بهینهسازی موتور جستجو بر روی بهبود دیده شدن شما در نتایج جستجوی طبیعی گوگل، بینگ و دیگر موتورهای جستجو تمرکز دارد. البته مزایای سئو فراتر از ترافیک ارگانیک است و تا سود خالص شما ادامه مییابد.
همین حالا از مزایای سئو در این مورد مطلع شوید!
15 مزیت سئو
فواید سئو برای کسبوکارها و صاحبان وبسایت را همین حالا بیشتر بدانید
اعتمادسازی کنید
صرف نظر از صنعت شما، از تجارت الکترونیک به خدمات حرفهای برای موفقیت، به اعتماد نیاز دارید. اعتماد در بهینهسازی موتور جستجو بسیار مهم است—گوگل از چند سیستم برای درک اعتبار و میزان اعتماد به یک وبسایت، مانند پیج رنک.
در راستای تلاشهای سئو، شما بر ایجاد اعتماد و اعتبار تمرکز خواهید کرد با:
- تولید محتوای مفید و منحصر به فرد که نشان میدهد تخصص و اعتبار
- نمایش نشانههای اعتماد مانند جوایز و نظرات مشتریان در طراحی سایت
- نصب گواهینامهی لایه امنیتی سوکتها (SSL) برای امنیت بیشتر سایت
بهینهسازیهای بالا نه تنها به تلاشهای سئو شما کمک میکنند، بلکه نرخ تبدیل شما را نیز افزایش میدهند. وقتی افراد این نشانهها (مثلاً یک وبسایت امن، مفید و معتبر) را میبینند، بیشتر تمایل دارند آن کسبوکار و محصولات یا خدمات آن را انتخاب کنند.
آشنایی با برند را افزایش دهید
یکی دیگر از مزایای سئو، شیوهی تبلیغ آن است آگاهی از برند برای کسبوکارتان
آگاهی از برند، میزان آشنایی مشتریان با برند، کالاها و خدمات شماست. آگاهی بیشتر از برند به این معناست که مردم شرکت شما را خواهند شناخت و به آن باز خواهند گشت.
وقتی کسی وبسایت شما را پیدا میکند صفحات نتایج موتور جستجو ممکن است بلافاصله خرید نکنند، اما هنگام جستجوی محصولات و خدمات مرتبط، شما را در نتایج برتر خواهند دید.
یعنی حتی اگر بلافاصله خرید نکنند، آگاهی آنها نسبت به برند و شرکت شما بیشتر خواهد شد.
آگاهی از برند میتواند به ایجاد ارتباطات مثبت با برند شما کمک کند، رتبهبندی شما را افزایش دهد و در طول زمان به تبدیل سرنخها کمک کند.
جذب ترافیک واجد شرایط
ترافیک زیاد خوب است، اما ترافیک هدفمند بهتر است.
با سئو میتوانید کاربران مرتبطتر را هدف قرار داده و از طریق جستجو به آنها دسترسی پیدا کنید. مثلاً به جای هدف قرار دادن «کفشهای کتانی سفید»، میتوانید هدف قرار دهید کلمات کلیدی بلند مانند «کفشهای بدون بند سفید راحتی» برای رسیدن به بازار هدف خود.
پتانسیل سئو خود را کشف کنید
با yaseomi.com فرصتهای وبسایت خود را سریعتر شناسایی کنید و دیده شدن آنلاین خود را افزایش دهید!
بهترین بخش این است که معمولاً رتبهبندی کلمات کلیدی بلندتر نسبت به کلمات کلیدی کوتاهتر آسانتر است (چون رقابت کمتری دارند) و این میتواند به شما کمک کند زودتر در سئو به موفقیت برسید.
همیشه ارتقا پیدا کن
چه در تعطیلات باشید، چه در جلسه، چه خواب باشید، بهینهسازی موتور جستجو برای کسبوکارتان کار میکند. صرف نظر از روز یا ساعت، مردم میتوانند از موتور جستجویی مانند گوگل برای پیدا کردن شرکت شما استفاده کنند.
این مزیت سئو برای شرکتهایی که خدمات اورژانسی ارائه میدهند فوقالعاده است. افراد میتوانند در کمترین زمان ممکن خدمات اورژانسی شما (مثلاً لوله کشی) را پیدا کنند، با تیم آماده به کار شما ارتباط برقرار کنند و مشکل لوله کشی خود را برطرف کنند.
شاخصهای سودآوری را بهبود بخشید
بیشتر کسبوکارها به دنبال چیزی فراتر از ترافیک ناشی از بهینهسازی موتورهای جستجو هستند؛ آنها به دنبال نتیجه هستند. بسته به مدل کسبوکار، این «نتایج» اغلب سرنخهای واجد شرایط یا فروش آنلاین هستند.
مزیت سئو این است که میتواند هم شاخصهای سود را بهبود بخشد.
با بیش از ۲۵ سال تجربه در ارائه خدمات سئو به تجارت بینشرکتی و تجارتِ کسبوکار به مصرفکننده در مورد شرکتها، دیدهایم که بهینهسازی موتورهای جستجو در این معیارها موفق بوده است.
به عنوان مثال، فقط در پنج سال گذشته، مشتریان ما تولید کردهاند:
- هفت میلیون سرنخ واجد شرایط
- دوازده میلیون تراکنش آنلاین
- ده میلیارد دلار درآمد
تمرکزتان در سئو را روی بازار هدف و روشهای اثباتشدهی موفق بگذارید تا بتوانید با جستجو، نتایج واقعی و قابلسنجش بگیرید.
هزینه تبلیغات را بهینه کنید
سئو و تبلیغات کلیکی بهطور فوقالعادهای با هم کار میکنند. وقتی کسبوکارها سئو را شروع میکنند (و منتظر نتیجه آن هستند)، از تبلیغات پولی برای دیده شدن فوری و بهرهمندی از مزایای آن، از ترافیک تا فروش، استفاده میکنند.
اما از آنجایی که شما عملکرد سئو با رشد، میتوانید هزینههای تبلیغات خود را بهینه کنید، مثلاً با:
- تمرکز هزینههای تبلیغاتی روی اصطلاحات برند یا کمپینهای بازاریابی مجدد
- سرمایه گذاری تبلیغاتی را به سمت فعالیتهای ارگانیک مانند تولید محتوا هدایت کردن
اگرچه تبلیغات کلیکی (PPC) یک استراتژی ارزشمند در بازاریابی دیجیتال است، اما کسبوکارها نباید به آن وابسته باشند؛ زیرا PPC نیاز به جریان مداوم نقدینگی دارد، در حالی که سئو پس از سرمایهگذاری اولیه، عملکرد بلندمدتی ارائه میدهد.
روند خرید را ساده کنید
روند معمولی خرید مشتری (بهجز موارد اضطراری لولهکشی) شامل مراحل و نقاط تماس متعددی است. یکی از مزایای سئو این است که کسبوکار شما میتواند در تمام این نقاط تماس با کاربران ارتباط برقرار کند و آگاهی و اعتماد آنها را جلب نماید.
مثلاً میتوانید ایجاد کنید محتوای بهینهسازی شده برای موتورهای جستجو که هدف قرار میدهد
- جستجوهای ابتدای قیف
- جستجوهای میانی قیف
- جستجوهای انتهای قیف
این نقاط تماس اولیه میتوانند تعاملات دیگری را نیز ایجاد کنند. مثلاً اگر محتوای شما در میانه قیف، کاربران را به انجام یک تبدیل کوچک مانند دانلود یک راهنما دعوت کند، میتوانید از طریق ایمیل با آنها در ارتباط باشید و آنها را به سمت اقدامی بزرگتر هدایت کنید.
کمپینهای همهکاناله بسازید
مزایای سئو فراتر از خود آن است.
با ترافیک ارگانیک خودتان میتوانید از کمپینهای چندکاناله پشتیبانی کنید یا آنها را بسازید، مانند:
- ساخت کمپینهای بازاریابی مجدد با استفاده از ترافیک ارگانیک
- افزایش مشترکین ایمیل از طریق فراخوانهای اقدام در محتوای ارگانیک
- بازنشر محتوی سئو برای پستهای شبکههای اجتماعی یا خبرنامههای ایمیلی
در مقایسه با خرید ترافیک از طریق جستجوی پولی، شما این ترافیک چندمنظوره را با هزینهای مقرون به صرفه ایجاد کردهاید.
کاهش دیدهشدن رقیبان
تمرین بهینهسازی موتور جستجو به رشد دیده شدن کسبوکار شما در اینترنت و کاهش دید رقبا کمک میکند. این شما هستید که با بازار هدف خود ارتباط برقرار میکنید، نه رقبا، و این میتواند در زمان آماده شدن کاربر برای خرید، تفاوت چشمگیری ایجاد کند.
در مقایسه، اگر بهینه سازی موتور جستجو را انجام ندهید، به رقبا اجازه میدهید از شما بیشتر دیده شوند. آنها میتوانند به بازار هدف شما دسترسی پیدا کنند و با آن تعامل داشته باشند و در نتیجه در فرآیند خرید، از شما پیشی بگیرند.
افزایش ذکر آنلاین
اشارههای آنلاین میتوانند اعتمادسازی کنند و همچنین بک لینک ایجاد کنند که هر دو به سئو کمک میکنند.
همانطور که در سئو سرمایهگذاری کنید احتمالاً در فضای آنلاین از شما نام برده خواهد شد. دلیلش این است که برنامههای سئو اغلب بر تولید محتوای مفید که به صورت آنلاین به اشتراک گذاشته میشود، تمرکز دارند، چه مقاله پژوهشی باشد، چه ابزاری و چه چیز دیگری.
چه در پست شبکههای اجتماعی، وبسایت یا خبرنامه ایمیلی، این اشارهها میتوانند ترافیک (و بک لینک) را به سایت شما هدایت کنند و به اهداف کلی سئو شما کمک کنند.
موفقیت بلندمدت ایجاد کنید
بهینهسازی موتور جستجو (SEO) تغییری یکشبه نیست، بلکه فرایندی مستمر است. این فرایند، موفقیت و درآمد پایدار برای کسبوکار شما به همراه خواهد داشت و منجر به نتایج مداوم در کمپین سئو و تبدیل وبسایت شما به مرکزی فعال میشود.
با هر برنامه بهینهسازی موتور جستجو در ابتدا برای اصلاح وبسایت و رساندن آن به استانداردها، منابع بیشتری سرمایهگذاری خواهید کرد. اما پس از آن، میتوانید ترافیک، تبدیل و درآمد بیشتری کسب کنید که با بهروزرسانی سئو، پایدار خواهد ماند.
عملکرد مسیر
برخلاف روشهای سنتی بازاریابی، در سئو نیازی نیست حدس بزنید چه چیزی جواب میدهد و چه چیزی نه. در سئو میتوانید از دادههای واقعی کمپینهایتان برای ارزیابی آنها استفاده کنید.
فرض کنید از روشهای سنتی مثل تماس تلفنی سرد یا تبلیغات چاپی استفاده میکنید. در این موارد، تشخیص اینکه چه کسانی آگهی شما را میبینند یا چه زمانی مخاطبان با تماسهای شما ارتباطشان قطع میشود، دشوار است. علاوه بر این، هیچ راهی برای دانستن تعداد افرادی که با شرکت شما تعامل دارند، وجود ندارد.
با سئو میتوانید از پلتفرمها و ابزارهای مختلفی برای اندازهگیری ترافیک، تبدیلها، سرنخها و موارد دیگر استفاده کنید، مانند گوگل آنالیتیکس .
یعنی همیشه دادههایی دارید که به تحلیل کمپینتان کمک میکنند. این به معنای صرفهجویی در هزینه است و… بازده سرمایه خود را افزایش دهید فقط با سرمایهگذاری در استراتژیهای نتیجهبخش
افزایش بازده بازاریابی
هرچه بیشتر در سئو زمان و منابع صرف کنید، بازده بیشتری برای شرکتتان خواهید دید. از آنجایی که بیش از چهل درصد از درآمد بخش عمدهای از ترافیک وبسایت از طریق جستجوی طبیعی جذب میشود؛ بنابراین، بهینهسازی موتورهای جستجو (SEO) برای جذب این ترافیک و افزایش بازده سرمایهگذاری ضروری است.
بهینهسازی موتور جستجو (SEO) میتواند به طور غیرمستقیم به جنبههای دیگر کمپین بازاریابی دیجیتال شما نیز کمک کند. اگر از بازاریابی ایمیلی وقتی افراد وبسایت شما را پیدا میکنند، تعداد بیشتری میتوانند برای خبرنامهتان ثبتنام کنند. همچنین میتواند به تبدیل کاربرانی که از طریق تبلیغات پولی به صفحات شما میرسند کمک کند.
کمپین سئو شما میتواند کلید اصلی برای امنتر و سودآورتر کردن حضور کلی شما در فضای دیجیتال باشد.
به نامی شناختهشده در صنعت تبدیل شو
هرچه محتوای بیشتری تولید کنید و در نتایج جستجو رتبهی بهتری بگیرید، افراد بیشتری متوجه شما خواهند شد؛ هم رقبا و هم کاربران. میتوانید خود را به عنوان منبعی برای… صنعت شرکتی دانشبنیان، نه صرفاً تولیدی یا خدماتی
برای مثال بهینهسازی موتور جستجو برای شرکتهای انرژی میتواند به کسبوکارها در توسعه و بهینهسازی محتوای مرتبط با موضوعاتی مانند انرژی سبز یا انرژیهای تجدیدپذیر کمک کند.
مردم بهطور طبیعی هنگام جستجوی اطلاعات، وبسایت شما را بارها میبینند و با برند شما ارتباط مثبتی برقرار میکنند؛ این امر میتواند آنها را ترغیب کند که در زمان نیاز به محصولات یا خدمات شما، از شما بهجای رقبا خرید کنند.
پیشرفت شغلی
بهجز مزایای تجاری، سئو میتواند به پیشرفت شغلی شما هم کمک کند.
اگر استراتژی سئو شما به کسب نتایج مالی مطلوب و دستیابی کسبوکار به اهدافش کمک کند، بهطور معمول از نظر ارتقای شغلی، حمایتها یا افزایش حقوق، سود خواهید برد.
مزایای سئو را برای کسبوکارتان به ارمغان آورید
از بهبود کیفیت ترافیک تا جذب سرنخ، مزایای سئو بسیار زیاد است.
با ما، مزایای سئو را برای کسبوکار خود به ارمغان آورید جعبه ابزار رایگان سئو رتبهبندیها را دنبال کنید، کلمات کلیدی را بررسی کنید، رقبایتان را رصد کنید و با پلتفرم رایگان ما که توسط متخصصان سئو برای متخصصان سئو ساخته شده است، به سرعت به موفقیت برسید.