اگر برای نوشتن یک محتوای حماسی زمان و تلاش خود را صرف کرده اید، سئو داخلی را فراموش نکنید. این به گوگل کمک می کند تا بفهمد صفحه شما در مورد چیست و آن را تا حد امکان به افراد زیادی در نتایج جستجو نشان دهد.
حتی بهتر از آن، بسیاری از بهبودهای روی صفحه بسیار سریع و آسان انجام می شوند.
این چک لیست را برای سئوی کامل در صفحه هر بار دنبال کنید:
اگر به دنبال یک چک لیست تعاملی قابل استفاده مجدد برای استفاده بارها و بارها هستید، در اینجا چند فرمت دیگر وجود دارد.
بیایید سریع همه چیز را اجرا کنیم.
URL توصیفی کوتاه
گوگل می گوید بهترین کار این است که از کلمات مرتبط با محتوای خود در URL های صفحه استفاده کنید، بنابراین آدرس های اینترنتی تصادفی مانند gobbledygook را نمی خواهید domain.com/734/834753956756
اگر می توانید از آن اجتناب کنید بهتر است از چیزی کوتاه و توصیفی مانند استفاده کنید domain.com/mens/shirts
.
تغییر این مورد در اکثر سیستم های مدیریت محتوا فقط چند ثانیه طول می کشد:
اگر مطمئن نیستید از چه کلمات یا عباراتی استفاده کنید، کلمه کلیدی اصلی که هدف آن قرار میگیرید معمولاً شرط خوبی است. این کاری است که ما در وبلاگ Ahrefs در 90٪ مواقع انجام می دهیم.
به عنوان مثال، کلمه کلیدی هدف ما برای این پست “چک لیست سئوی صفحه” است، بنابراین URL پست چیست:
چند بهترین روش که باید در نظر داشت:
- از تکرار کلمات خودداری کنید. اگر صفحه شما درباره پیراهن های مردانه است و در زیر پوشه /mens/ تو در تو قرار دارد، لازم نیست کلمه “mens” را تکرار کنید.
domain.com/mens/shirts/
بهتر ازdomain.com/mens/mens-shirts/
- از خرما بپرهیزید اگر جستجوگر برخورد کند
domain.com/blog/2020/fashion-tips/
در سال 2024، حتی اگر دیروز محتوا را بهروزرسانی کرده باشید، تصور میکنند که قدیمی است. بنابراینdomain.com/blog/fashion-tips/
بهتر خواهد بود - از مشخص بودن بیش از حد خودداری کنید. اگر URL شما است
domain.com/blog/20-بهترین-نکته-مد/
، اگر بعداً نکات بیشتری را به پست خود اضافه کنید، عجیب به نظر می رسد. با استفاده از کمتر خاصdomain.com/blog/best-fashion-tips/
به شما آزادی بیشتری در آینده می دهد.
برچسب عنوان قانع کننده و توضیحات متا
گوگل می گوید که تگ های عنوان اغلب بخش اصلی اطلاعاتی هستند که جستجوگران برای تصمیم گیری در مورد نتیجه کلیک کردن استفاده می کنند. اگر کلیک شما کسل کننده و کسل کننده است، احتمالاً به اندازه ای که می توانید کلیک نخواهید کرد، حتی اگر رتبه بندی کنید.
این همان داستان برای توضیحات متا است، که Google اغلب برای قطعه توصیفی استفاده می کند.
هیچ رویکرد یکسانی برای برچسبهای عنوان وجود ندارد، اما فرمول ABC نقطه شروع مناسبی برای پستهای وبلاگ است:
برای توضیحات متا، بهترین توصیه من این است که سعی کنید برچسب عنوان خود را گسترش دهید تا به جستجوگران جزئیات و زمینه بیشتری بدهید.
اگر مشکل دارید یا فقط یک راه حل سریع می خواهید، بدهید تولید کننده برچسب عنوان AI رایگان ما و تولید کننده توضیحات متا یک شات به ابزارها بگویید که صفحه شما در مورد چیست و لحن نوشتن مورد نظر شما چیست و آنها چند گزینه ایجاد خواهند کرد.
به یاد داشته باشید که آنها را هم کوتاه و هم کوتاه نگه دارید. اگر آنها بیش از حد طولانی باشند، در جستجو قطع می شوند. این عجیب به نظر می رسد و باعث می شود آنها کمتر قانع کننده باشند. می توانید از یک ابزار رایگان مانند استفاده کنید این یکی برای بررسی برش قبل از انتشار، یا Ahrefs ممیزی سایت برای پیدا کردن تمام مسائل در سایت خود
عنوان پیچیده شده در H1
گوگل توصیه می کند با استفاده از یکی روز H1 در هر صفحه منطقی است که از این برای عنوان صفحه خود استفاده کنید زیرا H1 بالاترین سطح عنوان است.
اکثر سیستمهای مدیریت محتوا این کار را بهطور خودکار انجام میدهند، اما میتوانید بهصورت رایگان بررسی کنید که عنوان خود در واقع H1 است نوار ابزار سئو Ahrefs. فقط روی تب Content کلیک کنید:
اگر نسخه ای که انتظار دارید در یک تگ H1 پیچیده شود، نیست، به توسعه دهنده خود ضربه بزنید!
سریع به اصل مطلب می رسد
مردم همان چیزی را میخواهند که در عنوان و توضیحات متا به آنها قول داده بودید، بنابراین کارها را با حجم زیاد شروع نکنید. مستقیماً سر اصل مطلب بروید و در جمله اول به خواننده بگویید که برای چه چیزی آمده است.
هیچ راه یکسانی برای انجام این کار وجود ندارد. همه چیز بستگی به این دارد که جستجوگران به دنبال چه چیزی هستند.
به عنوان مثال، هنگامی که مردم برای «بک لینک های سمی» جستجو می کنند، بیش از هر چیز به دنبال یک تعریف هستند. به همین دلیل است که من اولین پاراگراف مقاله خود را این تعریف کردم:
اما وقتی مردم به دنبال «بهترین برفدمنده» میگردند، فقط یک توصیه میخواهند، بنابراین این چیزی است که Wirecutter در پاراگراف اول به آنها میدهد:
من فکر می کنم پاراگراف آغازین Wirecutter می تواند حتی بهتر باشد زیرا در جمله اول هیچ فایده ای وجود ندارد. اگر به دنبال «بهترین برفدمنده» هستید، از مزایای این محصول میدانید. شما فقط می خواهید بدانید کدام یک بهترین است!
عناوین فرعی توصیفی
جان مولر گوگل گفت که غول جستجو از عناوین برای کمک به درک بهتر محتوای یک صفحه استفاده می کند. به همین دلیل است که باید مطمئن شوید که آنها واضح و توصیفی هستند.
از دست دادن علامت در اینجا آسان است. ما حتی خودمان مقصر بوده ایم.
برای مثال به این دو عنوان فرعی از نگاه کنید لیست نکات وبلاگ نویسی ما:
آیا در نگاه اول معنی آن ها را می دانید؟
من نه و بسیاری از زیرعنوان های دیگر در پست ما نیز نامشخص بودند.
اگر مشکوک هستید که ممکن است همین موضوع در مورد عنوان های فرعی شما نیز صادق باشد، این را امتحان کنید: از ChatGPT بخواهید آنها را برای وضوح بازنویسی کند.
دقیقا همینطوره کاری که سام انجام داد برای پست ما، و آنها را در چند ثانیه بسیار واضح تر کرد.
به عنوان مثال، «ایجاد یک پروژه 100 انجام دهید» به «شروع یک پروژه «نوشتن 100 پست وبلاگ» تبدیل شد:
اطمینان حاصل کنید که عنوان های فرعی شما نیز دارای سلسله مراتب مناسب هستند. این به گوگل کمک می کند تا ساختار را درک کند و مرور آن را برای خوانندگان آسان تر می کند.
با هدف جستجو مطابقت دارد
هدف جستجو دلیل پشت جستجو است. تا زمانی که صفحه شما با هدف هماهنگ نباشد و به جستجوگران آنچه که به دنبال آن هستند بدهد، شانس شما برای کسب رتبه بالا بسیار کم است.
برای نشان دادن اهمیت این موضوع، به این نمودار نگاه کنید:
این نشان می دهد که رتبه ما برای کلمه کلیدی backlink checker در طول زمان. می بینید که در اواخر سال 2018، ما به طور ناگهانی از تلاش برای کسب رتبه بالاتر از رتبه 5 به رتبه ثابت شماره 1 رسیدیم.
چگونه؟ با بهینه سازی صفحه ما برای هدف جستجو.
این صفحه قبلاً شبیه آن بود:
اکنون به نظر می رسد:
به غیر از تغییرات جزئی طراحی، یک تفاوت مهم وجود دارد: اکنون یک جستجوگر بک لینک رایگان تعبیه شده است. قبل از اینکه فقط از بازدیدکنندگان بخواهد نرم افزار SEO ما را آزمایش کنند.
با توجه به آنچه جستجوگران واقعاً میخواستند، رتبهبندی صفحه و ترافیک تخمینی جستجوی آن را از 18 هزار به 215 هزار بازدید ماهانه بهبود دادیم. این یک بهبود 12 برابری است!
اما چگونه می دانستیم که جستجوگران چه می خواهند؟
در آن زمان، ما مجبور بودیم یک تجزیه و تحلیل دستی از نتایج جستجوی برتر انجام دهیم. در حالی که هنوز می توانید این کار را انجام دهید، فقط کلیک کردن روی دکمه «شناسایی مقاصد» در Keywords Explorer بسیار ساده تر است:
این از قدرت هوش مصنوعی برای تجزیه و تحلیل نتایج جستجوی برتر استفاده می کند و به شما می گوید جستجوگران به دنبال چه چیزی هستند.
موضوع را به طور کامل پوشش می دهد
همراستایی کلی محتوای خود با هدف جستجو کافی نیست. همچنین باید موضوع را به طور کامل پوشش دهد تا به جستجوگران هر آنچه می خواهند بدانند بگوید. این می تواند به رتبه بندی آن برای کلمات کلیدی بیشتر کمک کند و در نتیجه ترافیک بیشتری را نیز به ارمغان بیاورد.
برای یافتن آنچه جستجوگران به دنبال آن هستند، به دنبال موضوعات فرعی رایج در بین صفحات با رتبه برتر بگردید.
چند راه وجود دارد که می توانید این کار را انجام دهید.
صفحات با رتبه برتر را به صورت دستی بررسی کنید
کلمه کلیدی مورد نظر خود را در گوگل جستجو کنید، چند صفحه با رتبه های برتر را باز کنید و آن ها را برای موارد مشترک مشاهده کنید.
به عنوان مثال، بسیاری از نتایج برتر برای «بهترین کفشهای دویدن برای کف پای صاف» یک گزینه اقتصادی را ارائه میدهند:
رتبه بندی کلمات کلیدی صفحات با رتبه برتر را بررسی کنید
صفحات اغلب برای کلمات کلیدی مرتبط با موضوعات فرعی که پوشش می دهند رتبه بندی می شوند. اگر می بینید که بسیاری از صفحات برتر برای این کلمات کلیدی رتبه بندی می شوند، احتمالاً موضوع فرعی مهمی برای پوشش دادن است.
در اینجا نحوه یافتن این کلمات کلیدی آمده است:
- به ابزار تحلیل رقابتی در Ahrefs بروید
- URL صفحه خود را در فیلد “این هدف برای رتبه بندی نیست” وارد کنید. (اگر هنوز صفحه خود را منتشر نکرده اید، URL مورد نظر خود را وارد کنید.)
- آدرس چند صفحه مشابه با رتبه برتر را در فیلدهای «اما این رقبا انجام می دهند» وارد کنید.
- به دنبال کلمات کلیدی باشید که نشان دهنده موضوعات فرعی هستند
به عنوان مثال، سه نتیجه برتر برای «بهترین کفشهای دویدن برای کف پای صاف» نیز برای بسیاری از کلیدواژههای مرتبط با کفشهای مردانه و زنانه در 10 مورد برتر قرار دارند:
این به شما می گوید که بهترین انتخاب برای مردان و زنان موضوع فرعی مهمی است که باید گنجانده شود.
موضوعات فرعی را با کمک هوش مصنوعی پیدا کنید
در حال حاضر در نسخه بتا است، اما AI Content Grader جدید در Ahrefs موضوعات فرعی «مفقود» را پیدا میکند. این کار را با مقایسه محتوای سه صفحه برتر برای کلمه کلیدی هدف شما با محتوای شما انجام می دهد.
برای استفاده از آن، فقط کلمه کلیدی مورد نظر و URL صفحه خود را وارد کنید. (اگر هنوز صفحه خود را منتشر نکرده اید، URL مورد نظر خود را وارد کنید).
به عنوان مثال، در اینجا یکی از پیشنهادات آن برای کلمه کلیدی “بهترین کفش دویدن برای کف پای صاف” آمده است:
“دارای “کسب اطلاعات” است
افزایش اطلاعات معیاری است که نشان می دهد محتوای شما چقدر منحصر به فرد است. گوگل مکانیزمی را برای به ثمر رساندن آن در آن شرح می دهد یک پتنت در ژوئن 2022 اعطا شد.
دو ماه بعد، در آگوست 2022، گوگل آن را راه اندازی کرد به روز رسانی محتوای مفید، که آنها آن را به عنوان “بخشی از تلاش گسترده تر برای اطمینان از دیدن محتوای اصلی تر و مفیدتر توسط افراد، برای افراد، در نتایج جستجو” توصیف کردند.
آیا این دو مورد به هم مرتبط هستند؟ هیچ کس نمی داند. اما آنچه ما می دانیم این است گوگل به اصالت محتوای شما اهمیت می دهد و تقریباً به طور قطع مکانیسم هایی برای شناسایی آن در نظر گرفته است.
این بدان معناست که پوشش سایر صفحات با رتبه برتر برای یک صفحه بهینه کافی کافی نیست. آن را نیز نیاز دارد برای آوردن چیز جدید و ارزشمند به میز.
به عنوان مثال، همکار من کریس اطلاعاتی را در مورد نحوه برخورد مردم با بک لینک های با کیفیت پایین جمع آوری کرد پست او در مورد حذف بک لینک ها:
رایان با سه بازاریاب B2B برای دریافت بینش منحصر به فرد مصاحبه کرد پست او در بازاریابی محتوای B2B:
و من با پاتریک استاکس کار کردم تا یک گردش کار تعاملی و قالبی برای آن ایجاد کنم راهنمای حسابرسی محتوای من:
هیچ یک از این پست ها کاملا منحصر به فرد نیستند. آنها حاوی اطلاعات زیادی هستند که احتمالاً می توانید آنها را در جای دیگری بیابید و این خوب است. آنچه مهم است این است که ما حداقل می آوریم چیزی تازه وارد میز
تجربه و تخصص شما را به نمایش می گذارد
الگوریتم های گوگل برای نمایش محتوایی طراحی شده اند که نشان می دهد بخورید: تجربه، تخصص، اقتدار و اعتماد.
اگر در زمینه خود متخصص هستید یا محتوای خود را با تجربه شخصی ساخته اید، صفحه شما قبلاً دارای EEAT است. اما جستجوگران بدون خواندن آن متوجه نمی شوند، بنابراین باید سعی کنید آن را تا جایی که می توانید واضح در صفحه به نمایش بگذارید. بیایید به دو روش برای انجام این کار نگاه کنیم.
مدارک خود را فلش کنید
Healthline این کار را بسیار خوب انجام می دهد. اولین چیزی که در صفحه آنها در مورد آرتریت روماتوئید می بینید این است که محتوا توسط یک روماتولوژیست بررسی شده است:
منحصر به فرد بودن خود را در جلو و مرکز قرار دهید
اگر زمان و تلاش خود را برای افزودن «به دست آوردن اطلاعات» به محتوای خود اختصاص داده اید، آن را دفن نکنید. مطمئن شوید که جستجوگران فورا آن را می بینند تا بدانند می توانند به شما اعتماد کنند.
به عنوان مثال، برای تنظیم لیست بهترین گروههای فیسبوک برای سئو، از ۱۲ هزار عضو گروه فقط مشتری خود خواستیم به موارد دلخواه خود رأی دهند. به جای اینکه این واقعیت را عمیقاً در پست دفن کنیم، در همان پاراگراف اول آن را برجسته کردیم.
خوانایی خوب
برای اینکه یک صفحه بتواند بک لینک (که یک عامل رتبه بندی قوی است) و اشتراک گذاری به دست آورد، مردم باید در واقع محتوا را مصرف کنند. اگر خواندن کپی سخت باشد، این اتفاق نمی افتد.
می توانید از ابزارهای رایگانی مانند همینگوی و گرامر برای رفع این
به عنوان مثال، همینگوی راهنمای اخیر من در مورد بک لینک های سمی را درجه خواندن 7 می دهد:
با توجه به اینکه 54 درصد از آمریکایی ها فاقد مهارت ادبی هستند (در اصل خواندن کمتر از سطح کلاس ششم)، این بدان معنی است که ما حداقل 46٪ از خوانندگان را از خود دور می کنیم. اگر بتوانیم سطح ریدینگ را پایین بیاوریم، افراد بیشتری می توانند آن را بخوانند.
این کاملاً برای هر موضوعی ضروری نیست. بستگی به این دارد که مخاطب شما چه کسی باشد. اگر آنها افراد فنی هستند، در مورد آن نگران نباشید. اما اگر محتوایی را برای تودهها منتشر میکنید، دسترسی مهم است.
در اینجا چند نکته دیگر برای بهبود خوانایی آورده شده است:
- از جملات و پاراگراف های کوتاه استفاده کنید
- از لیست های گلوله ای استفاده کنید
- از تصاویر استفاده کنید
برای قطعه های برجسته بهینه شده است
تکه های ویژه به جستجوگران پاسخ کوتاهی را درست در نتایج جستجو میدهند.
اما نکته جالب اینجاست: گوگل این قطعه را از یکی از صفحات با رتبه برتر بیرون می کشد. این بدان معناست که اگر صفحه شما قبلاً در 10 کلمه کلیدی برتر قرار دارد که در آن گوگل یک قطعه برجسته را نشان می دهد، ممکن است فرصتی برای سرقت آن بدون تلاش زیاد وجود داشته باشد.
این دقیقاً همان کاری است که من چند ماه پیش انجام دادم، که منجر به جهش 38.9٪ در ترافیک تخمینی جستجو به صفحه ما شد:
این چیزی است که اتفاق افتاده است:
در اهرفس کاوشگر سایت، من استفاده کردم کلمات کلیدی ارگانیک گزارش دهید تا 10 رتبه بندی کلیدواژه برتر صفحه را با قطعه های برجسته ای که ما نداشتیم پیدا کنید.
فوراً متوجه روندی شدم: بسیاری از کلمات کلیدی افرادی بودند که بیشترین جستجو را در گوگل جستجو می کردند (مفرد) به جای لیستی از جستجوهای برتر (جمع):
پس از جستجوی چند مورد از این کلمات کلیدی در گوگل، دیدم که این قطعه تقریباً همیشه از این پاراگراف بسیار کوتاه در یک پست رقابتی بیرون کشیده شده است:
بنابراین من یک پاراگراف مشابه را به پست خود اضافه کردم (با استفاده از داده های ما در عوض):
این سریع سئوی داخلی صفحه ما 163 قطعه برجسته دیگر را به دست آورد:
تصاویر بهینه شده
تصاویر موجود در صفحه شما می توانند در تصاویر گوگل رتبه بندی شوند و ترافیک بیشتری را برای شما ارسال کنند. برای بهینه سازی آنها باید سه کار انجام دهید.
نام فایل ها توصیفی هستند
گوگل می گوید که اینها سرنخ هایی در مورد موضوع به دست می دهند، بنابراین از نام های تصادفی فایل مانند IMG_5497.jpg به نفع چیزی کوتاه و توصیفی مانند brown-dog.jpg اجتناب کنید.
متن جایگزین موجود و توصیفی است
گوگل هم می گوید متن جایگزین تصویر به آنها کمک می کند موضوع را بفهمند، بنابراین قوانین مشابهی مانند نام فایل ها اعمال می شود: آنها را کوتاه و توصیفی نگه دارید.
اکثر سیستم های مدیریت محتوا مکانی برای اضافه کردن متن جایگزین در رابط کاربری دارند، بنابراین نیازی به درهمکاری با HTML نیست:
تصاویر فشرده می شوند
تصاویر فشرده کوچکتر و سریعتر بارگذاری می شوند. برخی از پلتفرم ها مانند Shopify ادعا برای انجام خودکار این کار، اما نتایج همیشه عالی نیستند. به طور کلی بهتر است از کمک افزونه ای مانند TinyIMG یا Shortpixel استفاده کنید.
- راهنمای سئو تصویر
- نحوه بهینه سازی متن جایگزین برای سئو
پیوندهای داخلی به صفحات دیگر
لینک های داخلی پیوندهایی از یک صفحه در سایت شما به صفحه دیگر هستند. آنها به گوگل کمک می کنند تا بفهمد یک صفحه در مورد چیست و اعتبار آن را تقویت کند، که می تواند منجر به رتبه های بالاتر شود.
به همین دلیل، هنگامی که یک صفحه جدید را منتشر می کنید، لینک داخلی از آنجا به سایر صفحات مرتبط هزینه دارد. این به رتبهبندی صفحه جدید کمکی نمیکند، اما ممکن است به رتبهبندی صفحاتی که به صورت داخلی به آنها پیوند میدهید کمک کند.
برای یافتن فرصت های مرتبط، از حسابرسی سایت Ahrefs استفاده کنید:
- برو به فرصت های پیوند داخلی ابزار
- URL صفحه تازه منتشر شده خود را در کادر جستجو وارد کنید
- از منوی کشویی، «صفحه منبع» را انتخاب کنید
حسابرسی سایت باید از زمانی که صفحه جدید را منتشر کرده اید، سایت شما را خزیده باشد، در غیر این صورت این کار نمی کند.
به این ستون ها توجه کنید:
- صفحه منبع صفحه تازه منتشر شده خود، که در آن پیوند را اضافه خواهید کرد
- زمینه کلمه کلیدی در کجای صفحه برای افزودن پیوند
- صفحه هدف به کجا پیوند دهید
به عنوان مثال، در اینجا این گزارش پیشنهاد می کند که از پست خود در مورد بک لینک های سمی به لینک مراجعه کنم راهنمای لینک های بد ما:
پیوندهای مفید به منابع خارجی
ذکر منابع ارزشمند برای خوانندگان مفید است. حتی گوگل این را می گوید.
آیا این به این معنی است که این یک «عامل رتبهبندی» است؟ نه. اما اعتبار محتوای شما را نزد خوانندگان بهبود میبخشد و میتواند بر موارد مهمی مانند پیوندها و اشتراکگذاریها تأثیر بگذارد.چ
این کاری است که ما مرتباً در وبلاگ Ahrefs انجام می دهیم:
پیوندهای داخلی از صفحات دیگر
اگر میخواهید رتبهبندی صفحهای را که بهینهسازی میکنید، افزایش دهید، میخواهید پیوندهای داخلی را از سایر صفحات سایت خود به آن اضافه کنید.
برای یافتن فرصت های مرتبط، از حسابرسی سایت Ahrefs استفاده کنید:
- برو به کاوشگر صفحه ابزار
- کلمه کلیدی مورد نظر خود (یا بخشی از آن) را در کادر جستجو وارد کنید
- «متن صفحه» را از منوی کشویی انتخاب کنید
با این کار صفحاتی در سایت شما پیدا می شود که کلمه کلیدی مورد نظر شما را ذکر می کنند، که ممکن است مکان خوبی برای افزودن لینک های داخلی باشد.
مثلاً این را به ما می گوید راهنمای ما برای حذف بک لینک ها کلمه “سمی” را ذکر می کند:
اگر آن صفحه را جستجو کنیم، این ذکر است:
به نظر می رسد این مکان عالی برای پیوند داخلی به راهنمای ما برای بک لینک های سمی باشد.
نشانه گذاری طرحواره مربوطه
نشانه گذاری طرحواره کدی است که به موتورهای جستجو کمک می کند تا اطلاعات یک صفحه را درک کنند. همچنین به بسیاری نیرو می دهد تکه های غنی در گوگل می بینید که می تواند منجر به کلیک های بیشتر شود.
اگر مطمئن نیستید که نشانه گذاری طرحواره ارزش اولویت بندی صفحه خود را دارد یا خیر، کلمه کلیدی هدف اصلی خود را در گوگل جستجو کنید و به نتایج برتر نگاه کنید. اگر همه یا بسیاری از نتایج غنی هستند، احتمالاً ارزش افزودن آن را دارد.
اگر از وردپرس استفاده می کنید، می توانید به راحتی طرحواره را با افزونه ای مانند Yoast یا RankMath اضافه کنید. یا از ابزاری مانند استفاده کنید ژنراتور نشانه گذاری طرحواره Merkle کد JSON-LD را خودتان تولید کنید و آن را به صورت دستی اضافه کنید.