تخصص ما: سئو و فروش اینترنتی = رشد کسب و کار آنلاین شما (۰۹۰۲۰۹۱۴۵۷۰)

استفاده از هوش مصنوعی در سئو برای بهبود تجربه کاربری در سال 2024

آنچه در این مقاله می خوانید:

گوگل از صدها عامل رتبه‌بندی برای تولید نتایج جستجو استفاده می‌کند، از جمله وبسایت شما تجربه کاربری با پیشرفت‌های هوش مصنوعی کسب‌وکارها روش‌های جدیدی برای استفاده از هوش مصنوعی در سئو برای بهبود تجربه کاربری پیدا کرده‌اند و ما بهترین‌های آن‌ها را با شما به اشتراک می‌گذاریم. برای شروع، ادامه مطلب را بخوانید.

سئو هوش مصنوعی چیست؟

بهینه‌سازی موتور جستجو با هوش مصنوعی با استفاده از هوش مصنوعی برای بهبود سئو. از موارد استفاده هوش مصنوعی در سئو می‌توان به ایده‌پردازی برای عناوین، بهینه‌سازی کد وبسایت، تولید تصاویر و موارد دیگر اشاره کرد.

استفاده از هوش مصنوعی در سئو برای بهبود تجربه کاربری

برخی از مؤثرترین ایده‌ها برای استفاده از هوش مصنوعی در سئو برای بهبود تجربه کاربری عبارتند از:

تحلیل داده‌ها

صرف نظر از اندازه یا میزان ترافیک وبسایت، کسب و کارها صدها تا هزاران نقطه داده مرتبط با تجربه کاربری از طریق پلتفرم‌های تحلیلی مانند … دارند. گوگل آنالیتیکس ۴ (و مایکروسافت کلاریتی و دیگر ابزارها. حجم زیاد داده‌ها مشکل رایجی است.)

با پلتفرم‌های هوش مصنوعی مانند کد اینترپرتر ChatGPT و کلود، می‌توانید این مجموعه داده‌ها را برای موارد زیر تحلیل کنید:

  • گرایش‌ها
  • فرصت‌ها
  • تغییرات
  • و بیشتر

این ابزارها در عرض چند ثانیه می‌توانند داده‌هایی را تحلیل کنند که انجام آن برای شما ساعت‌ها طول می‌کشد. همچنین می‌توانید این دستیاران هوش مصنوعی را روی بخش‌های خاصی از سایت، مانند صفحات خدمات یا محصولاتتان، یا معیارهای ویژه‌ای مانند نرخ پرش، زمان سپری شده در صفحه و موارد دیگر متمرکز کنید.

از تحلیل آن‌ها می‌توانید فرصت‌هایی برای بهبود سایت خود استخراج کنید. تجربه کاربری .

مشاهده این مطلب  راهنمای سئو برای وبسایت جدید شما (در 10 مرحله) - راهنمای ۱۰ مرحله‌ای برای سئو کردن وبسایت جدیدتان

بهینه‌سازی مسیریابی

کاربران برای درک و بررسی محصولات و خدمات کسب‌وکار شما به پیمایش وب‌سایتتان تکیه می‌کنند. در اکثر وب‌سایت‌ها، فهرست پیمایش، پتانسیل‌های بهبودی بسیاری دارد که از آن استفاده نشده است.

بهبود تجربه کاربری ناوبری می‌تواند به ساده‌سازی مسیر کاربر منجر شود که در نهایت به…

  • اعتماد بیشتر
  • آینده‌ای روشن‌تر
  • احتمال تبدیل بیشتر (بالاتر) نرخ تبدیل )

از یک ابزار هوش مصنوعی مثل چت‌جی‌پی‌تی برای بهبود ناوبری خود، مراحل زیر را انجام دهید:

  1. فهرست آدرس‌های اینترنتی ضروری برای ناوبری خود را بسازید
  2. بازار هدف خود را تعریف کنید
  3. لیست کامل آدرس‌های اینترنتی خود را بارگذاری کنید
  4. نقش هوش مصنوعی خود را تعیین کنید، مثلاً متخصص UX و سئو.
  5. از هوش مصنوعی بخواهید ناوبری بهینه‌سازی‌شده‌ای ارائه دهد.

احتمالا بخواهید مراحل بالا را اصلاح کنید تا خروجی ChatGPT یا ابزار هوش مصنوعی خود را بهبود ببخشید. همچنین می‌توانید براساس خروجی اولیه هوش مصنوعی، بازخورد ارائه دهید تا هوش مصنوعی از آن برای تولید پاسخ جدید استفاده کند.

بهینه‌سازی سرعت صفحه

بهینه‌سازی سرعت صفحه وب، مزایای متعددی در تجربه کاربری دارد، از جمله:

  • به کاربران اجازه می‌دهد تا سریع‌تر محتوا را ببینند و با آن تعامل داشته باشند.
  • احتمال حواس‌پرتی یا از دست رفتن علاقه را کاهش می‌دهد
  • منجر به پیمایش روان و کاربران راضی‌تر می‌شود.

سرعت صفحه بهینه‌سازی نیاز به صرف زمان در توسعه وب دارد که همیشه آسان نیست. با این حال، با استفاده از ChatGPT Code Interpreter یا Claude می‌توانید فایل‌های مختلف را آپلود کرده و بازخوردهایی برای بهبود سرعت آن‌ها دریافت کنید.

البته، پیشنهاد می‌کنیم در این مورد با یک برنامه‌نویس صحبت کنید.

مشاهده این مطلب  چگونه نرخ رها کردن سبد خرید را کاهش دهیم - 12 روش قدرتمند برای افزایش نرخ تبدیل در مرحله تسویه حساب

پیشنهادهای جستجوی سایت

علاوه بر پیمایش سایت شما، کاربران برای گشت و گذار در سایتتان به جستجوی سایت (در صورت فعال بودن) نیز متکی هستند.

متاسفانه، سیستم‌های جستجوی سایت‌ها بهترین نیستند مگر اینکه از گوگل استفاده کنند. خبر خوب این است که می‌توانید از هوش مصنوعی برای ارائه پیشنهادات مرتبط در نتایج جستجوی سایت استفاده کنید که با افزایش مدت زمان حضور کاربران در سایت، تجربه کاربری را بهبود می‌بخشد.

پیشنهادهای محتوا

درباره محتوا، شاید فکر کنید که… آیا محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی برای سئو کارآمد است؟ پاسخ این است که بستگی دارد. با این حال، استفاده از هوش مصنوعی برای توصیه محتوا در استراتژی لینک‌دهی داخلی می‌تواند عملکرد سئو شما را به میزان قابل توجهی بهبود بخشد. هوش مصنوعی همچنین می‌تواند برای حفظ یک تجربه کاربری یکپارچه، توصیه‌هایی در مورد لینک‌دهی داخلی ارائه دهد.

پیوندهای داخلی در سئو بسیار مهم هستند زیرا به خزنده‌های وب کمک می‌کنند تا سایت شما را بگردند و محتوای آن را درک کنند. همچنین در تجربه کاربری نیز اهمیت دارند، چرا که کاربران از طریق پیوندهای داخلی، اطلاعات بیشتری در مورد موضوعات مرتبط کسب می‌کنند و مسیر خرید خود را تکمیل می‌کنند.

با هوش مصنوعی می‌توانید پیشنهادهایی برای لینک‌های داخلی دریافت کنید:

  • صفحات مرتبط
  • لنگر متن
  • و بیشتر

ابزارهای سئو هوش مصنوعی پولی مانند Surfer این ویژگی را به‌طور پیش‌فرض دارند، در غیر این صورت، باید یک درخواست هوش مصنوعی ایجاد کنید.

تولید محتوای چندرسانه‌ای

تصاویر و ویدئوها در جذب بازدیدکنندگان سایت بسیار مؤثرند.

  • دربارهٔ موضوعی اطلاعات کسب کنید
  • درک کارکرد، موارد استفاده و جزئیات بیشتر یک محصول
  • مطالعه اجمالی محتوا
  • و بیشتر
مشاهده این مطلب  چک لیست سئو 2024 - لیست کامل سئوی ۲۰۲۴

با ابزارهای هوش مصنوعی تولید تصویر و ویدیو می‌توانید به سرعت خروجی‌های بصری موثری بسازید. از جمله محبوب‌ترین ابزارهای هوش مصنوعی چندرسانه‌ای می‌توان به میدجرنی، سنتزیا، دال‌ای و ادوبی اکسپرس اشاره کرد و هر روز هم ابزارهای جدیدی به این لیست اضافه می‌شوند.

ربات‌های گفتگوی وبسایت

چت‌بات‌های وبسایت، اگرچه نمونه پیشرفته‌تری هستند، راه دیگری برای ترکیب هوش مصنوعی با تجربه کاربری هستند که سال‌هاست وجود دارند. با استفاده از چت‌بات می‌توانید به سؤالات متداول مشتریان به‌سرعت پاسخ دهید و در عین حال امکان ارتباط با یک عضو تیم پشتیبانی زنده را نیز برای کاربران فراهم کنید.

پیاده‌سازی یک ربات مکالمه نیازمند کمک از بخش‌هایی مانند:

  • توسعه
  • فروش
  • پشتیبانی مشتری

با این حال، شرکت‌های سراسر جهان با استفاده از چت‌بات‌های وب‌سایت، به موفقیت رسیده‌اند.

پتانسیل سئو خود را کشف کنید

با یاسئومی فرصت‌های وب‌سایت خود را سریع‌تر شناسایی کنید و دیده شدن آنلاین خود را افزایش دهید!

به کمک متخصصان سئو، سئو و تجربه کاربری خود را بهبود ببخشید

به دنبال استفاده از این ایده‌های سئو مبتنی بر هوش مصنوعی برای بهبود تجربه کاربری هستید؟ برای توسعه موارد استفاده از هوش مصنوعی در تجربه کاربری و پیاده‌سازی آن‌ها، از تیم برنده جایزه متخصصان سئوی ما کمک حرفه‌ای بگیرید. امروز با ما تماس بگیرید برای آشنایی بیشتر با رویکرد نوآورانه ما در هوش مصنوعی برای سئو!

جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

مشاور و مجری سئو سایت های شرکتی، فروشگاهی، کارخانه ها و برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در مشهد، تهران و ایران | سئو (SEO) با جواد یاسمی

آخرین مقالات

چگونه نرخ رها کردن سبد خرید را کاهش دهیم - 12 روش قدرتمند برای افزایش نرخ تبدیل در مرحله تسویه حساب

سبدهای خرید رها شده یکی از بزرگترین مشکلاتی است که همه فروشندگان تجارت الکترونیک با آن دست و پنجه نرم...

12 راه برای تقویت سئو با کنسول جستجوی گوگل

به دنبال ارتقای رتبه و افزایش ترافیک هستید؟ در این صورت، کنسول جستجوی گوگل (GSC) ابزاری ضروری برای سئو...

راهنمای ضروری بهینه‌سازی موتورهای جستجو

  بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO) به بهبود عملکرد وب‌سایت شما در موتورهای جستجو مانند گوگل کمک می‌کند...

۲۰ نکته برتر برای بهترین استفاده از پینترست

  چرا باید از پینترست استفاده کرد؟ به‌طور خلاصه، پینترست محرکی فوق‌العاده برای جذب ترافیک و ویترینی...

آیا می‌دانید رقبای شما چه کارهایی می‌کنند؟

نگاه داشتن به رقبا برای پیشتازی در کسب‌وکار ضروری است. شناخت نقاط قوت رقیب به شما کمک می‌کند تا شکاف‌های...

چاپ درخواستی: پاسخ به پرسش‌های متداول شما

پس در مورد چاپ حسب سفارش شنیده‌اید و می‌خواهید بدانید که آیا برای شما مناسب است یا نه. خوب، این را در...

قوانین نگارش متاتگ عنوان

عنوان متا خلاصه‌ای کوتاه از صفحه‌ی شماست که هم موتورهای جستجو و هم کاربران وب می‌توانند از آن برای درک...

استراتژی بلندمدت نرخ تبدیل

بهینه‌سازی نرخ تبدیل: چرا یک استراتژی بلندمدت و تکرارشونده بهترین گزینه است نرخ تبدیل، کلید موفقیت در...

خودکارسازی ایمیل‌های فروش شاپفای

افزایش فروش در فروشگاه شاپيفای با کمپین‌های خودکار ایمیل مارکتینگ   در وقت خود صرفه‌جویی می‌کنید...

5 اپلیکیشن برتر Shopify در سال 2023

۵ اپلیکیشن برتر شاپایف در سال ۲۰۲۳، برگزیده تیم ما یکی از دلایل موفقیت شاپيفای در ساخت وبسایت، انعطاف‌پذیری...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • تماس
  • تلگرام
  • واتساپ
× Send

خدمات سئو، طراحی سایت و گوگل

در گوگل دیده شوید و اینترنتی بفروشید.

ثبت سفارش > 09020914570