تخصص ما: سئو و فروش اینترنتی = رشد کسب و کار آنلاین شما (۰۹۰۲۰۹۱۴۵۷۰)

بهینه‌سازی پروفایل گوگل مای بیزینس برای سئو

آنچه در این مقاله می خوانید:

وقتی صحبت از می‌شود بهینه‌سازی موتورهای جستجو گوگل اغلب در مرکز بحث قرار دارد. اگرچه موتورهای جستجوی دیگری هم وجود دارند، اما گوگل به مراتب بزرگ‌ترین و پرکاربردترین آن‌هاست، بنابراین یک استراتژی سئو خوب معمولا به این بستگی دارد که چه چیزی به شما کمک می‌کند در گوگل رتبه خوبی بگیرید.

با توجه به این موضوع، شاید جای تعجب نباشد که یکی از بهترین راه‌ها برای افزایش رتبه در گوگل، استفاده از ابزاری است که خود گوگل ارائه می‌دهد: پروفایل گوگل بیزینس (GBP). احتمالا کسب‌وکار شما در حال حاضر پروفایلی دارد، در این صورت تنها کاری که باید انجام دهید، ادعای مالکیت آن است. و اگر نه، می‌توانید یکی ایجاد کنید.

اما ادعای مالکیت پروفایل گوگل بیزینس به معنای بهینه بودن خودکار سئو شما نیست. سخت‌ترین بخش کار، یعنی بهینه‌سازی پروفایل، از اینجا شروع می‌شود. اما این بهینه‌سازی چگونه است؟ و اصلا داشتن پروفایل گوگل بیزینس چه کمکی به سئو شما می‌کند؟

همین موضوع رو در این صفحه بررسی خواهیم کرد. برای توضیح چگونگی بهینه‌سازی پروفایل گوگل بیزینس خود برای سئو، ادامه مطلب را بخوانید.

چرا پروفایل گوگل مای بیزینس برای سئو محلی مهم است؟

قبلاً ثابت کردیم که داشتن پروفایل گوگل بیزینس می‌تواند به طور قابل توجهی سئو را بهبود ببخشد. اما دقیقاً چگونه؟

پاسخ عمدتا به این بستگی دارد که مجموعه محلی وقتی کسی در گوگل کسب‌وکارهایی را در منطقه خود جستجو می‌کند، گوگل مجموعه‌ای از سه پروفایل تجاری گوگل محلی را که با عبارت جستجو مطابقت دارند، نمایش می‌دهد.

3-pack of Portland grocery stores listed alongside a map

یعنی اگر کسی در منطقه شما، کسب‌وکارهایی را جستجو کند صنعت شاید بتونی تو بسته‌ی سه‌تایی حضور داشته باشی.

مشاهده این مطلب  انواع جلسات مشاوره

حتی جدا از بسته‌های سه‌تایی، کاربران ممکن است هنگام استفاده از گوگل مپ یا حتی جستجوی نام کسب‌وکار شما، پروفایل شما را پیدا کنند. اما اگر ابتدا پروفایل خود را ادعا و بهینه نکنید تا بهترین شانس را برای نمایش در جستجوها داشته باشد، هیچ اتفاقی نمی‌افتد.

6 نکته برای بهینه‌سازی پروفایل گوگل بیزینس برای سئو

حالا که درباره اهمیت سئو پروفایل گوگل بیزینس صحبت کردیم، بیایید در مورد نحوه بهینه‌سازی پروفایل خودتان صحبت کنیم. در زیر شش نکته برای بهینه‌سازی پروفایل گوگل بیزینس آمده است:

  1. تمام قسمت‌های پروفایل خود را تکمیل کنید.
  2. نام کامل و رسمی کسب‌وکار خود را ذکر کنید
  3. دسته‌های اصلی و فرعی را انتخاب کنید
  4. ویژگی‌های قابل اجرا را علامت بزنید.
  5. به سوالات بخش پرسش و پاسخ پاسخ دهید
  6. نظرات مشتریانتان را دریافت کنید

ادامه مطلب را بخوانید تا درباره هر یک بیشتر بدانید!

تمام بخش‌های پروفایل خود را تکمیل کنید.

احتمالا موثرترین روش برای بهینه‌سازی پروفایل گوگل بیزینس، تکمیل کامل آن است. این بدان معناست که نباید به اطلاعات اولیه مانند نام و شماره تلفن کسب‌وکار بسنده کنید، بلکه باید تمام فیلدهای موجود را پر کنید، از جمله:

  • آدرس تجاری
  • ساعت کاری
  • توضیحات
  • تصاویر
  • و خیلی چیزهای دیگر!

با فراهم کردن این موارد، اطلاعات بیشتری در اختیار کاربران (و گوگل) قرار می‌دهید تا در کشف و رتبه‌بندی پروفایل شما از آن استفاده کنند.

نام کامل و رسمی کسب و کار خود را ذکر کنید.

برخی کسب‌وکارها از نسخه کوتاه‌شده نام خود استفاده می‌کنند و همین نام کوتاه را در پروفایل گوگل مای بیزینس خود ثبت می‌کنند. برخی دیگر برای بهبود رتبه‌بندی، کلمات کلیدی دیگری را در کنار نام کسب‌وکار خود اضافه می‌کنند.

مشاهده این مطلب  سئو کلاه خاکستری چیست و چرا این سئو کاران محبوبیت بیشتری دارند؟

شاید به انجام کاری مشابه فکر می‌کنید، اما باور کنید این ایده خوبی نیست. در عوض، از نام کامل و رسمی تجاری خود استفاده کنید؛ نه بیشتر و نه کمتر. این نکته بسیار مهم است برای… حق امتیاز که اغلب در نام‌گذاری پروفایل گوگل بیزینس خود اشتباه می‌کنند.

استفاده از نام مستعار برای شرکتتان ممکن است باعث سردرگمی شود، اگر جاهای دیگر در اینترنت از نام تجاری کامل شما استفاده کنند. اگر گوگل نام‌های متناقضی برای شرکت شما ببیند، نمی‌داند کدام معتبر است و احتمالا رتبه شما پایین‌تر می‌آید.

در تلاش برای کلمات کلیدی نام تجاری شما حتی بدتر است. مستقیماً جریمه می‌کند از این قبیل کسب‌وکارها خودداری کنید. برای اجتناب از هر دو اشتباه، فقط نام رسمی شرکت خود را بنویسید.

دسته‌بندی‌های اصلی و فرعی را انتخاب کنید.

اگر می‌خواهید کسب‌وکارتان در لیست سه تایی گوگل در نتایج محلی نمایش داده شود، بسیار مهم است که گوگل نوع کسب‌وکار شما را بشناسد. اگر گوگل نوع کسب‌وکارتان را نداند، در جستجوی «تعمیراتگاه‌های خودرو نزدیک من» نمایش داده نخواهید شد.هستندیک تعمیرگاه اتومبیل!

برای مشخص کردن حوزه فعالیت خود در پروفایل‌تان، می‌توانید از دسته‌ها استفاده کنید. می‌توانید یک دسته اصلی برای نشان دادن حوزه اصلی فعالیت خود و همچنین دسته‌های فرعی برای پوشش سایر خدمات خود انتخاب کنید.

مثلاً ممکن است «فروشگاه مواد غذایی» را به‌عنوان دسته‌بندی اصلی خود انتخاب کنید و سپس در صورت وجود داروخانه در فروشگاهتان، «داروخانه» را به‌عنوان دسته‌بندی فرعی اضافه کنید.

با این حال، توجه داشته باشید که دسته‌های فرعی برای کاربران نمایش داده نمی‌شوند. این دسته‌ها فقط برای شما و گوگل قابل مشاهده هستند. تنها دسته‌بندی اصلی برای کاربران قابل مشاهده است.

مشاهده این مطلب  تاثیر رضایت کاربر در سئو می‌توانید انقلابی در وب سایت شما به پا کند

ویژگی‌های قابل اجرا را علامت بزنید.

علاوه بر انتخاب دسته‌بندی‌ها برای شرکتتان، باید ویژگی‌های مربوطه را نیز انتخاب کنید. ویژگی‌ها در اصل مشخصات کسب‌وکار شما هستند. گوگل گزینه‌های بسیار زیادی از ویژگی‌ها را ارائه می‌دهد که طیف وسیعی از حوزه‌ها را پوشش می‌دهند. چند نمونه از ویژگی‌ها عبارتند از:

  • خودرو رو
  • حیوانات خانگی پذیرفته می‌شوند
  • ارسال
  • رهبری کهنه‌سربازان
  • فقط نقدی
  • رزرو ضروری است

این فقط نمونه کوچکی است، گوگل صدها ویژگی دیگر برای انتخاب شما ارائه می‌دهد.

Service options listed in a restaurant's Google Business Profile

حتماً چند مورد از این ویژگی‌ها را (در صورت مرتبط بودن) به پروفایل خود اضافه کنید تا به گوگل و کاربران در مورد خدمات کسب‌وکار شما اطلاع دهید. ویژگی‌ها وقتی افراد به دنبال چیزهایی مانند «رستوران‌هایی با درایو ترو در نزدیکی من» می‌گردند، مفید هستند.

به سوالات بخش پرسش و پاسخ پاسخ دهید.

یکی از بخش‌هایی که می‌توانید در پروفایل گوگل بیزینس خود بگنجانید، بخش سؤالات و پاسخ‌ها است. در این بخش، کاربران می‌توانند سؤال بپرسند و از شما پاسخ بگیرند. باید از این بخش برای تقویت سئو GBP خود استفاده کنید.

Question about in-store purchases answered by a tech store

ابتدا خودتان چند سؤال مطرح و سپس به آن‌ها پاسخ دهید. این کار به‌ویژه برای پاسخ به سؤالات رایج یا ارائه اطلاعاتی درباره‌ی شرکتتان که جای دیگری در پروفایل نمی‌گنجد، ایده‌ی خوبی است.

از آنجا، بخش سؤالات و پاسخ‌ها را زیر نظر داشته باشید تا ببینید کاربران چه سؤالاتی می‌پرسند. به محض پرسیده شدن، به این سؤالات پاسخ دهید. این کار باعث می‌شود در نظر مخاطبان و گوگل بهتر دیده شوید و رتبه‌ی بهتری کسب کنید.

از مشتریانتان نظر بخواهید

در نهایت، پروفایل گوگل بیزینس شما یکی از مهم‌ترین مکان‌ها در اینترنت برای کسب نظرات مثبت است. هر چه نظرات مثبت بیشتری در پروفایل خود داشته باشید، سئو کلی پروفایل گوگل بیزینس شما بهتر خواهد شد.

مشاهده این مطلب  ربات های گوگل به چه صورت کار می‌کنند؟

GBP reviews for a salon

وقتی نظرات مثبت زیادی دارید، احتمال قرار گرفتن در بسته‌های سه‌تایی محلی بیشتر می‌شود. علاوه بر این، وقتی کاربران به بسته‌های سه‌تایی محلی نگاه می‌کنند و تصمیم می‌گیرند روی کدام کسب‌وکار کلیک کنند، بسیاری از آن‌ها احتمالا تا حدودی با توجه به رتبه‌بندی آن شرکت‌ها این کار را انجام می‌دهند، بنابراین شما می‌خواهید رتبه‌بندی خودتان تا حد ممکن بالا باشد.

برای گرفتن نظرات مثبت، مهم‌ترین کار ارائه محصولات یا خدمات با کیفیت بالاست. در ضمن، می‌توانید مشتریان خود را از وجود پروفایل گوگل بیزینس خود آگاه کنید تا بتوانند سری بزنند و در آنجا نظر بدهند.

پتانسیل سئو خود را کشف کنید

فرصت‌های وب‌سایت خود را سریع‌تر شناسایی کنید و با یاسئومی دید آنلاین خود را افزایش دهید!

راه‌های بیشتری برای بهبود سئو GBP خود را در yaseomi بیاموزید.

بهینه‌سازی پروفایل گوگل مای بیزینس زمان و تلاش می‌طلبد، اما اگر بتوانید کسب‌وکار خود را به دید بیشتر افراد برسانید و سئو پروفایل گوگل مای بیزینس خود را بهبود بخشید، در درازمدت درآمد بیشتری کسب خواهید کرد.

اگر می‌خواهید درباره روش‌های دیگر بهینه‌سازی سئو خودتان، چه سئوی پروفایل گوگل بیزینس و چه سئوی درون‌سایت، اطلاعات بیشتری کسب کنید، حتما محتوای مفید دیگر ما را در yaseomi ببینید!

جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

مشاور و مجری سئو سایت های شرکتی، فروشگاهی، کارخانه ها و برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در مشهد، تهران و ایران | سئو (SEO) با جواد یاسمی

آخرین مقالات

چگونه نرخ رها کردن سبد خرید را کاهش دهیم - 12 روش قدرتمند برای افزایش نرخ تبدیل در مرحله تسویه حساب

سبدهای خرید رها شده یکی از بزرگترین مشکلاتی است که همه فروشندگان تجارت الکترونیک با آن دست و پنجه نرم...

12 راه برای تقویت سئو با کنسول جستجوی گوگل

به دنبال ارتقای رتبه و افزایش ترافیک هستید؟ در این صورت، کنسول جستجوی گوگل (GSC) ابزاری ضروری برای سئو...

راهنمای ضروری بهینه‌سازی موتورهای جستجو

  بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO) به بهبود عملکرد وب‌سایت شما در موتورهای جستجو مانند گوگل کمک می‌کند...

۲۰ نکته برتر برای بهترین استفاده از پینترست

  چرا باید از پینترست استفاده کرد؟ به‌طور خلاصه، پینترست محرکی فوق‌العاده برای جذب ترافیک و ویترینی...

آیا می‌دانید رقبای شما چه کارهایی می‌کنند؟

نگاه داشتن به رقبا برای پیشتازی در کسب‌وکار ضروری است. شناخت نقاط قوت رقیب به شما کمک می‌کند تا شکاف‌های...

چاپ درخواستی: پاسخ به پرسش‌های متداول شما

پس در مورد چاپ حسب سفارش شنیده‌اید و می‌خواهید بدانید که آیا برای شما مناسب است یا نه. خوب، این را در...

قوانین نگارش متاتگ عنوان

عنوان متا خلاصه‌ای کوتاه از صفحه‌ی شماست که هم موتورهای جستجو و هم کاربران وب می‌توانند از آن برای درک...

استراتژی بلندمدت نرخ تبدیل

بهینه‌سازی نرخ تبدیل: چرا یک استراتژی بلندمدت و تکرارشونده بهترین گزینه است نرخ تبدیل، کلید موفقیت در...

خودکارسازی ایمیل‌های فروش شاپفای

افزایش فروش در فروشگاه شاپيفای با کمپین‌های خودکار ایمیل مارکتینگ   در وقت خود صرفه‌جویی می‌کنید...

5 اپلیکیشن برتر Shopify در سال 2023

۵ اپلیکیشن برتر شاپایف در سال ۲۰۲۳، برگزیده تیم ما یکی از دلایل موفقیت شاپيفای در ساخت وبسایت، انعطاف‌پذیری...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • تماس
  • تلگرام
  • واتساپ
× Send

خدمات سئو، طراحی سایت و گوگل

در گوگل دیده شوید و اینترنتی بفروشید.

ثبت سفارش > 09020914570