09376996070 (سفارش سئو، سایت و تبلیغات)

برندسازی سئو: چگونه با سئو آگاهی از برند را بسازیم

آنچه در این مقاله می خوانید:

احتمالا می‌دانید که بهینه‌سازی موثر موتور جستجو بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO) برای جذب ترافیک به وبسایت شما حیاتی است، اما می‌تواند به طور چشمگیری از تلاش‌های برندسازی شما نیز پشتیبانی کند. برندسازی مبتنی بر SEO، اهداف SEO را تقویت و حمایت می‌کند، در حالی که دید شما را افزایش می‌دهد، افرادی را که آماده خرید هستند هدف قرار می‌دهد و طرفداران فعلی شما را جذب می‌کند.

یک راهبرد خوب برای برندسازی سئو، تمرکز جامع بر تجربه کاربری در تمام موارد را می‌طلبد. صفحات نتایج موتور جستجو نتایج جستجوی گوگل و وب‌سایت شما

دو دلیل برای هم‌خوانی برندسازی و سئو

همیشه در جستجوهای مرتبط ظاهر شدن، اعتبار برند شما را افزایش می‌دهد.

ممکن است فرد برای طی کردن همه مراحل فرایند تصمیم‌گیری خرید، جستجوهای متعددی انجام دهد. خود مرحله تحقیق می‌تواند قبل از آماده شدن برای خرید یا شروع فرایند خرید، به پرسش‌های متعدد و ساعت‌ها تحقیق برای یک خریدار منجر شود.

اگر وبسایت شما در هر یک از آن جستجوها نمایش داده می‌شود، حتی اگر در رتبه اول نباشد، شما قدرت برند واقعی در ذهن آن جستجوگر ایجاد کرده‌اید. از دیدگاه کاربر، برند شما اقتدار دارد، حتی اگر این اقتدار ظریف باشد.

برندهای شناخته‌شده کلیک و مشتریان بیشتری را به خود جذب می‌کنند.

اگر برند شما پتانسیل جذب مشتریان دائمی را دارد، رتبه‌بندی خوب در جستجوی محصولات و خدمات مرتبط، به عامل شناخته‌شدن برند شما می‌افزاید. به هر بار که آمازون در جستجوی محصولی ظاهر می‌شود فکر کنید. کاربر حتی لازم نیست روی نتیجه کلیک کند تا موارد زیر را بفهمد:

  1. یکی از دلایلش این است که آمازون محصول مورد نظر آنها را می‌فروشد.
  2. قیمت این محصول احتمالا رقابتی و یا حتی از جاهای دیگر ارزان‌تر است.
  3. کاربر توانست محصول را با ارسال پریم به‌سرعت دریافت کند.
  4. و کاربر می‌توانست نظرات محصولی را که قصد خرید آن را دارد، بررسی کند.
مشاهده این مطلب  قوانین نگارش متاتگ عنوان

همه این‌ها در درک کاربر از برند ساخته شده است و می‌تواند ترافیک بیشتری را به سمت آمازون هدایت کند. به همین دلیل، سئو برای آنها کمی آسان‌تر است.

برندسازی سئو چیست؟

برندسازی سئو از نتایج موتورهای جستجو برای افزایش دیده شدن و آگاهی از برند استفاده می‌کند و از جستجوی افرادی که به دنبال شما هستند، بهره می‌برد. سئو می‌تواند به طور طبیعی از برندسازی حمایت کند، با قرار دادن نام شما در رتبه‌های بالاتر نتایج جستجو. حتی اگر فقط چند کلیک دریافت کنید، افراد بیشتری را در معرض برند خود قرار می‌دهید.

سئو برندینگ‌شده تضمین می‌کند که وقتی کاربران به دنبال شرکت، محصول یا خدمات شما می‌گردند، تجربه‌ای عالی داشته باشند که برند شما را به خوبی نشان دهد و کاربران را در مسیر فروش هدایت کند. نام برند شما به تنهایی به منبعی از ترافیک ارگانیک تبدیل می‌شود.

برخی از بهترین جستجوها شامل نام و محصول یا خدمات شما می‌شود. این پرس‌وجوها، جستجوهای برندمحور نامیده می‌شوند و فرصت‌های ارزشمندی را نشان می‌دهند.

وقتی کسی نام برند شما را در جستجو وارد می‌کند، احتمالاً نزدیک به خرید است. این کاربران با نیت قوی اغلب در انتهای قیف فروش قرار دارند، بنابراین آماده خرید هستند و فرصت‌های تبدیل عالی ارائه می‌دهند، اما شما باید آن‌ها را در مراحل آخر راهنمایی کنید.

برای برند سازی خدمات سئو سایت با ما تماس بگیرید.

چرا باید از سئو برندینگ استفاده کنم؟

سئو برندینگ فرصت‌های متنوعی را برای کسب‌وکارها ارائه می‌دهد و می‌تواند در دستیابی به اهدافی مانند… کمک کند.

  • افزایش آگاهی از برند فقط نمایش داده شدن در صفحه نتایج جستجوی اول گوگل می‌تواند برای کمپین‌های آگاهی از برند معجزه کند.
  • جذب مخاطب به دلیل شناخته شدن برند بسیاری از کاربران، قبل از کلیک روی صفحه‌ای از برندی ناشناخته، روی صفحه‌ای از برندی که به آن اعتماد دارند کلیک می‌کنند. برندسازی سئو می‌تواند به شما کمک کند تا از آگاهی موجود برای هدایت ترافیک به وب‌سایت خود استفاده کنید.
  • افزایش تعامل وقتی عبارات جستجوی برند محور را هدف قرار می‌دهید، می‌توانید تجربه‌ی وب دقیقی برای آن کاربران ایجاد کنید، و این به ایجاد برداشت بهتر از برند شما و افزایش تعامل و تبدیل منجر می‌شود.
  • ایجاد اعتبار اگر پس از جستجوی محصول شما، افراد بیشتری روی سایتتان کلیک کنند، گوگل متوجه می‌شود که شما احتمالا بهترین گزینه برای جستجوی کاربر هستید. هدف قرار دادن این جستجوها می‌تواند به موتورهای جستجو کمک کند تا شما را به‌عنوان مرجع برندتان بشناسند.
  • کاهش هزینه‌ها برندسازی سئو با دیگر تلاش‌های بازاریابی، مانند افزایش تبدیل‌ها و ترافیک، ارتباط نزدیکی دارد؛ بنابراین اغلب می‌توانید از این پروژه‌ها استفاده مجدد کرده و منابع مشابه را برای اهداف مختلف به کار ببرید.
مشاهده این مطلب  کلاسترهای اصلی برای موفقیت نهایی در سئو

چگونگی ایجاد یک استراتژی برندسازی سئو

یک استراتژی برندینگ مؤثر در جستجو، رویکردی جامع به تجربه کاربر با سه عنصر زیر نیاز دارد.

وب‌سایت خود را برای موتورهای جستجو بهینه‌سازی کنید

ابتدا از جنبه فنی، وب‌سایت خود را بررسی کنید تا تلاش‌های سئو برندینگ خود را آغاز کنید. اگر برند شما نسبتا جدید است، همین حالا به نیازهای برندینگ خود توجه کنید تا بتوانید بنیانی قوی برای سئو بسازید.

برخی از نکاتی که باید ارزیابی شوند عبارتند از:

  • کارکرد آیا وب‌سایت شما استفاده آسانی دارد؟ تجربه کاربری ضعیف می‌تواند نظر بازدیدکنندگان را خراب کند و به گوگل نشان دهد که سایت شما بهترین گزینه نیست.
  • خزیدن و نمایه سازی خزیدن به نحوه خواندن یا نمایه سازی وب سایت شما توسط موتورهای جستجو اشاره دارد و بهینه سازی سایت برای خزیدن می‌تواند به بهبود عملکرد شما در صفحه نتایج جستجو کمک کند. پیاده سازی کنید بهترین شیوه‌های خزش و نمایه سازی مانند استفاده از نقشه سایت و لینک‌های داخلی
  • نمایش موبایل آیا وبسایت شما در گوشی‌های موبایل خوب نمایش داده می‌شود؟ تقریباً. ۶۰ درصد ترافیک اینترنتی جهان از دستگاه‌های تلفن همراه می‌آید، بنابراین ارائه تجربه‌ای عالی به این کاربران بسیار مهم است.

محتوای خود را برای کاربران گسترش دهید.

موتورهای جستجو اکنون بسیار پیشرفته هستند؛ پر کردن صفحات با کلمات کلیدی کارساز نیست و می‌تواند بازدیدکنندگان را از برند شما دور کند. شما به محتوایی نیاز دارید که برای مردم ساخته شده باشد، نه موتورهای جستجو، اما خوشبختانه، همپوشانی قابل توجهی بین این دو وجود دارد. از کلمات کلیدی به‌طور طبیعی استفاده کنید و بر تولید محتوای با کیفیت بالا تمرکز کنید.

مشاهده این مطلب  تعداد کلمات مناسب مقاله برای سئو چقدر است؟

محتوای خود را با سبکی که برند شما را به خوبی نشان می‌دهد، برای جستجوهای برند محور تنظیم کنید.

بک لینک‌ها بخش مهمی از سئو برندینگ هستند. وقتی سایت دیگری به سایت شما لینک می‌دهد، بک لینک دریافت می‌کنید و این به موتورهای جستجو نشان می‌دهد که شما معتبر و قابل اعتماد هستید. سایت‌های معتبر می‌توانند اعتبار خود را منتقل کنند، بنابراین وقتی یک سایت معتبر به شما لینک می‌دهد، اعتبار بیشتری کسب می‌کنید.

یک کمپین بک لینک موثر می‌تواند به شما در ایجاد اعتماد و افزایش رتبه‌تان کمک کند. بک لینک‌ها از وب‌سایت‌های معتبر مرتبط با برند، محصول یا خدمات خود را در اولویت قرار دهید. بک لینک‌های با کیفیت بالا، حضور قابل توجه برند شما را به موتورهای جستجو نشان می‌دهند.

اندازه‌گیری موفقیت جستجوی برند

قبل از اجرای هر کمپین برندینگ سئو، نحوه سنجش موفقیت را مشخص کنید. بزرگ‌ترین اهداف و معیارهایی که می‌خواهید پیگیری کنید را شناسایی کنید. برای مثال، اگر ترافیک بزرگ‌ترین اولویت شماست، می‌توانید ترافیک جدید از صفحه نتایج جستجو را پیگیری کنید، اما برای یک استراتژی آگاهی‌رسانی، حجم جستجوهای برند شده ممکن است مفیدتر باشد.

می‌توانید بیشتر این معیارها را از طریق گوگل آنالیتیکس، کنسول جستجوی گوگل یا ابزارهای جستجوی دیگر رصد کنید. برخی از معیارهای برندینگ سئو که باید در نظر بگیرید عبارتند از:

  • جستجوهای برند محور جستجوهای برند شده به شما کمک می‌کنند ببینید چند بار مردم برند و اصطلاحات مرتبط با آن، مثل محصولات یا خدمات شما را جستجو می‌کنند. با بررسی مواردی مانند نرخ پرش، بازگشت بازدیدکنندگان و تبدیل‌ها می‌توانید بفهمید آیا صفحاتی که افراد بر روی آن‌ها می‌نشینند، نیازهایشان را برآورده می‌کنند و از اهداف شما پشتیبانی می‌کنند یا خیر.
  • ترافیک مستقیم ترافیک مستقیم به ترافیکی گفته می‌شود که کاربران با تایپ مستقیم آدرس وب‌سایت شما در نوار جستجو یا مثلاً از طریق یک بوکمارک ذخیره‌شده وارد سایت شما می‌شوند. این معیار می‌تواند تخمین بزند که چند نفر برند شما را به خاطر داشته و مستقیماً به سایت شما مراجعه کرده‌اند.
  • گوگل ترندز برندهای بزرگ‌تر می‌توانند با استفاده از گوگل ترندز، میزان علاقه‌مندی را در طول زمان بر اساس حجم جستجوها بسنجند.
  • پروفایل‌های بک لینک الف ابزاری برای بررسی بک لینک‌ها به شما کمک می‌کند بفهمید چه کسانی در مورد برند شما صحبت می‌کنند و فرصت‌هایی برای افزایش حضور برندتان در سئو پیدا کنید.
مشاهده این مطلب  الگوریتم برت (BERT) گوگل

به عنوان بخشی از یک برنامه برندسازی گسترده‌تر، می‌توانید از ابزارهای شنود اجتماعی استفاده کنید تا ببینید آیا مردم بیشتر در مورد محصول یا خدمات شما در شبکه‌های اجتماعی صحبت می‌کنند یا خیر. این ابزارها به‌ویژه برای اندازه‌گیری… سهم صدا به شما در درک میزان دیده شدن برندتان کمک می‌کند.

پتانسیل سئو خود را کشف کنید

با yaseomi فرصت‌های وب‌سایت خود را سریع‌تر شناسایی کنید و دیده شدن آنلاین خود را افزایش دهید!

برندسازی حرفه‌ای سئو با یاسئومی

بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO) برندینگ روشی قدرتمند برای افزایش دیده شدن و اعتبار برند نزد مشتریان جدید و فعلی است. استراتژی مناسب به برند و اهداف منحصر به فرد شما بستگی دارد. برای شروع، تکنیک‌های گفته‌شده را امتحان کنید یا با متخصصان یاسئومی برای خدمات برندینگ همکاری کنید.

آیا می‌خواهی خدمات سئو جامع و مؤثر یا اگر در زمینه‌ای خاص مانند سئو فنی به پشتیبانی بیشتری نیاز دارید، تیم باتجربه ما می‌تواند به شما کمک کند. ما طیف وسیعی از خدمات را برای حمایت از تلاش‌های برندسازی سئو و سایر اهداف بازاریابی شما ارائه می‌دهیم. امروز پیشنهاد سئو خود را درخواست کنید برای شروع!

جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

استراتژیست و مشاور سئو سایت های شرکتی، فروشگاهی، کارخانه ها و برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در مشهد، تهران و ایران | سئو (SEO) با جواد یاسمی 09376996070

آخرین مقالات مرتبط

آیا متا برای تضعیف پرونده‌ی ضدانحصار خود، زمینه‌ ساز رشد تیک‌ تاک شد؟

آیا متا برای تضعیف پرونده‌ی ضدانحصار خود، زمینه‌ ساز رشد تیک‌ تاک شد؟

در دنیای پرتنش رقابت میان غول‌های فناوری، گاهی سکوت، از هر فریادی بلندتر شنیده می‌شود. این‌بار، توجه‌ها...
سئو چیست؟ راهنمای جامع و به_ روز برای فهم دقیق SEO در سال 1404

سئو چیست؟ راهنمای جامع و به‌ روز برای فهم دقیق SEO در سال 1404

در دنیای دیجیتال امروز، حضور در نتایج برتر موتورهای جست‌وجو مانند گوگل، برای هر کسب‌وکار یا وب‌سایتی...
نسخه جدید سئو برای سال ۱۴۰۴

سئو در سال ۱۴۰۴: اگر از صفر شروع می‌کردم، چطور یادش می‌گرفتم؟

از سال ۲۰۰۹ تا امروز، میلیون‌ها نفر تونستن با استفاده از سئو، از گوگل ترافیک رایگان جذب کنن. من هم یکی...
چگونه گزارش‌های سئو بنویسیم

چگونه گزارش‌های سئو بنویسیم که نظر مدیر ارشد بازاریابی (CMO) را جلب کند؟

اگر سئو را تنها با افزایش ترافیک ارزیابی می‌کنید، زمان آن رسیده که نگاه‌تان را عوض کنید. در دنیای بازاریابی...
جواد یاسمی و دکتر خلیل محمد زاده

سئو سایت صنعتی

آیا وب‌سایت کارخانه‌تان در گوگل دیده نمی‌شود؟ آیا محصولات صنعتی‌تان بازدید ندارند؟ اینجاست که سئو سایت...
راهنمای کامل پیاده‌سازی اصول E-E-A-T برای تقویت سئوی داخلی سایت

چگونه E-E-A-T را در سایت خود پیاده‌سازی کنیم و سئوی داخلی را تقویت کنیم؟

در پاسخ به انتشار اطلاعات نادرست در اینترنت و با هدف ارتقای کیفیت نتایج جستجو، گوگل مفهومی کلیدی را توسعه...
آیا ترافیک ارگانیک در حال نابودی است؟ یا فقط در حال تکامل؟

آینده جستجوی ارگانیک در عصر هوش مصنوعی؛ تهدید یا فرصت؟

با رشد فزاینده هوش مصنوعی و ظهور پلتفرم‌هایی مانند ChatGPT، بسیاری از فعالان سئو با این سوال روبه‌رو...
چرا باید استراتژی کلمات کلیدی سایت خود را به‌روز کنید؟ (با آمار و ابزارهای کاربردی)

چرا باید استراتژی کلمات کلیدی سایت خود را به‌روز کنید؟ (با آمار و ابزارهای کاربردی)

آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که چرا برخی از سایت‌ها همیشه در رتبه‌های اول گوگل دیده می‌شوند و بیشترین...

چگونه نرخ رها کردن سبد خرید را کاهش دهیم - 12 روش قدرتمند برای افزایش نرخ تبدیل در مرحله تسویه حساب

سبدهای خرید رها شده یکی از بزرگترین مشکلاتی است که همه فروشندگان تجارت الکترونیک با آن دست و پنجه نرم...

12 راه برای تقویت سئو با کنسول جستجوی گوگل

به دنبال ارتقای رتبه و افزایش ترافیک هستید؟ در این صورت، کنسول جستجوی گوگل (GSC) ابزاری ضروری برای سئو...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش تبلیغات محیطی (بیلبورد، هدایا ویژه و …) | 09339159432

سفارش تبلیغات دیجیتال (طراحی سایت، سئو، اینستاگرام و ..) | 09376996070