اطلاعات مورد نظر خود را پیدا کنند.
از استفاده از عناوین فرعی که بیش از حد طولانی هستند یا مستقیماً به موضوع محتوای شما نمی رسند، خودداری کنید. در صورت امکان، عناوین فرعی خود را در قالب یک سوال کوتاه بیان کنید که مخاطبان شما ممکن است به طور واقع بینانه بپرسند.
همچنین مطمئن شوید که محتوای شما قابل مشاهده است. از جملات و پاراگرافهای کوتاه استفاده کنید و در صورت امکان، محتوا را به نقاط یا فهرستهایی که به راحتی قابل هضم هستند تقسیم کنید.
6. محتوای بصری اضافه کنید
شناخته شده است که گوگل صفحات وب حاوی تصاویر را در اولویت قرار می دهد. در واقع، یک مطالعه نشان داد که 97٪ از وب سایت های رتبه بندی صفحه برتر در گوگل حاوی تصاویر هستند.
فقط مطمئن شوید که تصاویر خود را فشرده کنید تا زمان زیادی برای بارگذاری آنها صرف نشود. سرعت بارگذاری آهسته به عملکرد SEO شما آسیب می زند، زیرا برعکس کاربر پسند است.
7. از ناوبری پودر سوخاری در وب سایت خود استفاده کنید
استفاده از ناوبری خرده نان در وب سایت شما بهترین روش سئوی قوی است، زیرا تجربه کلی کاربر را بهبود می بخشد (آن را «اول از مردم می کند») و باعث می شود محتوای وب سایت شما به راحتی برای Google خزیده شود.
ناوبری Breadcrumb به کاربران کمک میکند تا جایی که در وبسایت شما هستند را پیگیری کنند. یک دنباله ناوبری خرده نان معمولاً در نزدیکی بالای صفحه وب ظاهر میشود و نحوه تناسب صفحه نمایش داده شده در حال حاضر با طرح کلی وبسایت شما را نشان میدهد.
به عنوان مثال: صفحه اصلی > محصولات > دسته بندی محصول 1 > زیر مجموعه محصول 3 > محصول خاص
8. از طراحی موبایل اول استفاده کنید
در چند سال گذشته، گوگل صراحتاً از طراحی اول تلفن همراه حمایت کرده و به طور عمومی اعلام کرده است که به «نمایهسازی اول موبایل» روی آورده است. این بدان معناست که صفحاتی که برای عملکرد و قابلیت استفاده در یک دستگاه تلفن همراه بهینه شده اند نسبت به صفحاتی که اینطور نیستند در اولویت قرار می گیرند.
9. پیوندهای داخلی را اضافه و حفظ کنید
پیوندهای داخلی به کاربران کمک می کند تا در وب سایت شما حرکت کنند و سلسله مراتبی از محتوا را ایجاد کنند. اطمینان حاصل کنید که محتوای شما دارای پیوندهای داخلی مرتبط به سایر صفحات سایت شما است.
شما همچنین می خواهید پیوندهای داخلی خود را نظارت کرده و آنها را به روز نگه دارید. اگر یک URL تغییر یا حذف شود، منجر به یک لینک مرده می شود که بر عملکرد سئو شما تأثیر منفی می گذارد. نظارت بر لینک های داخلی فرآیند دشواری است، به خصوص اگر وب سایت شما مرتباً به روز می شود. خوشبختانه، ابزارهای متعددی وجود دارد که می توانید از آنها برای خودکارسازی این فرآیند استفاده کنید، همانطور که در زیر به طور خلاصه به آن خواهیم پرداخت.
10. از فراداده استفاده کنید
ابرداده ها، از جمله عناوین و توضیحات متا، نقش مهمی در سئو دارند. توضیحات متا قانع کننده ای ایجاد کنید که کاربران را تشویق می کند تا روی محتوای شما کلیک کنند. عناوین متا را مختصر و غنی از کلمات کلیدی نگه دارید.
همچنین تگ های متا را به تمام تصاویر خود اضافه کنید تا مطمئن شوید که محتوای تصاویر به راحتی توسط ماشین قابل خواندن است.
ابزارهایی برای نوشتن متون سئو
امروزه بازاریابان دیجیتال به طیف شگفت انگیزی از ابزارهای پیشرفته دسترسی دارند که زندگی ما را آسان تر و کار ما را موثرتر می کند. این ابزارها همچنین به طور مداوم در حال تکامل هستند تا ویژگی های جدیدی را در خود جای دهند که آنها را حتی مفیدتر می کند.
علاوه بر مجموعه ابزارهای اصلی SEO مانند Ahrefs و SEMrush که طیف گسترده ای از عملکردها را انجام می دهند، ابزارهای بسیار تخصصی زیادی وجود دارد. برای هر مرحله از فرآیند تولید محتوای شما، طیف وسیعی از ابزارهای خودکار و مبتنی بر هوش مصنوعی را برای انتخاب پیدا خواهید کرد.
در اینجا به برخی از بهترین ابزارهای موجود در بازار توضیح داده شده است:
- نیاز به کمک توسعه ایده های محتوا? BuzzSumo، StoryLab.ai و NeuralText را امتحان کنید.
- به دنبال یک قدرتمند باشید تحقیق کلمات کلیدی دستیار؟ یک ابزار مبتنی بر هوش مصنوعی مانند CopyAI، Twinword، ContextMinds یا RYTR را امتحان کنید.
- می خواهم اثربخش تر بنویسم خلاصه محتوا? WriterZen را امتحان کنید.
- می خواهند یک پیش نویس سریع برای محتوای خود ایجاد کنید? یک ابزار هوش مصنوعی مولد مانند ChatGPT، Jasper.ai یا RYTR می تواند کمک کند. فقط به یاد داشته باشید که همیشه محتوای هوش مصنوعی مولد را پس از ویرایش ویرایش کنید تا آن را به سطح مناسبی از کیفیت و دقت که یک رتبه بندی بالای SERP نیاز دارد، برسانید.
- چگونه در مورد یک AI تولید شده است تصحیح ابزاری برای اطمینان از اینکه متن شما حاوی اشتباهات تایپی شرم آور نیست؟ برخی از موارد مورد علاقه ما عبارتند از گرامر، Wordvice و همینگوی..می خواهید به طور خودکار نظارت و تعمیر خود را
- لینک های داخلی? امتحان کنید لینک استورم یا لینک Whisper.
استراتژی محتوای سئو
همچنین مهم است که فعالیت های سئوی خود را به عنوان بخشی جدایی ناپذیر از استراتژی بازاریابی محتوای گسترده خود ببینید. بخش مهمی از این کار، تولید محتوا به گونهای است که مشتریان بالقوه را از طریق قیف فروش شما راهنمایی و پرورش دهد.
مطمئن شوید که جستجوی کلمات کلیدی سئو و تمرکز کلمات کلیدی خود را به مشتریان بالقوه در مراحل مختلف سفر مشتری ارائه می دهید. برای مثال، جستجوگرانی که در مرحله آگاهی از سفر خریدار هستند، از عبارات جستجوی متفاوتی نسبت به مواردی که در مرحله بررسی هستند استفاده می کنند.
هر کدام استراتژی یا چارچوب بازاریابی محتوا شما برای ساختار بخشیدن به فعالیت های بازاریابی محتوای خود از آن استفاده می کنید، مطمئن شوید که بهترین شیوه های سئو را در هر مرحله در فرآیند تولید محتوای خود بگنجانید. توسعه محتوای خود با در نظر گرفتن سئو از همان ابتدا حجم کاری شما را بسیار کارآمدتر از تولید محتوا و سپس بهینه سازی آن در مرحله بعدی می کند.
اهمیت بومی سازی محتوا برای متون سئو
اگر مخاطبان هدف شما در مناطق یا زبانهای مختلف هستند، پس بومی سازی محتوا برای موفقیت سئوی شما ضروری خواهد بود. این به معنای تطبیق محتوای خود با اولویت ها و تفاوت های ظریف بازارهای خاص است.
علاوه بر ترجمه محتوای خود، هنگام بومی سازی برای سئو، به موارد زیر نیاز دارید:
- برای هر بازاری که می خواهید هدف قرار دهید، تحقیقات جداگانه ای برای کلمات کلیدی انجام دهید
- برای سرعت بخشیدن به فرآیند بومی سازی و اطمینان از دقت و سازگاری، واژه نامه یا پایگاه اصطلاحی سازگار ایجاد کنید.
- همان بهترین شیوه های فنی سئو را در مورد محتوای زبان مادری خود اعمال کنید: فشرده سازی تصاویر، بهینه سازی برای موبایل و افزودن ابرداده توصیفی.
اشتباهات رایج در نوشتن سئو
برای اطمینان از بهترین نتایج از محتوای SEO خود، برخی از اشتباهات رایج نیز وجود دارد که باید از آنها اجتناب کنید:
- به حدس و گمان تکیه نکنید: برای تحقیق کلمات کلیدی از رویکرد داده محور استفاده کنید.
- از پر کردن کلمات کلیدی خودداری کنید: بیش از همه بر ایجاد محتوای مفید و برای مردم تمرکز کنید.
- از متن لنگر عمومی برای پیوندهای داخلی استفاده نکنید: به جای استفاده از متن لنگر مانند «اینجا را کلیک کنید»، از زبان توصیفی استفاده کنید که دقیقاً آنچه را که به آن پیوند میدهید توصیف کند.
سوالات متداول در مورد متون سئو
طول ایده آل برای یک متن سئو چیست؟
هیچ پاسخ یکسانی برای این سوال وجود ندارد. طول متن سئو باید به پیچیدگی موضوع و عمق اطلاعات مورد نیاز برای پرداختن موثر به آن بستگی داشته باشد. به عنوان یک راهنما، این را به خاطر بسپارید میانگین پست وبلاگ با رتبه برتر در Google SERP 1500 کلمه است.
هر چند وقت یکبار باید متون سئوی خود را به روز کنم؟
به روز رسانی منظم متون سئوی شما برای به روز و مرتبط نگه داشتن آنها ضروری است. کارشناسان سئو توصیه می کنند برنامه های منظمی برای ممیزی و به روز رسانی محتوای خود تنظیم کنید. هر زمان که محصولات یا وب سایت شرکت شما به روز می شود، همیشه حسابرسی خود را حداقل در عرض یک هفته پس از هر به روز رسانی کنترل کنید تا مطمئن شوید که همه پیوندها و اطلاعات هنوز به روز هستند.
چگونه می توانم عملکرد محتوای سئوی خود را کنترل کنم؟
معیارهای ارزشمند زیادی برای ردیابی عملکرد محتوای سئوی شما وجود دارد. معیارهایی که برای تمرکز بر روی آنها انتخاب می کنید به اهداف بازاریابی محتوای شما بستگی دارد. با این حال، به طور کلی، یک معیار ایدهآل برای ردیابی بازگشت سرمایه (ROI) فعالیتهای سئو، بررسی ارزش ترافیک شماست.
این به این معنی است که اگر همه آن توسط تبلیغات جستجوی پولی ایجاد شود، هزینه ترافیک ارگانیک شما چقدر خواهد بود. این به شما نشان می دهد که شرکت شما با استفاده از محتوای سئو به جای تکیه بر جستجوی پولی برای تولید ترافیک ارگانیک، چقدر صرفه جویی می کند.