فروش از انبار دیگران روش “دراپ شیپینگ” یک روش فروش کم ریسک برای خرده فروشان است که در آن فروشگاه محصولات را به عنوان انبار در انبار خود نگه نمی دارد. در عوض، وقتی محصولی فروخته میشود، فروشگاه آن را از یک شخص ثالث خریداری میکند و به طور مستقیم به مشتری ارسال میکند.
زیبایی شروع یک کسب و کار دراپ شیپینگ در این است که به شما اجازه میدهد یک فروشگاه اینترنتی راه اندازی کردن بدون دردسر تولید، مدیریت موجودی و توزیع، شما واسطهگر بین مشتری و تأمینکننده هستید، سفارشات را دریافت کرده و خدمات مشتری را ارائه میدهید و تأمینکننده شما بقیه کارها را انجام میدهد. دنیایی از فرصتها در نوک انگشتان شماست.
در این مقاله، شما را با تجارت الکترونیک مدل کسب و کار دراپ شیپینگ و راهنمای گام به گام برای شروع دراپ شیپینگ از صفر
کسب و کار دراپ شیپینگ چیست؟
در روش فروش مستقیم، فروشندگان محصولات را در وبسایت خود برای فروش قرار میدهند اما خودشان محصول را در انبار نگه نمیدارند. در عوض، وقتی یک سفارش ثبت میشود، فروشنده آن محصول را از یک شخص ثالث خریداری میکند. تامین کننده قطره ای که سپس محصول را مستقیماً برای مشتری ارسال می کند. فروشنده به عنوان واسطه ای بین تامین کننده و مشتری عمل می کند.
(فروش قطرهای یک روش محبوب است) تجارت الکترونیک مدل با هزینههای راهاندازی کم، چون نیازی به انبار کردن، پرداخت اجاره انبار یا مدیریت ارسال سفارش نیست. شما همچنین نگران تولید نخواهید بود. هزینههای عملیاتی بسیار کمتر از آن چیزی که برای یک کسب و کار خرده فروشی سنتی است.
کسب و کار دراپ شیپینگ چگونه کار میکند؟
این فرآیند نوع کسبوکار این ساده است.
- شما یک محصول برای فروش در سایت خودتان قرار میدهید. مثلاً هر تأمینکننده یا بازارگاهی که در زمینه فروش مستقیم (دراپ شیپینگ) فعالیت میکند، کاتالوگی از محصولات را ارائه میدهد که میتوانید از آن انتخاب کنید. مدالیست میلیونها محصول آماده ارسال چاپ به تقاضا محصولاتی از جمله لیوانهای تزئینی تا جواهرات
- یک مشتری خرید خود را در سایت شما تکمیل می کند. مشتریان می توانند محصولات شما را خریداری کنند. فروشگاه آنلاین مانند هر سفارش آنلاین دیگر
- شما سفارش را به تامین کننده خود ارسال میکنید. با استفاده از یک پلتفرم جامع مانند Wix eCommerce، میتوانید بهطور خودکار سفارشات را برای انجام به تامینکنندگان خود هدایت کنید.
- تامینکننده شما بقیه کارها را انجام میدهد. تامینکنندهی شما محصول را آماده، بستهبندی و مستقیما برای مشتری شما ارسال میکند.
راه اندازی کسب و کار دروبشیپینگ در 10 مرحله
اگر تصمیم گرفتهاید که این تجارت برای شما مناسب است، در ادامه راهنمای کاملی برای شروع دروبشیپینگ خواهید یافت.
- یک زمینه خاص را تحقیق کنید و محصولاتی را برای فروش انتخاب کنید.
- انتخاب پلتفرم تجارت الکترونیکی مناسب.
- با تامین کننده (کنندگان) مناسب دروبشیپینگ همکاری کنید.
- فروشگاه اینترنتی خود را بسازید.
- مالیات را تنظیم کن
- فرآیند پردازش سفارشات را با تامینکنندههای خود نهایی کنید
- برای کسبوکار دراپ شیپینگ خود برند بسازید.
- کسب و کار دراپ شیپینگ خود را ثبت کنید.
- بازار و بهینه سازی کسب و کار دروبشیپینگ شما
- گسترش به کانالهای فروش دیگر
یک حوزه تخصصی پیدا کنید و محصولاتی برای فروش انتخاب کنید.
فروش قطرهای بخش بزرگی از بازار خرده فروشی است. 225.99 میلیارد دلار در سال 2022 با نرخ رشد مرکب سالانه (CAGR) پیشبینی شده ۲۳.۵ درصد تا سال ۲۰۳۰، فقط در آمریکای شمالی.
وقتی میخواهید کسب و کار قطرهای راه اندازی کنید، با هزاران، اگر نه میلیونها، محصول روبرو میشوید. انتخاب محصولی برای فروش در این بازار عظیم، برای اینکه ایدهی کسب و کارتان پخته شود، میتواند چالش برانگیز باشد.
برای یافتن تمرکز محصولتان، مراحل زیر را انجام دهید:
- مخاطبان هدف خود را بشناسید ارزشها، علایق، نیازها و رفتارهای خرید آنها را بررسی کنید. نکته: از استفاده از عبارتهای کلی برای توصیف مخاطب هدف خود مانند “علاقهمندان به فعالیتهای فضای باز”، “علاقهمندان به موسیقی” یا “زنان جوان” خودداری کنید.
- محصولات ترند شده را بررسی کنید چه دستههایی در میان خریداران هدف شما محبوب هستند و چه محصولاتی در حال روند شدن هستند؟ از منابعی مانند Google Trends، Google Keyword Planner، شبکههای اجتماعی و بازارهای آنلاین (مانند آمازون، AliExpress، Etsy و eBay) برای مشاهده اینکه خریداران در حال حاضر چه چیزهایی را خریداری میکنند، استفاده کنید.
دادههای گوگل ترندز نشان میدهند که جستجو برای عبارت “دراپ شیپینگ” افزایش یافته است.
- تحلیل رقابتی انجام بده لیست بهترین رقبایتان را بنویسید. چه چیزهایی از آنها به خوبی فروش می رود؟ وب سایت های آنها را بررسی کنید تا نحوه قیمت گذاری، توصیف و بازاریابی محصولاتشان را ببینید. در لیست های ایمیل آنها ثبت نام کنید تا به تاکتیک های بازاریابی آنها دسترسی داشته باشید. چه چیزهایی از آنها می توانید بیاموزید و در مقابل، چه کارهایی می توانید متفاوت انجام دهید تا برند خودتان را جا بیاندازید؟ ارزش پیشنهادی منحصر به فرد
- ایده کسب و کارتان را بسازید به عنوان مثال، اگر شما یک کسب و کار آنلاین راه اندازی کنید اگر در دکوراسیون منزل، اقلام گران قیمت مانند مبلمان را میفروشید، آیا لوازم جانبی کوچکتر منزل مانند لامپ، بالش تزئینی و فرش را نیز در انبار خود خواهید داشت؟ مزیت اصلی فروش قطرهای این است که دیگر نگران انبار کردن بیش از حد کالا نخواهید بود. اگر محصولی فروش خوبی نداشته باشد یا مد آن بگذرد، میتوانید به راحتی آن را از کاتالوگ محصول خود حذف کنید.
انتخاب پلتفرم تجارت الکترونیک مناسب.
برای ساختن یک کسب و کار قطرهای قابل دفاع، باید تمام ابزارهای لازم را در دسترس داشته باشید تا … فروشگاه آنلاین بهترین پلتفرمهای تجارت الکترونیک با ویژگیها و ادغامهای آسان، و زیرساختی امن و مقاوم در برابر خطا، شما را برای موفقیت آماده میکند.
ویکس راهحل تجارت الکترونیکی امکانات فروش مستقیم (Dropshipping) را به همراه مجموعهای از ابزارهای حرفهای برای راهاندازی، طراحی، مدیریت و توسعه فروشگاه آنلاین شما ارائه میدهد. قیمتها، توضیحات محصول، سیاستهای ارسال و گزینههای پرداخت را مستقیماً از داشبورد Wix خود تنظیم کنید. و میتوانید به Wix اعتماد کنید که بهطور خودکار موجودی را همگامسازی کند تا در هیچ کانال فروشی، چه از طریق فروشگاه آنلاین خود و چه از طریق … بازارگاه تجارت الکترونیکی خارجی (مانند آمازون) و یا پلتفرمهای رسانههای اجتماعی .
با تامینکنندههای مناسب همکاری کنید.
یافتن تامینکنندگان عالی کلید موفقیت شماست: تحقیقات صنعت نشان میدهد که 84 درصد از فروشندگان دروبشیپینگ یافتن یک تامینکننده خوب، بزرگترین مانع در راه راهاندازی یک کسبوکار دروبشیپینگ است.
شما نه تنها به تامینکنندهای نیاز دارید که بتواند سفارشات کوچک را انجام دهد، بلکه باید به دنبال تامینکنندهای باشید که با رشد کسب و کار شما نیز بتواند مقیاس خود را افزایش دهد.
خوشبختانه، منابع مختلفی برای یافتن تامین کننده مناسب وجود دارد:
- تامینکنندگان مستقل می توانید به دنبال تامین کننده (مثل برنامه فروش از انبار دیگران) بگردید. وارد کردن مستقیماً در گوگل. مطمئناً باید نظرات را بررسی کنید، با سایر فروشندگان (در صورت امکان) صحبت کنید و تأمینکنندگان را با دقت انتخاب کنید. به همین دلیل، یافتن دستی تأمینکنندگان میتواند زمانبر و نیازمند تحقیق زیادی باشد.
- بازارچههای قطرهای همچنین میتوانید از یک بازار فروش مستقیم (دراپ شیپینگ) برای پیدا کردن تامینکنندگان استفاده کنید که شما را با طیف وسیعی از شرکای پیشتایید شده مرتبط میکند. مطمئن شوید که یک بازار را انتخاب میکنید که به خوبی با پلتفرم تجارت الکترونیک شما ادغام شود. با Wix eCommerce، میتوانید طیف وسیعی از پلتفرمهای فروش مستقیم را از طریق بازار برنامههای ویکس داشته باشد.
- چاپ درخواستی برای ارائه یک پیشنهاد سفارشیتر، بهتر است که ادغام شود. شرکتهای چاپ به درخواست مانند مدالیست پرینتفل. پرینتی فای چاپ به تقاضا نوعی از فروش از طریق انبار است که به شما امکان میدهد محصولات سفارشی با طرح یا لوگوی خودتان را بفروشید. همانند فروش از طریق انبار سنتی، میتوانید از صدها محصول انتخاب کنید و چاپ و تحویل را به تامینکننده خودتان بسپارید.
هنگام انتخاب تامینکننده، دقت کنید که تخمینهای ارسال آنها واقعبینانه و شفاف باشند. حتما نمونههایی از محصولات را سفارش دهید و از نظرات سایر فروشندگان برای ارزیابی قابلیت اعتماد تامینکننده استفاده کنید.
ساخت فروشگاه آنلاین/تجارت الکترونیک خودتان
یک فروشگاه آنلاین به خوبی طراحی شده، اعتبار شما را افزایش میدهد، مشتریان را تشویق به ماندن میکند و به آنها احساس امنیت هنگام خرید میدهد. این اساس یادگیری چگونگی راهاندازی کسب و کار قطرهای است.
با ویکس ای کامرس، شما میتوانید یک وبسایت تجارت الکترونیک بساز با استفاده از یک ویرایشگر سایت بصری. برای شروع این مراحل را دنبال کنید:
- یک الگو را انتخاب کنید. از صدها طرح طراحی شده توسط طراحان قالبهای وبسایت تجارت الکترونیک طراحی وب سایت خود را از همان ابتدا به مسیر درست هدایت کنید. یکی از طرحهای مناسب با برند، سبک و بازار هدف خود را انتخاب کنید و سپس محتوا را برای متناسب شدن با سلیقه خودتان شخصیسازی کنید.
- هویت برند را بسازید. یک استراتژی برندسازی منسجم ایجاد کنید، از بیان مفهومی که ارزشهای اصلی شما را برجسته میکند و با هویت بصری شما به پایان میرسد. نامی برای فروشگاه انتخاب کنید که داستان برند، ماموریت و/یا شخصیت شما را منعکس کند ( میتوانید از … رایگان Wix استفاده کنید). نامساز تجاری برای الهام گرفتن یا نگاهی به این لیست بیندازید ایدههای نام برای کسبوکار دراپ شیپینگ سپس، نام دامنه و با استفاده از Wix لوگو طراحی کنید.
- به یک پلتفرم فروش قطرهای متصل شوید. برای نصب برنامه دراپ شیپینگ یا POD انتخابی خود به بازار برنامههای ویکس بروید، یک پلتفرم دراپ شیپینگ را حساب کاربری خود را در پلتفرم انتخابی خود بسازید و جستجو برای محصولات عالی را شروع کنید.
- محصولات و توضیحات را اضافه کنید. پس از انتخاب و وارد کردن محصولات به فروشگاهتان، وسوسه کپی و پیست کردن توضیحات محصول از طرف تامینکننده را کنار بگذارید. به جای آن، زمانی را برای نوشتن توضیحات منحصر به فردی که با لحن شرکت شما همخوانی دارند و برای موتورهای جستجو بهینهسازی شدهاند، اختصاص دهید. کمبود وقت دارید؟ از خالق متن هوش مصنوعی ویكس تولید خودکار توضیحات محصول با چند کلیک ساده
- قوانین قیمت گذاری و حمل و نقل را تنظیم کنید. هنگام تعیین قوانین قیمتگذاریتان، فروش عمده هزینههای حمل و نقل و سایر هزینههای تجاری را نیز در نظر بگیرید. رقبای خود، تفاوتهای شما و مزایای قابل ارائه (مثلاً ارسال رایگان یا خدمات اختصاصی) را بررسی کنید. استراتژی قیمتگذاری در دراپ شیپینگ (راهی برای حفظ رقابتی بودن و مقرون به صرفه بودن محصولاتتان. به طور کلی، از رقابت صرفا بر اساس قیمت خودداری کنید. این یک استراتژی شکست خورده برای اکثر کسب و کارهاست و به طور اجتناب ناپذیری شما را وارد جنگ قیمت خواهد کرد.)
- شفاف باش اطلاعات مربوط به حمل و نقل و سیاست بازگشت کالاهای تامینکنندگان خود را دریافت کنید تا بتوانید سیاستهای واضحی برای فروشگاه خود بنویسید. به مشتریان خود اطلاع دهید که هنگام خرید از فروشگاه شما چه انتظاراتی باید داشته باشند. پرنده بوهمی این فروشگاه طیف وسیعی از محصولات متنوع را به روش فروش از طریق انبار (دراپ شیپینگ) عرضه میکند، از لباس گرفته تا دکوراسیون منزل، با ظاهری بوهمی. این شرکت بهطور شفاف در وبسایت خود اعلام میکند که محصولاتش از تامینکنندگان متعدد بینالمللی تهیه میشود. علاوه بر این، با ارائه یک صفحه سوالات متداول (FAQ) جامع، سوالات احتمالی مشتریان در مورد حمل و تحویل را پیشبینی میکند. این استراتژی به شرکت اجازه میدهد تا انتظارات مشتریان را مدیریت کند و آنها را برای معاوضههایی که در هنگام خرید از فروشگاهش وجود دارد، آماده کند.
- بهینه سازی فرآیند پرداخت با ارائه گزینههای پرداخت متعدد در سایت خود، مشتریان را راضی نگه دارید. سیستمهای پرداخت آنلاین
تنظیم امور مالی
جداسازی حساب بانکی شخصی از حساب تجاری میتواند به شما در سادهسازی حسابداری و تصمیمگیری بهتر در مورد قیمتگذاری کمک کند. یاد بگیرید که چگونه امور مالی خود را برای تجارت دراپشیپینگ خود تنظیم کنید.
- بودجهبندی کنید. هزینههای مورد انتظار و درآمد پیشبینی شده خود را شرح دهید. هزینههایی مانند هاستینگ وبسایت، بازاریابی، نرمافزار مدیریت موجودی و کارمزد تراکنش را نیز در نظر بگیرید.
- حساب بانکی تجاری باز کنید. برای سادهتر کردن حسابداری و پرداخت مالیات، حسابهای شخصی و تجاری را از یکدیگر جدا نگه دارید.
- از نرم افزار حسابداری استفاده کنید. جریان نقدینگی را رصد کنید، فروش را پیگیری کنید و هزینه ها را به طور کارآمد مدیریت کنید.
- راه اندازی درگاه پرداخت اطمینان حاصل کنید که می توانید به طور امن و آسان از مشتریان خود پرداخت دریافت کنید.
- با یک مشاور مالی مشورت کنید. با یک متخصص با تجربه در زمینه تجارت الکترونیک همکاری کنید تا مطمئن شوید که از قوانین مالیاتی محلی پیروی میکنید و کسبوکارتان را برای ثبات مالی و رشد آماده میکنید. در زمان تعیین قیمت، مالیات و هزینهها را در نظر بگیرید.
یک فرآیند تحویل سفارش بدون نقص با تامین کننده های خود را تثبیت کنید.
بعد از فروش محصول، باید روشی برای ارسال سفارشات به تامین کنندگان خود داشته باشید. بهترین روش ها، روش های خودکار هستند که در زمان شما صرفه جویی کرده و احتمال خطا را کاهش می دهند.
داشتن فرآیند پردازش سفارش خودکار، به خصوص با رشد کسب و کار و افزایش حجم سفارشات، اهمیت زیادی دارد. در هنگام بررسی پلتفرمهای مختلف، باید به تفاوتهای راهکارهای پردازش سفارش آنها توجه کرده و در نهایت پلتفرمی را انتخاب کنید که بیشترین تناسب را با کسب و کار شما داشته باشد.
نکته برندسازی سفید دراپ شیپینگ با برند خصوصی برچسب سفید (White labeling) یک سرویس افزودنی محبوب است که هنگام شروع یادگیری در مورد فروش قطرهای (dropshipping) میتوانید آن را در نظر بگیرید. در این روش، تامینکننده شما در حین فرایند بستهبندی، برند و برچسب شما را روی بستهبندی محصول میگذارد. با پرداخت کمی هزینه اضافی میتوانید محصولی را به صورت کاملا منحصر به فرد به عنوان مال خودتان عرضه کنید. گرچه این کار ممکن است از سود شما بکاهد، اما بستهبندی برند شده اعتمادسازی میکند، ظاهر حرفهای ایجاد میکند و به مشتریان کمک میکند تا کسبوکار شما را به خاطر بسپارند.
برندسازی برای کسب و کار دروبشیپینگ شما
ایجاد هویت منحصربهفردی که با مخاطب هدف شما همخوانی داشته باشد. طراحی یک لوگو انتخاب یک پالت رنگ و فونت ثابت که نشان دهنده شخصیت برند شما باشد.
همچنین باید برند خودتان را به آن طراحی وبسایت. برای ایجاد اعتماد در مشتریان بالقوه، وبسایت دروبشیپینگ شما باید از تصاویر با کیفیت بالا و توضیحات دقیق محصولات استفاده کند.
ثبات، کلید برندسازی یک کسبوکار است. مطمئن شوید که برندتان در تمام پلتفرمها، از وبسایت تا شبکههای اجتماعی و بازاریابی ایمیلی، یکپارچه باشد. همیشه برندتان را با خدمات مشتری عالی پشتیبانی کنید.
ثبت نام کسب و کار دروب شیپینگ
به ثبت شرکت شما با شروع از انتخاب نامی منحصر به فرد برای کسب و کار و بررسی در دسترس بودن آن بعد، ساختار حقوقی (مانند مالکیت انفرادی یا شرکت با مسئولیت محدود) خود را انتخاب کنید و آن را نزد مقامات مربوطه در ایالت ثبت کنید.
در صورت نیاز، از اداره مالیات (IRS) شماره شناسایی کارفرما (EIN) دریافت کنید. سپس برای هر مجوز یا پروانه محلی تجاری که ضروری است، درخواست دهید. همیشه برای مالیات ایالتی و محلی تحقیق و ثبت نام کنید و مطمئن شوید که با مقررات مالیات فروش در ایالت خود مطابقت دارید.
برای جدا نگه داشتن امور مالی شخصی و کسبوکار، حساب بانکی تجاری باز کنید. در نهایت، برای اطمینان از رعایت تمام الزامات قانونی و ثبت صحیح کسبوکار، با یک متخصص حقوقی مشورت کنید.
بازار و بهینه سازی کسب و کار فروش قطره ای خود
به عنوان یک فروشنده قطرهای، بخش اعظم زمان شما صرف جلب توجه به فروشگاهتان میشود. مهمترین وظیفه شما، ایجاد یک برند قوی است که اعتماد مشتریان را جلب کند. برای پخش خبر، از یک برنامه بازاریابی جامع شامل موارد زیر استفاده کنید:
- بهینهسازی موتور جستجو بهینهسازی موتور جستجو (SEO) برای افزایش دیده شدن شما در فضای آنلاین و کمک به خریداران برای یافتن محصولات شما در موتورهای جستجو مثل گوگل ضروری است. با استفاده از توضیحات و محتوای منحصر به فرد که فاکتورهای SEO داخلی را در نظر میگیرند (مثل کلمات کلیدی کوتاه و بلند، متا توضیحات و موارد دیگر) صفحات محصول خود را تقویت کنید. حتی میتوانید یک وبلاگ راه اندازی کنید تا به طور مرتب محتوای جدید منتشر کنید و به خریداران در مراحل مختلف مسیر مشتری دسترسی پیدا کنید.
- بازاریابی ایمیلی با یک استراتژی دقیق برای ایمیلهای تجاری، برند خود را در ذهن مشتریان نگه دارید. میتوانید با ارائه تخفیف ویژه یا هدیه، بازدیدکنندگان سایت را به عضویت در لیست ایمیل خود تشویق کنید. از ایمیل برای تعامل با مشتریان در مراحل مختلف سفرشان استفاده کنید (مثلاً ارسال ایمیلهای سبد خرید رها شده برای یادآوری تکمیل خرید یا درخواست نظر در مورد محصولی که اخیراً خریداری شده است). ایمیلهای تبلیغاتی میتوانند مشتریان را به خرید مجدد تشویق کنند و همچنین اطلاعاتی درباره نوع محصولات و کمپینهای فصلی که برای مخاطبان هدف جذاب هستند، ارائه میدهند.
- رسانههای اجتماعی امروزه، یک ویدیوی کوتاه و پرطرفدار در تیکتاک یا یک ریل اینستاگرام میتواند محصول شما را به میلیونها مشتری بالقوه معرفی کند. هنگام ساختن یک استراتژی رسانه اجتماعی، کانالهایی که زمان و پول خود را در آنها سرمایهگذاری میکنید را با دقت انتخاب کنید. بهتر است با یک یا دو کانال استراتژیک شروع کنید تا اینکه به طور کورکورانه همه کانالهای ممکن را آزمایش کنید؛ هر کانال پیچیدگیهای خاص خود و الگوریتمهای متفاوتی دارد که باید به آنها عادت کنید. انواع مختلف محتوا مانند ویدیوها، مسابقات هشتگ و پستهایی که شامل محتوای تولید شده توسط کاربران هستند را امتحان کنید. اگر در بودجه شما جا دارد، همکاری با اینفلوئنسرهایی که با برند شما همخوانی دارند، یک روش بازاریابی مؤثر برای فروش قطرهای (dropshipping) است.
- تبلیغات پولی با کمپینهای تبلیغاتی هدفمند در فیسبوک، اینستاگرام، یوتیوب و موتورهای جستجو مانند گوگل، به مشتریان جدید دست پیدا کنید. انواع مختلف تبلیغات را آزمایش کنید تا آنچه برای کسبوکارتان مناسب است را بیابید. کاربران Wix میتوانند از مزایای یکپارچه سازی … استفاده کنند. تبلیغات فیسبوک و اینستاگرام و تبلیغات گوگل مستقیم از داشبورد وب سایت آنها
به گفتهی لیلاچ گلدیس، مدیر شبکههای اجتماعی در ویکس:
همه ما قبول داریم که ثبات در تمام پلتفرمهای شبکههای اجتماعی ضروری است، اما به همان اندازه مهم است که مخاطبان خود را غرق اطلاعات نکنید. همیشه به خاطر داشته باشید که همزمان با پرداختن به جنبههای اجتماعی و رسانهای، ارزش ارائه کنید. کلید موفقیت این است که در جایی که مخاطبان شما وقت میگذرانند حضور داشته باشید و محتوای خود را در بهترین حالت ممکن به نمایش بگذارید.
وقتی صحبت از شروع یک کسب و کار همیشه جای پیشرفت وجود دارد. به همین دلیل از همان ابتدا باید اهداف واضح و قابل سنجش برای بهینهسازی سایت خود تعیین کنید که به رشد کسب و کارتان در زمینه دروبشیپینگ کمک میکند.
از ابزارهای سنجش عملکرد تجزیه و تحلیل Wix (گوگل آنالیتیکس و گوگل سرچ کنسول را برای کسب بینش ارزشمند درباره آنچه کار می کند و آنچه کار نمی کند، به کار بگیرید. چندین شاخص کلیدی عملکرد (KPI) وجود دارد که می توانید و باید آنها را اندازه گیری کنید. برای مثال:
- رشد ترافیک ترافیک وبسایت شما با گذشت زمان چگونه رشد میکند؟ مردم از چه منابعی وارد وبسایت شما میشوند و کدام صفحات را بیشتر دنبال میکنند؟
- نرخ تبدیل چند درصد از بازدیدکنندگان سایت شما، در نهایت از آن خرید میکنند؟ سه درصد یک معیار خوب است .
- فروش ماهانه و حاشیه سود از تلاشهای بازاریابی و تبلیغاتتان چقدر بازدهی سرمایهگذاری (ROI) مشاهده میکنید؟ باز هم، حاشیه سود میتواند بسته به نوع محصول یا خدمات شما متفاوت باشد، اما تخمینها بازدهی خوب را در محدوده قرار میدهد. بین ۱۰ درصد و ۳۰ درصد .
- گرایشهای خرید چه محصولاتی بیشترین فروش را دارند و چرا؟ آیا تقاضا برای این محصولات در طول سال ثابت است، فصلی است یا؟
- ارزش متوسط سفارش آیا فرصتی برای ارائه محصولات اضافی و یا مرتبط به مشتریان و در نتیجه افزایش ارزش سبد خرید آنها وجود دارد؟
- نگهداری مشتری در بازه زمانی مشخص، چه تعداد از مشتریان جدید و چه تعداد بازگشته هستند؟ آیا راهی برای تشویق خریداران مکرر و پاداش دادن به وفاداری آنها وجود دارد؟
- نرخ انصراف از سبد خرید بیش از 70 درصد از خریداران سبد خرید خود را بدون اتمام خرید رها میکنند. چند نفر از سایت شما خارج میشوند قبل از اینکه سفارش خود را کامل کنند؟ آیا مشکلی در سایت شما وجود دارد؟ پرداخت آنلاین گزینههای پرداخت یا جریان نقدی؟
گسترش به کانالهای فروش دیگر
در حالی که ساختن یک فروشگاه اینترنتی قوی برای کسبوکارتان در زمینه دراپ شیپینگ ضروری است، ارائه محصولاتتان در سایر کانالهایی که مخاطبان بزرگ و شناختهشده دارند نیز سودمند است. ممکن است متوجه شوید که برخی محصولات در وبسایتتان بهتر به فروش میروند، در حالی که برخی دیگر در آمازون مثل نان داغ میفروشند. ۸۷ درصد از مصرفکنندگان احتمال بیشتری دارد که از طریق آمازون نسبت به هر سایت آنلاین دیگری خرید کنند.
خوشبختانه، هنگام استفاده از ابزاری مانند کمپینهای چندکاناله Wix میتوانید برخی فرآیندها را خودکار کرده و بهتر مدیریت کنید. برای مثال، به راحتی میتوانید محصولات فروشگاه خود را به آمازون یا ایبی منتقل کنید، در حالی که امکان شخصیسازی پیشنهاد خود برای هر کانال را حفظ میکنید. علاوه بر این، میتوانید از پیچیدگیهای مدیریت استراتژی چند کاناله، مانند همگامسازی موجودی و هدایت سفارشات به شریک مناسب، جلوگیری کنید.
هر کانال فروش را که انتخاب میکنید، عملکرد آن را به طور دقیق بررسی کنید. برای یافتن بهترین پیام و محصولات برای هر مخاطب، پیشنهادات، پیامها و تنوع محصولات مختلف را آزمایش کنید.
نکاتی برای شروع یک کسب و کار فروش از انبار
شما همه چیز را در مورد شروع دروبشیپینگ یاد گرفتهاید، حالا زمان آن رسیده که کسبوکارتان را راهاندازی کنید. چند نکته اضافی برای راهاندازی یک کسبوکار دروبشیپینگ:
- انتظارات واقعبینانه داشته باشید. انتظار نداشته باشید که با دراپ شیپینگ به سرعت ثروتمند شوید. ساختن یک کسبوکار موفق زمان و تلاش زیادی میطلبد. برخی برآوردها میگویند میتوانید سودآور باشید. حدود سه ماه اما این بازه زمانی میتواند بسته به عوامل متعددی مانند میزان زمان و انرژی که برای کسبوکار خود اختصاص میدهید، متفاوت باشد.
- از روندها باخبر باشید. بازار قطرهای به طور مداوم در حال تغییر است، بنابراین به روز بودن با آخرین روندها اهمیت دارد. این به شما کمک میکند تا محصولاتی را پیدا کنید که تقاضای زیادی دارند و فروش خوبی خواهند داشت.
- قیمتهای رقابتی ارائه کنید. یکی از بهترین راهها برای جذب مشتری، ارائه قیمتهای رقابتی است. با این حال، باید مطمئن شوید که پس از در نظر گرفتن هزینه محصول، حمل و نقل و سایر هزینهها، همچنان سود خواهید برد.
- کمپینهای بازاریابی مؤثر اجرا کنید. برای اینکه کسب و کار دراپ شیپینگ شما فروش داشته باشد، باید مردم را از آن آگاه کنید. روشهای زیادی برای بازاریابی کسب و کارتان وجود دارد، از رسانههای اجتماعی تا بازاریابی ایمیلی و تبلیغات.
- یک برند قوی بسازید. برند شما چیزی است که شما را از رقبایتان متمایز میکند. مطمئن شوید برندتان در همه مواد بازاریابی و وبسایتتان یکسان است.
- نتایج خود را پیگیری کنید. پیگیری نتایج شما مهم است تا بتوانید ببینید چه چیزی جواب میدهد و چه چیزی جواب نمیدهد. این به شما کمک میکند تا تنظیمات لازم را در کسبوکارتان انجام دهید و شانس موفقیت خود را افزایش دهید.
آمار تجارت قطرهای که قبل از شروع باید بدانید
شروع یک کسب و کار سودآور به شدت به تحقیقاتی که قبل از آغاز آن انجام می دهید بستگی دارد. با توجه به این موضوع، ما این لیست از آمار مربوط به دراپ شیپینگ را تهیه کردهایم تا به شما در انتخاب صحیح محصولات و روشهای فروش کمک کنیم.
- بازار کسبوکار قطرهای در حال رشد است.با انتظار افزایش ارزش ۲۴۳٫۴۲ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۳ به ۳۰۱٫۱۱ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۴
- همچنان در حال رشد انتظار میرود که با نرخ رشد مرکب سالانه (CAGR) افزایش پیدا کند. نرخ رشد مرکب سالانه (CAGR) 22.28 درصد بین سالهای ۲۰۲۳ تا ۲۰۳۲
- حاشیه سود در تجارت قطرهای خوب است معمولاً بین ده تا بیست درصد اینها تضمین شده نیستند و به نوع محصول یا خدماتی که می فروشید و نحوه تبلیغ کسب و کارتان بستگی دارد.
سوالات متداول چگونه کسب و کار دراپ شیپینگ را شروع کنیم؟
آیا یک نوجوان میتواند کسب و کار دراپ شیپینگ را شروع کند؟
در تئوری، محدودیت سنی مشخصی برای دراپ شیپینگ وجود ندارد. اما در اکثر ایالتهای آمریکا، برای ورود به یک قرارداد قانونی که برای کار با یک تأمین کننده پرداخت ضروری است، باید حداقل ۱۸ سال سن داشته باشید. برای ثبت راه حل پرداخت در وب سایت تجارت الکترونیک خود، باید کسب و کار خود را ثبت کنید و یک حساب در بانک خود راهاندازی کنید. ممکن است برخی از این مراحل، بسته به محل سکونت، برای افراد زیر ۱۸ سال محدود باشد.