سمرش یا سیمیلر وب؛ کدام بهتر است؟
انتخاب بین Semrush و Similarweb به نیاز شما بستگی دارد. اگر به دنبال مجموعهای از ابزارهای سئو با قابلیتهای بازاریابی دیجیتال هستید، Semrush را در نظر بگیرید. اگر تمرکز شما بیشتر روی بازاریابی دیجیتال و بازاریابی به طور کلی است، Similarweb را انتخاب کنید.
بهینهسازی موتور جستجو یکی از بنیادیترین بخشهای کسب درآمد از وب است. ابزارهای سئو برای شروع، بسیار مهم هستند. اگر در مورد سرمایهگذاری در Semrush یا Similarweb مردد هستید، خوش شانس هستید!
برای بررسی دقیقتر مقایسه Similarweb و Semrush، ادامه مطلب را بخوانید!
به ابزار سئو مورد علاقهی جدیدتان بگویید سلام
اجازه ندهید رابط کاربری پیچیده شما را کند. با yaseomi فرصتها را سریعتر بیابید!
سمرش بهتر است یا سیمیلار وب؟
انتخاب شما به اولویتهایتان بستگی دارد. سمراش ویژگیهای بسیار بیشتری و یک طرح رایگان ارائه میدهد، اما سیمیلاروب سرویس مشتری بهتر و استفاده آسانتری دارد. باید براساس نیازها و اولویتهای خاص کسبوکارتان انتخاب کنید.
مقایسه Semrush و Similarweb
هم اکنون بین سمروش و سیمیلاروب تفاوتها و شباهتها را بررسی کنید.
ویژگیها: ابزار سئو سِمروش و سیمیلار وب، میانگین امتیاز ۴.۵ از ۵، مناسب برای متخصصان سئو، آژانسهای سئو، سازمانهای بزرگ، استراتژیستهای سئو، تحلیلگران داده. قیمت: از ۱۲۹.۹۵ دلار در ماه (سِمروش) و از ۱۲۵ دلار در ماه (سیمیلار وب). نقاط قوت: ابزار جامع چند کاناله، حجم بالای داده، تحقیقات بازار، سنجش عملکرد. نقاط ضعف: شیب یادگیری تند، ابزارهای سئو محدود، تحقیق کلمات کلیدی (جامع در سِمروش و پایه در سیمیلار وب)، ردیابی رتبه کلمات کلیدی (جامع در سِمروش و متوسط در سیمیلار وب)، تحقیق رقیبان (پیشرفته در سِمروش و متوسط در سیمیلار وب)، تجزیه و تحلیل بک لینک (جامع در سِمروش و پایه در سیمیلار وب)، پشتیبانی مشتری (چت آنلاین و کتابخانه منابع و کلاسهای آنلاین در هر دو). سهولت استفاده: سِمروش پایین، سیمیلار وب بالا. ادغام با: گوگل آنالیتیکس، گوگل سرچ کنسول، وردپرس، زاپیر و موارد دیگر.
جایگزینهای SEMrush و SimilarWeb
- سئو دات کام ابزاری برای سئو، خودتان انجام دهید، ارزان و کاربرپسند
- اهرفس با پشتیبانی از تحلیل قوی بکلینک و ابزارهای کلمات کلیدی
- موتز مجموعه کاملی از ابزارهای سئو دارد
- رتبهبندی SE یک پلتفرم جامع
مقایسه عمیق Similarweb و Semrush
در ادامه به برخی تفاوتها و شباهتهای Similarweb و Semrush میپردازیم:
آسانی استفاده
سادگی استفاده برای هر پلتفرمی، از جمله هر دو ابزاری که اینجا بررسی میکنیم، مهم است. پس کدام یک سادهتر است؛ Semrush یا Similarweb؟
همانطور که احتمالا از فهرست مزایا و معایب قبلی حدس زدهاید، پاسخ Similarweb است. Semrush به هیچ وجه ابزار بدی نیست، اما مشکلاتی در ناوبری دارد. از طرف دیگر، Similarweb بسیار بصری و کاربرپسند است. بنابراین، Similarweb در این بخش برنده است.
از Similarweb راضی نیستید؟ مقایسه ما را ببینید سمراش در مقابل اسپایفو .
برنده شبیه وب
قیمتگذاری
نیازی به گفتن نیست که قیمتگذاری، عامل مهم دیگری در انتخاب بین دو ابزار است. پس قیمتگذاری Similarweb و Semrush چگونه است؟
قیمت Similarweb از ۱۲۵ دلار به ازای هر کاربر در ماه شروع میشود و از آنجا افزایش مییابد. در همین حال، ارزانترین طرح Semrush رایگان است، اما طرح رایگان امکانات زیادی ارائه نمیدهد. از طرف دیگر، طرحهای پولی آن از ۱۳۰ دلار در ماه شروع میشوند.
هر دو گزینه بسیار گران هستند. در واقع، Semrush کمی گرانتر است، اما طرح رایگان هم ارائه میدهد. به همین دلیل، این دو را مساوی در نظر میگیریم.
برنده کراوات
پژوهش
هر دو ابزار Semrush و Similarweb انواع مختلفی از تحقیقات سئو را انجام میدهند و به شما در یافتن فرصتهای جدید سئو، که عمدتا شامل تحقیق کلمات کلیدی و همچنین تحقیق رقیبان است، کمک میکنند. پس، مقایسه این دو ابزار در این زمینه چگونه است؟
این دستهبندی دیگری است که در آن هر دو ابزار تقریباً یکسان هستند. سمراش و سیمیلاروب هر دو ویژگیهای اصلی تحقیق کلمات کلیدی یکسانی از جمله جستجو، مرتبسازی و فهرستنویسی را ارائه میدهند. هر دو نیز از جمله ابزارهای برتر به شمار میروند. ابزارهای تحلیل رقبا در آنجا. به همین دلیل، این دسته نیز مساوی است.
برندهکراوات
تحلیل
علاوه بر جستجوی فرصتهای جدید، ابزارهای سئو باید به شما در تحلیل دادههای فعلیتان کمک کنند. این دادهها ممکن است شامل اطلاعات مشتری، معیارهای کمپین و ترافیک وبسایت باشد.
هر دو ابزار قابلیتهای تحلیلی زیادی دارند؛ اما در این مورد، Semrush برتری دارد چون بهسادگیبیشتربه طور خاص، Semrush ابزاری برای تحلیل بک لینک دارد که Similarweb فاقد آن است. همچنین هیچ امکانی در زمینه سئو محلی ارائه نمیدهد. ویژگیهای تحلیل بک لینک Semrush آن را به یکی از… بهترین ابزارهای ساخت بک لینک آنجا بیرون
برندهسمرش
پشتیبانی مشتری
در نهایت، بیایید به پشتیبانی مشتری نگاه کنیم. کدام ابزار تجربه مشتری بهتری ارائه میدهد؟
بدون شک پاسخ Similarweb است. چون همانطور که قبلا اشاره کردیم، Semrush به خاطر خدمات مشتری آهسته و کمکی که ارائه میدهد، بدنام است. اگر این موضوع برای شما مهم است، Similarweb را انتخاب خواهید کرد.
برندهشبیه وب
درون سِمروش
در ادامه اطلاعات بیشتری درباره سِمروش بیابید.
مزایای سِمروش
بیایید با صحبت در مورد برخی از مزایای استفاده از Semrush شروع کنیم. سه مزیت به طور خاص برجسته هستند:
- امکانات فراوان یکی از مهمترین دلایل محبوبیت سِمرش، تعداد ویژگیهای آن است. بسیاری از این ویژگیها، مانند نقشههای حرارتی و ابزارهای یافتن سرنخ، در برنامههای پولی ارائه میشوند.
- طرح رایگان سمرش چند طرح مختلف ارائه میدهد که ارزانترین آنها طرح رایگان است. این گزینه مناسبی است اگر در حال حاضر بودجهای برای پرداخت هزینه این ابزار ندارید.
- تحلیل بک لینک یکی از بهترین ویژگیهای سمراش، تحلیل بک لینک است که نمای کلی از تمام وبسایتهایی که به سایت شما لینک میدهند، ارائه میدهد.
معایب سِمرش
سمرش مفید است، اما معایبی هم دارد که عبارتند از:
- خدمات مشتری متاسفانه، سرویس مشتریان سِمروش چندان خوب نیست و کاربران گاهی از کندی و بیفایده بودن پشتیبانی آن شکایت دارند.
- قیمتها اگرچه سمراش طرح رایگان دارد، اما امکانات زیادی ارائه نمیدهد. برای دسترسی به امکانات بیشتر، به طرح پولی نیاز دارید که گزینههای پولی آن بسیار گران هستند. به همین دلیل کاربران آن را مقایسه میکنند. سمراش در برابر اهرِفْس و گزینههای دیگر
- غیر کاربرپسنداگرچه استفاده از سمراش دشوار نیست، اما رابط کاربری آن میتواند بسیار شهودیتر و آسانتر باشد.
درون Similarweb
در پایین اطلاعات بیشتری در مورد Similarweb بیابید.
مزایای Similarweb
مانند SEMrush، Similarweb نیز مزایای خاص خود را دارد. از جمله این مزایا:
- خروجی ارائه یکی از ویژگیهای کاربردی Similarweb این است که به شما امکان میدهد گزارشهای داشبورد را به راحتی به صورت ارائههای پاورپوینت صادر کنید و به مدیران شرکت خود نشان دهید.
- تحلیل مخاطب ابزار تحلیل مخاطب Similarweb برای ارزیابی نوع افرادی که با کسبوکار شما درگیر هستند، ایدهآل است و به شما اجازه میدهد تا هدفگذاری سئو خود را دقیقتر کنید.
- راهبری آسان سیمیلار وب رابط کاربری بسیار شهودی و آسانی دارد که استفاده از آن ساده است و به سرعت یادگیری نحوه کار با ابزار کمک میکند.
معایب Similarweb
متاسفانه، استفاده از Similarweb معایبی نیز دارد. سه مورد از این معایب عبارتند از:
- ترافیک موبایل به دلایلی، Similarweb فقط ترافیک دستگاههای رومیزی را ردیابی میکند، نه دستگاههای تلفن همراه. از آنجایی که امروزه ترافیک تلفن همراه بسیار رایج است، این مسلماً مشکل بزرگی است.
- کیفیت داده اگرچه دادههای Similarweb چندان بد نیستند، اما بسیاری از کاربران آن را به اندازهی کافی قابل اعتماد نمیدانند.
- نبود یکپارچگی کاربران گفتهاند که ای کاش Similarweb گزینههای بیشتری برای ادغام با دیگر ابزارهای بازاریابی داشت.