اگر کسبوکار محلی دارید و به دنبال جذب مشتری بیشتر هستید، اهمیت پروفایل گوگل مای بیزینس را نادیده نگیرید. پروفایل گوگل مای بیزینس یکی از بهترین راهها برای دیده شدن کسبوکارتان توسط جستجوگران محلی در لحظهای است که به دنبال کسبوکارهایی مانند شما هستند.
به طور خلاصه، این پروفایل، یک فهرست در دایرکتوری کسبوکارهای محلی است که به کاربران در یافتن نوع کسبوکار مورد جستجویشان کمک میکند. گوگل قبلاً این دایرکتوری را گوگلپلیس مینامید، بنابراین اگر با سئو گوگلپلیس آشنا باشید، ممکن است برخی از این اطلاعات برایتان آشنا باشند.
در این صفحه، همه چیزهایی که باید درباره گزینه پروفایل محلی گوگل برای کسبوکارها بدانید، از جمله موارد زیر، را بررسی خواهیم کرد.
- پروفایل تجاری گوگل چیست؟
- چرا باید از پروفایل تجاری گوگل خود استفاده کنید
- چگونگی ایجاد پروفایل گوگل بیزینس
با اصول اولیه آشنا هستید و میخواهید مستقیما سراغ راهاندازی بروید؟ مشکلی نیست! این لینک شما را به ده گام ساده برای راهاندازی پروفایل تجاری گوگل خود راهنمایی میکند.
پروفایل گوگل مای بیزینس چیست؟
پروفایل تجاری گوگل، لیست شرکت شما در دایرکتوری آنلاین گوگل است که میتواند در جستجوی گوگل و نقشههای گوگل ظاهر شود. وقتی کسی کسبوکارهای نزدیک را جستجو میکند، گوگل اغلب از این دایرکتوری برای ارائه لیستی مرتبط از شرکتها استفاده میکند.
صفحه گوگل بیزینس شما اطلاعات اصلی شرکتتان را به شکلی آسان و قابل استفاده در اختیار کاربران قرار میدهد و یکی از مهمترین عوامل … مزایای سئو محلی این اطلاعات شامل:
- آدرس شما (و مسیر دسترسی آسان از طریق گوگل مپ)
- ساعت کاری
- شماره تلفن
- وبسایت
- عکسها
- نقدها
- و بیشتر
به طور خلاصه، پروفایل تجاری گوگل راهی آسان برای کاربران است تا اطلاعات بیشتری درباره کسبوکار شما در سرویسهای گوگل بیابند.
چرا باید از پروفایل تجاری گوگل خود استفاده کنید؟
تصور کنید کاربری به دنبال یک همبرگر خوب میگردد یا نیاز دارد در آخرین لحظه برای خرید هدیه به مغازهای مناسب برود. این کاربر به ابزاری قابل اعتماد و سریع برای یافتن مکان مناسب نیاز دارد. در اینجا فهرست مکانهای محلی گوگل وارد میشود.
اگر کسبوکارتان در این فهرستها نمایش داده شود، میتوانید از مزایایی مانند اینها بهرهمند شوید:
- رویت بیشتر در نتایج جستجو گوگل برای جستجوهایی مانند «رستورانهای نزدیک من» یا «هتلهای هریسبورگ»، اغلب فهرستی را نشان میدهد کسبوکارهای خدماتی محلی در بالای نتایج جستجو. برای تصاحب این موقعیت ممتاز، به پروفایل گوگل بیزینس بهینهسازیشده نیاز دارید.
- سهولت پیمایش برای مشتریان محلی از آنجا که این پروفایلها به نقشههای گوگل متصل هستند، کاربر فقط کافی است برای دریافت مسیر، روی آن ضربه بزند یا کلیک کند. چه چیزی راحتتر از این!
- اعتماد بیشتر به کسبوکار شما چون در پروفایل شما میتوان عکس و نظرات مشتریان را قرار داد، به کاربران کمک میکند تا دید بهتری نسبت به کسبوکار شما پیدا کنند. این عناصر به ایجاد اعتماد کمک میکنند (حتی اگر بخشی از یک برند شناختهشده باشید). حق امتیاز (و باعث میشود کاربران بیشتر تمایل به توقف داشته باشند.)
ایجاد پروفایل گوگل مای بیزینس
در اینجا نحوه ساخت صفحه گوگل بیزینس در 10 مرحله آسان آمده است:
- وارد حساب Google خود شوید یا حساب جدیدی بسازید.
- کسبوکار خود را در گوگل پیدا کنید
- کسبوکار خود را به گوگل اضافه کنید
- نام و دستهبندی کسبوکار خود را وارد کنید
- مکان خود را (در صورت لزوم) اضافه کنید
- محدوده خدمات خود را وارد کنید
- اطلاعات تماس خود را اضافه کنید
- ایجاد پروفایل را تکمیل کنید
- پروفایل خود را تأیید کنید
- لیست خود را بهینه کنید
ضمناً، اگر بلد باشید پروفایل تجاری گوگل را راهاندازی کنید، خیلی خوب است! پروفایل تجاری گوگل نام جدیدی است که گوگل بهجای «گوگل مای بیزینس» از آن استفاده میکند.
حالا بریم سر اصل مطلب!
وارد حساب Google خود شوید یا آن را راهاندازی کنید.
برای راهاندازی گوگل مای بیزینس یا پروفایل تجاری گوگل، ابتدا به یک حساب گوگل نیاز دارید. اگر قبلاً حساب دارید، وارد آن شوید.
در غیر این صورت، باید با استفاده از دامنه ایمیل تجاری خود، حساب جدیدی بسازید. در صفحه تنظیمات، روی «ایجاد حساب» کلیک کنید و گزینه «برای مدیریت کسبوکار من» را انتخاب کنید.
کسبوکار خود را در گوگل پیدا کنید
اغلب، کسبوکار شما حتی اگر خودتان آن را نساخته باشید، در گوگل پروفایل دارد. در این صورت، باید آن را تصاحب کنید تا اطلاعات موجود در آن را کنترل و بهینه کنید.
برای این کار، آن را جستجو کنید در ایجاد کسبوکار در گوگل نام کسبوکارتان را در نوار جستجو وارد کنید و ببینید آیا پروفایلی از قبل وجود دارد یا نه. اگر وجود داشت، آن را از فهرست کشویی انتخاب کنید. از اینجا، به مرحلهی چهارم بروید.
وقتی کسبوکار خود را از فهرست کشویی انتخاب میکنید، گوگل ممکن است به شما اطلاع دهد که شخص دیگری در حال مدیریت پروفایل است. در این صورت، میتوانید با کلیک روی دکمه، درخواست دسترسی بدهید.
کسبوکار خود را به گوگل اضافه کنید
اگر در مرحلهی دوم کسبوکار خود را پیدا نکردید، نگران نباشید! مراحل زیر را برای ایجاد پروفایل جدید گوگل مای بیزینس دنبال کنید: ایجاد کسبوکار در گوگل روی «افزودن کسبوکار خود به گوگل» کلیک کنید. سپس، مراحل نمایش دادهشده روی صفحه را دنبال کنید و به مرحله ۴ بروید.
نام و دستهبندی کسبوکارتان را وارد کنید.
پس از ایجاد پروفایل، نام کسبوکار خود را اضافه یا بهروزرسانی کنید. همچنین دستهبندی کسبوکار خود را انتخاب کنید. سپس، به مرحله بعدی بروید.
مکان خود را (در صورت لزوم) اضافه کنید.
بعد از وارد کردن نام کسبوکارتان، احتمالا میتوانید محل آن را نیز اضافه کنید. در صورت امکان، این اطلاعات را وارد کنید تا کاربران راحتتر شما را پیدا کنند.
منطقه خدمات خود را وارد کنید.
با گفتن محلهای خدماتی که دارید، پروفایل خود را برای جستجوگرانی که در نزدیکی شما هستند بهینه کنید.
اطلاعات تماس خود را اضافه کنید.
برای ارتباط آسانتر کاربران با کسبوکار شما، شماره تلفن و وبسایت خود را به پروفایلتان اضافه کنید.
ایجاد پروفایل را تکمیل کنید
دستورات را دنبال کنید تا مراحل راهاندازی به پایان برسد و روی «پایان» کلیک کنید.
نکتهی حرفهای:اطلاعاتی که اضافه میکنید را دقیق وارد کنید تا مرحله تأیید (مرحله ۹) به راحتی انجام شود. این اطلاعات همچنین مبنای پروفایل شما خواهد بود، پس دقت کنید که کاربران جزئیات دقیقی را ببینند!
پروفایل خود را تأیید کنید
حالا که اطلاعات کسبوکارتان را وارد کردید، تصمیم بگیرید که میخواهید آنها را الان تأیید کنید یا بعداً. گزینه مورد نظرتان را روی صفحه انتخاب کنید و دستورالعملهای گوگل را دنبال کنید.
پس از تأیید هویت، آمادهی بهینهسازی پروفایل خود در مرحلهی ششم خواهید بود.
لیست خود را بهینه کنید
برای بهینهسازی پروفایل گوگل بیزینس خود، تا جای ممکن اطلاعات را تکمیل کنید. مثلاً میتوانید عکس، توضیحات کسبوکار، لوگو و موارد دیگر اضافه کنید. همچنین باید پروفایل خود را رصد کنید تا بتوانید به نظرات مشتریان پاسخ دهید.
با جستجوی گوگل، به مشتریان محلی بیشتری دسترسی پیدا کنید.
تبریک! حالا که میدانید چگونه یک صفحه گوگل بیزینس بسازید، در راه دیده شدن کسبوکارتان در جستجوهای محلی هستید.
پروفایل خود را بهروز نگه دارید، به نظرات دریافتی پاسخ دهید و از فرصتهای دیده شدن بیشتر پروفایل جدیدتان لذت ببرید. همچنین بقیهی مطالب وبلاگ ما را برای کسب اطلاعات بیشتر دربارهی سئو ببینید!
پتانسیل سئو خود را کشف کنید
با یاسئومی فرصتهای سایت خود را سریعتر شناسایی کنید و دیده شدن آنلاین خود را افزایش دهید!