برای کسبوکارهایی که بهینهسازی موتور جستجو و علامت تجاری ثبتشده دارند، در مورد اینکه استفاده از نماد علامت تجاری ثبتشده در عنوان سایت به سئو کمک میکند یا به آن آسیب میزند، بحثهایی وجود دارد. پاسخ این است که بعید است تأثیر قابل توجهی بر رتبهبندی سئوی شما داشته باشد. برای اطلاعات بیشتر، ادامه مطلب را بخوانید!
آیا درج علائم تجاری ثبتشده در تگهای عنوان به سئو کمک میکند؟
ثبت تجاری در عنوان صفحه تاثیری مستقیم بر سئو ندارد. به گفته جان مولر از گوگل، موتور جستجو، علائم تجاری ثبت شده (و هر نماد دیگری) را صرفا به عنوان نماد در نظر میگیرد.
بینشهایی از
تا جایی که میدانم، بله، آنها (نمادهای ثبت و علامت تجاری) اساساً نادیده گرفته میشوند. بنابراین ما با آنها مثل یک نماد رفتار میکنیم.
جان مولر منبع
آیا علائم تجاری ثبتشده میتوانند از دیدگاه کاربر، به سئو شما کمک کنند؟
مثلاً، آیا میتوان از یک علامت تجاری ثبتشده برای بهبود کار استفاده کرد؟ میزان کلیک با نشان دادن اینکه کسبوکار شما (مانند یک) … شرکت تولیدکننده سیبیدی و اینکه آیا لیست آن معتبر است؟ این امکان وجود دارد. اما همانطور که بسیاری از متخصصان سئو اشاره کردهاند، هر کسی میتواند از نماد علامت تجاری ثبت شده در عنوان خود استفاده کند، حتی اگر مالک آن نباشد.
به همین دلیل است که معتقدیم علائم تجاری ثبتشده در تگهای عنوان، تأثیر چندانی بر سئو ندارند.
آیا درج علائم تجاری ثبتشده در توضیحات متا به سئو کمک میکند؟
علامتهای تجاری ثبتشده در توضیحات متا مستقیما به سئو کمک نکنید.
چرا؟ به همان دلایلی که علائم تجاری ثبتشده در عنوانها به طور مستقیم به سئو کمک نمیکنند. گوگل علامت تجاری ثبتشده را بهعنوان یک نماد میبیند، نه نمادی از اعتماد. اگر به مزایای بالقوه کاربر با نرخ کلیک بالاتر فکر میکنید، باید به یاد داشته باشید که گوگل بیشتر توضیحات متا را بازنویسی میکند.
پس بیشتر جستجوگران، توضیحات متای شما را با علامت تجاری ثبتشدهاش نخواهند دید.
چه زمانی باید از علامتهای تجاری ثبتشده در عنوانها استفاده کنم؟
پیشنهاد ما (در اکثر موارد) استفاده نکردن از علائم تجاری ثبتشده در عنوانهاست. با این حال، برخی از کسبوکارها از علائم تجاری ثبتشده در عنوانها و حتی توضیحات متا استفاده میکنند، زمانی که قصد دارند چیزی را به موتورهای جستجو انتقال دهند.
پیشنهاد ما (در بیشتر موارد) این است که از علائم تجاری ثبتشده در عنوانها استفاده نکنید.
نمونههایی از مواقعی که میتوانید از علامت تجاری ثبتشده استفاده کنید عبارتند از:
- اعتماد ایجاد کردن مثل اینکه چیزی میفروشند که با شیوههای ناجوانمردانه مرتبط است.
- جدا باش مثل اینکه در بازاری اشباع شده از تقلبیها رقابت میکنند.
اگر قصد دارید از علامت تجاری ثبتشده در عنوان خود استفاده کنید، رمزگذاری آن را دوباره بررسی کنید. رمزگذاری نادرست علامت تجاری ثبتشده، به خطاهای بصری منجر میشود که رفتار کاربر را بهطور منفی تحت تاثیر قرار میدهد.
چه زمانی باید از علائم تجاری ثبتشده در توضیحات متا استفاده کنم؟
کسبوکارها به همان دلیلی که از علائم تجاری ثبتشده در عنوانها استفاده میکنند، در توضیحات متا نیز از آنها استفاده خواهند کرد. اگر به دنبال القای اعتماد و متمایز شدن در بازار خود باشند، یک علامت تجاری ثبتشده میتواند به تحقق این اهداف کمک کند.
تجربه چند ده ساله ما نشان داده است که استفاده از علائم تجاری ثبت شده در متا دیسکریپشنها، تأثیر مورد انتظار کسبوکارها را در سئو ندارد.
باز هم، به ندرت به مشتریان توصیه میکنیم از علائم تجاری ثبتشده در توضیحات متا استفاده کنند.
تجربه چندین دهه ما نشان داده است که استفاده از علائم تجاری ثبتشده در توضیحات متا، تأثیر مورد انتظار کسبوکارها را در سئو ندارد. علاوه بر این، گوگل اغلب توضیحات متا را بازنویسی میکند، بنابراین بعید است کاربران علامت تجاری ثبتشده را ببینند.
سه روش برتر استفاده از علائم تجاری ثبتشده در عنوانها
آیا شما متعهد به استفاده از علائم تجاری ثبت شده و سایر نمادها در عنوانها و توضیحات متای خود، مانند علامت کپیرایت، علامت خدمات یا علامت تجاری هستید؟ اگر چنین است، ادامه مطلب را بخوانید، زیرا برخی از بهترین شیوهها را برای شروع کار به شما ارائه خواهیم داد.
- عنوان خود را در کمتر از ۶۰ کاراکتر بنویسید.
- تعداد کاراکترهای توضیحات متا را زیر ۱۵۰ کاراکتر نگه دارید.
- کدگذاری خود را در مرورگرهای مختلف بررسی کنید تا مطمئن شوید نماد به درستی نمایش داده میشود.
- عملکرد عنوان یا توضیحات متای خود را پیگیری کنید تا ببینید چقدر موثر هستند.
بهینهسازی سئو را در اینجا رعایت کنید، از جمله اولویت دادن به خوانایی متن.
عنوانهای وبسایت خود را برای موتورهای جستجو بهینه کنید
حالا که با ظرایف علائم و نشانهای تجاری ثبتشده در تگهای عنوان آشنا شدید، آماده بهینهسازی تگهای عنوان وبسایت خود هستید؟ اگر به کمک در این زمینه یا سئو به طور کلی نیاز دارید، تیم برنده جوایز ما میتواند به شما کمک کند. امروز با ما تماس بگیرید برای اطلاعات بیشتر درباره ما نقشههای سئو !
پرسشهای متداول درباره علائم و نشانهای تجاری ثبتشده در سئو
درباره علائم تجاری ثبتشده و نمادهای آنها در سئو بیشتر بدانید:
علامت تجاری ثبت شده چیست؟
علامت تجاری ثبتشده (که با نماد ® نشان داده میشود) به معنای ثبت لوگو یا برند در اداره ثبت اختراعات و علائم تجاری ایالات متحده است. این اداره از علائم تجاری ثبتشده محافظت میکند.
علامت تجاری چیست؟
علامت تجاری (که با نماد ™ نشان داده میشود) سمبلی است که یک برند یا محصول را از سایر برندها و محصولات متمایز میکند. بر خلاف علامت تجاری ثبتشده، علامت تجاری با اداره ثبت اختراعات و علامتهای تجاری آمریکا ارتباطی ندارد.
نمادها چه هستند؟
در دنیای تجارت، نمادها میتوانند شامل موارد زیر باشند:
- علامت تجاری ثبت شده
- علامت تجاری
- حقوق نشر
- علامت خدمات
این نمادها برای انتقال اطلاعاتی مثل حفاظت از برند، محصول، لوگو یا نماد استفاده میشوند. در سئو، استفاده از این نمادها در محتوا رایج است، اما در عنوانها یا توضیحات متا چندان متداول یا موثر نیست.