آره، همه ما این تجربه رو داشتیم! خدمات سئو با کیفیت هزینه بر است و گاهی اوقات مشتریان ممکن است ارزش سرمایهگذاری خود را زیر سوال ببرند. به عنوان شرکت سئو چه پیمانکار باشید چه نه، مهم است که در چنین موقعیتهایی، اولویت شما رضایت مشتری باشد.
بهترین راه برای تعیین یا اصلاح انتظارات مشتری در سئو، آموزش پیشگیرانه است. اگر انتظارات مشتری را تعیین نکنید، یا بدتر از آن، باعث ایجاد انتظارات غلط در مشتری شوید، مشارکت شما مملو از بیاعتمادی و ناامیدی خواهد شد.
ادامه مطلب را بخوانید تا برخی از رایجترین انتظارات غلط مشتریان در مورد سئو را درک کنید. سوالات سئو و چگونگی بهترین شیوهی برخورد با آنها.
7 انتظار دشوار مشتریان در سئو
در ادامه، با هفت مورد از دشوارترین انتظارات مشتریان در سئو آشنا شوید.
انتظار نتایج سریع
مشتری ممکن است بپرسدلبخند چرا سئو اینقدر طول میکشد؟ چرا هنوز افزایش ترافیک یا سرنخها را نمیبینیم؟
چگونه انتظارات را بازتنظیم کنیم:
- از مشتری بپرسید که موفقیت را چگونه اندازه میگیرد. چه چیزی برای او مهمترین است؟ فرض نکنید که در مورد مهمترین معیارها با هم توافق دارید.
- مبنایی برای سنجش نتایج فعلی، تا بتوانید در مورد اهداف واقعگرایانهای که با هم میتوانید به دست آورید، گفتگو کنید.
- هدف گذاری کنید با توجه به دو نکتهی قبلی، با هم کار کنید و پیشرفت خود را بهطور مرتب ارزیابی کنید.
انتظار رتبه اول در همه چیز
مشتری ممکن است بپرسد چرا رتبهبندی نمیشویم؟ چرا رقیب ما رتبهی بهتری دارد؟ چرا برای عبارت «تعمیرات درب گاراژ» رتبهای ندارم؟
چگونه انتظارات را بازنشانی کنیم
- اول از همه، روی اهداف توافق کنید. رتبهبندیها نتیجه نمیدهند، بلکه سرنخها و فروش هستند که نتیجه میبخشند.
- اگر هنوز این کار را نکردهاید، مطمئن شوید که بر سر لیست کلمات کلیدی به توافق رسیدهاید. در مورد اینکه کدام کلمات کلیدی و موضوعات برای مشتری مهمتر هستند بحث کنید تا بتوانید وقت و انرژی خود را روی آنچه برای آنها اهمیت بیشتری دارد متمرکز کنید.
- اگر منطقی باشد، برای کلمه کلیدی یا رقیب مورد نظر، تحلیل رقابتی انجام دهید تا شکافهای احتمالی بین صفحات برتر و صفحه مشتری شما مشخص شود.
- اگر مشتری شما خواهان نتایج سریعتر است، تبلیغات کلیکی (PPC) را بهعنوان راهکاری برای پر کردن فاصله زمانی تا آماده شدن سایت پیشنهاد دهید. ارزش سئو .
انتظار رتبهبندی با محتوای حداقل
مشتری ممکن است بپرسد چرا به این همه محتوا نیاز داریم؟ اگر تولید سرنخ یا فروش نمیکند، چرا باید وبلاگ بنویسیم؟
چگونه انتظارات را بازتنظیم کنیم:
- اگر منطقی باشد، تحلیل رقابتی انجام دهید تا بفهمید اقتدار رقبای شما و دیگر عوامل چگونه در میزان محتوای مورد نیاز دامنههای رقیب برای رتبهبندی تأثیر میگذارند.
- نقش محتوا در E-E-A-T و ایجاد شهرتی به عنوان منبعی قابل اعتماد از اطلاعات با کیفیت را بررسی کنید.
- اگر مشتری شما مصمم است، تبلیغات کلیکی (PPC) را به عنوان راهکاری برای قرار گرفتن در نتایج جستجو بدون نیاز به اعتبار موضوعی مطرح کنید.
انتظار از مشارکت مشتری
مشتریان کنترلگری که کمپین سئو را بهطور ریزبینانه مدیریت میکنند و مشتریانی که اصلاً قابل دسترسی نیستند، یک وجه مشترک دارند: هر دو به پتانسیل یک کمپین سئو آسیب میزنند.
مشتریانی که هر روز رتبهبندی خود را چک میکنند و با شما تماس میگیرند تا نتایج را زیر سوال ببرند، ممکن است فکر کنند که در مسیر درست ماندن شما را یاری میکنند؛ در حالی که با درخواست گزارش و اطمینان از پیشرفت کار، شما را از فعالیتهایی که واقعا به نتیجه میرسند، باز میدارند.
چطور انتظارات را تنظیم مجدد کنیم در مورد فرایند کار و انتظاراتتان از نتیجه شفاف باشید تا دیگران مجبور به حدس زدن نشوند.
مشتریانی که دیر به ایمیلها پاسخ میدهند یا جلسات ماهانه را لغو میکنند، ممکن است فکر کنند که مزاحمتی ایجاد نمیکنند، یا شاید صاحبان مشغول کسبوکاری باشند که وقت کافی برای اختصاص به پروژه ندارند. در حالی که قطعا مواردی وجود دارد که این مسئله قابل قبول و خوشایند است، ما دریافتهایم که برخی از سودآورترین کمپینهای سئو، حاصل همکاری هستند.
چگونه انتظارات را تغییر دهیم به طور تصادفی به آنها زنگ بزنید و از احوالشان بپرسید و تمرین کنید. گوش دادن فعال برای ترغیب آنها به صحبت درباره فعالیتهای فروش و مشتریان بالقوه
انتظار بهینهسازی تک مرحلهای
ممکن است مشتری بپرسدمگه نمیتونیم فقط اون کلمات کلیدی رو به صفحه اضافه کنیم؟ چرا به سئو مداوم نیاز داریم؟
چگونگی تعیین انتظارات:
- اهمیت سئو مداوم را توضیح دهید الگوریتم همیشه در حال تغییر و چشمانداز رقابتی
- برنامهی بهینهسازی مستمر و انتظار از نتایج را توضیح دهید.
- در مورد چگونگی پیشرفت کمپین بازاریابی دیجیتال (شاید فراتر از سئو) با افزایش ترافیک، صحبت کنید.
انتظار کسب نمره صد در صد در ممیزی سئو
ممکن است مشتری بپرسدچرا گزارش سئو از شرکتی با امتیاز کم دریافت میکنم؟ گزارش سئوی رایگان گرفتم، چرا امتیاز ما اینقدر پایین است؟
چگونه انتظارات را مجددا تنظیم کنیم:
- اولویتهای فعلی کمپین سئو و دلایل کم اهمیت بودن نمرات پایینتر در حال حاضر را بررسی کنید.
- گزارش حسابرسی سئو را بهطور کامل بررسی کنید و معنای هر یک از امتیازها را برای سایت توضیح دهید.
- اگر کسب نمره بالاتر برای مشتری اولویت دارد، برنامه عملیاتی 3 تا 6 ماهه برای حل همه مشکلات شناختهشده تهیه کنید.
انتظار سئو با کیفیت بالا با هزینه کم
ممکن است مشتری بپرسد چرا سئو اینقدر گران است؟ چرا اینقدر به شما پول میدهم؟
چگونه انتظارات را دوباره تنظیم کنیم:
- بحثی داشته باشید درباره هزینههای شامل شده .
- نتایج حاصل از سرمایهگذاری را (یا نتایجی که انتظار دارید حاصل شود) مورد بحث قرار دهید.
- درک کنید که چرا آنها در مورد ارزش [چیزی] شک دارند.
ده نکته برای مدیریت انتظارات مشتری
اگر تازه کار با مشتریان سئو را شروع کردهاید، در اینجا 10 نکته برای ایجاد یک همکاری سودمند در زمینه سئو آمده است.
- با موقعیت و احساسات مشتری همدلی کنید.
- صبور باشید، مشتری وظیفه ندارد متخصص سئو باشد.
- شفاف و صریح درباره انتظارات خودتان صحبت کنید.
- از بازههای زمانی برای ایجاد انتظارات، شفافیت و اعتماد استفاده کنید.
- همیشه سوال بپرسید تا بفهمید.
- در صورت تردید، مستقیماً با مشتری تماس بگیرید و مسئله را حل کنید.
- از اصطلاحات تخصصی پرهیز کنید و برای توضیح مباحث پیچیده سئو از تشبیهات استفاده کنید.
- همیشه آن را به اهداف تجاری مشتری مرتبط کن.
- همواره منافع کسبوکار مشتری را در اولویت قرار دهید.
- کمتر وعده بده، بیشتر تحویل بده
به خاطر داشته باشید که گاهی اوقات پرسشها و انتظارات مشتریان ناشی از سوءتفاهم است، نه نگرانی. با برقراری ارتباطی صریح با مشتری و توجه به اهداف او، میتوانید به هر پرسشی پاسخ دهید.
پتانسیل سئو خود را کشف کنید
فرصتهای سایت خود را سریعتر شناسایی کنید و با یاسئومی، دیده شدن آنلاین خود را افزایش دهید!