تخصص ما: سئو و فروش اینترنتی = رشد کسب و کار آنلاین شما (۰۹۰۲۰۹۱۴۵۷۰)

چگونه مخاطبان هدف خود را با پیوندهای داخلی جذب کنید

آنچه در این مقاله می خوانید:

آیا تا به حال در مورد اثر سرندیپیتی شنیده اید؟ اگر نه، پس اجازه دهید توضیح بدهم: اساساً این ایده است که اکتشافات خوش شانس (سرندیپیت ها) می توانند از هر جایی به دست بیایند، بنابراین کلید باز کردن قفل دانش، ایده ها و نوآوری این است که وقت خود را در مکان هایی بگذرانیم که همه این چیزها به احتمال زیاد اتفاق بیفتد. با هم

امروزه اینترنت یکی از آن مکان هاست. به طور خاص، وبسایتها و وبلاگهایی که حاوی محتوای عالی هستند و به ارزش واقعی میافزایند، برخی از بهترین مکانها برای الهام گرفتن، یافتن اطلاعات جدید و دریافت دیدگاههای جدید هستند. بهترین سایتها آنهایی هستند که میتوانید در آنها غوطهور شوید و از صفحهای به صفحه دیگر ورق بزنید و احساس کنید در حال رفتن به یک سفر الهامبخش هستید.

و این دقیقا همان چیزی است که شما می خواهید مخاطب هدف برای احساس در مورد وبلاگ خود میخواهید آنها را بهعنوان منبعی ارزشمند از اطلاعات ببینند – مکانی که برای یافتن راهحلهای غیرمنتظره میآیند تا مدتی را صرف نگاه کردن به اطراف، غوطهور شدن و کاوش ایدههای جدید کنند. خیلی خوب به نظر میرسد درست است؟ اما چگونه می توانید آن را محقق کنید؟

البته با داشتن مقدار زیاد شروع می شود محتوای عالی. اما برای به حداکثر رساندن تأثیر آرامش در وبلاگ یا وب سایت خود – برای جلب توجه مخاطبان هدف و نگه داشتن آنها برای کسب اطلاعات بیشتر – یک تکنیک ساده وجود دارد که می تواند کمک کند.

همه چیز در مورد پیوندهای داخلی است. و در این مقاله، نکاتی در مورد استفاده از پیوندهای داخلی برای هدایت مخاطبانتان به سفرهای محتوایی الهام بخش و سرگرم کننده به شما ارائه میکنیم.

مشاهده این مطلب  الگوریتم پنگوئن

جذب مخاطب

چرا از لینک های داخلی استفاده کنیم؟

دلایل استفاده از لینک های داخلی در سایت شما به دو صورت است:

  • آنها دامنه شما را به عنوان یک مرجع در زمینه شما ایجاد می کنند، بنابراین خوانندگان آن را به عنوان یک منبع اطلاعاتی می دانند.
  • آنها ترافیک ارگانیک را در داخل سایت شما افزایش می دهند، که خوانندگان را تشویق می کند که زمان بیشتری را در آنجا بگذرانند (همچنین نمایه SEO شما را تقویت می کند).

هر دوی این دلایل به ایجاد رهبری فکری شما کمک می کند. بنابراین، اگر نمایش تخصص و ایجاد آگاهی از برند اهداف مهمی برای استراتژی بازاریابی محتوای شما هستند، پیوندهای داخلی انتخاب خوبی برای شما هستند.

در اینجا چند نکته وجود دارد که به شما کمک می کند از لینک های داخلی خود بیشترین بهره را ببرید:

پیوندهای داخلی خود را به صورت استراتژیک زمان بندی کنید

هنگامی که پیوندی را در متن خود جاسازی می کنید، نشانه واضحی برای خواننده خود ارسال می کنید که در صورت تمایل، اطلاعات بیشتری در دسترس است.

با این حال، مراقب باشید که حواس خواننده خود را پرت نکنید. شما نمی خواهید در ابتدای مقاله پیوندهای زیادی را اضافه کنید که ممکن است خواننده شما را ترغیب کند که سریعاً بدون خواندن ادامه مطلب کلیک کند.

پیوندهای داخلی زمانی بهترین هستند که در انتهای یک بخش اضافه شوند. بنابراین، اگر قصد دارید یک لینک داخلی خاص را در یک پست وبلاگ قرار دهید، متن خود را طوری ساختار دهید که ارجاع به آن پیوند به طور طبیعی در انتهای آن باشد.

مشاهده این مطلب  آموزش صفر تا صد سئو رایگان

از خوشه های موضوعی محتوا استفاده کنید

محتوای خود را طوری برنامه ریزی کنید که تک تک تکه ها در کنار هم قرار گیرند تا تصویر بزرگتری ایجاد کنند. این یک استراتژی بازاریابی محتوا عالی است که به عنوان مدل خوشه موضوعی شناخته می شود.

در یک کلاستر موضوعی، شما معمولاً یک قطعه محتوای بزرگ “ستون” ایجاد می کنید که به عنوان یک مرکز عمل می کند. این قطعه ستونی یک نمای کلی از موضوعی ارائه می دهد که برای مخاطب هدف شما ارزشمند است.

در کنار قطعه ستونی، شما بخش های کوچکتری از محتوا ایجاد می کنید که جنبه های مختلف موضوع را با جزئیات بسیار بیشتر بررسی می کند. همه این قطعات به هم متصل می شوند و یک خوشه ایجاد می کنند.

ایده این است که خوانندگان خود را در موضوع غوطه ور کنید، بنابراین آنها روی چندین صفحه در سایت شما کلیک می کنند و زمان بیشتری را در آنجا صرف می کنند و اطلاعات بیشتری را پیدا می کنند. مزیت دیگر: شما می توانیدموفقیت در سئو را با خوشه های موضوعی هدایت کنید.

پیوندهای داخلی خود را جذاب و مفید کنید

پیوندهای داخلی شما باید برجسته باشد. شما مجبور نیستید آنها را به طور خاص «معرفی کنید»، با استفاده از فراخوانی برای اقدام مانند «پست ما در مورد خوشه های موضوعی را بررسی کنید تا یاد بگیرید چگونه موفقیت سئو خود را افزایش دهید».

یک فراخوان برای اقدام ممکن است جریان متن شما را مختل کند. در عوض، میتوانید به سادگی از کلماتی استفاده کنید که فکر میکنید برای خوانندهتان جالب هستند.

مشاهده این مطلب  Bounce rate چیست؟ از نرخ پرش چه می‌دانید؟

کلماتی که برای پیوندهای خود انتخاب می کنید همیشه باید مفید باشند. این بدان معناست که آنها باید به خواننده شما کمک کنند تا به راحتی در محتوای شما حرکت کند، بنابراین آنها می خواهند به خواندن آن ادامه دهند.

مهمتر از همه، مطمئن شوید که کلماتی که در پیوندهای خود استفاده می کنید، بازتاب دقیقی از آنچه در واقع به آن پیوند می دهید باشد. آخرین کاری که می خواهید انجام دهید این است که سعی کنید خواننده خود را فریب دهید تا روی یک پیوند پر زرق و برق کلیک کند، اما آنها را با محتوایی که مطابق آنچه شما وعده داده اید ناامید می کند، ناامید کنید.

به یاد داشته باشید که پیوندهای داخلی ابزار مفیدی برای ایجاد رهبری فکری شما هستند، اما کلید واقعی موفقیت در بازاریابی محتوا همان چیزی است که شما به آن پیوند می دهید. و این باید این باشد: محتوای عالی و اصلی، با شفافیت و یکپارچگی ارائه شود.

جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

مشاوره و مجری سئو سایت های کارخانه ها برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در ایران | سئو با جواد یاسمی

آخرین مقالات

بهترین نرم‌زافزار های سئو برای آژانس‌ها در سال ۲۰۲۵
داشتن وب‌سایت برای جذب مشتریان به کسب‌وکار شما ضروری است. بهینه‌سازی موتور جستجو بهینه‌سازی موتورهای...
7 مزیت برتر تبلیغات گوگل برای کسب‌وکارذها
به تبلیغات پولی فکر می‌کنید؟ گوگل ادز را در نظر بگیرید، یکی از بزرگ‌ترین و مؤثرترین پلتفرم‌های تبلیغاتی....
آیا محتوای تولید شده با هوش مصنوعی برای سئو کارآمد است؟ مزایا، معایب و کاربردها
آیا محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی برای سئو مناسب است؟ بله، محتوای تولیدشده با هوش مصنوعی برای سئو...
اولویت لینک اول چیست و آیا بر رتبه‌بندی تأثیر می‌گذارد؟
پیوندها، چه داخلی و چه خارجی، اهمیت دارند. بهینه‌سازی موتور جستجو. درباره این موضوع تحقیق کنید، خواهید...
چگونه با این 7 نکته مؤثر، در صفحه اول گوگل قرار بگیریم
به قول جواد یاسمی متخصص سئو: «اگه اول نشی، یعنی آخری هستی.» از آنجایی که کاربران به ندرت به صفحه دوم...
وب‌سایت من تبدیل (فروش) نمی‌شود و اینها سه دلیل اصلی آن هستند.
رایج‌ترین دلایل عدم تبدیل بازدیدکنندگان به مشتری در یک وبسایت، به دلیل … حجم مرتبط بودنوتجربه کاربری...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • تماس
  • تلگرام
  • واتساپ
× Send

خدمات سئو، طراحی سایت و گوگل

رتبه 1 گوگل باشید.

سفارش دهید >> 09020914570