رایجترین دلایل عدم تبدیل بازدیدکنندگان به مشتری در یک وبسایت، به دلیل … حجم مرتبط بودنوتجربه کاربری وبسایت شما برای ایجاد تبدیل، به ترافیک کافی، پیام مرتبط و تجربه کاربری مطلوب نیاز دارد.
شایعترین دلایل عدم تبدیل وبسایت
درباره رایجترین دلایل عدم تبدیل وبسایت بیشتر بدانید
حجم
مسیری که خریدار طی میکند مانند قیف است؛ در بالا گشاد و در پایین تنگ. زیرا همه کسانی که از وبسایت شما بازدید میکنند (یعنی بالای قیف) تبدیل به مشتری نمیشوند (یعنی پایین قیف)، به همین دلیل وبسایتها باید حجم بازدید زیادی را جذب کنند.
میتوانید این مشکل را به چند روش حل کنید، از جمله:
- تبلیغات در شبکههایی مانند تبلیغات گوگل
- تمرین بهینهسازی موتور جستجو برای بهبود رتبهبندی موتورهای جستجو
- با استفاده از بازاریابی شبکههای اجتماعی آگاهیبخشی
همچنین ممکن است در سطح صفحه با مشکل حجم یا ترافیک مواجه شوید که با این کار حل میشود:
- جایگذاری فراخوانی برای اقدام (CTA) برای پیشنهاد صفحه
- افزودن پیوندهای داخلی به صفحه مورد نظر
- بهبود سئو صفحه
رلوانسی
رلوانسی در ایجاد تبدیل، چه کلیک روی نتایج جستجو باشد چه ارسال فرم در سایت، بسیار مهم است. اگر مخاطبان اشتباهی را هدف بگیرید یا پیام اشتباهی به مخاطبان درست بدهید، وبسایت شما تبدیلی (حداقل تبدیلهای کیفی) ایجاد نخواهد کرد.
میتوانید این مشکل را با روشهایی مانند:
- پژوهش نیت کاربر برای جستجوهای مختلف در گوگل
- تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی هدف رقبای ما، چه پولی و چه غیرپولی
- آزمایش دکمههای فراخوان مختلف، مانند «افزودن به سبد خرید» در مقابل «همین حالا بخرید»
- استفاده از تبلیغات پولی برای آزمایش پیامهای جدید
- آزمایش تبدیلهای کوچک، مثل ثبتنام در خبرنامه
اگر میتوانید، با مشتری هدف خود صحبت کنید. از آنها بپرسید چگونه محصول یا خدمات شما را پیدا میکنند. وبسایت، محصولات و پیشنهادات خود را به آنها نشان دهید. نظرات آنها را در مورد آنچه مؤثر است و آنچه نیست، جویا شوید.
تجربه کاربری
حتی اگر ترافیک و پیام مرتبطی برای مخاطبان هدف داشته باشید، وبسایت شما ممکن است همچنان در جذب مشتری مشکل داشته باشد. در چنین مواقعی، تجربه کاربری را بررسی کنید.
میتوانید مشکلات تجربه کاربری را با این روشها برطرف کنید:
- مشاهدهی بازدیدهای سایت با ابزاری رایگان مثل مایکروسافت کلاریتی
- بهبود سرعت صفحه (که میتوانید با ابزار PageSpeed Insights آن را آزمایش کنید)
- افزودن افزونه دسترسی به سایت
- ایجاد یک منطق ساختار سایت
- خرید گواهی SSL برای امنیت بهتر سایت
- آزمایش سایت روی موبایل، لپتاپ و کامپیوتر رومیزی با ابزاری رایگان مثل بلِسک
باز هم از دیگران کمک بخواهید. حتی نیازی به کسی از بازار هدف خود ندارید. از یکی از دوستان یا اعضای خانواده بخواهید از سایت استفاده کند و افکار و احساساتش را هنگام مرور سایت با شما در میان بگذارد. بینش آنها میتواند به شما در کشف موانع تبدیل کمک کند.
چطور وبسایتی که تبدیل (مشتری به فروش) ندارد را درست کنیم
درباره نکات بالا برای رفع مشکل تبدیل نشدن وبسایت، اطلاعات بیشتری کسب کنید.
بهینه سازی موتور جستجو را تمرین کنید
اگر میخواهید تبدیلهای بیشتری در وبسایت خود داشته باشید، ابتدا باید افراد را به وبسایت خود هدایت کنید. و این مستلزم این است که رتبه وبسایت خود را برای عبارات مرتبط در نتایج جستجوی گوگل ارتقا دهید – فرآیندی که به آن … میگویند. بهینهسازی موتور جستجو .
پتانسیل سئو خود را کشف کنید
با yaseomi.com فرصتهای سایت خود را سریعتر شناسایی کنید و در اینترنت دیده شوید!
برای افزایش رتبه در گوگل و جذب ترافیک به وبسایتتان، چند تاکتیک سئو وجود دارد که باید در سایت خود به کار ببرید.
- یکپارچهسازی کلمات کلیدی
- بهینهسازی سرعت صفحه
- لینک ساختمان
- بهینهسازی تصویر
- و خیلی چیزهای دیگر!
هر چه بازدیدکنندگان سایت شما بیشتر باشند، تعداد سرنخهای بیشتری برای تبدیل به مشتری خواهید داشت. به همین دلیل، زمانی را صرف بهبود تلاشهای سئو خود کنید.
بهبود سازگاری با تلفن همراه
ممکن است وبسایت شما به دلیل عدم سازگاری با موبایل، تبدیل کاربر به مشتری نداشته باشد.
اگر وبسایت شما روی تلفن همراه به درستی بارگذاری نشود، کاربران مدت زیادی در آن نمیمانند. و فقط کاربران نیستند که از سایتهای غیرموبایلی خوششان نمیآید، گوگل هم رتبه این سایتها را پایین میآورد.
بینشهای کارشناسان سئو
نداشتن وبسایت سازگار با موبایل در سال 2024، اگر به دنبال موفقیت آنلاین هستید، دیگر قابل قبول نیست. ساخت وبسایتی که با موبایل سازگار باشد، برای ایجاد تجربه کاربری مثبت بسیار مهم است؛ زیرا اگر کاربر در استفاده از سایت شما با مشکل مواجه شود، احتمالاً آن را ترک کرده و رقیبی را پیدا میکند که کارش بهتر است.
مشاور بازاریابی اینترنتی کلایتون لید در وبافاکس
بهترین روش برای سازگار کردن سایت با موبایل، استفاده از طراحی واکنشگرا است؛ نوعی طراحی وب که المانهای صفحه را برای نمایش مناسب در هر صفحهنمایش، مرتب میکند. به این ترتیب، صفحات شما هم برای کامپیوتر و هم برای موبایل بهینه میشوند و به حفظ ترافیک بیشتر و افزایش نرخ تبدیل سایت کمک میکنند.
بهروزرسانی امنیت سایت
یکی دیگر از عوامل کاهش نرخ تبدیل وبسایت امنیت سایت .
وقتی کاربران در وبسایت شما تبدیل میشوند، باید نوعی اطلاعات شخصی به شما بدهند. اگر عمل تبدیل، ثبتنام ایمیل باشد، این اطلاعات شخصی ممکن است فقط آدرس ایمیل آنها باشد. اما اگر خرید باشد، باید اطلاعات مالی خود را ارائه دهند.
درک این موضوع آسان است که مردم مگر اینکه از امنیت سایت شما مطمئن باشند، حاضر به انجام این کار در وبسایت شما نخواهند بود. یعنی اگر پروتکلهای امنیتی اولیه را رعایت نکنید، تبدیلهای زیادی نخواهید داشت.
اگر فروشگاه اینترنتی دارید، باید به دنبال افزونههای امنیتی برای حفظ اطلاعات مالی باشید. و حتی اگر فروشگاه اینترنتی ندارید، باز هم باید از پروتکل HTTPS استفاده کنید که نسخهای امنتر از پروتکل استاندارد HTTP است.
وقتی کاربران در سایت شما احساس امنیت بیشتری کنند، بیشتر تمایل دارند اطلاعات خود را در اختیار شما بگذارند. این یعنی نرخ تبدیل وب سایت شما افزایش مییابد.
گزینههای فراخوان برای اقدام را بهینه کنید
اگر انتظار دارید کاربران بدون راهنمایی به وبسایت شما بیایند و اقدام به خرید یا ثبتنام کنند، باید استراتژی خود را بازنگری کنید. برای ترغیب کاربران به انجام این کار، باید دقیقا خواسته خود را به آنها بگویید. این امر نیازمند فراخوانهای اقدام (CTA) است.
دعوت به اقدام، جمله یا عبارتی کوتاه است که به کاربران میگوید چه کاری را باید انجام دهند. این دعوت میتواند فقط متن ساده باشد، اما معمولا شامل پیوندی یا دکمهای است که کاربران میتوانند با کلیک روی آن به صفحهای بروند و عمل مورد نظر را انجام دهند.
نکات کارشناسی از متخصصان سئو
استفاده از فراخوانها به کاربران کمک میکند تا بدانند چه کاری باید انجام دهند و فراخوان شما میتواند انجام این کار را در طول بازدید آنها آسانتر کند. مطابقت فراخوان با زمینه و هدف کاربر از رسیدن به آن صفحه اهمیت دارد. تنها برخی موارد نیاز به فروش اجباری دارند، پس مطمئن شوید که فراخوانهای شما بهطور طبیعی کاربران را در قیف تبدیل پیش میبرد.
مشاور بازاریابی اینترنتی کلایتون لید در شرکت جواد یاسمی در مشهد
از بهترین شیوههای بهینهسازی نرخ تبدیل استفاده کنید.
در نهایت، مشکلات نرخ تبدیل وبسایت شما ممکن است از چیدمان سایت نشأت بگیرد. اگر ناوبری سایتتان گیجکننده باشد یا کاربران نتوانند بهراحتی فرآیند خرید را طی کنند، بسیاری از آنها دست از تلاش خواهند کشید. به همین دلیل، بهینهسازی چیدمان ناوبری وبسایتتان بسیار مهم است.
ابتدا، یک نوار ناوبری در بالای صفحه قرار دهید تا کاربران بتوانند به راحتی صفحات کلیدی سایت شما را پیدا کنند. همچنین، فرآیند خرید را تا حد ممکن ساده نگه دارید. از عناصری مانند دکمهها استفاده کنید تا کاربران به سرعت راه خود را پیدا کنند و سعی کنید فرآیند را طولانیتر از حد لازم نکنید.
هر چه وبسایت شما کاربرپسندتر باشد، تبدیلهای بیشتری خواهید داشت.
تبدیلهای وبسایت خود را با حرفهایها اصلاح کنید
اگر مشکل تبدیل مشتریان دارید، امیدوارم دلیل آن یکی از موارد ذکر شده در بالا باشد و اکنون میدانید چگونه آن را برطرف کنید. اما همیشه اینطور نیست— گاهی یافتن مشکل، چه برسد به حل آن، بسیار دشوارتر است.
در چنین مواقعی، همکاری با یک آژانس حرفهای ایده خوبی است. متخصصان ما سالها تجربه در زمینه افزایش نرخ تبدیل و طراحی وب دارند و دقیقا میدانند چه کارهایی برای افزایش تبدیلهای وبسایت شما لازم است.
علاقهمند به (یا به) خدمات ترجمه و بومیسازی چیزی برای ترجمه وجود ندارد. با ما آنلاین تماس بگیرید امروز شروع کنیم!
پرسشهای متداول
با این پرسشهای متداول پاسخها را بگیرید
صفحه من چرا تبدیل نمیشود؟
اگر نرخ تبدیل صفحه یا وبسایت شما پایین است، ترافیک، مرتبط بودن محتوا و تجربه کاربری را بررسی کنید. ترافیک کم، پیامرسانی ضعیف و مشکلات استفادهپذیری میتوانند بر نرخ تبدیل تاثیر بگذارند.
چرا فروشگاه آنلاین من فروش ندارد؟
اگر فروشگاه آنلاین شما مشتری جذب نمیکند، به ترافیک، مرتبط بودن محتوا و تجربه کاربری توجه کنید. در بخش تجربه کاربری، روی طراحی صفحه محصول، امنیت سایت و فرآیند پرداخت تمرکز کنید.