هدف نهایی هر کسبوکاری افزایش درآمد است. تمام فعالیتهای بازاریابی شما برای رسیدن به این هدف طراحی شدهاند. بنابراین اگر میگویید «وبسایت من درآمدزایی ندارد»، قطعا مشکلی وجود دارد.
طراحی وبسایت شرکت شما باید به افزایش فروش و درآمد کمک کند، بهخصوص اگر فروشگاه آنلاین داشته باشد که مردم بتوانند بهطور مستقیم از آن خرید کنند. اگر اینطور نیست، مشکلی وجود دارد که باید آن را برطرف کنید. پس مشکل چیست و چگونه میتوانید آن را حل کنید؟
در این صفحه، شش دلیل احتمالی برای عدم درآمدزایی وبسایتتان را بررسی خواهیم کرد.
- وبسایت شما برای سئو بهینه نشده است.
- چیدمان صفحه شما گیجکننده نیست.
- وبسایت شما برای موبایل مناسب نیست
- سرعت بارگذاری صفحات شما به اندازه کافی بالا نیست.
- سایت شما امن نیست
- شما از هیچ فراخوانی به اقدام استفاده نکردید.
برای اطلاعات بیشتر در مورد هر کدام، ادامه مطلب را بخوانید!
وبسایت شما برای سئو بهینه نشده است.
مطمئناً، اگر کسی از وبسایت شما بازدید نکند، هیچ درامدی نخواهید داشت. و اگر میخواهید مردم از وبسایت شما بازدید کنند، باید بتوانند آن را در نتایج جستجو پیدا کنند. در اینجا… بهینهسازی موتور جستجو وارد میشود.
بهینهسازی موتورهای جستجو (SEO) راهکاری است برای افزایش رتبه وبسایت شما در گوگل. اگر SEO شما ضعیف باشد، ممکن است دلیل عدم سودآوری وبسایتتان همین باشد. برای رفع این مشکل، باید به بهبود کیفیت استراتژی SEO خود بپردازید.
یک راه برای انجام این کار این است که کلمات کلیدی مرتبط و بلند در وبسایت خود، به گوگل نشان دهید که سایت شما باید برای آن عبارات رتبهبندی شود. همچنین باید از روشهایی مانند:
- کسب بک لینک
- بهینهسازی تصاویر
- تولید محتوا برای پاسخ به هدف جستجو
- و بیشتر!
برخی از موارد دیگر این فهرست نیز زیرمجموعه سئو هستند.
چیدمان صفحه شما گیج کننده است.
دلیل دیگر عدم درآمدزایی وبسایت شما میتواند دشوار بودن پیمایش آن برای کاربران باشد. نمیتوانید انتظار داشته باشید که مردم خرید کنند اگر نتوانند در فروشگاه آنلاین شما راه خود را پیدا کنند.
اگر طرح سایت شما مشکل دارد، یکی از اولین کارهایی که باید انجام دهید (در صورت انجام ندادن آن) اضافه کردن نوار ناوبری به بالای سایت است (احتمالاً با گزینههای کشویی). به این ترتیب، کاربران میتوانند به راحتی به صفحات یا بخشهای کلیدی سایت دسترسی پیدا کنند.
همچنین باید مطمئن شوید که چیدمان صفحات خودِ فرایند خرید نیز بصری و قابل فهم باشد.
هرچه فرآیند انتخاب محصول، وارد کردن اطلاعات مالی و تایید خرید سادهتر باشد، بهتر است. پیچیدگی و طولانی شدن فرآیند، احتمال انصراف کاربر را افزایش میدهد.
وبسایت شما برای موبایل مناسب نیست.
امروزه بسیاری از افراد وبسایتها را با تلفن همراه خود بازدید میکنند، نه فقط با کامپیوتر. این یعنی اگر کسی سایت شما را با تلفن همراهش ببیند و سایت شما برای موبایل بهینه نشده باشد، در سایت شما نمیماند.
در واقع، اوضاع بدتر از این است—گوگل رتبهبندی سایتها را بر اساس نسخههای موبایل آنها انجام میدهد، بنابراین وبسایتی که برای موبایل مناسب نباشد، در رتبهبندی جریمه میشود.
آموختههای متخصصان سئو
داشتن وبسایتی که بهطور مؤثر با انواع دستگاههای کاربر (از رایانههای رومیزی تا تبلت و تلفن همراه) سازگار باشد، برای وبسایتی که سودآور باشد، ضروری است. بسیاری از کاربران حوصلهی سر و کله زدن با وبسایتی که در صفحه نمایش کوچک به سختی قابل استفاده است را ندارند و بسیاری از آنها در نهایت از ناچاری سایت را ترک میکنند.
مربی تیم تبدیل و تجربه کاربری در یاسئومی
نیازی به گفتن نیست که این نتایج، درآمد زیادی برای وبسایت شما به همراه نخواهد داشت. بنابراین اگر میخواهید درآمدتان را افزایش دهید، باید وقت بگذارید و وبسایت خود را برای موبایل بهینه کنید.
یکی از سادهترین راهها برای انجام این کار، استفاده از طراحی واکنشگرا است؛ نوعی طراحی وب که عناصر صفحه را برای تطابق با صفحهنمایش مورد نظر، مرتب میکند.
با سایتی سازگار با موبایل، ترافیک بیشتری حفظ میکنید و درآمد وبسایت خود را افزایش میدهید.
سرعت بارگذاری صفحات شما به اندازه کافی بالا نیست.
عامل دیگری که بر سهولت استفاده از سایت شما تاثیر میگذارد سرعت بارگذاری صفحه اگر سایت شما خیلی دیر بارگذاری شود، بیشتر مردم بیصبر میشوند و به جای آن از سایت رقیب شما بازدید میکنند. این میتواند دلیلی باشد بر اینکه برخی کسبوکارها… وبسایت من تبدیل نمیشود. از شدت عصبانیت
علاوه بر این، درست مثل سازگاری با موبایل، عدم بهینهسازی سرعت صفحات باعث پایین آمدن رتبه شما در گوگل میشود. کاهش ترافیک ناشی از آن میتواند بخشی از دلیل عدم درآمدزایی وبسایت شما باشد.
بینشهای متخصصان سئو
بیشتر کاربران حوصله کمی دارند، پس اگر سایت شما دیر بارگذاری میشود، بعید است که کاربران در آن بمانند؛ همیشه سایتی سریعتر با پاسخهای مورد نیاز آنها وجود دارد. بهینهسازی مداوم سرعت و حجم سایت برای هدایت مشتریان به سمت خرید و تبدیل سایت به منبع اصلی درآمد کسب و کار شما ضروری است.
برای افزایش سرعت صفحات، حفظ بازدیدکنندگان و در نهایت کسب درآمد بیشتر از سایتتان، میتوانید اقداماتی مانند اینها را انجام دهید:
- ذخیره صفحات وب
- محدود کردن تغییر مسیرها
- کوچکسازی کد
- فشرده سازی تصاویر
سایت شما امن نیست
وقتی مردم از وبسایت شما خرید میکنند، باید اطلاعات مالی خود را ارائه دهند. اما اگر انتظار دارید این کار را انجام دهند، باید تمام تلاش خود را بکنید تا به آنها اطمینان دهید که سایت شما امن است.
چند راه مختلف برای این کار وجود دارد. برای شروع، میتوانید افزونههای امنیتی مختلفی را نصب کنید تا به محافظت از اطلاعات مالی کاربران کمک کند. در طول فرآیند خرید، مطمئن شوید که به کاربران اطلاع میدهید که از این افزونهها استفاده میکنید. این به آنها کمک میکند تا در ارائه اطلاعات خود احساس امنیت بیشتری داشته باشند.
به طور کلی، باید از HTTPS استفاده کنید. HTTPS نسخهای امنتر از پروتکل استاندارد HTTP است و به افزایش امنیت کلی وبسایت شما کمک میکند. وقتی کاربران «https» را در ابتدای آدرس وبسایت شما میبینند، تمایل بیشتری به ماندن و خرید خواهند داشت.
هیچ فراخوانی به اقدام (CTA) استفاده نکردید.
در نهایت، مشکل درآمدزایی نداشتن وبسایت شما ممکن است از مشکل در فراخوانهای اقدام (CTA) یا حتی نبود آنها ناشی شود.
دعوت به اقدام (CTA) جمله یا توضیح کوتاهی است که کاربران را به انجام کاری خاص ترغیب میکند. مثلاً فرض کنید کسی مقالهای در سایت شما میخواند. قدم بعدی که میخواهید او بردارد چیست؟ شاید ثبتنام در خبرنامهی ایمیل شما باشد. در این صورت، انتظار نداشته باشید که او ذهن شما را بخواند – به او بگویید که به ایمیلهای شما مشترک شود. امتیاز بیشتر اگر لینکی یا دکمهای ارائه دهید که انجام این کار را برای او آسان کند.
همین موضوع در مورد فراخوانهای اقدام برای خرید نیز صدق میکند. کاربران تا زمانی که تشویق نشوند، خرید نمیکنند. فراخوانهای اقدام را در سایت خود (بهویژه در صفحات محصول یا سرویس) قرار دهید تا کاربران را به خرید از شما ترغیب کند. مطمئن شوید که دکمهای برای کلیک کردن در اختیار آنها قرار میدهید که روند خرید را آغاز کند.
از متخصصان کمک بگیرید تا درآمد وبسایت خود را افزایش دهید
مدیریت وبسایتی که سودآوری ندارد، کار لذتبخشی نیست. خوشبختانه، نکات ذکر شده در بالا اکثر مواقع به حل این مشکل کمک میکنند، اما همیشه اینطور نیست. گاهی اوقات، بهتر است از یک آژانس حرفهای برای مدیریت حجم کار افزایش درآمد وبسایت کمک بگیرید.
اگر به دنبال متخصصان بازاریابی برای افزایش درآمد کسبوکار خود هستید، ما میتوانیم کمک کنیم. ما خدمات بهینهسازی نرخ تبدیل برای افزایش فروش وبسایت شما عالی هستند و با چندین دهه تجربه ما در طراحی وب، میتوانید به ما اعتماد کنید که کار را به انجام برسانیم.
امروز با ما آنلاین تماس بگیرید یا اپلیکیشن yaseomi.com را نصب کنید برای شروع!
پتانسیل سئو خود را کشف کنید
با yaseomi.com فرصتهای وبسایت خود را سریعتر شناسایی و دیده شدن سایت آنلاین خود را با خدمات سئو افزایش دهید!