بیش از حد بهینه سازی کردن بهینهسازی موتور جستجو برای همه پیش میآید، حتی بهترینها. بهینهسازی بیش از حد، تلاشهای سئو شما را برای بازدیدکنندگان، گوگل و سایر متخصصان سئو آشکار میکند. ادامه مطلب را بخوانید تا یاد بگیرید چگونه بهینهسازی بیش از حد را تشخیص دهید و سئوی خود را اصلاح کنید!
بهینهسازی بیش از حد در سئو چیست؟
بهینهسازی بیش از حد در سئو، پیادهسازی اصلاحات سئو به اندازهای زیاد است که به رتبهبندی وبسایت در نتایج جستجوی ارگانیک گوگل و دیگر موتورهای جستجو آسیب میرساند.
بالا و پایین بلوک CTA با شناسه block_6633e2b3d6979 را میتوان به دلخواه تنظیم کرد: بدون فاصله، با فاصله کم یا با فاصلهی استاندارد.
چگونه بهینهسازی بیش از حد در سئو را تشخیص دهیم
چند نشانهی رایج بهینهسازی بیش از حد در سئو وجود دارد، از جمله موارد زیر:
نامهای دامنه پُر از کلمات کلیدی
در اوایل سئو، افراد میتوانستند نام دامنهای پر از کلمات کلیدی، مانند «bookhotel.com»، بخرند و در نتایج جستجوی مربوط به رزرو اتاق هتل رتبه خوبی کسب کنند. در حالی که برخی از متخصصان سئو هنوز به نامهای دامنه نامهای پر از کلمات کلیدی در سئو، بهینهسازی بیش از حد محسوب میشود.
همخواری کلمات کلیدی
در همپوشانی کلمات کلیدی، یک وبسایت از یک کلمه کلیدی در چندین صفحه استفاده میکند. در برخی موارد، چندین آدرس اینترنتی برای آن کلمه کلیدی رتبهبندی میشوند. در موارد دیگر، فقط یک آدرس اینترنتی رتبه میگیرد و بقیه صفحات به عنوان محتوای «مرده» در سایت باقی میمانند.
کلمات کلیدی نامربوط
یکی دیگر از مشکلات بیشازحد بهینهسازی سئو، هدفگیری کلمات کلیدی نامرتبط است. این نوع هدفگیری زمانی رخ میدهد که یک وبسایت، چه در یک صفحه مشخص و چه در محتوایی که به کلمهی کلیدی خاصتری اشاره دارد، کلمات کلیدی نامرتبط را هدف قرار دهد.
چندین عنوان اصلی
عنوانهای اصلی (مانند H1، H2، H3 و غیره) به تعریف ساختار صفحه و سازماندهی محتوای آن کمک میکنند. طبق بهترین شیوههای سئو، باید تنها یک عنوان اصلی (H1) در هر صفحه داشته باشید، اما استفاده بیش از حد از آنها بهینهسازی بیش از حد محسوب میشود.
✔ خدمات سئو وردپرس در بهترین سطح کیفیتی و کمیتی به صورت فول پکیج 0 تا 100 بهینه سازی سایت و فضای مجازی ارائه می شود.
تکرار بیش از حد کلمات کلیدی
بینشهایی از
بار اول یا دوم که از کلمهای استفاده میکنید، مطمئناً به رتبهبندی شما کمک میکند. اما فقط به این دلیل که میتوانید هفت یا هشت بار آن را تکرار کنید، به این معنی نیست که لزوماً به رتبهبندی شما کمک خواهد کرد.
مت کاتس، عضو سابق تیم گوگل منبع
پر کردن متن با کلمات کلیدی یکی از رایجترین بهینهسازیهای بیش از حد در سئو است. میتوانید با خواندن محتوا یا جستجوی کلمات یا عبارات هدف در آن، پر کردن بیش از حد کلمات کلیدی را تشخیص دهید. هنگامی که درج کلمات کلیدی بر خوانایی تأثیر میگذارد، تبدیل به پر کردن از کلمات کلیدی .
نسبت لینک ضعیف
مکان لینکهای داخلی و خارجی شما هم میتواند بهینهسازی بیش از حد شود. اگر بیشتر لینکهای داخلی و خارجی شما پیوندهای برگشتی مستقیماً به صفحهٔ ناوبری اصلی هدایت میکند که ممکن است بهینهسازی بیش از حد به نظر برسد. با این حال، گوگل در تشخیص اصالت این پیوندهای خارجی، به ویژه برای برندهای بزرگ، مهارت دارد.
پیوندهای برگشتی خارجی غنی از کلمات کلیدی
اغلب میتوان خرید بک لینکها را با نگاه کردن به سایتهای ارجاعدهنده تشخیص داد. دامنه و متن لنگر. وقتی وبسایتی تعداد زیادی بک لینک خارجی با متن لنگر یکسان (و در مدت زمان کوتاهی) دریافت میکند، اغلب به این دلیل است که آنها در حال خرید لینک هستند که نوعی بهینهسازی بیش از حد سئو است و… روشهای غیرقانونی و خلاف اخلاق همچنین به عنوان ساخت لینک غیرطبیعی .
سرعت بهدست آوردن بک لینک
به دست آوردن تعداد زیادی بک لینک خارجی در مدت زمان کوتاه میتواند شبیه خرید بک لینک باشد. البته موتورهای جستجو میتوانند با تحلیل روندهای دیگر، مثل افزایش ناگهانی جستجوها هنگام ویروسی شدن یک کسبوکار، ابزار یا سایت، تشخیص دهند که این اتفاق بهطور طبیعی رخ داده است یا خیر.
چگونه سئو را خراب کنیم
با نکات زیر یاد بگیرید چطور سئو را بهینه سازی نکنید.
اعضای تیم را آموزش دهید
دانش قدرت است؛ به همین دلیل آموزش اعضای تیم را توصیه میکنیم. بیش از حد بهینهسازی شدن دلایل مختلفی دارد، برخی عمدی و برخی غیرعمدی. به همین خاطر، برقراری ارتباط و نشان دادن بهترین شیوههای سئو بسیار مهم است.
مثلاً میتوانید همکاران خود را در مورد بهترین شیوههای زیر آموزش دهید:
- عنوان اصلی
- درج کلمه کلیدی
- کلمات کلیدی
- ساخت لینک
- و بیشتر
بدون تیم متخصص، حفظ وبسایت بهینه شده با مشکل روبرو خواهد شد.
کلمات کلیدی را کمتر ذکر کنید
یکی از رایجترین کارهایی که سئو را خراب میکند، کاهش … است چگالی و فراوانی کلمات کلیدی .
✔ سئو در مشهد توسط بهترین شرکت و تیم سئو یعنی یاسئومی برای کسب و کارها و شرکت ها ارائه می شود.
برای رفع این مشکل، پیشنهاد میکنیم صفحه مورد نظر را ببینید و بسامد و محل قرارگیری کلمه کلیدی را بررسی کنید. این روش به شما کمک میکند بهسرعت نقاطی را که باید ذکر کلمه کلیدی را از آنجا حذف کنید، پیدا کنید.
در این مرحله، خوانایی را در اولویت قرار دهید تا محتوای خوانا و کاربرپسند تولید شود.
پیوندهای داخلی را متنوع کنید
ساختن یک سیستم پیوند داخلی متنوع میتواند از بهینهسازی بیش از حد نیز جلوگیری کند.
مثلاً، هدف این است که هر نشانی اینترنتی، سه تا پنج داشته باشد. پیوندهای داخلی از نویسندگان دعوت کنید تا پیوندهای داخلی به محتوای مرتبط در سایت شما را نیز بگنجانند؛ با استفاده از جستجوی سفارشی در مرورگرهایی مانند گوگل کروم، آنها میتوانند جستجوی سفارشی فقط برای وبسایت شما را راهاندازی کنند.
در جاهایی که مرتبط است به صفحات اصلی ناوبری خود لینک بدهید، اما این کار را اجباری نکنید.
محتوا را خلاصه کن
همچنین میتوانید با فشردهسازی محتوا، مانند محتوایی که… بهینهسازی بیش از حد سئو را برطرف کنید.
- هدف کلمه کلیدی و هدف مشابهی را دنبال میکنددر نظر گرفتن راهاندازی انتقال به صفحه دیگر برای این محتوا.
- کلمات کلیدی نامرتبط را هدف قرار میدهداجازه دهید خطا 404 برای این محتوا.
همچنین باید بهروزرسانیهایی را برای استراتژی محتوای خود پیادهسازی کنید تا از تکرار این بهینهسازی بیش از حد جلوگیری شود. برای مثال، میتوانید یک برنامهریز محتوا راهاندازی کنید تا هدفگذاری کلمات کلیدی خود را ثبت کرده و از هدفگذاری مجدد کلمات کلیدی جلوگیری کنید.
مشکل بهینهسازی بیش از حد سئو خود را با yaseomi برطرف کنید.
تبریک میگوییم، شما اصول اولیه بهینهسازی بیش از حد در سئو را یاد گرفتهاید. آمادهاید تا قهرمان سازمان خود در پیشگیری (و حتی رفع) بهینهسازی بیش از حد شوید.
زمان سئو خود را نصف کنید
رتبهبندی آهنگها، تحلیل رقبا و حسابرسی محتوای خود را سریعتر انجام دهید یاسئومی رایگان امتحان کنید.
✔ طراحی سایت وردپرسی به صورت کاملا حرفه ای و در سطح جهانی در شرکت یاسئومی انجام می شود و پشتیبانی فنی 24 ساعته ارائه می شود.
سارا بری، مشاور ارشد سئو در یکی از بزرگترین آژانسهای سئو در آمریکا، وبافکس، است. او با بیش از 10000 ساعت تجربه در سئو، بینشها و استراتژیهای عملی ارائه میدهد که میتوانید برای افزایش رتبه، ترافیک و درآمد خود از طریق جستجو استفاده کنید.