فروش اینترنتی از روز اول با جواد یاسمی

قدرت برنامه‌نویسی را در سال 2024 به کار بگیرید

آنچه در این مقاله می خوانید:

صنعت تجارت الکترونیک از سال ۲۰۰۰ به طور پیوسته هر سال رشد کرده و پیش‌بینی می‌شود که در سال ۲۰۲۴، فروش جهانی تجارت الکترونیک به… برسد. ۶٫۳ تریلیون دلار تا سال 2027، این رقم به 8 تریلیون دلار می‌رسد.

پلتفرم‌های بزرگ تجارت الکترونیک برای کسب‌وکارهای کوچک و متوسط شامل شرکت‌هایی مانند شاپيفای، فروشگاه‌های Wix و WooCommerce می‌شود که شاپيفای از جمله آن‌هاست. پیشتاز بازار در این حوزه، به‌خصوص در آمریکا، بیگ کامرس برای کسب‌وکارهای متوسط و بزرگ با حجم سفارش بالا، به عنوان یکی از ارائه دهندگان اصلی مطرح شده است.

بر اساس گزارش بیگ کامرس سال ۲۰۲۲ گزارش سالانه شرکت بین سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ شاهد افزایش ۴۸.۳ درصدی درآمد سالانه تکراری (ARR) بود که ناشی از همه‌گیری بود، و پس از آن از سال ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۲ افزایش قابل‌توجه ۱۶ درصدی در ARR را تجربه کرد.

برای برندهایی که از قبل از بیگ کامرس استفاده می‌کنند، رشد آن خبر خوبی است. اما چگونه می‌توانند از حجم عظیم داده‌های انباشته‌شده در این بستر تجارت الکترونیک بهره ببرند؟

ارتباط برنامه‌ریزی‌شده برای نزدیک‌تر شدن به مشتریان

کسب‌وکارهای متوسط و بزرگ تجارت الکترونیک معمولا بودجه بیشتری برای بازاریابی و تبلیغات دارند. (بر اساس گزارش بهار ۲۰۲۳) نظرسنجی مدیران بازاریابی به طور میانگین، ۱۰.۹ درصد از کل درآمدها به بودجه بازاریابی اختصاص می‌یابد که بیش از نیمی از آن (۵۳.۸ درصد) صرف بازاریابی دیجیتال، از جمله تبلیغات برنامه‌ریزی‌شده، می‌شود.

در سال‌های گذشته، کوکی‌های شخص ثالث، تبلیغات برنامه‌ریزی‌شده را به یکی از مؤثرترین کانال‌ها تبدیل کرده بود. اما با توجه به گرایش به شفافیت بیشتر و حفظ حریم خصوصی مصرف‌کنندگان در قالب GDPR و حذف کوکی‌ها، تمرکز بر اهمیت استفاده از داده‌های شخص اول و صفر طرف – داده‌هایی که مشتریان به‌طور عمدی در اختیار شما قرار می‌دهند و داده‌هایی که به‌طور مستقیم از مخاطبان خود، مثلاً از طریق تعاملات وب‌سایت و برنامه تلفن همراه و سابقه خرید جمع‌آوری کرده‌اید – معطوف شده است.

مشاهده این مطلب  چطور اولین شغل طراحی خود را پیدا کردید؟ ما پرسیدیم، شما پاسخ دادید.

بله، برندها می‌توانند با استفاده از داده‌های شخص اول، کمپین‌های تبلیغاتی برنامه‌ریزی‌شده‌ی موثری اجرا کنند. با سرمایه‌گذاری بر روی فناوری‌هایی مانند هوش مصنوعی و یادگیری ماشین برای استخراج بینش‌های عملی از داده‌های شخص اول بدون به خطر انداختن حریم خصوصی مصرف‌کنندگان، برندها می‌توانند نسبت به قبل در مکان‌های تبلیغاتی موثرتر، پیشنهاد قیمت دهند. این به این دلیل است که این ابزارها به بازاریابان امکان می‌دهند تا هدف‌گذاری و پیام‌رسانی را بر اساس رفتارها و ترجیحات بلادرنگ مصرف‌کنندگان بهینه‌سازی کنند.

پس برندها چگونه می‌توانند از تبلیغات برنامه‌ریزی‌شده برای فروشگاه‌های میزبانی‌شده در بیگ کامرس استفاده کنند؟

استفاده از داده‌ها با ادغام برنامه‌ها

یک کسب‌وکار متوسط یا بزرگ تجارت الکترونیک، احتمالا تاکنون حجم عظیمی از داده‌های نوع صفر و اول شخص را جمع‌آوری کرده است که با حذف شدن کامل کوکی‌های شخص ثالث، ضروری خواهند بود. به آرامش رساندن امسال، در مرورگر کروم این قابلیت ارائه خواهد شد. اما این داده‌ها می‌توانند از طریق یکپارچه‌سازی برنامه‌ی BigCommerce، اثربخشی تبلیغات برنامه‌ریزی‌شده را نیز افزایش دهند.

یکپارچه‌سازی پیشنهاد هوشمند، به فروشندگان بیگ کامرس امکان می‌دهد از فناوری برنامه‌ریزی‌شده برای حداکثر استفاده از پتانسیل داده‌های درجه صفر و اول، صرف نظر از بودجه آن‌ها، استفاده کنند.

فناوری مزایده هوشمند به برندها امکان می‌دهد تا به‌جای محدود شدن به حداقل قیمت از پیش تعیین‌شده، برای هر نمایش به‌طور جداگانه مزایده بگذارند. این امر استراتژی مقرون‌به‌صرفه‌ای ایجاد می‌کند زیرا به برند اجازه می‌دهد قبل از نمایش تبلیغ، بر اساس سه عامل مهم تبلیغات نمایشی یعنی زمان، کاربران و جایگاه آگهی، هزینه‌ای متناسب با ارزش هر نمایش بپردازد.

مزایای استفاده از یک برنامه پیشنهاد هوشمند

مهم‌ترین مزیت استفاده برندها از فناوری پیشنهاد هوشمند، دسترسی به طیف وسیع‌تری از گزینه‌های قرارگیری تبلیغات، کاهش نمایش‌های بی‌نتیجه و در نتیجه صرفه‌جویی در بودجه است.

مشاهده این مطلب  سئو کلاه خاکستری چیست و چرا این سئو کاران محبوبیت بیشتری دارند؟

از دیگر مزایای ادغام اپلیکیشن پیشنهاد هوشمند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پیاده‌سازی آسان. از آنجا که این فناوری خرید تبلیغات به صورت یکپارچه‌سازی با بیگ‌کامرس ارائه می‌شود، برندها می‌توانند با چند کلیک خود را برای تبلیغات برنامه‌ریزی‌شده آماده کنند، بدون اینکه نیاز به یادگیری پیچیدگی‌های پلتفرم‌های برنامه‌ریزی‌شده داشته باشند.
  • وابستگی کمتر به آژانس‌های تبلیغاتی گران‌قیمت خارجی. بسیاری از سازمان‌های متوسط یا بزرگ تصور می‌کنند برای اجرای کمپین‌های برنامه‌ریزی‌شده خود نیاز به آژانس تبلیغاتی متخصص دارند، اما این معمولاً با هزینه‌ای سنگین و تعهدات بودجه‌ای قابل توجه همراه است. استفاده از یکپارچگی از پیش تنظیم‌شده به جای آژانس می‌تواند هزینه‌های زنجیره تأمین را به میزان قابل توجهی کاهش دهد، بدون اینکه بر اثربخشی کمپین‌ها تأثیر بگذارد.
  • مناسب برای برندهای کوچک و بزرگ. فقط برندهای بزرگ از ادغام مزایده هوشمند با بیگ کامرس بهره‌مند نمی‌شوند. از آنجایی که می‌توانید فناوری مزایده هوشمند را بدون حداقل بودجه پیاده‌سازی کنید، فقط برای ترافیکی که آگهی‌های شما در آن نمایش داده می‌شوند، هزینه پرداخت می‌کنید. بنابراین برای برندهای کوچک یا بزرگ، انتخاب یک سیستم DSP یکپارچه با حداقل هزینه تبلیغات پایین به افزایش بازگشت سرمایه از همان ابتدا کمک خواهد کرد.
  • حراج هوشمند، از حریم خصوصی محافظت می‌کند. از آنجایی که این فناوری با استفاده از داده‌های مسیر مشتری و یادگیری ماشینی کار می‌کند، برندها می‌توانند مطمئن باشند که از روش‌های هدف‌گذاری امن استفاده می‌کنند و مشتریان از محیطی با احترام به حریم خصوصی لذت می‌برند.

با توجه به رشد روزافزون تجارت الکترونیک و تغییرات مداوم داده‌ها و مقررات در این صنعت، استفاده از ابزارهای هوشمند پیشنهاد قیمت برای نمایش محتوای برندینگ در زمان و مکان مناسب، یکی از موثرترین راه‌های بهره‌گیری از داده‌های BigCommerce در سال 2024 خواهد بود.

مشاهده این مطلب  طراحان دو بعدی و سه بعدی چگونه در تیک‌تاک می‌توانند خانه‌ای خلاق پیدا کنند؟
جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

مشاوره و مجری سئو سایت های کارخانه ها برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در ایران | سئو با جواد یاسمی

آخرین مقالات

بهترین تیم سئو ایران و مشهد
طراحی سایت مشهد | قیمت طراحی سایت در مشهد | طراحی سایت وردپرسی
سفارش طراحی سایت مشهد، کسب و کار شما را رونق می‌دهد. فرقی ندارد شما چه کسب و کاری دارید آنلاین نشدن کسب...
آیا وب‌سایت شما به بخش پرسش و پاسخ نیاز دارد؟
صفحات سؤالات متداول در دو دهه گذشته، تاریخچه‌ای پر فراز و نشیب را پشت سر گذاشته‌اند. در ابتدا، صفحه سؤالات...
**صاحب رستوران: نقش کلیدی جدید در بازاریابی دیجیتال و PPC**
هوش مصنوعی نه تنها به عنوان یک ابزار، بلکه به عنوان یک بازیگر اصلی در دنیای حرفه ای شناخته شده است. کتاب...
مطالعه موردی: استفاده Airbnb از تابلوهای دیجیتال در شهر نیویورک
عملکرد در مقابل برند این روش از نظر مفهومی کارآمد بود زیرا بازاریابی عملکردی، راهی عالی برای جذب مشتریان...
انتخاب ساختار مناسب برای طراحان: LLC یا S Corp
به عنوان یک طراح آزادکار، احتمالا با اصطلاحات LLC و S Corp آشنا هستید، اما انتخاب بین این دو می تواند...
شغل‌های سئو: چگونه در بازاریابی جستجو، شغلی بسازیم.
این کدهای CSS مربوط به قالب‌بندی و استایل‌دهی صفحات وب هستند. اندازه حاشیه‌ها، فضاهای خالی، شکل ظاهری...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • تماس
  • تلگرام
  • واتساپ
× Send

خدمات سئو، طراحی سایت و گوگل

رتبه 1 گوگل باشید.

سفارش دهید >> 09376996070